Ayarlar

E-posta Programı Ayarla

E-posta kutunuzda web arayüzü üzerinde çalışmanın yanı sıra farklı şekillerde de çalışabilirsiniz. Yandex.Mail Mobil uygulamasını indirip akıllı telefonunuza yükleyin ya da önceden yüklenmiş e-posta programını kullanın. Bunu yapmak için, e-posta kutunuzun ayarlarında IMAP veya POP3 protokollerini etkinleştirmeniz ve ardından platformunuzun mevcut yönergelerine göre e-posta programını yapılandırmanız gereklidir.

Not. E-posta üzerinde yaptığınız tüm işlemlerin telefon ile sunucu arasında senkronize edilmesini sağlayacağı için programı IMAP üzerinden yapılandırmanızı tavsiye ederiz.

E-posta programını POP3 protokolünü kullanarak yapılandırmanız durumunda, web arayüzündeki e-posta kutusunda bulunan tüm e-postalar telefonunuza indirilecektir. E-posta programınızda mevcut bulunuyorsa “e-postanın bir kopyasını sunucuya kaydet” seçeneğini kullanın. Bu seçeneği Yandex.Mail web arayüz ayarlarında etkinleştiremezsiniz.

Android
  1. E-posta adresinizi ve şifrenizi (veya iki aşamalı kimlik doğrulama etkinse uygulama şifresini) girin, ardından İleri’ye basın.
  2. Hesap türünü seçin — IMAP.
  3. Şu kısımları doldurun:

    • sunucu: imap.yandex.com.tr;
    • port — 993;
    • güvenlik türü — SSL/TLS.

    İleri butonuna tıklayın.

  4. Şu kısımları doldurun:

    • smtp sunucusu: smtp.yandex.com.tr;
    • port — 465;
    • güvenlik türü — SSL/TLS.

    Sisteme giriş yap seçeneğini işaretleyip kullanıcı adınızı ve şifrenizi girin, İleri butonuna tıklayın.

  5. Gelenler klasörünün yenilenme sıklığını belirleyin, gerekli seçenekleri işaretleyin. İleri butonuna tıklayın.

  6. Hesap için bir ad ve giden e-postalar için adınızı belirtin. İleri butonuna tıklayın.

iOS
  1. Giden e-postalar için adınızı belirtin.
  2. E-posta adresinizi ve şifrenizi (veya iki aşamalı kimlik doğrulama etkinse uygulama şifresini) girin.
  3. Hesap için bir ad seçin. İleri butonuna tıklayın.
  4. E-posta öğesini seçin. Kaydet butonuna tıklayın.
Windows Phone
  1. Settings → email+account bölümüne gidin.
  2. Hizmet ekle ifadesine tıklayın.
  3. Gelişmiş butonuna tıklayın.
    Uyarı. Gelişmiş yerine yanlışlıkla diğer kayıt butonuna tıklarsanız e-posta programınız hatalı çalışacaktır.
  4. Kayıt türü seçin — internet e-postası.
  5. E-posta adresinizi ve şifrenizi (veya iki aşamalı kimlik doğrulama etkinse uygulama şifresini) girin. İleri butonuna tıklayın.
  6. Şu kısımları doldurun:
    • giden iletiler için adınızı belirtin;
    • gelen e-posta sunucusu – imap.yandex.com.tr,:993;
    • hesap türü — IMAP4;
    • kullanıcı adı - kullanıcı adınızı girin;
    • parola - parolanızı girin;
    • giden e-posta sunucusu – smtp.yandex.com.tr:465.

    Gelişmiş ayarlar butonuna tıklayın ve aşağıdaki öğeleri işaretleyin:

    • Giden posta sunucusu kimlik doğrulaması kullanıyor.
    • E-posta göndermek için aynı kullanıcı adını ve şifreyi kullan.
    • Gelen e-posta için SSL gerekiyor.
    • Giden e-posta için SSL gerekiyor.

    Giriş butonuna tıklayın.

Bildirimleri aç

Sınırlama. Bildirimler yalnızca Chromium tarayıcısında (29 sürümü ve üstü) etkinleştirilebilir.

Ekranın sol üst köşesinde bulunan simgesine tıklayın, klasörler listesinin altında bulunan Ayarlar seçeneğine tıklayın ve Bildirimler seçeneğini etkinleştirin.

E-postada portre ayarlama

Portre ayarlarınızı Yandex.Passport’ta değiştirebilirsiniz (bkz. Gönderenin portresi bölümü).

Adı, soyadını, cinsiyeti ve doğum yılını değiştirme

Yandex’e kayıt sırasında verilen kişisel bilgileri değiştirmek için aşağıdaki adımları izleyin:

  1. Yandex.Passport sayafasına gidin.
  2. Kişisel bilgileri değiştir bağlantısına tıklayın.
  3. Gerekli değişiklikleri yapın.
  4. Kaydet butonuna tıklayın.

Kendi klasörlerinizi oluşturma

Yandex.Mail’in tam sürümünde klasörlerinizi oluşturabilirsiniz (bkz. Klasörlerle çalışma bölümü).

Gönderenin adını ve imzasını değiştirme

Yandex.Mail’in tam sürümünde gönderenin adını ve imzasını değiştirebilirsiniz (bkz. Ad ve İmza Değiştirme bölümleri).

E-postaları ayrıştırma

Aboneliklerden Gelen Kutusu'na çok sayıda e-posta alıyorsanız Yandex.Mail bunları ayrıştırmanıza yardımcı olur. Tüm abonelikleri okunan ve okunamayan olarak ikiye ayırın. Okunan aboneliklerin e-postaları Gelen Kutusu'na gelmeye devam ederken, okunmayan aboneliklerin yeni e-postaları otomatik olarak Çöp Kutusu klasörüne aktarılır.

Uyarı. Çöp Kutusu klasöründeki tüm e-postalar 31 gün sonra otomatik ve kalıcı olarak silinir. Silinmiş e-postalar geri alınamaz.
  1. Tüm abonelikleri göster
  2. E-postalarını Çöp Kutusu'na taşıma ayarları
  3. E-posta alınımını Gelen Kutusu'na geri getir

Tüm abonelikleri göster

  1. Ekranın sol üst köşesindeki butonuna tıklayın.
  2. Klasörler listesi altında bulunan Ayarlar’a tıklayın.
  3. Abonelik yönetimi'ni seçin.

Aktif olanlar sekmesinde tüm aboneliklerin listesini göreceksiniz. Abonelik listesine göre son dağıtılan iletileri görüntülemek için o abonelik listesine tıklayın.

E-postalarını Çöp Kutusu'na taşıma ayarları

  1. Aktif olanlar sekmesinde gizlemek istediğiniz abonelikleri işaretleyin. Bu aboneliklerin yeni e-postaları otomatik olarak Çöp Kutusu klasörüne taşınır.
  2. <... sayıda> aboneliği gizle butonuna tıklayın.
  3. Seçilen aboneliklerden eski iletileri Gelen Kutusu'ndan Çöp Kutusu'na taşımak için Eski e-postaları sil seçeneğini etkinleştirin.
  4. <... sayıda> aboneliği gizle butonuna tıklayın.

E-posta alınımını Gelen Kutusu'na geri getir

  1. Gizli sekmesini açın.
  2. Okunan kategorisine taşımak istediğiniz abonelikleri işaretleyin. Bu aboneliklerin yeni e-postaları Gelen Kutusu'na aktarılır.
  3. <... sayıda> aboneliği etkinleştir butonuna tıklayın.
  4. Etkinleştirmeyi onaylayın.

E-posta seçici veya kuralı ayarlama

E-posta seçicisini başka bir e-posta kutusundan yapılandırabilir ve e-posta işleme kurallarını Yandex.Mail’in tam sürümünde oluşturabilirsiniz.

Not. Yandex.Mail’in tam sürümüne geçmek için, ekranın sol üst köşesinde bulunan butonuna tıklayın ve açılan sayfada, sayfanın alt kısmında bulunan Tam sürüm butonuna tıklayın. Mobil Yandex.Mail servisine geri dönmek için sayfanın alt kısmında bulunan Hafif sürüm bağlantısına tıklayın.

Yandex.Mail’in mobil sürümünde bir sorunla karşılaşırsanız, lütfen, mobil sürümdeki geri bildirim formunu kullanarak hatayı bize bildirin:

  1. Ekranın sol üst köşesindeki butonuna tıklayın.
  2. Klasör listesinin altında Geri bildirim ögesini seçin.
  3. Sorunu mümkün olduğunca ayrıntılı açıklayın.
Uyarı. Yandex.Mail’in mobil sürümüyle ilgili sorunlar hakkında lütfen, Yardım sayfalarından değil, mobil sürümden başvurun. Bu şekilde başvurunuz ilgili uzmanlara ulaşır ve daha hızlı yanıt alırsınız. Bildirim Yandex.Mail’den gönderilirken uzmanlarımız ayrıca sorunun çözülmesine yardımcı olabilecek teknik bilgileri de görürler.

Yandex.Mail’in mobil sürümü açılmıyorsa ve e-postadan bize ulaşamıyorsanız geri bildirim formunu kullanarak hata mesajını gönderin.