Alan adı yönetimine erişim

Alan adı yönetim arayüzüne geçmek için:
  1. Yandex'e kullanıcı girişi yapın (alan adı yönetimi için oluşturduğunuz ve “*@yandex.tld” şeklindeki kullanıcı adını kullandığınız hesabı kullanın).

    Lütfen dikkat! Kullanıcı adı "*@yourdomain.tld" şeklinde olan Kurumlar için Mail hesabı bu amaçla kullanılamaz (Not: Burada "yourdomain.tld" alan adınızı temsil ediyor).

  2. Alan adlarım sayfasını açın.

Alan adı yönetici hesap bilgilerini unuttum/bilmiyorum

Bilgi güvenliği ihlalini önlemek imicıyla Yandex alan adının bağlı olduğu kullanıcı hesabı hakkında bilgiler sağlanmaz.

Kendi bir alan adıyla Yandex.Mail'i zaten kullanıyorsanız fakat alan adınızın bağlı olduğu kullanıcı hesabı bilgilerini unuttuysanız veya bilmiyorsanız Kurumlar için Mail destek servisine başvurun. Destek servisi uzmanları alan adı yönetiminizi kullanıcı adı “*@yandex.tld” şeklinde olan diğer bir Yandex hesabına aktarmanızda yardımcı olabilirler.

Bunu yapmak için:
  1. Yeni bir Yandex kullanıcı hesabı oluşturun. Daha sonra örneğin hesap şifrenizi kaybettiğinizde onu kolay geri alınmasını sağlamak üzere hesap oluşturma işleminiz sırasında adınız, soyadınız, kontrol sorusu ile cevabı ve cep telefon numaranız gibi kullanıcı bilgilerinizi mümkün olduğunca tam ve ayrıntılı belirtin.

  2. Geri bildirim formu üzerinden durumu destek servisine bildirin. Formu doldururken “Alan adı yönetimi için erişimi yinelemek istiyorum” seçeneğini işaretleyin.

Alan adı yönetici hesabımın şifresini unuttum

Şifrenizi erişim yetkisi kurtarma sayfasında geri almayı deneyin.

Hesabınızı oluştururken cep telefon numaranızı veya ek e-posta adresinizi belirttiyseniz bunları erişim kurtarma sayfasında yazın. Not: Cep telefon numaranızı ülke kodu dahil olmak üzere tam belirtmeniz gerekir. Böylelikle doğrulama kodunuzu cep telefonunuza veya e-posta adresinize alabilirsiniz.

Cep telefon numaranızı veya e-posta adresinizi belirtmediyseniz belirttiğiniz kontrol sorunuzu yanıtlayın.

Alan adı yönetim yetkimi başka bir kullanıcıya devretmek istiyorum

Alan adınızı yönetme yetkinizi başka bir kullanıcıya devredebilirsiniz.

Alan adının manuel olarak başka bir kullanıcıya devri
Uyarı. Manuel devir işlemi sırasında alan adı için kurulan tüm e-posta hesaplarını tek tek silmeniz gerekecek.
Alan adı yönetim yetkisinin devri için:
  1. Alan adındaki tüm e-posta hesaplarını silin. Lütfen dikkat! Bu hesaplardaki e-postalar ve hesaplarla ilgili tüm diğer bilgiler daha sonra kurtarılamaz.

  2. Alan adınızı devre dışı bırakın.

  3. Alan adınızı üzerine devretmek istediğiniz kullanıcı hesabını kullanarak Yandex'e giriş yapın.

  4. Yeni kullanıcı hesabı için alan adını çalıştırın.

  5. Yeni hesap için alan adı sahipliğini doğrulayın.

    Alan adınız Yandex sunucularına devredilmişse sehven daha önce aynı alan adını bağlamaya çalışıldığı başka bir kullanıcı hesabı için de doğrulanabilir. Bu durumu önlemek için doğrulama işleminden önce alan alanı geçici olarak Yandex yerine bir üçüncü taraf şirketinin sunucularına devredin. Doğrulama işlemi tamamlanınca alan adını tekrar Yandex sunucularına devredebilirsiniz.

Alan adının e-posta hesaplarını silmeden devri

E-posta hesaplarını silmeden alan adı yönetimini aktarmak için durumu geri bildirim formu üzerinden Kurumlar için Mail destek servisine bildirin.

Formu doldururken:
  • “Yönetimi başka bir yöneticiye devretmek istiyorum” seçeneğini işaretleyin,

  • İletişim adresi olarak alan adının geçerli yöneticisinin adresini belirtin.

Yönetici için bir yardımcı eklemek istiyorum

Alan adı yönetici yardımcısı, “*@yandex.tld” şeklindeki bir kullanıcı adına sahip ve Kurumlar için Mail e-posta hesaplarını yönetme yetkisine sahip fakat alan adının kendisini yönetme yetkisi olmayan bir Yandex kullanıcısıdır.

Alan adı yönetici yardımcısını eklemek için Kurumlar için Mail API'sini kullanabilirsiniz.

Alan adı Yandex sunucularına devredilmişse alan adı yönetici yardımcısı API aracılığıyla alan adının yanı sıra e-posta hesaplarını ve DNS'i de yönetebilir. Bunu sağlamak için yardımcıya özel doğrulama tokeni vermeniz gerekir.