Teknik rehber

Yandex.Mail'de Dil Nasıl Değiştirilir?

Mail'deki arayüz dilini birkaç farklı yöntemle değiştirmek mümkündür:

İletilerin olduğu sayfada

Sayfanın sağ alt köşesindeki dil anahtarını kullanın:

Mail ayarlarında

Tüm ayarlar bölümüne geçin ve sol kolondan ihtiyacınız olan dili seçin.

Yeni E-postalarla ilgili Bildirimler Nasıl Alınır?

Yeni e-postalarla ilgili bilgi almak için aşağıda açıklanan yöntemlerden birini kullanabilirsiniz.

  1. Tarayıcıda açılan bildirimler sayesinde
  2. Yandex Elements Aracılığıyla
  3. Mobil Cihaz Yardımıyla
  4. Başka Bir E-posta Adresi Aracılığıyla

Tarayıcıda açılan bildirimler sayesinde

yeni gelen e-postalar hakkında, hesabınıza geldikleri anda bildirim alabilirsiniz. Bu tür bildirimler, Yandex.Mail sekmesi kapalı olsa bile gösterilir.

Not. Açılan bildirimleri destekleyen tarayıcılar: Yandex (sürüm 16.6 ve üstü), Google Chrome (sürüm 52 ve üstü), Mozilla Firefox (sürüm 46 ve üstü).

Tarayıcınızı seçin:

Yandex.Browser

Bildirimleri göstermek için https://mail.yandex.ru sitesi izin istiyor otomatik iletide bildirimleri açmak için İzin ver butonuna tıklayın.

Yanlışlıkla Engelle üzerine tıkladıysanız veya iletiyi kapattıysanız bildirimleri manuel açmak için aşağıdaki adımları uygulayın:

  1. Ayarlar menüsünü açın.
  2. Sayfanın altında Gelişmiş ayarları göster bağlantısına tıklayın.
  3. Ayarların sıfırlanması bloğunda Ayarları sıfırla butonuna tıklayın.
  4. Bildirimler bloğunda Bildirimleri ayarla butonuna tıklayın.
  5. Yandex.Mail bloğunda Bildirimler kapalı özelliğini etkinleştirin.
Google Chrome

Bildirimleri göstermek için https://mail.yandex.ru sitesi izin istiyor otomatik iletide bildirimleri açmak için İzin ver butonuna tıklayın.

Yanlışlıkla Engelle üzerine tıkladıysanız veya iletiyi kapattıysanız bildirimleri manuel açmak için aşağıdaki adımları uygulayın:

  1. Ayarlar menüsünü açın.
  2. Sayfanın altında Gelişmiş ayarları göster bağlantısına tıklayın.
  3. Ayarların sıfırlanması bloğunda Ayarları sıfırla butonuna tıklayın.
  4. Kişisel bilgiler bloğunda İçerik ayarları butonuna tıklayın.
  5. Bildirimler bloğunda İstisnaları ayarla... butonuna tıklayın.
  6. Host adının şablonu alanına https://mail.yandex.com.tr adresini girin.
  7. Açılan Kural listesinde İzin ver seçin.
  8. Bitti butonuna tıklayın.
Mozilla Firefox

Bildirimleri açmak için Bu siteden bildirim almak ister misiniz? otomatik iletide Her zaman al seçin.

Yanlışlıkla Şimdi değil üzerine tıkladıysanız veya iletiyi kapattıysanız bildirimleri manuel açmak için aşağıdaki adımları uygulayın:

  1.  → Ayarlar menüsünü açın.
  2. İçerik sekmesine geçin.
  3. Bildirimler bloğunda Seç... butonuna tıklayın.
  4. Site listesinde https://mail.yandex.com.tr seçin.
  5. Önce Siteyi sil butonuna ve ardından Değişiklikleri kaydet butonuna tıklayın. Bu işlemden sonra Yandex.Mail otomatik iletiyi tekrar gösterir.
Sadece belirli klasörlere ait e-postalar için bildirimleri ayarlamanız mümkün. Bunu yapmak için:
  1. Tüm ayarlar  → Diğer menüsünü açın.
  2. Bildirimler bloğunda Yeni gelen e-posta hakkında tarayıcı bildirimlerini göster özelliğini etkinleştirin.
  3. Listede istediğiniz klasörleri işaretleyin.
  4. Değişiklikleri kaydedin.

Yandex Elements Aracılığıyla

Yandex Elements tarayıcınıza ek araç paneli olarak dahili olan ek fonksiyon setidir. Elements aracılığıyla yeni e-posta sayısının takibinin yanı sıra e-postalarla farklı işlemler yapabilirsiniz. Ayrıca Elements'ten servis sayfasına hızlıca geçebilirsiniz.

Mobil Cihaz Yardımıyla

Mobil cihazınıza yeni e-postalarınızı mobil cihazlar için arayüz üzerinden veya “Yandex.Mail” mobil uygulamasıyla alabilirsiniz.

Başka Bir E-posta Adresi Aracılığıyla

Birkaç e-posta adresiniz varsa Tüm ayarlar  → E-postaların işlenme kuralları menüsünde Mail'e gelen yeni e-postalarla ilgili başka bir adrese bildirim gönderimini ayarlayabilirsiniz.

E-posta Kutusu Nasıl Silinir?

Uyarı. Eğer kontrol sorusunun cevabını hatırlamıyorsanız ya da telefon numarasına erişiminiz yoksa, e-posta kutusunu silemezsiniz. Telefon numarasını değiştirmek için Telefon numarasını değiştir bölümüne göz atın. Kontrol sorusunun cevabını hatırlamıyorsanız ne yapmanız gerektiğine Kontrol sorusunun cevabını hatırlamıyorum bölümünden bakın.

E-posta kutusunu silmek için aşağıdaki adımları izleyin:

  1. Tüm ayarlar bölümüne geçin.
  2. Sayfanın alt kısmında yer alan sil bağlantısına tıklayın:
  3. Yandex'teki hesabınızın şifresini girin ve şu seçeneklerden birini kullanarak silme işlemini onaylayın:
    • telefon numaranıza gönderilen SMS'teki kodu girin;
    • kontrol sorusunu cevaplayın
Uyarı. E-posta kutusuyla birlikte içindeki tüm e-postalar silinecektir. Bu e-posta adresine gönderilen e-postalar teslim edilmeyecektir.
Not. E-posta kutusunun silinmesinden sonra kullanıcı adınızı Yandex'in diğer servislerinde giriş yapmak için kullanmaya devam edebilirsiniz.

Yandex'te hesabınızı tamamen silmek istiyorsanız Hesap silme bölümünü inceleyin.

E-posta özelliklerini nasıl görebilirim?

Kullanıcının e-posta kutusunda varsayılan olarak sadece e-postanın içeriği ve e-postanın başlığı; yani Kimden (From), Alıcı (To), Tarih (Date) ve Konu (Subject) alanları görüntülenir.

E-postanın özellikleri e-posta hakkında ayrıntılı bilgileri içerebilir:

  • Mesajı tam gönderme ve teslim etme saati,
  • Kodlama,
  • Mesaj türü,
  • E-postanın, gönderenin sunucusundan alıcıya giderken geçtiği yol,
  • E-postanın hangi protokole göre alındığı.

İleti özelliklerindeki bilgiler spamla mücadeleye ya da mail kutunuzdaki teknik bir problemi çözmeye yardım edebilir.

Yandex.Mail'deki iletilerin özelliklerine bakmak için ileti okuma sayfasındaki tuşuna, sonra da İleti özellikleri tuşuna basın.

Ayrıca e-posta özelliklerini herhangi bir e-posta programında veya diğer e-posta servislerinde görüntüleyebilirsiniz.

E-posta özelliklerinin e-posta programlarında görüntülenmesi

Mozilla Thunderbird

E-postayı açıp buna tıklayın: Diğer işlemler → Kaynağı göster.

The Bat!

E-postaya farenin sağ tuşuyla tıklayın ve Özel → E-postanın kaynak metni öğesini seçin.

Apple Mail

E-posta listesinde e-postayı seçin ve Tür menüsüne geçip Mesaj → Uzun başlıklar öğesini seçin.

Diğer e-posta servislerinde e-posta özelliklerinin görüntülenmesi

Gmail

E-postayı seçin ve ek Daha menüsünde Aslını göster öğesini seçin.

Outlook.com

Outlook.com, Hotmail veya Live.com e-posta servisini kullanıyorsanız e-postayı açın ve İşlemler menüsünde İleti kaynağını göster öğesini seçin.

Yahoo

E-postayı açın ve İşlemler menüsünde Tam başlık öğesini seçin.

Nasıl Ekran Görüntüsü Alınır?

Ekran görüntüsü (İngilizce: screenshot), standart araçlar veya özel program yardımıyla elde edebileceğiniz bilgisayarınızın veya mobil cihazınızın ekran resmidir.

Ekran görüntüsü alma yöntemleri hakkında Nasıl ekran görüntüsü alabilirim yazısını okuyabilirsiniz.

Mailto bağlantılarının işlenmesi çeşitli tarayıcılarda nasıl ayarlanır?

Mailto bağlantısı, üzerine tıklandığında e-posta programına yönlendiren, e-posta adreslerini içeren bağlantıdır. Bu bağlantıyı kullanarak Yandex.Mail'de e-posta yazma sayfasına hemen gidebilmek için tarayıcınızda mailto protokolünün işlenmesini ayarlayın.

  1. Yandex.Browser
  2. Mozilla Firefox
  3. Google Chrome

Yandex.Browser

Yandex.Mail, protokol işlemcisini atamanızı kendisi önerir:

  1. Yandex.Mail'e kendi hesabınızla giriş yapın.
  2. Akıllı satırın sağ tarafındaki  simgesine tıklayın.
  3. Butonu İzin ver konumuna getirin.
  4. Bitti butonuna tıklayın.

Mozilla Firefox

  1.  → Ayarlar butonuna tıklayın.
  2. Uygulamalar → mailto seçin.
  3. Sağ tarafta Yandex.Mail kullan öğesini seçin.

Google Chrome

  1. Yandex.Mail sayfasına gidin.
  2. Adres satırında simgesine tıklayın.
  3. İzin ver → Bitti seçin.

Hata Konsolundan Nasıl Mesaj Kopyalanabilir?

Hata konsolundaki bilgiler, tarayıcılar, uzantılar ve eklentiler, güvenlik duvarı veya antivirüs programı gibi kullanılan yazılımın çatışmalarından kaynaklanan e-posta kutunuza ilişkin teknik sorunu çözmenize yardım edebilir.

Chromium bazlı tarayıcılar (Yandex.Browser, Google Chrome)

Hata konsolunu açmak için

  1. Şu tuşlara basın Ctrl + Shift + I veya menüde Araçlar → Geliştirici araçları seçin.
  2. Konsol sekmesine geçin.
  3. Filter  → Errors menüsüne gidin.

Hataya neden olan işlemleri gerçekleştirin. Errors sekmesinde mesajlar görünüyorsa pencereyi tam ekran açın ve içeriğin ekran görüntüsünü alın. Tüm sayfayı görüntülemek için sayfayı aşağıya kaydırmanız gerekiyorsa birkaç ekran görüntüsü alın.

Ek bilgi almak için ayrıca Network sekmesinin ekran görüntüsünü alabilirsiniz.

Internet Explorer 8 ve üzeri

Hata konsolunu açmak için:

  1. F12 tuşuna tıklayın veya menüde Geliştirici araçları bölümünü seçin.
  2. Konsol sekmesine geçin.
  3. Farenin sağ tuşu ile konsol üzerine tıklayın ve Uyarılar, İletiler ve Dergi özelliklerini kapatıp sadece Hatalar sekmesini açık bırakın.

Hataya neden olan işlemleri gerçekleştirin. Konsolda iletiler görünüyorsa farenin sağ tuşu ile sağ sütununa tıklayın ve Tümünü kopyala yazısını seçin.

Mozilla Firefox

Hatalar konsolunu açmak için Ctrl + Shift + J tuşlarına basın veya sağ üst köşede butonuna tıklayıp menüde Web geliştirme → Tarayıcı konsolu bölümünü seçin. Hatalar özelliğinin tüm sekmelerde işaretli olduğuna emin olun; her sekmede işaretine tıklayın.

Uyarı. işaretine değil de sekme adının üzerine tıklarsanız hata kontrol özelliğini kapatmış olursunuz. Kontrolün açık olduğuna emin olun (sekme mavi ile işaretlenmeli).

Hataya neden olan işlemleri gerçekleştirin. Konsolun penceresinde iletiler görünüyorsa pencereyi tam ekran görünümüne getirin ve içeriğinin ekran görüntüsünü alın. Tüm sayfayı görüntülemek için sayfayı aşağıya kaydırmanız gerekiyorsa birkaç ekran görüntüsü alın.

Firebug

Mozilla Firefox tarayıcısı için dahili hata konsoluyla kıyasla daha geniş özellik yelpazesine sahip olan Firebug uzantısını kurabilirsiniz.

Firebug konsolunu açmak için ekranın sağ üst köşesinde simgesine tıklayın. Açılan pencerede Konsol sekmesine gidin.

Hataya neden olan işlemleri gerçekleştirin. Hatalar sekmesinde mesajlar görüntüleniyorsa pencereyi tam ekran açın ve içeriğin ekran görünütüsünü alın. Tüm sayfayı görüntülemek için sayfayı aşağıya kaydırmanız gerekiyorsa birkaç ekran görüntüsü alın.

Ek bilgi almak için ayrıca sekmesinin ekran görüntüsünü alabilirsiniz.

Opera

Hata konsolunu etkinleştirin. Bunun için sol üst köşesinde Opera butonuna tıklayın ve Daha fazla araç → Geliştirici araçlarını etkinleştir öğesini seçin.

Hata konsolunu açmak için Ctrl + Shift + I tuş kombinasyonuna tıklayın veya menüde Geliştirici Araçları → Web Denetleyecisi öğesini seçin. Açılan pencerede Console sekmesine geçin.

Hata konsolunu açmak için

  1. Ctrl + Shift + I tuşlarına basın veya menüde Geliştirici araçları → Web denetimi bölümünü seçin.
  2. Konsol sekmesine geçin.
  3. Filter  → Errors menüsüne gidin.

Hataya neden olan işlemleri gerçekleştirin. Errors sekmesinde mesajlar görünüyorsa pencereyi tam ekran açın ve içeriğin ekran görüntüsünü alın. Tüm sayfayı görüntülemek için sayfayı aşağıya kaydırmanız gerekiyorsa birkaç ekran görüntüsü alın.

Safari

Hata konsolunu etkinleştirin. Bunun için ekranın sağ üst köşesinde yer alan simgesine tıklayın, Tercihler → İleri düzey menüsünü açın ve Geliştirme menüsünü menü çubuğunda göster öğesini işaretleyin.

Hatalar konsolunu açmak için Ctrl + Alt + C tuşlarına basın veya ekranın sağ üst köşesinde işaretine tıklayıp menüde Geliştirme → Hatalar konsolunu göster yazısını seçin. Açılan pencerede Konsol sekmesine gidin.

Hataya neden olan işlemleri gerçekleştirin. Hatalar sekmesinde mesajlar görüntüleniyorsa pencereyi tam ekran açın ve içeriğin ekran görünütüsünü alın. Tüm sayfayı görüntülemek için sayfayı aşağıya kaydırmanız gerekiyorsa birkaç ekran görüntüsü alın.

Ek bilgi almak için ayrıca sekmesinin ekran görüntüsünü alabilirsiniz.

Farklı Tarayıcılarda Java veya JavaScript Nasıl Açılır?

Yandex.Mail'in doğru çalışması için tarayıcınızda Javascript desteğini etkinleştirmelisiniz.

Yandex.Browser

  1. Ayarlar menüsünü açın ve sayfanın alt kısmında bulunan Gelişmiş ayarları göster bağlantısına tıklayın.
  2. İçerik ayarları butonuna tıklayın. Javascript bölümünde Tüm sitelerin JavaScript çalıştırmasına izin ver seçeneğini etkinleştirin.
  3. Değişiklikleri kaydetmek için Bitti butonuna tıklayın.

Google Chrome

  1. Ayarlar menüsünü açın ve sayfanın alt kısmında bulunan Gelişmiş ayarları göster bağlantısına tıklayın.
  2. İçerik ayarları butonuna tıklayın. Javascript bölümünde Tüm sitelerin JavaScript çalıştırmasına izin ver seçeneğini etkinleştirin.
  3. Değişiklikleri kaydetmek için Bitti butonuna tıklayın.

Internet Explorer 6 ve üstü

  1. Servis → Tarayıcı özellikleri menüsünü açın.
  2. Güvenlik sayfasında İnternet sekmesini seçin ve Özel Düzey butonuna tıklayın.
  3. Etkin komut dosyası ve Java programlarının çalıştırılması öğelerinde Etkinleştir seçeğine tıklayın.
  4. Değişiklikleri kaydetmek için Tamam butonuna tıklayın ve Internet Explorer'ı yeniden başlatın.

Mozilla Firefox

Mozilla Firefox 23 ve üst sürümlerinde JavaScript'i manuel olarak etkinleştirmeniz gerekmez. Özellik varsayılan olarak etkindir.

Opera

  1. Opera → Ayarlar menüsünü açın.
  2. Web siteleri sekmesinde Javascript bölümünde Tüm sitelerin JavaScript çalıştırmasına izin ver değerini seçin.

Safari

  1. Ekranın sağ üst köşesinde simgesine tıklayıp Tercihler → Güvenlik menüsünü açın.
  2. Web içeriği bölümünde Java'yı Etkinleştir ve JavaScript'i Etkinleştir öğelerini seçin.

“Salt Okunur” Modu Ne Anlama Gelir?

Yandex.Mail'de teknik çalışmalar yapıldığında Teknik çalışmalar yapılıyor. E-postalar sadece okunabilir ve gönderilebilir sayfanın üst kısmında (iki panelli arayüz) veya sol alt köşesinde (üç panelli arayüz) iletisini göreceksiniz.

Planlı teknik çalışmaların yürütüldüğü sırada e-posta kutusuna yalnızca e-posta gönderme ve alınan e-postaları okuma amacıyla erişilebilir. E-postaları başka klasörlere taşıma veya e-posta kutusunun ayarlarını değiştirme gibi herhangi bir değişiklik yapamazsınız.

“Salt okunur” modu e-posta kutusunun güncel olmayan durumunu da gösteriyor olabilir. E-posta aldıysanız veya gönderdiyseniz bu e-posta, çalışmalar bitene kadar e-posta listesinde görüntülenmeyecektir.

Teknik çalışmalar tamamlanır tamamlanmaz e-posta kutunuzdaki veriler güncellenecek ve bu süreç boyunca size gelen ve gönderdiğiniz tüm e-postaları görebileceksiniz.

Gönderen Profilleri Nasıl Kapatılır?

Gönderenlerin profil resimlerini e-posta listesinin her satırında görmek istemiyorsanız Tüm ayarlar  → Diğer menüsünü açıp Gönderen profilini göster seçeneğini kapatın ve değişiklikleri kaydedin.

Giriş Yaparken Neden Kontrol Rakamları Girmeliyim?

E-posta kutusuna giriş sırasında kontrol rakamları aşağıdaki durumlarda görüntülenir:

  1. Kullanıcı adı veya şifre art arda birkaç kez yanlış girildi. Girilen bilgilerin doğruluğunu kontrol edin. E-posta programını veya Opera tarayıcısında dahili e-posta istemcisini kullanıyorsanız bu programlara girdiğiniz bilgilerin doğru olduğundan emin olun.
  2. Yerel ağınızın ayarları birkaç kullanıcı için tek bir ağ adresinin alınmasını sağlıyorsa Yandex bu kullanıcıları tek ziyaretçi olarak belirler. Bu durumda ağınızın diğer kullanıcıları Yandex'e başarısız giriş yaptıklarında kontrol rakamları gösterilebilir. Sorunu çözmek için ağınızın yöneticisine başvurun.

Ayrıca bilgisayarınızda virüs olup olmadığını kontrol etmenizi öneririz. Bazı zararlı programlar otomatik şifre kırma için kullanılabilir.