E-posta alma ve okuma

E-posta okuma

E-postayı okumak için e-posta kutusuna girin ve istediğiniz e-postaya tıklayın. Başka bir klasörde bulunan bir e-posta açmak için, ekranın sol üst köşesinde bulunan simgesine tıklayın ve listeden istediğiniz klasörü seçin.

Ekteki dosyayı indirme

E-postayı açın ve ekteki dosyanın görseline tıklayın. Dosyayı telefonunuza indirebilir veya Yandex Disk'e kaydedebilirsiniz.

E-posta sabitleme

Önemli bir e-postanın gözünüzün önünde olmasını istiyorsanız e-postayı listenin üstüne sabitleyin:

  1. İstediğiniz e-postayı açın.

  2. Ekranın sağ kısmında simgesine tıklayın.
  3. Sabitle'yi seçin.

Sabitlenmiş e-posta, tüm klasörlerde ilk sırada görüntülenen Sabitlenenler bloğuna ayrılır. Böylece, Gönderilenler klasörü de bu şekilde sabitlenen e-postaları içeren bir blok içerir. Yeni e-postalar sabitlenmiş e-postanın altında gösterilir.

E-postanın sabitlenmesini kaldırmak için;

  1. İstediğiniz e-postayı açın.

  2. Ekranın sağ kısmında simgesine tıklayın.
  3. Sabitlemeyi kaldır'ı seçin.

Tüm e-postaların sabitlemelerinin kaldırılması ile Sabitlenenler bloğu otomatik olarak gizlenir. Sabitlemesi kaldırılmış e-postalar otomatik olarak alma tarihine göre sıralanır.

E-postanın silinmesi

Bir veya birden fazla e-postayı silmek için aşağıdaki adımları izleyin:

  1. İlgili e-postaları seçin. E-postayı seçmek için e-posta satırında gönderenin görseline tıklayın.

  2. Ekranın alt kısmında simgesine tıklayın.

E-postayı, e-posta okuma sayfasında da silebilirsiniz.

  1. İstediğiniz e-postayı açın.

  2. Ekranın sağ kısmında simgesine tıklayın.

E-postayı ilet

Orijinal e-postayı iletmek için şu adımları izleyin:

  1. İstediğiniz e-postayı açın.

  2. Ekranın sağ kısmında simgesine tıklayın.
  3. İlet'e tıklayın.

E-postanın hızlı bir şekilde yanıtlanması

Aldığınız e-postanın yanıtını ister sadece gönderene isterseniz yazışmanın tüm katılımcılarına e-posta okuma sayfasından hemen gönderebilirsiniz.

  1. İstediğiniz e-postayı açın.

  2. Hızlı yanıt alanına yanıtınızı yazın.
  3. Yanıtı göndermek için simgesine tıklayın.

Yazışmadaki sadece birkaç kişiye yanıt vermek istiyorsanız butonuna tıklayarak tam yanıtlama formuna gidin ve gereksiz alıcıları silin.

İpuçları kullanarak e-posta yanıtlama

Bazı durumlarda Yandex Mail gelen e-postalara hızlı yanıt seçenekleri önerebilir.

Akıllı Yanıtlar'ı etkinleştirmek için;

  1. Ekranın sol üst köşesinde simgesine tıklayın.
  2. Klasörler listesi altında bulunan Ayarlar’a tıklayın.
  3. Ana ayarlar'ı seçin.
  4. Akıllı yanıtlar seçeneğini etkinleştirin.

Akıllı Yanıtlar'ı kullanmak için;

  1. İstediğiniz e-postayı açın.

  2. E-posta içeriğinin altında, varsa, verilen yanıt seçeneklerinden birini seçin.
  3. Yanıtı göndermek için simgesine tıklayın.
Not. Otomatik dağıtılan e-posta bültenleri için ipuçlarını kullanamazsınız.

E-postayı başka bir dile çevirme

Dostlarınızla ya da iş arkadaşlarınızla farklı dillerde yazışıyorsanız mobil Yandex Mail araçları yardımıyla iletinizi istediğiniz dile veya iletiyi aldığınız dildeki e-postayı Türkçeye çevirebilirsiniz.

Çeviriyi etkinleştirmek için;

  1. Ekranın sol üst köşesinde simgesine tıklayın.
  2. Klasörler listesi altında bulunan Ayarlar’a tıklayın.
  3. Ana ayarlar'ı seçin.
  4. E-posta çevirisi öner seçeneğini etkinleştirin.

E-postayı başka bir dilden çevirtmek için;

  1. İstediğiniz e-postayı açın.

  2. E-posta içeriğinin üstünde soldaki satırda, varsayılan olarak önerilen değerin yanındaki butonuna tıklayarak listeden kaynak dili seçin.
  3. Kaynak dilin sağında, varsayılan olarak önerilen değerin yanındaki butonuna tıklayarak listeden çeviri dilini seçin.
  4. Çevir butonuna tıklayın.

E-postayı klasöre taşıma

Bir e-postayı bir başka klasöre taşımak için aşağıdaki adımları izleyin:

  1. İstediğiniz e-postayı açın.

  2. Ekranın sağ kısmında simgesine tıklayın.
  3. Klasöre seçeneğine tıklayın
  4. E-postanın taşınacağı klasörü seçin.

Daha fazla bilgi için Klasörler yazısını okuyun.

Etiket Ekleme

Bir etiket ayarlamak için şu adımları izleyin:

  1. İstediğiniz e-postayı açın.

  2. Ekranın sağ kısmında simgesine tıklayın.
  3. Etiketler'e tıklayın.
  4. Etiketi seçin.
  5. Bitti butonuna tıklayın.

Daha fazla bilgi için Etiketler yazısını okuyun.

E-posta kutuma ileti gelmiyor

Sosyal ağdan veya forumdan e-posta ya da bildirim almadıysanız şu işlemleri yapabilirsiniz:

  1. Bildirimin gönderileceği sitede e-posta adresinizi doğru belirtip belirtmediğinizi kontrol edin. E-posta adresinizin doğru yazılıp yazılmadığını alıcıdan teyit edin.
  2. E-postanız Spam klasörüne düşmüş olabilir, kontrol edin. Böyle olmuşsa iletiyi seçin ve Spam değil! tuşuna basın. İleti Gelen Kutusu'na taşınacaktır.
  3. E-postaları işleme kuralları altında bu tür e-postaları silme ya da Spam veya bir başka klasöre taşımaya ilişkin kural olmadığından emin olun. Böyle bir kural varsa, devre dışı bırakın.
  4. Site veya gönderen adresinin Kara Liste'de yer alıp almadığından emin olun.

E-posta hesabınızın ayarlarını ve sitedeki adresi doğru belirttiğinizden eminseniz, e-postayı siteden veya gönderenden yeniden talep etmeyi deneyin. Birkaç saat geçmesine rağmen e-posta hala gelmediyse site yönetimine başvurun.

E-posta, gönderenin ya da alıcının e-posta sunucularında meydana gelen teknik sorunlar, iletişim kanallarının doluluğu ve benzeri nedenlerle ulaştırılamıyor olabilir. Bu durumda gönderene teslim edilmeme nedenini içeren otomatik bir rapor gönderilir. Gönderene rapor gelmediyse, iletilememe sebebini öğrenmek için iletinin gönderildiği e-posta servisinin teknik desteğine başvurulması gerekir.

E-postalarım kayboldu. Onları nasıl geri yükleyebilirim?

E-postalarınızı yanlışlıkla sildiyseniz veya iletileriniz başka bir nedenle kaybolduysa bunları ilk önce Çöp Kutusu'nda aramayı deneyin (bu klasöre taşınarak silinen e-postalar silindikten sonra 7 gün boyunca geri yüklenebilir). E-postalarınızı geri yüklemek için:

  1. Çöp Kutusu'nu açın.
  2. İstediğiniz e-postayı açın.

  3. Ekranın sağ kısmında simgesine tıklayın.
  4. Klasöre tıklayın.
  5. E-postanın taşınacağı klasörü seçin.

Kayıp e-postalar Çöp kutusu klasöründe bulunmuyorsa, maalesef onları geri yükleyemezsiniz.

E-postaları silmediyseniz aşağıdaki adımları izleyin:

  1. Ziyaret günlüğüne gidin ve geçen haftaya ait e-posta kutusundaki eylemlerle ilgili bilgileri görüntüleyin. Bu işlem Yandex Mail’in tam sürümü aracılığıyla yapılabilir.
    Примечание. Yandex Mail'in tam sürümüne geçiş yapmak için ekranın sol üst köşesinde simgesine, ardından ekranın alt kısmında Tam sürüm bağlantısına tıklayın. Mobil Yandex Mail'e geri dönmek için sayfanın alt kısmında Hafif sürüm bağlantısına tıklayın.
  2. Yandex ID'ye gidip şifrenizi değiştirin. E-posta güvenlik kurallarına uyduğunuzdan emin olun.
  3. E-posta silen programlar kullanıp kullanmadığınızı kontrol edin. Telefonunuzda POP3 protokolüne göre çalışan bir program kuruluysa programın ayarlarına girip indirdiği e-postaların kopyalarını sunucuya kaydetmesini ayarlayın.

Yandex Mail'in mobil sürümünde sorunla karşılaşırsanız, mobil sürümdeki geri bildirim formunu kullanarak hatayı bize bildirin:

  1. Ekranın sol üst köşesinde simgesine tıklayın.
  2. Ayarlar → Yardım ve destek → Geri bildirim yolunu izleyin.
  3. Sorunu mümkün olduğunca ayrıntılı açıklayın.
Uyarı. Yandex Mail’in mobil sürümüyle ilgili sorunlar hakkında, lütfen, Yardım sayfalarından değil, mobil sürüm üzerinden başvuru yapın. Bu şekilde, başvurunuz ilgili uzmanlara ulaşır ve daha hızlı yanıt alırsınız. Bildirim Yandex Mail’den gönderilirken uzmanlarımız ayrıca sorunun çözülmesine yardımcı olabilecek teknik bilgileri de görürler.

Yandex Mail’in mobil sürümü açılmıyorsa ve e-postadan bize ulaşamıyorsanız, hata mesajını geri bildirim formu üzerinden gönderin.