Klasörlerle çalışma

Standart klasörler

E-posta kutusunda aşağıdaki standart klasörler mevcut:

  • Gelen Kutusu'na düşecektir. Tüm yeni iletiler (spam ve işleme kurallarına göre diğer klasörlere düşen iletiler hariç).

  • Gönderilmiş Postalar. Sizin tarafınızdan gönderilmiş olan tüm iletiler.

  • Çöp Kutusu. Tarafınızdan ya da işleme kuralları uyarınca silinen tüm iletiler.

  • Spam. Spam olarak tanımlanmış iletiler.

  • Taslaklar. İleti Taslakları ve şablonları.

  • Giden Kutusu. İnternet bağlantısı koptuğu için gönderilmeyen iletiler. Bağlantı yeniden sağlandığında iletiler otomatik olarak gönderilecektir.
  • Arşiv. Eski e-postaları saklayabileceğiniz klasör.
    Not. Arşiv boşsa, klasörün kendisi gösterilmez. E-postayı bu klasöre taşımak için üzerine farenin sağ tuşuyla tıklayın ve Arşiv öğesini seçin.

Standart klasörler düzenlenemez ve silinemez.

Kişisel klasörler

Kişisel klasör oluşturmak için klasör listesinin altında Klasör oluştur üzerine tıklayın.

Ayarlar  → Klasörler ve etiketler menüsünde kişisel klasörleri oluşturabilir ve düzenleyebilirsiniz:

  • Gelen klasörünün içinde ekli klasörleri oluşturmak;
  • Klasörleri temizleyebilir, silebilir veya adlarını değiştirebilirsiniz;
  • Klasördeki tüm e-postaları okundu olarak işaretleyebilirsiniz;
  • E-postaların otomatik işlenme kuralları oluşturabilirsiniz.

Kişisel klasör listesinin sıralanması

Listedeki kişisel klasörlerinizi taşıyabilir ve yerlerini değiştirebilirsiniz. Bunun için istediğiniz klasörü, klasör listesindeki yeni yerine taşıyın.

Klasör taşınamıyorsa hesap ayarlarında e-posta ve klasör taşımasına izin ver seçeneğinin etkin durumda olup olmadığını kontrol edin.

Kişisel klasörler varsayılan olarak alfabetik sıralanır. Bir klasörün yerini değiştirdiğinizde alfabetik sıralama yeniden sağlanamaz.

Oluşturduğum klasörler kayboldu

E-posta kutusu ayarlarındaki ortak klasörler listesinde oluşturduğunuz klasör olup olmadığını kontrol edin. Orada tüm klasörleri görüyorsanız fakat e-posta listesi görüntülendiğinde bu klasörler görüntülenmiyorsa özel klasör listesi gizlenmiştir. Listeyi açmak için ilgili simgeye tıklayın.

Ayrıca, klasör listesi simgelere kadar daraltılmış olabilir. Bu durumda sadece okunmamış e-posta barındıran klasörler ve sistem klasörleri listede gösterilir. Klasör listesini genişletmek için simgesine tıklayın:

E-postayı klasöre taşıma

E-postaları farklı klasöre taşımak için e-postaları seçip üst menüde Klasöre butonuna tıklayın veya soldaki listede klasör adının üzerine sürükleyip taşıyın. Ayrıca, iletilerin otomatik sıralandırılması kuralını kullanarak da iletileri klasörler arasında taşıyabilirsiniz.

İçinde e-posta yoksa Arşiv klasörü listede gösterilmez. E-postayı bu klasöre taşımak için üzerine farenin sağ tuşuyla tıklayın ve Arşiv öğesini seçin.

E-postayı farklı klasöre taşıyamıyorsanız Ctrl+F5 tuş kombinasyonunu kullanarak sayfayı yenileyebilirsiniz. Bundan sonra tarayıcı önbelleğini temizleyin ve tüm cookies dosyalarını silin; daha sonra gerekli işlemi tekrar yapmayı deneyin.

Mail, tarayıcıdaki eklentiler ve uzantılardan dolayı düzgün çalışmayabilir. Bunu kontrol etmek için onları geçici olarak kapatın. Eğer Mail reklam engelleyici ya da anti virüs uzantısından dolayı düzgün çalışmıyorsa, Mail sayfasını bu uzantıdaki istisnalara ekleyin.

Sayfadaki önerilerin faydası olmadı

Tüm öneri adımlarını geçmenize rağmen sorun hala devam ediyorsa ya da sorunuz listede yoksa, aşağıdaki formu doldurarak destek hizmetine yazın.