Ayarlar

Bildirimleri aç

Sınırlama. Bildirimler yalnızca Chromium (sürüm 29 veya üstü) tabanlı tarayıcılarda etkinleştirilebilir.

Ekranın sol üst köşesinde bulunan simgesine tıklayın, klasörler listesinin altında bulunan Ayarlar seçeneğine tıklayın ve Bildirimler seçeneğini etkinleştirin.

Profil resminin değiştirilmesi

Kullanıcı görseli ayarlarınızı Yandex ID üzerinden değiştirebilirsiniz (ayrıntılar için Gönderenin Kullanıcı Görseli bölümüne gidin).

Gönderen adını değiştirme

Gönderen adını (e-posta adresinizin yanında Gönderen alanında görüntülenen adı) değiştirmek için Yandex Mail’in tam sürümüne gitmeniz gerekir (ayrıntılar için Ad Değiştirme bölümüne gidin).

İmzanın düzenlenmesi

E-posta oluştururken, yanıtlarken veya yönlendirirken e-postaya otomatik olarak eklenecek bir imza oluşturabilirsiniz. Arkadaşlar için, iş için veya İngilizce e-posta yazarken kullanacağınız birkaç farklı imza oluşturun. Böylece e-posta oluştururken gerekli olan imzayı isteğinize göre seçebilirsiniz.

Oluşturma
  1. Ekranın sol üst köşesinde simgesine tıklayın.
  2. Klasörler listesi altında bulunan Ayarlar’a tıklayın.
  3. Ana ayarlar → İmzalarınız'ı seçin.
  4. Oluştur'a tıklayın.
  5. İmza metnini girin.
  6. Bitti butonuna tıklayın.
Düzenle
  1. Ekranın sol üst köşesinde simgesine tıklayın.
  2. Klasörler listesi altında bulunan Ayarlar’a tıklayın.
  3. Ana ayarlar → İmzalarınız'ı seçin.
  4. Düzenlenecek imzayı seçin.
  5. Gerekli değişiklikleri yapın.
  6. Bitti butonuna tıklayın.
Sil
  1. Ekranın sol üst köşesinde simgesine tıklayın.
  2. Klasörler listesi altında bulunan Ayarlar’a tıklayın.
  3. Ana ayarlar → İmzalarınız'ı seçin.
  4. Silmek istediğiniz imzayı seçin.
  5. İmzayı sil'e tıklayın.
  6. İşlemi doğrulamak için Sil butonuna tıklayın.

Adı, soyadını, cinsiyeti ve doğum yılını değiştirme

Yandex’e kayıt sırasında verilen kişisel bilgileri değiştirmek için aşağıdaki adımları izleyin:

  1. Yandex ID'ye gidin.
  2. Kişisel bilgileri değiştir bağlantısına tıklayın.
  3. Gerekli değişiklikleri yapın.
  4. Kaydet butonuna tıklayın.

E-posta Programı Ayarla

Ön kurulu e-posta uygulaması yardımıyla Yandex Mail'le çalışabilirsiniz. E-posta kutunuzun ayarlarında IMAP veya POP3 protokolünün çalışmasını etkinleştirin ve giriş yöntemini seçin:
  1. Yandex Mail ayarlarında “E-posta programları” bölümünü açın.
  2. IMAP veya POP3 protokolünü etkinleştirin. E-postadaki tüm işlemlerinizi sunucuyla senkronize edilmesine olanak sağladığı için IMAP'i öneriyoruz.
  3. IMAP'i seçtiyseniz giriş yöntemini seçin:
    • Portal şifresi: Yandex'teki şifreniz.
    • Uygulama şifresi : Daha güvenilir şifredir. Ayrıntılı bilgi için Yandex ID Yardım bölümüne gidin.

Ardından uygulamayı ayarlayın:

Android
  1. Yandex Mail ayarlarında etkinleştirdiğiniz e-posta adresinizi ve şifrenizi belirtin, ardından İleri'ye tıklayın.
  2. Hesap türünü seçin — IMAP.
  3. Şu kısımları doldurun:

    • sunucu: imap.yandex.com.tr;
    • port — 993;
    • güvenlik türü — SSL/TLS.

    İleri butonuna tıklayın.

  4. Şu kısımları doldurun:

    • smtp sunucusu: smtp.yandex.com.tr;
    • port — 465;
    • güvenlik türü — SSL/TLS.

    Sisteme giriş yap seçeneğini işaretleyip Yandex Mail ayarlarında etkinleştirdiğiniz kullanıcı adınızı ve şifrenizi girin, ardından İleri'ye tıklayın.

  5. Gelenler klasörünün yenilenme sıklığını belirleyin, gerekli seçenekleri işaretleyin. İleri butonuna tıklayın.

  6. Hesap için bir ad ve giden e-postalar için adınızı belirtin. İleri butonuna tıklayın.

iOS
  1. Sistem ayarlarını açın.
  2. Şifreler ve hesaplar bölümüne geçiş yapın.
  3. Yeni kayıt butonuna tıklayın.
  4. Arayüz'ü seçin.
  5. E-posta bölümünde Yeni kayıt butonuna tıklayın.
  6. Hesap parametrelerini girin:
    • İsim: Giden iletiler için adınız,
    • E-mail: Yandex'teki e-posta adresiniz,
    • Şifre: Yandex Mail için oluşturduğunuz uygulama şifresi,
    • Açıklama: Hesap adı.
  7. İleri butonuna tıklayın.
  8. E-posta seçeneğini etkinleştirin. Kaydet butonuna tıklayın.
Windows Phone
  1. Settings → email+account bölümüne gidin.
  2. Hizmet ekle ifadesine tıklayın.
  3. Gelişmiş butonuna tıklayın.
    Uyarı. Gelişmiş yerine yanlışlıkla diğer kayıt butonuna tıklarsanız e-posta programınız hatalı çalışacaktır.
  4. Kayıt türü seçin — internet e-postası.
  5. Yandex Mail ayarlarında etkinleştirdiğiniz e-posta adresinizi ve şifrenizi belirtin. İleri butonuna tıklayın.
  6. Şu kısımları doldurun:
    • Giden iletiler için adınızı belirtin,
    • Gelen e-posta sunucusu: imap.yandex.com.tr:993,
    • Hesap türü: IMAP4,
    • Kullanıcı adı: Kullanıcı adınızı girin,
    • Sifre: Yandex Mail için oluşturduğunuz uygulama şifresi,
    • Giden e-posta sunucusu: smtp.yandex.com.tr:465.

    Gelişmiş ayarlar butonuna tıklayın ve aşağıdaki öğeleri işaretleyin:

    • Giden posta sunucusu kimlik doğrulaması kullanıyor.
    • E-posta göndermek için aynı kullanıcı adını ve şifreyi kullan.
    • Gelen e-posta için SSL gerekiyor.
    • Giden e-posta için SSL gerekiyor.

    Giriş butonuna tıklayın.

Symbian
  1. Mesajlaşma → Seçenekler → Ayarlar → E-posta menüsüne geçin.
  2. Posta Kutuları → Yeni posta kutusu öğesini seçin.
  3. Şu kısımları doldurun:
    • E-posta kutusu türüIMAP,
    • E-posta adresime-posta adresiniz,
    • Gelen e-posta sunucusuimap.yandex.com.tr,
    • Giden e-posta sunucususmtp.yandex.com.tr,
    • Mevcut erişim noktasımobil internete bağlanmak için erişim noktanız,
    • E-posta kutusu adıgiden e-postalar için kullanılacak adınız.
  4. Mesajlaşma menüsüne geri gidin ve e-posta kutunuzu seçin.
  5. Seçenekler → E-posta ayarları öğesine tıklayın.
  6. Gelen ve giden e-posta ayarlarında Bağlantı parametreleri bölümünde Yandex kullanıcı adınızı ve Yandex Mail ayarlarında etkinleştirdiğiniz şifreyi belirtin.

E-posta toplayıcıyı veya e-posta işleme kurallarını ayarlama

Başka bir e-posta kutusundan e-posta toplayıcıyı ayarlamak ve e-posta işleme kuralları oluşturmak için Yandex Mail’in tam sürümüne gidin.

Not. Yandex Mail'in tam sürümüne geçiş yapmak için ekranın sol üst köşesinde simgesine, ardından ekranın alt kısmında Tam sürüm bağlantısına tıklayın. Mobil Yandex Mail'e geri dönmek için sayfanın alt kısmında Hafif sürüm bağlantısına tıklayın.

Yandex Mail'in mobil sürümünde sorunla karşılaşırsanız, mobil sürümdeki geri bildirim formunu kullanarak hatayı bize bildirin:

  1. Ekranın sol üst köşesinde simgesine tıklayın.
  2. Ayarlar → Yardım ve destek → Geri bildirim yolunu izleyin.
  3. Sorunu mümkün olduğunca ayrıntılı açıklayın.
Uyarı. Yandex Mail’in mobil sürümüyle ilgili sorunlar hakkında, lütfen, Yardım sayfalarından değil, mobil sürüm üzerinden başvuru yapın. Bu şekilde, başvurunuz ilgili uzmanlara ulaşır ve daha hızlı yanıt alırsınız. Bildirim Yandex Mail’den gönderilirken uzmanlarımız ayrıca sorunun çözülmesine yardımcı olabilecek teknik bilgileri de görürler.

Yandex Mail’in mobil sürümü açılmıyorsa ve e-postadan bize ulaşamıyorsanız, hata mesajını geri bildirim formu üzerinden gönderin.