E-posta okuma
- E-posta okuma
- Gönderen bilgilerini görüntüleme
- E-postayı seslendirme
- İpuçları kullanarak e-posta yanıtlama
- Ekli dosyayı indir
- E-postayı başka bir dile çevirme
- Etiket ekleme
- E-postayı ilet
- E-postayı başka bir klasöre taşıma
- E-postayı sil
- Okunmamış e-posta sayacının ayarlanması
- Bağlantılar üzerinden geçişler için kullanılacak tarayıcıyı seçme
- Gelen e-postalarla ilgili sorunlar
E-posta okuma
E-posta kutusuna girin ve istediğiniz e-postaya tıklayın. Başka bir klasörden e-posta açmak için soldaki ekranı sürükleyerek açın ve istediğiniz klasörü listeden seçin.
Gönderen bilgilerini görüntüleme
Gönderenin adına tıkladığınızda gönderenin aşağıdakileri sağlayan bilgi kartı açılır:
- yazışma geçmişini görüntülemeyi,
- ekleri, bulunduğu klasör, tarihi, gönderen veya alıcı adı, içeriği vb. olmak üzere, istenilen kriterlere göre istenilen e-postayı bulmayı,
- e-posta yazmaya hızlı bir şekilde geçiş yapmayı,
- Yandex.Takvim aracılığıyla randevu veya toplantı düzenlemeyi,
- Yandex.Messenger'da sohbet başlatmayı,
- görüntülenen telefon numarasını aramayı.
E-postayı seslendirme
Aceleniz varsa ve yoldayken e-postaları okuyamıyorsanız istediğiniz e-postayı dinleyebilirsiniz.
- İstediğiniz e-postayı açın.
- Sağ alt köşesinde simgesine tıklayın.
- Ekranı sola çekin.
- yolunu takip edin.
- Sesli yönetim seçeneğini etkinleştirin ve bu amaçla kullanılacak dili seçin.
İpuçları kullanarak e-posta yanıtlama
Bazı durumlarda Yandex.Mail gelen e-postalara hızlı yanıt verme seçenekleri önerebilir. Bu özellikten yararlanmak için:
- Ekranı sola çekin.
- yolunu takip edin.
- Akıllı yanıtlar seçeneğini etkinleştirin.
- İstediğiniz e-postayı açın veya bildirim listesinden bulun.
- E-posta içeriğinin altında, varsa, verilen yanıt seçeneklerinden birini seçin.
Ekli dosyayı indir
E-postayı açın ve ekteki dosyanın görseline tıklayın.
E-postayı başka bir dile çevirme
E-posta metnini seçilen dile çevirmek için:
- Uygulama ayarlarında Çeviri'yi etkinleştirin.
- İstediğiniz e-postayı açın.
- Metnin çevrileceği dili önceden seçip e-posta içeriğinin üstünde Çevir butonuna tıklayın.
Etiket ekleme
- İstediğiniz e-postayı açın.
- Ekranın sağ kısmında simgesine tıklayın.
- Etiket ekle'ye tıklayın.
- Etiketi seçin.
- Bitti butonuna tıklayın.
E-postayı ilet
- İstediğiniz e-postayı açın.
- Ekranın sağ kısmında simgesine tıklayın.
- İlet'e tıklayın.
E-postayı başka bir klasöre taşıma
- İstediğiniz e-postayı açın.
- Ekranın sağ kısmında simgesine tıklayın.
- Klasöre taşı'ya tıklayın.
- E-postanın taşınacağı klasörü seçin.
E-postayı sil
- İstediğiniz e-postayı açın.
- Ekranın sağ kısmında simgesine tıklayın.
- Sil butonuna tıklayın.
Ayrıca, e-postayı e-posta listesi üzerinden de silebilirsiniz.
Okunmamış e-posta sayacının ayarlanması
Uygulama simgesindeki sayaç okunmamış e-postaların sayısını gösterir. Sayacın hangi hesaplar için çalışacağını seçebilirsiniz. Bunu yapmak için:
- Ekranı sola çekin.
- yolunu takip edin.
- Sayacın yalnızca kullanmakta olduğunuz hesap için çalışmasını istiyorsanız Aktif kullanıcı hesabı seçeneğini etkinleştirin. Alternatif olarak, kullanıcı hesaplarını Toplam sayaç listesinden seçebilirsiniz; bu durumda, sayacınız seçtiğiniz tüm hesaplar için okunmamış e-postaların toplam sayısını gösterir.
Bağlantılar üzerinden geçişler için kullanılacak tarayıcıyı seçme
E-postalardaki bağlantıların açılacağı tarayıcıyı seçmek için:
- Ekranı sola çekin.
- yolunu takip edin.
- Bağlantıların açılacağı trayıcıyı seçin (Yandex Browser, Safari veya yerleşik tarayıcı olmak üzere).
Gelen e-postalarla ilgili sorunlar
- Çöp Kutusu'nu açın.
- İstediğiniz e-postaları seçin. E-postayı seçmek için e-posta satırında gönderenin görseline tıklayın.
- Ekranın alt kısmında simgesine ve ardından simgesine tıklayın.
- E-postanın taşınacağı klasörü seçin.
- Yandex.Mail'in web arayüzünde e-posta kutunuzun ziyaret günlüğüne girin ve son 1 hafta içinde gerçekleşen işlemlerle ilgili bilgileri inceleyin.
- Yandex ID ayarlarında şifrenizi değiştirin. E-posta güvenlik kurallarına uyduğunuzdan emin olun.
- E-posta silen programlar kullanıp kullanmadığınızı kontrol edin. Telefonunuzda POP3 protokolüne göre çalışan bir program kuruluysa programın ayarlarına girip indirdiği e-postaların kopyalarını sunucuya kaydetmesini ayarlayın.
- Belirttiğiniz e-posta adresinin doğruluğunu kontrol edin.
- E-postaların işlenme kurallarında e-postaları silen filtreler oluşturulmadığından emin olun. (Kurallar yalnızca Yandex.Mail'in web arayüzünde devre dışı bırakılır ve silinir.)
- Sosyal ağ veya forum adresinin Kara Liste'de bulunmadığından emin olun. (İstediğiniz adresi kara listeden yalnızca Yandex.Mail'in web arayüzünde silebilirsiniz.)
E-postalarınızı yanlışlıkla sildiyseniz veya iletileriniz başka bir nedenle kaybolduysa bunları ilk önce Çöp Kutusu'nda aramayı deneyin (bu klasöre taşınarak silinen e-postalar silindikten sonra 30 gün boyunca geri yüklenebilir). E-postalarınızı geri yüklemek için:
Kayıp saydığınız iletiler Çöp Kutusu'nda yoksa bunları başka bir şekilde kurtarmanız mümkün değildir.
E-postaları silmediyseniz aşağıdaki adımları izleyin:
Sosyal ağa veya foruma kayıt olduktan sonra e-postayla kayıt onayı alamıyorsanız aşağıdaki adımları izleyin:
E-posta kutusu ayarlarınızın ve belirttiğiniz adresin doğruluğundan eminseniz sitenin tekrar doğrulama e-postası göndermesini isteyin. Birkaç saat geçmesine rağmen e-posta hala gelmediyse site yönetimine başvurun.