Sorun Çözme

Yandex.Mail sitesi açılmıyor

İnternet bağlantınızın olup olmadığını kontrol edin (Yandex.Mail sitesi İnternet bağlantısı olmadan açılmaz):

  • Mobil ağ bağlantınız var mı?
  • Mobil ağ için yeterli kotanız var mı?
  • Kablosuz ağ (WiFi) gibi başka bir internet bağlantısı kullanmanız mümkün mü?

Ayrıca sitenin adres satırında herhangi bir hata ya da yazım hatası olup olmadığını kontrol edin.

Şifre nasıl değiştirilir?

Şifreyi değiştirmek için aşağıdaki adımları izleyin:

  1. Sayfanın sağ alt köşesinde bulunan ayarlar bağlantısına tıklayın.
  2. Şifreyi değiştir bağlantısına tıklayın.
  3. Açılan sayfada eski ve yeni şifrenizi girdikten sonra görüntülenen resimdeki karakterleri de girin.
  4. Kaydet butonuna tıklayın.

Kullanıcı adımı unuttum. Ne yapmalıyım?

Kullanıcı adınızı unuttuysanız erişim yineleme sayfasındaki ipucunu kullanmayı deneyin. Kısa bir süre önce Yandex hesabınıza aynı telefondan giriş yaptıysanız ipucu işe yarayabilir.

Ayrıca yazıştığınız kişilere başvurmayı deneyin: Bu kişiler e-postalarınızın hangi adresten geldiğini size bildirebilirler.

E-postalarım kayboldu

E-postalarınızı yanlışlıkla sildiyseniz veya iletileriniz başka bir nedenle kaybolduysa bunları ilk önce Çöp Kutusu'nda aramayı deneyin (bu klasöre taşınarak silinen e-postalar silindikten sonra 7 gün boyunca geri yüklenebilir). E-postaları geri yüklemek için şu adımları izleyin:

  1. Çöp Kutusu'na girin.
  2. İlgili e-postaları işaretleyin.
  3. Daha Fazla → Şu klasöre taşı butonlarına tıklayın.
  4. Listeden, bu e-postaları taşımak istediğiniz klasörü seçin.
  5. Çalıştır butonuna tıklayın.

Kayıp e-postalar Çöp kutusu klasöründe bulunmuyorsa, maalesef onları geri yükleyemezsiniz.

E-postaları silmediyseniz aşağıdaki adımları izleyin:

  1. Ziyaret günlüğüne göz atın. Yandex.Mail’in tam sürümünde, ziyaret günlüğünde bulunan geçen haftaya ait e-posta kutusundaki eylemlerle ilgili bilgileri görüntüleyebilirsiniz.
    Примечание. Yandex.Mail servisinin tam sürümüne geçmek için sayfanın sol alt köşesinde yer alan Tam sürüm bağlantısına tıklayın. Mobil Yandex.Mail servisine geri dönmek için sayfanın alt kısmında bulunan Hafif sürüm bağlantısına tıklayın.
  2. Yandex.Pasaport sayfasında şifrenizi değiştirin. E-posta güvenliği kurallarına uyduğunuzdan emin olun.
  3. E-posta silen programlar kullanıp kullanmadığınızı kontrol edin. Telefonunuzda POP3 protokolünde çalışan bir program yüklüyse, ayarları altında e-posta indirilirken kopyalarının sunucuya kaydedilmesi gerektiğini belirtin.

Sosyal ağdan veya forumdan bildirimler gelmiyor

Herhangi bir sosyal ağa veya foruma kaydolduktan sonra, kaydınızı onaylayan bir e-posta almamanız durumunda, aşağıdaki adımları izleyin:

  • E-posta adresinizi doğru girip girmediğinizi kontrol edin;
  • E-posta işleme kuralları altında e-postaları kaldıran bir kuralın yapılandırılmadığından ve bu sosyal ağ veya forumun e-posta adresinin kara listeye alınmadığından emin olun (yalnızca Yandex.Mail’in tam sürümünde kuralı devre dışı bırakıp silebilir ve site adresini kara listeden çıkarabilirsiniz).
    Not. Yandex.Mail servisinin tam sürümüne geçmek için sayfanın sol alt köşesinde yer alan Tam sürüm bağlantısına tıklayın. Mobil Yandex.Mail servisine geri dönmek için sayfanın alt kısmında bulunan Hafif sürüm bağlantısına tıklayın.

E-posta kutusu ayarlarının ve sitede belirtilen adresin doğru olduğundan eminseniz, ilgili siteden tekrar e-posta istemeyi deneyin. Birkaç saat geçmesine rağmen e-posta hala gelmediyse site yönetimine başvurun.

Uyarı. Söz konusu sosyal ağa veya foruma Yandex’e kaydolmadan önce kaydolduysanız, bir onay e-postası gelmez. Bu durumda onay bildirimini özel olarak tekrar istemeniz gerekir.

E-posta programını nasıl ayarlarım?

E-posta kutunuzda web arayüzü üzerinde çalışmanın yanı sıra farklı şekillerde de çalışabilirsiniz. Mobil Yandex.Mail uygulamasını indirin ve akıllı telefonunuza yükleyin. IMAP veya POP protokollerini destekleyen başka bir uygulama kullanmak istemeniz durumunda uygulamayı, e-posta programlarını kurma talimatlarını takip ederek yapılandırın.

Not. E-posta üzerinde yaptığınız tüm işlemlerin telefon ile sunucu arasında senkronize edilmesini sağlayacağı için programı IMAP üzerinden yapılandırmanızı tavsiye ederiz.

E-posta programını POP3 protokolünü kullanarak yapılandırmanız durumunda, web arayüzündeki e-posta kutusunda bulunan tüm e-postalar telefonunuza indirilecektir. E-posta programınızda mevcut bulunuyorsa “e-postanın bir kopyasını sunucuya kaydet” seçeneğini kullanın. Bu seçeneği Yandex.Mail web arayüz ayarlarında etkinleştiremezsiniz.

IMAP Kullanarak bir E-posta Programını Yapılandırma
Gelen e-posta
  • e-posta sunucusunun adresi — imap.yandex.com.tr;
  • bağlantı güvenliği — SSL;
  • port — 993.
Gönderilen e-posta
  • e-posta sunucusunun adresi — smtp.yandex.com.tr;
  • bağlantı güvenliği — SSL;
  • port — 465.

E-postam teslim edildi mi?

E-postanızı gönderdikten sonra e-postanın teslim edilemediğine dair bir rapor almadıysanız, bu e-postanın Yandex sunucularını başarıyla terk ettiği anlamına gelir.

E-postanın teslim edilememesi durumunda, e-postanın neden teslim edilemediğini belirten Mailer-Daemon hizmetinden otomatik bir rapor alırsınız. Bu durumun en yaygın nedeni alıcı adresinin yazımında yapılan hatalardır. Belirtilen alıcı adresini, yazım hatası veya fazladan karakter olup olmadığı yönünde kontrol edin. E-postanın teslim edilememesine ilişkin diğer olası nedenler Gönderilen ancak alıcıya ulaştırılamayan e-postalar bölümünde belirtilmiştir.

E-postada bir portre nasıl ayarlanır?

Portrenizi, Yandex.Mail’in tam sürümünde, Yandex.Mail Yardım sayfasında geçen talimatları takip ederek değiştirebilirsiniz.

Not. Yandex.Mail servisinin tam sürümüne geçmek için sayfanın sol alt köşesinde yer alan Tam sürüm bağlantısına tıklayın. Mobil Yandex.Mail servisine geri dönmek için sayfanın alt kısmında bulunan Hafif sürüm bağlantısına tıklayın.

Adı, soyadı, cinsiyeti ve doğum yılı bilgileri nasıl değiştirilir?

Yandex’e kayıt sırasında verilen kişisel bilgileri değiştirmek için aşağıdaki adımları izleyin:

  1. Yandex.Passport sayafasına gidin.
  2. Kişisel bilgileri değiştir bağlantısına tıklayın.
  3. Gerekli değişiklikleri yapın.
  4. Kaydet butonuna tıklayın.

Siteyle ilgili sorunlar yaşıyorum (Yandex değil)

Maalesef, Yandex destek birimi Yandex’in çalışmasıyla ilgili olmayan soruları cevaplayamamaktadır. Diğer sitelerde gezinirken karşılaştığınız sorunları çözmek için bu sitelerin yönetimlerine başvurmanızı rica ederiz.

Sorununuz bir sosyal medya veya forumun çalışması ile ilgiliyse, bu sosyal medya ağının veya forumun destek servisine başvurabilirsiniz.

VKontakte sosyal ağı destek birimine support@vk.com adresinden ulaşabilirsiniz.

Yandex.Mail’in mobil sürümünde bir sorunla karşılaşırsanız, lütfen, mobil sürümdeki geri bildirim formunu kullanarak hatayı bize bildirin:

  1. Ekranın sol üst köşesindeki butonuna tıklayın.
  2. Klasör listesinin altında Geri bildirim ögesini seçin.
  3. Sorunu mümkün olduğunca ayrıntılı açıklayın.
Uyarı. Yandex.Mail’in mobil sürümüyle ilgili sorunlar hakkında lütfen, Yardım sayfalarından değil, mobil sürümden başvurun. Bu şekilde başvurunuz ilgili uzmanlara ulaşır ve daha hızlı yanıt alırsınız. Bildirim Yandex.Mail’den gönderilirken uzmanlarımız ayrıca sorunun çözülmesine yardımcı olabilecek teknik bilgileri de görürler.

Yandex.Mail’in mobil sürümü açılmıyorsa ve e-postadan bize ulaşamıyorsanız geri bildirim formunu kullanarak hata mesajını gönderin.