E-posta Alma ve Okuma

İletiyi açmak için, iletinin bulunduğu satıra tıklayın.

E-postalarla yapabileceğiniz standart işlemlerin yanı sıra (yanıtlama, iletme, silme, spam olarak işaretleme vs.), e-postayı çevirebilir, e-posta özelliklerini görüntüleyebilir veya belirli tür e-postalar için filtreleme kuralını oluşturabilirsiniz.

    Önceki iletilerin alıntısına bak

    Yazışmadaki önceki iletileri görüntülemek için iletideki Alıntıyı göster bağlantısına tıklayın. Bir önceki e-postayı tam açmak için Alıntının tümünü göster bağlantısına tıklayın. Bu dizideki tüm e-postaları görüntülemek için e-postanın altında yer alan Tüm yazışmayı göster bağlantısına tıklayın.

    İletiyi hızlı yanıtla ya da yönlendir

    İletinin sahibine ya da yazışmada yer alan herkese doğrudan ileti okuma sayfasından yanıt verebilirsiniz.

    Eğer yazışmadaki sadece birkaç kişiye yanıt vermek istiyorsanız, hızlı yanıtlama formuna basın, daha sonra Tam yanıtlama formuna geçin ve gereksiz alıcıları silin.

    İletiyi yönlendirmek için, sayfanın altındaki Yönlendir bağlantısına tıklayın.

    Gönderenin portresini kapat

    Gönderenin portresi, gönderenin mail ayarlarındaki verilerden ya da onun sosyal ağdaki profilinden yüklenir. Profil resimlerinin görüntülenmesini kapatmak istiyorsanız:

    1. Tüm ayarlar  → Diğer menüsüne geçin.
    2. Gönderen profilini göster seçeneğini kapatın.
    3. Değişiklikleri kaydet butonuna tıklayın.

    Ekleri görüntüle

    Bazı ek dosyaları, ek programlar yüklemeden Yandex.Mail'in web arayüzünde açabilirsiniz. Desteklenen dosya formatları:

    • Belge: DOC/DOCX, XLS/XLSX, PPT/PPTX, ODT, ODS, ODP, CSV, RTF, TXT, PDF
    • Görsel: JPG, PNG, GIF, BMP, TIFF, EPS, PSD, CDR, AI
    • Arşiv: ZIP, RAR, TAR

    E-postadaki ekli dosya e-posta listesinde küçük resim ya da simgesi olarak gösterilir. Ekli dosyaların küçük resimlerini görmek istemiyorsanız Ayarlar  → Diğer menüsünü açın ve ekli dosyaları e-posta listesinde göster seçeneğini kapatın.

    Not. E-postaya birkaç dosya ekliyse, bu dosyalar ZIP arşivi formatında indirilir.

    Ekli dosyayı görüntüleyebilir, Disk'e kaydedebilir ve e-posta sayfasından indirebilirsiniz:

    Belge ve Arşiv Görüntüleme

    Belge veya arşiv görüntülemek için istediğiniz dosya seçip Göster butonuna tıklayın. Dosya yeni pencerede açılır.

    Görsel Görüntüleme

    Eklerdeki resimler küçük görsel olarak görüntülenir. Resmi görüntüleme modunda açmak için farenin sol tuşuyla küçük görsele tıklayın.

    Önizleme kipinden çıkmak için, (sağ üst köşedeki) işaretine ya da klavyeden Esc tuşuna basın.

    İletileri alma ve görüntüleme sorunları

    E-posta kutuma e-postalar gelmiyor

    Sosyal ağdan veya forumdan e-posta ya da bildirim almadıysanız şu işlemleri yapabilirsiniz:

    1. Bildirimin gönderileceği sitede e-posta adresinizi doğru belirtip belirtmediğinizi kontrol edin. E-posta adresinizin doğru yazılıp yazılmadığını alıcıdan teyit edin.
    2. E-postanız Spam klasörüne düşmüş olabilir, kontrol edin. Eğer bu meydana geldiyse, iletiyi seçin ve Spam değil! tuşuna basın, ileti Gelenler klasörüne taşınacaktır.
    3. E-postaların işlenme kurallarında e-postaları silen filtrelerin oluşturulmadığından emin olun.
    4. Site veya gönderen adresinin Kara Liste'de yer alıp almadığından emin olun.

    Eğer e-posta kutusu ayarlarını ve sitedeki adresi doğru belirttiğinizden eminseniz, iletiyi siteden yeniden aratmayı deneyin. Birkaç saat geçmesine rağmen e-posta hala gelmediyse site yönetimine başvurun.

    İleti, gönderenin ya da alıcının mail sunucularında meydana gelen teknik sorunlar, iletişim kanallarının doluluğu, vs. yüzünden ulaştırılamıyor olabilir. Bu durumda gönderene teslim edilmeme nedenini içeren otomatik bir rapor gönderilecektir. Eğer gönderene rapor gelmediyse, iletilememe sebebini öğrenmek için onun, iletinin gönderildiği e-posta hizmetinin teknik desteğine başvurması gerekmektedir.

    E-postalar gecikmeyle geliyor

    Gecikme, alıcının sunucularında yaşanabildiği gibi Yandex'in sunucularında da yaşanabilir.

    Gecikmenin nerede yaşandığını bulmak için:

    1. Geciken iletinin özelliklerini açın.
    2. Özelliklerde birkaç Received: alanı olacaktır, en alttakini bulun; Subject: ve From: alanlarının yanında bulunacaktır.
    3. Received: alanında sunucunun adresi ve bu sunucuda iletinin geçiş zamanı belirtilecektir. Received: alanları zinciri üzerinde aşağıdan yukarıya doğru ilerleyerek, iletinin gecikme yaşadığı sunucunun adresini öğrenebilirsiniz.

      Eğer, example.mail.domain.net görünümündeki adreste son noktadan önce (domain yerine) yandex belirtilmişse, ileti Yandex'in sunucusunda gecikmiş demektir. Eğer farklı bir değere sahipse, gecikme, diğer mail hizmeti sunucusunda meydana gelmiştir.

    Posta açılmıyor

    Bu durum, şu nedenlerden dolayı gerçekleşiyor olabilir:

    Tarayıcı, ön bellekte kayıtlı verileri gösteriyor

    Ctrl+F5 tuş kombinasyonuna tıklayarak sayfayı yenileyin. Bundan sonra tarayıcı önbelleğini temizleyin ve tüm cookies dosyalarını silin, daha sonra iletiyi yeniden açmayı deneyin.

    Uzantılar Yandex.Mail'i engelliyor

    Mail, tarayıcıdaki eklentiler ve uzantılardan dolayı düzgün çalışmayabilir. Bunu kontrol etmek için onları geçici olarak kapatın. Eğer Mail reklam engelleyici ya da anti virüs uzantısından dolayı düzgün çalışmıyorsa, Mail sayfasını bu uzantıdaki istisnalara ekleyin.

    Eski bir tarayıcı kullanıyorsunuz

    Tarayıcınızın son sürümünü yükleyin.

    İletide resim, kayıt yok ya da metin yerine tuhaf karakterler var

    Bu durum, şu nedenlerden dolayı gerçekleşiyor olabilir:

    Tarayıcı, ön bellekte kayıtlı verileri gösteriyor

    Ctrl+F5 tuş kombinasyonuna tıklayarak sayfayı yenileyin. Bundan sonra tarayıcı önbelleğini temizleyin ve tüm cookies dosyalarını silin, daha sonra iletiyi yeniden açmayı deneyin.

    Uzantılar Yandex.Mail'i engelliyor

    Mail, tarayıcıdaki eklentiler ve uzantılardan dolayı düzgün çalışmayabilir. Bunu kontrol etmek için onları geçici olarak kapatın. Eğer Mail reklam engelleyici ya da anti virüs uzantısından dolayı düzgün çalışmıyorsa, Mail sayfasını bu uzantıdaki istisnalara ekleyin.

    Eski bir tarayıcı kullanıyorsunuz

    Tarayıcınızın son sürümünü yükleyin.

    İletinin ulaştırılamadığı yönünde mesaj alıyorum (ben hiçbir şey göndermedim)

    Hiçbir şey göndermediğiniz bir adrese ileti teslim edememe raporu alabilirsiniz. Bu, spam gönderen kişilerin Kimden alanında ve Reply-To gizli alanında sahte adresler göstermesi yüzünden meydana gelir. Sahte adresler veritabanına sizinki de düşebilir; üstelik spam gönderen kişilerin sizin hesabınıza erişim sağlamasına da gerek yoktur. Veri tabanı özel sözlük kullanarak seçim yöntemiyle oluşturulur veya herkesin erişebileceği web sitelerinde kullanıcıların yayınladıkları adresleri arama yöntemiyle doldurulur.

    Tüm gönderici mail sunucuları gönderici kimlik doğrulaması gereksinimlerini karşılamadığı için, tanımlanan durumla diğer mail hizmetlerinin kullanıcıları da karşılaşabilir. Bu tür bir e-posta aldıysanız spam filtreleme kurallarına dâhil etmek için e-postayı seçip Bu bir spam! butonuna tıklayın.

    Sizden başka birinin e-posta kutunuzdan e-posta göndermediğine emin olmak istiyorsanız ziyaret günlüğünü kontrol edin.

    Başka Kişilere Ait E-postalar Bana Geliyor

    Eğer e-posta kutunuza başkasının iletileri geliyorsa, bunun muhtemel sebepleri şunlar olabilir:

    Alıcı adresini girerken gönderenin adresi hatalı yazması,

    Tanımadığınız gönderenden bir e-posta aldıysanız muhtemelen gönderen alıcı adresini yazarken hata yapmıştır. Gönderene hatayla ilgili bilgi verebilir veya bu e-postayı yok sayabilirsiniz.

    Biri sitede kaydolurken adresinizi iletişim adresi olarak belirtti
    Bazı sitelerde kaydolurken e-posta adresi doğrulaması gerekmediği için insanlar başka birine ait bir adres belirtebilirler. Bu kişi sitede e-posta adresinizi belirtmesine rağmen e-posta kutunuzu kullanamayacaktır. Bu siteden gelen e-postaları almak istemiyorsanız:
    1. Bu iletileri gönderenin adresini Kara listeye ekleyin.
    2. Site yönetimiyle iletişime geçin ve adresinizin sitede yanlışlıkla belirtildiğini iletin.
    E-posta başlıklarında alıcı adresi sahte

    Aldığınız e-posta aslında size değil başka bir adrese gönderildiyse muhtemelen bu e-posta spamdır. Alıcı alanında adresinizi göremiyorsanız bile e-posta size gönderilmiş olabilir. Adresiniz örneğin Gizli kopya alanında belirtilmiş olabilir.

    Başka birine ait e-posta kutusundan e-posta aktarımı ayarlı

    Sürekli başka birine ait e-postaları alıyorsanız e-posta kutunuzda yabancı bir adresten e-posta alan aktarıcı ayarlanmış olabilir. Bu adresten e-postaları bir daha almamak için:

    1. Mail toplama sayfasındaki toplayıcıyı silin (gerekli toplayıcı adresine tıklayın ve Sil bağlantısına tıklayın).
    2. Pasaport sayfasında yer alan listeden yabancı adres silin.