Gelen e-postaların alımı

Alan adınızdaki hesaba gelen e-postaların alımıyla ilgili sorunlar şu durumlarda ortaya çıkabilir:
  • Alan adınızın kayıt süresi dolduğunda,
  • Alan adınızın kayıt yetkilisi tarafından engellendiğinde,
  • Alan adınız devredilmediği veya devri kayıt yetkilisi tarafından iptal edildiğinde,
  • Yapılan devir ayarları hatalı olduğunda,
  • Yandex.Mail DNS kayıtları ayarlanmadığı veya hatalı ayarlandığında.

Hesabınıza gelen e-postaların alımıyla ilgili sorunları gidermek için size e-posta hesaplarını sağlayan alan adı yöneticisine başvurun. Kurumlar için Mail destek servisi bu konuda maalesef size yardımcı olamaz.

E-posta hesabınız belirli bir web sitesinde kayıtlıysa ilgili sitenin destek servisine başvurun.

Aşağıdaki sorun çözme önerileri alan adı yöneticisi içindir.

Alan adının Whois bilgilerini kontrol edin

Alan adı kayıt süresi bittiğinde kayıt yetkilisi bunun devir ayarlarını iptal eder veya bunu engelleyici sunuculara devreder.

Alan adınızın devir durumunu kontrol etmek için http://www.whois.com servisini kullanabilirsiniz.

Aşağıdaki alanlar şu bilgilerin kontrolü için kullanılır:
  • state: (Status: veya Domain Status:) alanında alan adının durumunu kontrol edebilirsiniz

  • Name Server: veya nserver: alanlarında (Not: Sayısı iki veya daha fazla olmalıdır) alan adının devredildiği sunucuları kontrol edebilirsiniz

  • Expiration Date: (paid-till:, Domain Expiration Date: veya Expires On:) alanında alan adının kayıt süresinin bitiş tarihini kontrol edebilirsiniz

.

NS sunucuları belirtildiğinde:

NS1.VERIFICATION-HOLD.SUSPENDED-DOMAIN.COM
NS2.VERIFICATION-HOLD.SUSPENDED-DOMAIN.COM

Kayıt yetkilisinin destek servisine başvurun. Yönetici iletişim için kullanılacak e-posta adresini doğrulamadığı için alan adınız kayıt yetkilisi tarafından engellendi.

NS sunucuları belirtildiğinde:

blocked1.nic.ru. (ns1.expired.r01.ru. veya exp1.nameself.com.)
blocked2.nic.ru. (ns2.expired.r01.ru. veya exp2.nameself.com.)

Alan adınızın engelleme nedenini öğrenmek için kayıt yetkilisine başvurun. Genellikle engeller alan adının kayıt süresinin bitmesiyle ilgili olur.

Alan adınız devirliyse ve kayıt süresi dolmamışsa DNS kontrolünü başlatabilirsiniz.

Devir ayarları

Alan adınız devirliyse ve kayıt süresi dolmamışsa DNS kontrolü için örneğin http://www.digwebinterface.com gibi bir dig yardımcı programı kullanın.

  1. Aldığınız Whois sorgu yanıtında isimleri görünen sunucular ne ise, aldığınız “NS” sorgusunu da aynı sunucuların yanıtladığından emin olun.

  2. Site adresi olarak alan adınızı (örneğin “mail.yourdomain.tld”) belirtin.

  3. NS kayıt türünü seçin ve sorguyu gönderin.

Sorguyu yanıtlayan kayıt yetkilisinde kaydedilen NS sunucularıysa devir ayarlarınız doğru demektir.

Hiçbir yanıt almamanız veya sorguyu diğer sunucuların yanıtlıyor olması yaptığınız ayarların henüz geçerlilik kazanmadığı veya yanlış olduğu anlamına gelir: Kayıt yetkilisinde alan adı devir işleminde NS sunucularının isimleri hatalı girilmiş veya alan adının devrildiği sunucularda alan ayarları yapılmamış olabilir.

Kayıt yetkilisinde kayıtlı NS sunucuların yanı sıra ayrıca diğer sunucular da sorguyu yanıtlıyorsa bu durum alan adınızın devredildiği sunuculara üçüncü taraf NS kayıtlarının eklendiği anlamına gelir. Kurumlar için Mail'in doğru çalışabilmesi için alan adınız sadece tek bir şirketin sunucularına devredilmeli, devir işlemi ise sadece kayıt yetkilisi yönetim paneli üzerinden yapılmalıdır.

DNS kayıtları

Devir ayarlarınızın doğruluğunu kontrol ettikten sonra MX kaydının kontrolüne başlayabilirsiniz. Bu kayıt, gelen e-postaların alınması için sorumludur. MX kaydı kontrolü için örneğin http://www.digwebinterface.com gibi bir dig yardımcı programı kullanabilirsiniz.

  1. Site adresi olarak alan adınızı (örneğin “mail.yourdomain.tld”) belirtin.

  2. MX kayıt türünü seçin ve sorguyu gönderin.

MX kayıt ayarlarınız doğruysa alacağınız yanıt yaklaşık olarak şöyle görünecek:

yourdomain.tld. 21521 IN MX 10 mx.yandex.net.

Olası sorunlar:

  • Sunucu yanıt vermiyor veya alınan değer istenilen değerden farklı. Bu durum yapılan bazı değişikliklerin geçerlilik kazanmadığı veya MX ayarının hatalı yapıldığı anlamına gelir.

  • Yandex'in MX kaydının yanı sıra üçüncü taraf sunucularının MX kayıtlarından da yanıtlar geldi.

    Bu durumda üçüncü taraf sunucularıyla ilgili kayıtları silin. Bunu yapmak için Yandex MX kaydını ayarladığınız DNS yönetim sayfasına geçin.

  • Sunucu yanıtındaki kayıt şu şekilde görünür: “mx.yandex.net.yourdomain.tld.”. MX kaydı değerinden sonra bir nokta eklemeniz gerekir: “mx.yandex.net.”.

Alan adı ayarları doğru yapıldı

Alan adı ayarlarınızın doğruluğundan emin olduğunuzda yaşadığınız sorunun nedenini araştırmak için Yandex.Mail Yardım bölümündeki Sorun Çözme sayfasına geçebilirsiniz.

E-posta hesaplarıma site bildirimleri gelmiyor

Aşağıda önerilen eylemleri yapmayı deneyin:
  • Yukarıdaki talimata göre alan adı ayarlarınızı kontrol edin.

  • Sitenizi barındıran sunucunun yöneticisine başvurarak sunucu ayarlarında gerekli düzeltmeler yapmasını isteyin. Siteyi barındıran sunucu alan adınızı yerel olarak algılayarak iletilerini iç klasöre gönderiyor olabilir.

  • Barındırma servisi sağlayıcınızda veya kayıt yetkilinizde alan adınız için e-posta servisinin etkin durumda olup olmadığını kontrol edin: Kurumlar için Mail'in doğru çalışması için bu servisin devre dışı olması gerekir.

E-postaların ayrıca Yandex'in SMTP sunucusu (“smtp.yandex.ru”) üzerinden gönderilmesini ayarlayabilirsiniz. Bunu yapmak için:
  • SSL şifreli “465” bağlantı noktasını

  • ve sunucudaki zorunlu kullanıcı kimlik doğrulama işlemini kullanmanız gerekir (bu durumda iletilerin gönderilmesi için kullanılacak hesabın tam adresi belirtilmelidir).

Gönderilen e-postaların alıcıya ulaşmasıyla sorunlar yaşamamak için Gerçek Mesaj Gönderimiyle İlgili Yandex Önerileri'ni inceleyin.