Gönderen Bilgisi

Ad değiştirme

Adresinizin yanında Kimden alanında görüntülenen adı değiştirebilirsiniz. Bunu yapmak için Ayarlar  → Kişisel bilgiler, imza, resim menüsünü açın, Adınız bölümüne yeni bilgileri yazın ve değişiklikleri kaydedin.

Not. Sadece görüntülünen ad değişecektir. Yandex kullanıcı adınız aynı kalacaktır.

İmza

İmza oluştur

E-posta oluştururken, yanıtlarken veya yönlendirirken otomatik olarak eklenecek bir veya birkaç imza oluşturabilirsiniz. Bunu yapmak için Tüm ayarlar  → Kişisel bilgiler, imza, resim menüsünü açın ve İmzalarınız bölümünde imza metnini girin. Ayrıca metin alanının üstünde yer alan araç panelini kullanarak imza metnini tasarlayabilirsiniz.

İmzaya şu seçeneklerden birini kullanarak görüntü ekleyebilirsiniz:

Linki yapıştır
Giriş alanının üstündeki simgesine tıklayın ve görüntüye direk bağlantı sağlayın.
Bilgisayardan resim yükle
Resmi, bilgisayardaki klasörden imza girme alanına sürükleyin.
Sınırlama. İmzadaki resim yalnızca iletideki oluşturma etkinleştirildiği zaman görünecektir.

İmza hazır olduktan sonra İmza ekle butonuna tıklayın.

İmzayı düzenle

  1. Aboneliğin sağ üst köşesine fare imlecini getirin.
  2. Çıkan işaretine tıklayın.

İmzayı düzenle

İmza için yanıt konumunu, adrese ve e-posta diline bağlantısını ayarlayabilirsiniz. Birkaç imzanız varsa e-posta oluşturma sayfasında imzalarınızdan birini seçebilirsiniz.

Adrese bağlantı

Belirli eş e-posta adresinden gönderilen e-postalarda imzayı kullanmak için Adrese bağla seçeneğini etkinleştirin ve istediğiniz e-posta adresi seçin.

Yanıtlarken konum

İmza varsayılan olarak e-postanın veya yazışmanın en alt kısmına eklenir. İmzayı yanıtın hemen altına eklemek istiyorsanız E-postaları yanıtlarken imza bölümünde ilgili değeri seçin.

Not. Bu özellik oluşturduğunuz tüm imzalar için uygulanır.
İmzanın e-posta diline bağlantısı

Sistem, eklenmiş imzaların dilini algılar; örneğin İngilizce yazılan e-postaları yanıtlarken gereken imza otomatik olarak eklenecektir. Bu imzayı diğer dildeki e-postaları yanıtlarken de eklemek için imzayı istediğiniz dile bağlayın:

  1. Aboneliğin sağ üst köşesine fare imlecini getirin.
  2. Çıkan işaretine tıklayın.
  3. Listeden istediğiniz dil seçin:

    .

  4. Kaydet butonuna tıklayın.
E-posta oluştururken imza seçimi

Birkaç imzanız varsa e-posta oluşturma sayfasında imzalarınızdan birini seçebilirsiniz:

  1. Farenin imlecini mevcut imzanın üzerine getirin.
  2. Çıkan butonuna tıklayın (imzanın solunda).
  3. İmzayı seçin.

İmzayı silin.

  1. Aboneliğin sağ üst köşesine fare imlecini getirin.
  2. Çıkan işaretine tıklayın.

İmza gösterilmiyor

İmza oluşturduysanız fakat e-posta yazdığınızda imzanız hatalı görüntüleniyorsa (imza veya köprü biçimlendirmesi çalışmıyor, resimler görüntülenmiyorsa) zengin metin özelliklerinin etkin olup olmadığını kontrol edin:

  1. İleti metnini girmeden önce (giriş boşluğunun sağ altındaki) İleti oluştur linkine tıklayın.
  2. Sayfayı yenileyin (F5 tuşuna tıklayın).

Eğer iletiyi imzaladıktan sonra imzanın görünmediğini fark ettiyseniz, imzayı elle oluşturun.

Ek Adresler

E-postaları, Yandex'in ana e-posta hesabından, aliaslardan ve diğer servislerde kullandığınız adreslerinizden gönderebilirsiniz.

  1. E-posta aliasları
  2. Diğer servislerde e-posta adresleri

E-posta aliasları

Yandex'e kayıt olduğunuzda, e-posta hesabınızın alan adı bulunduğunuz ülkeye göre verilir. Örneğin Türkiye için "alice.the.girl@yandex.com.tr" ve ek olarak ru (Rusya), by (Beyaz Rusya), kz (Kazakistan), ua (Ukrayna) ve com uzantılı adresine sahip olursunuz. Bu adresler, ana e-posta hesabınızın aliaslarıdır.

Aliaslar, kullanıcı adınızın eşsizliğinin korunması için gerekmektedir. Yandex'e Türkiye'de kaydolduysanız başka bir kullanıcı Kazakistan, Beyaz Rusya veya Ukrayna'da aynı kullanıcı adı altında e-posta hesabınızın kopyasını oluşturamaz.

Not. Eğer e-posta hesabını "alice.the.girl" gibi nokta işareti içeren bir kullanıcı adıyla açtıysanız, bu hesap için aliaslar dışında, "alice-the-girl" görünümünde bir alias oluşturulur.

Hangi adresten e-postaları göndermek istediğinizi Ayarlar  → Kişisel bilgiler, imza, resim bölümünden seçebilirsiniz. Bu alias, tüm e-postalar için varsayılan olarak kullanılacaktır.

Ayrıca telefon numaranızı alias olarak kullanabilirsiniz.

Diğer servislerde e-posta adresleri

E-postanızı, farklı e-posta servisinde kullandığınız hesaptan göndermek istiyorsanız (örneğin Gmail veya Yahoo), bu adresi E-posta adresleri sayfasında ekleyin ve erişimi doğrulayın. Erişimi doğruladıktan sonra Kimden alanına Yandex'teki adresinizin aliası dışında diğer servisteki e-posta adresinizi de ekleyebilirsiniz.

Uyarı. Farklı e-posta servisindeki hesabınızı ekliyorsanız, bu hesaptan Yandex hesabınıza e-postaların toplanmasını ayarlayın. Toplayıcı ayarlanmadan bu adresten ileti göndermek mümkün olmayacaktır.

Göndericinin Profil Fotoğrafı

Resminizi Mail'e ekleyebilirsiniz. E-postalarınızın alıcıları fotoğrafınızı Kimden alanının yanında görürler. Bunu yapmak için Tüm ayarlar  → Kişisel bilgiler, imza, resim menüsünü açın ve Profil fotoğrafım bölümündeki Fotoğraf yükle butonuna tıklayın. Uygun bir fotoğrafınız yoksa ilgili butona tıklayarak web kamerasıyla fotoğraf çekebilirsiniz.

Uyarı. E-posta listesinde profil fotoğrafının değişmesi birkaç gün sürebilir.

Mail'e fotoğrafınızı yüklemediyseniz e-posta adresine göre kullanıcının resimlerini ve profillerini arama imkanını destekleyen sosyal ağdaki profil resminiz (örneğin Facebook) e-postalarda görüntülenebilir.

Profil fotoğrafınızı değiştirmek için eski görseli silip yenisini yükleyin. Sil bağlantısı profil fotoğrafınızın altında yer alır.

Not. Profil fotoğrafının görüntülenmesini sadece Yandex.Mail'de garanti edebiliriz. E-postanızın alıcısı, bu özelliği desteklemeyen başka bir e-posta servisi kullanıyor olabilir; bu durumda alıcı e-posta başlığında profil fotoğrafınızı göremeyecektir.

Profil resmiyle ilgili sorunlar

Profil fotoğrafı yükledim fakat fotoğrafım görüntülenmiyor

Gönderen bilgisi sayfasında profil resmi görüntülenmiyorsa sadece biraz beklemeniz gerekiyor. Kullanıcıyla ilgili yeni bilgileri yüklemek için sistemin zamana ihtiyacı var. Bir hafta sonra resim görüntülenmezse tarayıcı önbelleğini temizlemeyi deneyin.

Facebook veya başka bir sosyal ağdan başka birine ait bir fotoğraf profilimde görüntüleniyor

Fotoğrafınızın yerinde başka birine ait bir fotoğraf görüntüleniyorsa biri sosyal ağ ayarlarında iletişim e-posta adresi olarak sizin adresinizi belirtmiş olabilir. Sosyal ağlardan herkese açık olan bilgileri toplayan sistemimiz ise bu hesabı e-posta hesabınıza bağlamıştır.

Bu kişinin profilinden e-posta adresinizi kaldırmayı talep ederek söz konusu sosyal ağın destek hizmetine başvurun.

Odnoklasniki destek hizmetine ulaşmak için http://www.odnoklassniki.ru/dk?st.cmd=helpContent bağlantısına gidip sayfanın alt kısmında Destek hizmetine başvurun bağlantısına tıklayın ve form doldurun.

Facebook destek hizmetine ulaşmak için http://www.facebook.com/help/contact/?id=274459462613911 bağlantısına gidip form doldurun.

Eğer bir hafta sonra başkasının portresi yok olmazsa, sayfanın altındaki formu kullanarak Yandex.Mail teknik destek hizmetine başvurun.

Sayfayı sildiğime/kapattığıma rağmen Odnoklasniki'den resim görüntüleniyor

Odnoklasniki sosyal ağı kapalı veya silinmiş profiller ile ilgili bilgileri arama motorlarına bazen verebiliyor.

E-posta kutusundan bu portreyi silmek için sayfanın altındaki formu kullanarak Yandex.Mail teknik destek hizmetine başvurun.

Domain için Mail'e portre yükleyemiyorum

Mail'in standart araçlarıyla domain için portre yüklenemez; ancak bu işlemi Kimlik sayfasında yapabilirsiniz.

Gönderenin sosyal profilleri

Sosyal ağlarda profilleriniz varsa e-postalarınızın alıcıları bu profilleri Kimden alanında görecekler.

Not. Sosyal profillerin gösterilmesi sadece Yandex.Mail'de desteklenir. E-postanızın alıcısı başka bir e-posta servisini kullanıyorsa e-postanın başlığında profillerinizi göremez.

Sosyal ağlardaki profillerime yönlendiren bağlantıları nasıl kaldırabilirim?

Mail profilleri aramak için Facebook, “Moy Krug”, “Odnoklassniki”, “Moy Mir” sosyal servislerinde ve e-posta adresine göre kullanıcı profilleri arama özelliğini destekleyen ve açık kaynak olan diğer sitelerdeki bilgileri kullanır.

Profil bilgilerinize göre aramayı yasaklamak istiyorsanız sosyal ağın veya Yandex'in ayarları değiştirebilirsiniz. Profil bağlantıları gün içinde erişime kapanacaktır.

Facebook

Hesap ayarlarındaki Gizlilik sayfasına gidin. Diğer arama motorlarının zaman tüneline bağlanmasını istiyor musunuz? öğesini seçip Düzenle bağlantısına tıklayın. Diğer arama motorlarının zaman tüneline bağlantı vermesine izin ver öğesinden işareti kaldırın ve Onayla butonuna tıklayın.

Odnoklassniki

Hesap ayarlarındaki Görünüm ayarları sayfasına gidin. Sayfayı arama motorları ve mail hizmetleri için aç bölümündeki Hayır seçeneğini seçin ve değişiklikleri kaydedin.

Benim Çevrem

Hesap ayarlarındaki Gizlilik sayfasına gidin. Profilimi göster bölümündeki sadece Benim Çevremdeki kullanıcılara seçeneğini seçin ve değişiklikleri kaydedin.

Yandex'te Ayarlama

Bulunan profillerin Mail'de gösterilmesini yasaklayabilirsiniz. Yandex kullanıcı hesabınızı kullanarak social.yandex.com.tr sayfasına geçin. Başka bir e-posta servisindeki adresle profilinizin bulunmasını engellemek istiyorsanız giriş yapmak için sosyal ağdaki profilinizi kullanın.

Sosyal ağdaki profiliniz Yandex hesabınıza bağlı değilse ilgili sosyal ağın simgesine tıklayıp giriş yapın ve “Yandex.Pasaport” uygulamasının profilinize erişmesine izin verin. Bu işlemle profilin size ait olduğunu doğruluyorsunuz.

Sosyal ağ profiliniz Yandex hesabınıza zaten bağlıysa Gizlilik ayarları bölümünde E-posta özelliğini kapatın.

Uyarı. social.yandex.com.tr sayfasındaki listede yer alan profil, ayarlar kaydedildikten sonra silinmemelidir aksi takdirde ayarlar iptal edilecektir.