E-posta gönderme

Alan adınızdaki hesaptan e-posta gönderimiyle ilgili sorunlar şu durumlarda ortaya çıkabilir:
  • Alan adınızın kayıt süresi dolduğunda,
  • Alan adınızın kayıt yetkilisi tarafından engellendiğinde,
  • Alan adınız devredilmediği veya devri kayıt yetkilisi tarafından iptal edildiğinde,
  • Yapılan devir ayarları hatalı olduğunda,
  • Yandex.Mail DNS kayıtları ayarlanmadığı veya hatalı ayarlandığında.

E-posta gönderimiyle ilgili sorunları gidermek için size e-posta hesabını sağlayan alan adı yöneticisine başvurun. E-posta hesabınız belirli bir web sitesinde kayıtlıysa ilgili sitenin destek servisine başvurun. Kurumlar için Mail destek servisi bu konuda maalesef size yardımcı olamaz.

Alan adı yöneticisinin dikkatine: E-posta gönderimiyle ilgili bazı yaygın sorunlar ve bu sorunların giderilmesi için çözüm yöntemleri aşağıda sıralanır.

E-postanın alıcıya ulaştırılamaması bildirimi alındı

E-postanın alıcıya ulaştırılamaması durumunda e-posta sunucusundan ilgili bildirimler alabilirsiniz. Durumla ilgili bazı rapor örnekkeri ve ilgili çözüm yöntemleri aşağıda sıralanır.

Callout verification failed

Barındırıcı şirketinizin veya kayıt yetkilinizin sunucusunda alan adı için e-posta servisi etkin olduğunda bu hata oluşur: Aynı şirketin sağladığı e-posta servisini kullanan alıcıya gönderilen e-postanız otomatik olarak yerel sunucuya gönerilir.

Bu sorunu çözmek için barındırıcınızın sunucusundaki e-posta servisini devre dışı bıraktırmanız gerekir. Durumla ilgili ek bilgi için barındırıcı şirketinize başvurun.

RCPT-TO no mailbox

Alıcı alan adı, gönderen alan adının kontrolünü talep ediyor olabilir.

Antispam önlemi olarak alıcının sunucu bazen gönderenin gerçekliğini kontrol etmeyi talep edebilir. Bu durumda yeni bir sunucudan e-posta alan sunucu alıcının gerçek olduğundan emin olmak için gönderen adrese boş bir e-posta gönderir. Bu tür boş iletiler çok yüksek sıklıkla gönderildiğinde bunları alan sunucu durumu DoS (İng. "Denial of Service", yani "servis reddi") saldırısı olarak algılayabilir. Bu tür kontrol iletisinin gönderilmesi sırasında ayrıca beklenmedik hatalar da ortaya çıkabilir.

Yandex.Mail'in, adına e-postalar gönderebilen sunucu kayıtlarını tutmak amacıyla Sender Policy Framework teknolojisini kullanması gerçek gönderen adresleri sahte kılıf adresler kullanarak gizlemeyi zorlaştırır. Spam'e karşı etkin bir şekilde korunmak için “Sender Policy Framework” veya “DomainKeys” teknolojisini kullanmanız önerilir.

Bu sorunu gideermek için alıcı adresin e-posta servisi yöneticilerine başvurarak alan adı hesaplarınızın adreslerini ak listelerine almalarını isteyin.

550 failed to meet SPF requirements

Bir e-posta alan sunucu, iletiyi gönderen adresin alan adındaki SPF kaydını kontrol eder. Bu durum, alan adınızın SPF kaydının hatalı ayarlandığının veya gereksiz ek bir SPF kaydı olduğunun belirtisidir. SPF kaydınızın DNS kaydı ayarlama talimatına uygun olarak ayarlandığından emin olun.

E-postalarım alıcıda spam kutusuna alınır

İletilerinizin spam olarak algılanmasını önlemek için alan adınız için SPF kaydını ve DKIM imzasını ayarlamanız gerekir. Ayarladığınız SPF kayıtlarınız ve DKIM imzalarınız varsa doğruluğunu DNS kayıtlarının ayarlanması sayfasındaki talimata göre kontrol edebilirsiniz.

Kayıtlarınız doğru ve yaptığınız ayarlar geçerlilik kazanmışsa iletilerinizi spam olarak algılayan e-posta servisinin destek servisine başvurun.

Alan adımın tüm ayarları doğru fakat e-postalarım alıcılara yine de ulaşmıyor

Alan adı ayarlarınızın doğruluğundan emin olduğunuzda yaşadığınız sorunun nedenini araştırmak için Yandex.Mail Yardım bölümündeki Sorun Çözme sayfasına geçebilirsiniz.