E-posta Oluşturma ve Gönderme

E-posta yaz

Yeni e-posta oluşturmak için ekranın sağ üst köşesinde butonuna tıklayın.

Alıcı alanına alıcı adresini girin veya adresi rehberden seçin. İsim, soy isim ya da mail adresinin ilk harflerini yazmaya başladığınızda, uyuşan kişilerin önerildiği liste görünecektir.

Ad veya soyada göre arama yapmak için hem Türkçe hem de yabancı dildeki harfleri kullanabilirsiniz. Örneğin, “Безумный Шляпник” kişisini aramak için hem latin alfabesindeki “b” hem de kiril alfabesindeki “б” kullanılabilir. İpuçları listesinde öncellikle yakın zamanda yazıştığınız kişiler gösterilecektir.

Kime alanın altında popüler kişilerin görünmesi için:

  1. Ayarlar → Kişiler menüsünü açın.
  2. İleti yazarken popüler kişileri göster seçeneğini etkinleştirin.
  3. Değişiklikleri kaydedin.
Not. Eğer Kime alanında sadece alıcıların ve gönderenlerin isimlerini değil, aynı zamanda adreslerini de görmek istiyorsanız, şunu yapın:
  1. Tüm ayarlar  → Kişiler menüsüne geçin.
  2. E-posta adresi yerine alıcıların ve gönderenlerin adı ve soyadı görüntülensin seçeneğini devre dışı bırakın.
  3. Değişiklikleri kaydet butonuna tıklayın.

Adresi, Alıcı alanından başka bir alana (örneğin Bilg alanına) taşımak için farenin sol tuşuna basılı tutarak istediğiniz adresi sürükleyin.

İletiyi birkaç alıcıya gönder

E-postayı aynı anda birkaç alıcıya gönderebilirsiniz. Bunun için Kime alanına virgül ve boşluk kullanarak birkaç adres girin, örneğin cheshire.katze@yandex.com.tr, just.mad.hatter@yandex.com.tr, just.white.rabbit@yandex.com.tr.

Not. Bir e-posta web arayüzü üzerinden maksimum 50, e-posta programı üzerinden ise maksimum 35 adrese gönderilebilir.

E-postanızın ana alıcısı olup diğerlerine e-postayı bilgi edinmeleri amacıyla gönderiyorsanız ana adresi Alıcı alanına, diğer adresleri ise Bilgi alanına girin.

Kime alanında ve Kopya alanında belirtilen tüm adresler iletinin alıcılarına görünecektir. Bazı alıcıların adreslerden bazılarını görmelerini istemiyorsanız göstermek istemediğiniz adresleri Gizli kopya alanına girin.

Uyarı. Gizli kopyada belirtilen alıcı iletiyi almayabilir: Bazı spam filtreleri buna benzer iletileri siler.

Başka bir adresten ileti gönder

E-postaları, Yandex'in ana e-posta hesabından, aliaslardan ve diğer servislerde kullandığınız adreslerinizden gönderebilirsiniz.

  1. E-posta aliasları
  2. Diğer servislerde e-posta adresleri

E-posta aliasları

Yandex'e kayıt olduğunuzda, e-posta hesabınızın alan adı bulunduğunuz ülkeye göre verilir. Örneğin Türkiye için "alice.the.girl@yandex.com.tr" ve ek olarak ru (Rusya), by (Beyaz Rusya), kz (Kazakistan), ua (Ukrayna) ve com uzantılı adresine sahip olursunuz. Bu adresler ana e-posta kutunuzun eş e-posta adresleridir.

İkinci ad, kullanıcı adınızın eşsizliğinin korunması için gerekmektedir. Yandex'e Türkiye'de kaydolduysanız başka bir kullanıcı Kazakistan, Beyaz Rusya veya Ukrayna'da aynı kullanıcı adı altında e-posta hesabınızın kopyasını oluşturamaz.

Not. Eğer e-posta hesabını "alice.the.girl" gibi nokta işareti içeren bir kullanıcı adıyla açtıysanız, bu hesap için aliaslar dışında, "alice-the-girl" görünümünde bir alias oluşturulur.

Hangi adresten e-postaları göndermek istediğinizi Ayarlar  → Kişisel bilgiler, imza, resim bölümünden seçebilirsiniz. Bu ikinci adlar, tüm e-postalar için varsayılan olarak kullanılacaktır.

Ayrıca telefon numaranızı eş e-posta olarak kullanabilirsiniz.

Diğer servislerde e-posta adresleri

E-postanızı, farklı e-posta servisinde kullandığınız hesaptan göndermek istiyorsanız (örneğin Gmail veya Yahoo), bu adresi E-posta adresleri sayfasında ekleyin ve erişimi doğrulayın. Erişimi doğruladıktan sonra Kimden alanına Yandex'teki adresinizin aliası dışında diğer servisteki e-posta adresinizi de ekleyebilirsiniz.

Uyarı. Farklı e-posta servisindeki hesabınızı ekliyorsanız, bu hesaptan Yandex hesabınıza e-postaların toplanmasını ayarlayın. Toplayıcı ayarlanmadan bu adresten ileti göndermek mümkün olmayacaktır.

İleti şablonu oluştur

Eğer sık sık aynı veya benzer içerikli iletiler gönderiyorsanız (örneğin, davetiye ya da özgeçmiş), bu iletileri şablon olarak kaydedebilirsiniz. Taslaklardan farklı olarak e-posta gönderildikten sonra taslaklar kaybolmazlar. Şablon bazında ortaklarınız veya arkadaşlarınız için e-postalar oluşturarak aynı şablonu defalarca kullanabilirsiniz.

Şablon oluşturmak için e-posta oluşturma sayfasını açın ve Konu alanından Şablon bağlantısına tıklayın:

Şablon oluştur butonuna tıklayın, konuyu yazın e-posta metni girin. Buraya ek de eklenebilir.

Şablon hazırladıktan sonra Şablonu kaydet butonuna tıklayın. Artık e-posta oluştururken istediğiniz şablona hemen geçebilirsiniz. Bunun için Şablon bağlantısına tıklayın ve listeden şablonu seçin.

Konu, ekli dosyalar ve e-posta metni içeren oluşturduğunuz tüm şablonlar Taslaklar klasöründe yer alan ayrı bir alt klasöre kaydedilir (alıcı belirtilmez).

Ek özellikler

Metin Tasarımı

Tasarım paneli araçlarını kullanarak metnin bir kısmını farklı yazı tipi ile işaretleyebilir, yazının rengini veya boyutunu değiştirebilirsiniz, işaretli veya numaralı liste oluşturmak gibi işlemleri yapabilirsiniz.

Düzenlemeyi iptal etmek istiyorsanız Düzenlemesiz (panelin sağında) tuşuna basın.

E-postaya resim ekle

Aşağıdaki yöntemleri kullanarak görseli e-postanın içine (ekli dosya olarak değil) ekleyebilirsiniz:
Panodan ekleme
  1. Görseli panoya kopyalayın; örneğin başka bir siteden görsel kullanmak istiyorsanız, farenin sağ tuşuyla üzerine tıklayıp Görseli kopyala (Google Chrome'da Resmi kopyala) seçin.
  2. E-posta oluşturma sayfasını açın, görseli eklemek istediğiniz yere farenin sağ tuşu ile tıklayın ve açılan menüde Ekle seçin.
Bilgisayardan taşıyarak ekleme
E-posta oluşturma sayfasına görseli taşıyın.
Not. Metin ekleme alanına taşınan görsel e-postanın içine yerleşir. Metin ekleme alanının altına taşınan görsel ise ekli dosya olarak e-postaya eklenir.
Tasarım panelinden ekleme
  1. Metin ekleme alanının üstünde yer alan tasarım panelinde simgesine tıklayın.
  2. Görsel bağlantısını buraya ekleyin ve Ekle butonuna tıklayın.

Taslaklar

İleti yazdığınız zaman, tüm değişiklikler her 10 saniyede bir taslak olarak kaydedilir. İstediğiniz zaman ileti oluşturmayı bitirebilir ve daha sonra onu tekrar düzenleyebilirsiniz. Bunun için Taslaklar klasörüne gidin ve e-postanın en son kaydedilen versiyonunu açın.

Ertelemeli Gönderim

E-postanın belirli tarihte ve saatte gönderilmesini istiyorsanız:

  1. tuşuna (ileti yazma alanının altında) basın.
  2. gönder <ne zaman> <kaçta> seçeneğini etkinleştirin.
  3. İstediğiniz tarih ve gönderim saatini girin.
Not. İleti gönderme mevcut tarihten itibaren bir yılı geçmeyecek kadar ertelenebilir.

İleti gönderme sorunları

E-posta gönderildi fakat alıcı e-postayı almadı

İletinin Gönderilenler klasöründe olup olmadığını kontrol edin. Bu klasörde e-posta yoksa gönderme anında hata oluşmuştur. E-postayı tekrar göndermeyi deneyin.

Eğer Yandex e-posta kutunuzdan bir e-posta gönderdiğinizde bu e-posta alıcının e-posta sunucusu tarafından reddedildiyse “Mailer-Daemon” servisinden teslim edememe nedenlerinin ve e-postayı reddeden sunucunun adının belirtildiği otomatik yanıt alacaksınız.

E-posta şu nedenlerden dolayı gönderilmemiş olabilir:

Posta mevcut olmayan bir adrese gönderildi

Raporda aşağıdaki satırlar mevcutsa e-postanın varolmayan adrese gönderildiği anlamına gelir:

  • “User not found”,
  • “User unknown”,
  • “No such user here”,
  • “Bad destination mailbox address”;
  • “Bad destination system address”;
  • “Bad destination mailbox address syntax”;
  • “Unrouteable address”,
  • “Invalid mailbox”,
  • “Mailbox unavailable”,
  • “Invalid recipient”,
  • “DNS: no such domain”,
  • “Host or domain name not found”,
  • “The email account that you tried to reach does not exist”.

Alıcı adresinin gereksiz noktalama işaretleri, boşluklar ve tırnak işaretleri içermediğinden emin olun. Alıcıya sorarak adresini teyit edin ve e-postayı yeniden gönderin.

Alıcının e-posta kutusu dolu

Raporda aşağıdaki satırlar mevcutsa alıcının e-posta kutusunda boş yer kalmadığı anlamına gelir:

  • “Over quota”;
  • “Inbox full”;
  • “Quota exceeded”;
  • “Recipient's mailbox is full”;
  • “User has exhausted allowed storage space”;
  • “Error writing message: Disk quota exceeded”;
  • “Account is full”.

Alıcıyla farklı bir yöntemle bağlantı kurmayı deneyin ve sorunu bildirin.

Alıcı adresi, alıcının e-posta hizmet sağlayıcısı tarafından engellendi

Raporda aşağıdaki satırlar mevcutsa alıcının e-posta hizmeti bazı nedenlerden dolayı alıcının hesabını ve bu adrese e-postaların teslimini engellediği anlamına gelir:

  • “Sorry your message to <elektronik adres> cannot be delivered. This account has been disabled or discontinued”;
  • “Your emails has been returned because the intented recipient's email account has been suspended. The account must be re-activated to receive incoming messages”;
  • “User account disabled for being inactive”;
  • “Policy rejection on the target address”.

Alıcıyla farklı bir yöntemle bağlantı kurmayı deneyin ve sorunu bildirin. Alıcının e-posta sunucusunun yönetimine sorarak engellenme nedenlerini öğrenmeyi deneyin.

Alıcının e-posta sunucusunun büyük e-postaları kabul etmiyor

Raporda aşağıdaki satırlar mevcutsa ayarlanmış sınırlamalardan dolayı e-posta sunucusu tarafından e-postanıza ekli dosyanın kabul edilemediği anlamına gelir:

  • “Message size exceeds fixed maximum message size”;
  • “Message size 4615244 exceeds size limit 3145728 of server <sunucu adı>;
  • “Message file too big”;
  • “Message size exceeds fixed limit”.

Ekli dosyayı Yandex.Disk'e yükleyin ve alıcıya dosyayı indirmek için açık bağlantı gönderin.

Alıcının e-posta sunucusu e-postaları spam olarak algılıyor

Raporda aşağıdaki satırlar mevcutsa e-postanızın içeriğinin alıcının e-posta sunucusunun tarafından spam olarak algılandığı anlamına gelir:

  • “Message rejected under suspicion of SPAM”;
  • “Sorry, message looks like SPAM to me”;
  • “Message rejected as spam by Content Filtering”;
  • “Message rejected. See http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=69585 for more information”.

Alıcı veya e-posta hizmeti yönetimiyle diğer yollardan irtibata geçip sorunu bildirin.

Sitenizden kullanıcılarınıza veya abone olan kişilere yasal ileti gönderimi gerçekleştiriyorsanız "Gerçek" mesaj gönderimiyle ilgili Yandex Önerileri hakkında bilgi edinin.

Not. Kurumlar için Mail hizmetini kullanıyorsanız bağlı alan adında SPF kaydı mutlaka ayarlanmış olmalıdır.
Yandex e-posta sunucusu kara listeye alındı

Raporda aşağıdaki satırlar mevcutsa Yandex e-posta sunucusunun DNSBL kara listesine alındığı anlamına gelir:

  • “Recipient address rejected: Blocked by external RBL”;
  • “Email from <IP_host> is currently blocked by Verizon Online's anti-spam system”;
  • “Client host [<IP_host>] blocked using bl.spamcannibal.org; blocked, See: http://www.spamcannibal.org/cannibal.cgi?page=lookup&lookup=<IP_host>;
  • “Email blocked by SPAMCANNIBAL — to unblock see...;”
  • “Your server IP address is in the bl.spamcannibal.org database, bye”;
  • “Client host [<IP_host>] blocked using dnsbl-1.uceprotect.net; IP <IP_host> is UCEPROTECT-Level 1 listed. See http://www.uceprotect.net/rblcheck.php?ipr=<IP_host>”;
  • “Your host [<IP_host>] is blacklisted by dnsbl.sorbs.net. Currently Sending Spam See: http://www.sorbs.net/lookup.shtml?<IP_host>.

Yandex'in posta sunucusu adresini kara listeden kendiniz de silmeyi deneyebilirsiniz, bunun için rapordaki linki kullanarak geçiş yapın. Ayrıca aldığınız raporun tüm metnini yollayarak aşağıdaki form üzerinden bize yazabilirsiniz.

Ayrıca alıcı veya e-posta hizmetinin yönetimiyle diğer yollardan irtibata geçip sorunu bildirmeyi deneyin.

Yönlendirilen e-postaların “döngü” oluşturduğu tespit edildi

Raporda aşağıdaki satırlar mevcutsa hatalı yönlendirme kurallarının veya e-posta aktarıcısının hatalı ayarlarından dolayı yönlendirilen e-postalar döngüsünün oluştuğu anlamına gelir:

  • “Mail for <alıcının elektronik adresi> loops back to myself”;
  • “Loop detected! Message rejected”;
  • “Our servers have detected a mail loop”.

Kullandığınız tüm e-posta kutularında yönlendirme kurallarını ve e-posta aktarıcılarını kontrol edin. Eğer sorunun sizin tarafınızda olmadığından eminseniz alıcıyla farklı bir yöntemle bağlantı kurun ve sorunu bildirin.

Yönlendirme Yasağı

Raporda aşağıdaki ifadeler mevcutsa, MX kaydının hatalı yapılandırıldığından dolayı alıcının e-posta sunucusu Yandex.Mail sunucularını tanımadığı anlamına gelir:

  • “Relay not permitted”;
  • “Sorry, relaying denied from your location”.

Alıcı veya e-posta hizmeti yönetimiyle diğer yollardan irtibata geçip sorunu bildirin.

Not. Eğer Domain için Mail kullanıyor ve iletileri kendi domaininizin e-posta kutusuna gönderiyorsanız, MX-kayıtlarının yayılmasının 48 saate kadar bir süre alabileceğine dikkat edin. Eğer 48 saat geçtiyse tüm ayarların MX kayıtlarının ayarları maddesindeki talimatlara göre yapıldığından emin olun.
Göndereni Denetleme Hatası

Eğer raporda “Sender verification failed” satırı yer alıyorsa, Yandex.Mail'in e-posta sunucusu, alıcının mail hizmetindeki gönderen kontrolünü geçememiştir. Sorunu çözmek için alıcının e-posta hizmetinin yönetimiyle irtibata geçip Yandex.Mail'in e-posta adreslerinin, göndereni denetleme hizmetinin beyaz listesine alınmasını rica edin.

Not. Kurumlar için Mail hizmetini kullanıyorsanız bağlı alan adında SPF kaydı mutlaka ayarlanmış olmalıdır.

Yandex'teki adrese e-posta gönderemiyorum

Bir Yandex e-posta kutusuna e-posta gönderdiğiniz bu e-posta, Yandex e-posta sunucusu tarafından reddedildiyse e-postayı reddeden sunucunun isminin ve teslim edilmeme nedenlerinin belirtildiği “Mailer-Daemon” servisinden otomatik yanıt alırsınız.

Not. Eğer Yandex'deki e-posta kutunuzdan ileti gönderdiyseniz ve ileti alıcının mail sunucusu tarafından devre dışı bırakıldıysa, İleti gönderildi, fakat alıcıya ulaşmadı yazısında olası sebepler listesine göz atabilirsiniz.

Otomatik raporda şu iletilememe sebepleri gösterilmiş olabilir:

No such user

Raporda aşağıdaki satırlar mevcutsa e-postanın varolmayan adrese gönderildiği anlamına gelir:

  • “No such user”;
  • “No correct recipients”;
  • “Bad recipient address syntax”;
  • “Bad address mailbox syntax”;
  • “Recipient address rejected: need fully-qualified address”.

Alıcı adresinin gereksiz noktalama işaretleri, boşluklar ve tırnak işaretleri içermediğinden emin olun. Alıcıya sorarak adresini teyit edin ve e-postayı yeniden gönderin.

Message rejected under suspicion of SPAM

Rapor “Message rejected under suspicion of SPAM” ifadesini içeriyorsa e-postanızın içeriği “Spamdan Koruma” servisi tarafından spam olarak algılandığı anlamına gelir.

E-posta kutunuzdan sadece spam gönderiliyorsa Yandex e-posta sunucusu e-posta kutusundan gönderilen e-postaları 24 saat engelleyecektir. Bu durumda teslim edilmeme raporu “Client host [<IP_host>] blocked using spamsource.mail.yandex.net; see...” veya “Blocked by spam statistics — see...” ifadesini içerecektir.

Not. Sitenizden kullanıcılarınıza veya abone olan kişilere yasal ileti gönderimi gerçekleştiriyorsanız "Gerçek" mesaj gönderimiyle ilgili Yandex Önerileri hakkında bilgi edinin.
Error: too many recipients

Rapor “Error: too many recipients” ifadesini içeriyorsa e-postanızın çok fazla alıcısının olduğu anlamına gelir; Alıcı, Bilgi ve Gizli kopya alanlarında 35'ten fazla adres. Alıcı listesini düzenleyip tekrar deneyin.

Message size exceeds fixed limit (Error: message file too big)

Raporda “Error: message file too big” veya “Message size exceeds fixed limit” ifadesi varsa Yandex e-posta sunucusu belirli sınırlamalardan dolayı e-postaya eklediğiniz dosyayı alamayabilir.

Yandex e-posta kutusuna gönderilebilecek ekli e-postaların büyüklüğü en fazla 30 MB olmalıdır.

Message infected by virus

Raporda “Message infected by virus” ifadesi varsa e-postanızın Yandex e-posta sunucusu tarafından virüslü olarak etiketlendiği anlamına gelir.

Policy rejection on the target address

Raporda “Policy rejection on the target address” ifadesi varsa Kullanıcı Sözleşmesi kurallarının ihlalinden dolayı e-postanızın alıcı hesabının engellendiği anlamına gelir. Alıcıyla farklı bir yöntemle bağlantı kurmayı deneyin ve sorunu bildirin.

E-postanın gönderildiği e-posta kutusunun sahibiyseniz engeli kendiniz kaldırabilirsiniz. Kişisel bilgileri güncelle sayfasında doğru bilgileri girin ve engeli kaldırma sürecinden geçin.

The recipient has exceeded their message rate limit. Try again later

Raporda “The recipient has exceeded their message rate limit. Try again later” ifadesi varsa zaman biriminin içinde alıcının e-posta kutusuna büyük miktarda e-posta geldiği için alıcının adresine e-posta tesliminin geçici olarak engellendiği anlamına gelir. 24 saat sonra e-postayı tekrar göndermeyi deneyin.

Mailbox size exceeded

Raporda “Mailbox size exceeded” ifadesi varsa alıcının e-posta kutusunda e-postanızın teslim edilmesi için yeterince alan olmadığı anlamına gelir. Alıcıyla farklı bir yöntemle bağlantı kurmayı deneyin ve sorunu bildirin.

Error: timeout exceeded

Raporda “Error: timeout exceeded” ifadesi varsa e-posta sunucunuz sistem komutlarını uzun süre yanıtlamadığı için Yandex sunucusu bağlanma ve e-postayı gönderme denemesini bırakmış demektir. E-posta sunucunuzun yönetimiyle diğer yollardan irtibata geçin ve sorunu bildirin.

Error: too many connections

Raporda “Error: too many connections” ifadesi varsa e-posta sunucunuzun zaman biriminin içinde Yandex e-posta sunucusuna birçok bağlanma denemesini oluşturduğu anlamına gelir. Bu durum yükün artmasına ve çalışmanın yavaşlamasına yol açar. E-posta sunucunuzun yönetimiyle diğer yollardan irtibata geçin ve sorunu bildirin.

EHLO requires domain address (HELO requires domain address)

Raporda “EHLO requires domain address” veya “HELO requires domain address” ifadesi varsa e-posta sunucunuzun e-postayı yönlendirirken adını hatalı belirttiği anlamına gelir. Bu tür bir hata, göndereci sunucusunun adında RFC 2821 ve RFC 1045 standartlarına göre kullanıma yasak olan karakterler kullanıldığında meydana gelebilir.

Sorunu çözmek için sistem yöneticinize başvurun.

501 5.5.4 “Syntax: MAIL FROM: <e-posta adresi>”

Rapordaki böyle bir satır, mail from dizisinin yanlış girildiği anlamına gelir. E-posta hizmetinizin yönetimiyle başka bir mail kutusu üzerinden irtibata geçin ve sorunu bildirin.

501 5.5.4 “Wrong param”
Rapordaki böyle bir satır yanlış parametrelerin girildiği anlamına gelir. E-posta hizmetinizin yönetimiyle başka bir mail kutusu üzerinden irtibata geçin ve sorunu bildirin.
502 5.5.2 “Syntax error, command unrecognized”

Rapordaki böyle bir satır yanlış komut verildiği anlamına gelir. E-posta sunucunuzun yönetimiyle diğer yollardan irtibata geçin ve sorunu bildirin.

«Sending data failed» mesajı alıyorum

Böyle bir mesaj, sizin Kimden alanına başka bir mail hizmetine ait e-posta kutusu adresi girdiğinizi, ancak bu e-posta kutusundan Yandex'deki e-posta kutusuna ileti toplama ayarının yapılmadığı anlamına gelir.

Yandex.Mail üzerinden başka bir mail hizmetine ait e-posta kutusundan ileti göndermek için, bu e-posta kutusundan Yandex'teki e-posta kutusuna toplayıcı ayarlayın.

İleti, ... adresinden gönderilemiyor

Eğer İleti login@mail.ru (login@gmail.com, login@yahoo.com ya da başkasından) adresinden gönderilemiyor mesajı alıyorsanız, Yandex.Mail aracılığıyla, başka bir mail hizmetine ait bir adresten ileti göndermeye çalışıyorsunuz demektir. Bu e-posta kutusundan Yandex'teki e-posta kutusuna toplayıcının ayarlandığını kontrol edin. Toplayıcı ayarlanmadan başka bir mail servisinde rumuz olarak adres seçemezsiniz.

Eğer, doğru ayarlanmış toplayıcıda dahi başka bir mail hizmetindeki adresten (örneğin; Gmail ya da Mail.ru) ileti gönderemiyorsanız, bu, o hizmetin güvenlik kurallarının, Yandex.Mail üzerinden de dahil olmak üzere başka bir mail hizmeti üzerinden ileti göndermeyi engellediği anlamına gelir.

Yandex.Mail üzerinden ileti göndermeye devam etmek için, Kimden alanında Yandex'teki adresinizi (login@yandex.com.tr) seçin.

Postalar Yandex'deki farklı bir adresten gönderiliyor

Eğer iletileriniz @yandex.ru yerine @yandex.com ya da @ya.ru'daki adreslerden gönderiliyorsa, ayarlarda o mail rumuzu değil, başkası seçilmiş demektir.

Hangi adresten e-postaları göndermek istediğinizi Ayarlar  → Kişisel bilgiler, imza, resim bölümünden seçebilirsiniz. Bu ikinci adlar, tüm e-postalar için varsayılan olarak kullanılacaktır.

Ayrıca telefon numaranızı eş e-posta olarak kullanabilirsiniz.

Belirli e-posta için eş e-posta belirtmek için e-posta oluşturma sayfasında adrese tıklayın ve Kimden alanında açılan listede eş e-postayı seçin.

"Spam olarak göründüğü için postanız gönderilemiyor" mesajı alıyorum

"Spam olarak göründüğü için iletiniz gönderilemiyor" (“Spam limit exceeded”) şeklinde bir hata mesajı aldıysanız ya da sizden kontrol numaranızı girmeniz talep edildiyse, bu durum şu sebeplerden kaynaklanıyor olabilir:

Ticari amaçlı e-postalar gönderiliyor

Hesabınızdan çok sayıda aynı türde, şablon, ticari amaçlı veya reklam içeren e-postalar gönderiliyor. Yandex.Mail'de bunun gibi e-postaların gönderilmesi yasaktır; servisin amacı kişiler arasında canlı iletişim sağlamaktır.

İpucu. İş ortaklarınıza veya müşterilerinize toplu e-posta göndermek istiyorsanız bu amaç için özel toplu e-posta servislerini kullanın.
Günlük e-posta gönderim sınırlaması aşıldı

Hesabınızdan her gün çok sayıda e-posta gönderimi gerçekleşebilir, bu da spam olarak nitelendirilebilir. E-postalar bilginizin dahilinde ve haricinde gönderilebilir.

Bunu önlemek için Yandex.Mail servisinde günlük e-posta gönderimi için sınırlama mevcutur.

Mail'de sınırlamalar

Bir hesaptan günde en fazla 500 e-posta gönderilebilir. E-postada birkaç alıcı varsa her alıcıya giden e-posta tek tek sayılır.

Ek olarak, alıcı sayısına sınırlama koyulmuştur:

Alıcı sayısı Sınırlama
Tüm e-postalarda günde toplam 500
Site aracılığıyla gönderilen e-posta 50
E-posta programının aracılığıyla gönderilen e-posta 35
Kurumlar için Mail servisinde sınırlamalar

Bir gün içinde aynı hesaptan en fazla 3000 * e-posta gönderilebilir. Eğer birkaç alıcı belirttiyseniz, bunların her birine ayrı ileti gönderilir.

Ek olarak, alıcı sayısına sınırlama koyulmuştur:

Alıcı sayısı Sınırlama
Günde tüm e-postalarda toplam (aynı hesaptan) 3000 *
Günde tüm e-postalarda toplam (aynı alan adına sahip tüm hesaplardan) 5000 *
Site aracılığıyla gönderilen e-posta 50
E-posta programının aracılığıyla gönderilen e-posta 35

* Sadece harici alıcılar sayılır; bu alan adına sahip hesap sahipleri sayılmaz.

Hesabınız şüphe uyandırıyor

Güvenlik sistemimiz hesabınızı şüphe uyandırıcı buldu. Bu durum genel olarak telefon numaranızın e-posta kutunuzla bağlı olmadığı ya da Kimlik'e hayalî ad ve soyadlar girildiği için meydana gelir.

İletiler mevcut olmayan adreslere gönderiiliyor

Hesabınızdan varolmayan alıcılara çok sayıda e-posta gönderildi.

Hesabınızdan toplu e-posta gönderiminin yapıldığına dair şikayet aldık

E-posta adresinizden yapılan spam gönderimiyle ilgili kullanıcılardan birkaç şikayet aldık.

Eğer bu durum meydana geldiyse, e-posta kutunuzdan ileti gönderimi engellenecektir. Bloke edilen sadece ileti gönderme olacaktır; Mail'e girebilir ve ileti almaya devam edebilirsiniz. Engelleme, 24 saat boyunca ileti göndermeyi denemediğiniz takdirde, bu süre sonunda otomatik olarak kalkacaktır, aksi durumda engelleme 24 saat daha uzatılacaktır.

Engellemenin kaldırılmasını beklerken, gelecekteki sorunlardan kaçınmanıza yardımcı olacak önerileri uygulayın:

  1. Bu ücretsiz antivirüs programlarını kullanarak bilgisayarınızı virüslere karşı denetleyin: CureIt! (Dr.Web) ve Virus Removal Tool“(Karspersky Lab)”. Ardından şifrenizi değiştirin.
  2. Sorunu gidermek için Kimlik sayfasına gerçek kişisel bilgilerinizi girin ve Telefon numaraları sayfasından hesabınıza telefon numaranızı bağlayın.
  3. Alıcıların e-posta adreslerinin hesabınızda doğru yazıldığına ve güncel olmalarına emin olun.
  4. Alıcılarınızın tümü e-postalarınıza kendi isteğiyle onay verdiklerine emin olun.

İletilerim alıcıya gecikmeli ulaşıyor

Yandex'in sunucularında da, alıcının sunucularında da gecikme yaşanabilir. Gecikmenin nerede yaşandığını öğrenmek için, aşağıdaki form üzerinden teknik desteğe yazın. Başvurunuza geciken iletinin alıcısının e-posta kutusu özelliklerini muhakkak ekleyin.