Kurumlar için mail

E-posta iletimi ile ilgili sorunlar

Alan adı bağlı ancak e-postalar gelmiyor. Ne yapmalıyım?

Bu durum, alanı adı sistemlerinin tüm sunucularının, sunucularımızda belirtilen alan adınızın MX kayıtlarına dair bilgi alamıyor olmasından kaynaklanıyor olabilir. MX kayıtlarının değişikliğine dair bilgilerin genişletilme işlemi birkaç saatten birkaç güne kadar sürebilir.

Ayrıca, MX kaydı ayarlarını doğru yaptığınızdan emin olun. Alan adınızın hangi MX kaydı değerlerini görmek için şunu kullanın:

  • mx.yandex.net. adresli MX kaydı ya tek, ya da diğerlerine göre daha yüksek önceliğe sahip olmalıdır;

  • Kontroller sonucunda MX kaydı mx.yandex.net. şeklinde değil mx.yandex.net.domain.tld (domain.tld yerine alan adınız) şeklindeyse, web servis sağlayıcısının alan adı ayarları sayfasında adresin sonuna nokta koyun: mx.yandex.net.

Alan adı doğru yapılandırılmasına rağmen e-postalar ulaşmıyorsa gönderene otomatik sunucu yanıtı gelip gelmediğini kontrol edin. Bu yanıtta, e-postanın teslim edilememe nedenleri belirtilecektir. Özel Yardım bölümünde kullanıcıların aldığı olası tüm e-posta iletilememe raporlarını topladık.

Otomatik yanıt gelmiyorsa sorun gönderenin sunucusunda olabileceği gibi, bizim gelen e-posta sunucumuzda da olabilir. Bu durumda gönderenin kendi e-posta yöneticisiyle temas kurması gereklidir. E-postanın sunucularımıza gelip gelmediğini kavrayabilmemiz için ya gönderenin tam e-posta bilgilerini ya da yalnızca gönderenin sunucu yöneticisinin sağlayabileceği mail gönderim günlüğünü almamız gerekir.

Diğer alan adının adreslerine gönderilen e-postalar ulaşmıyor. Yanıt olarak bunun bir spam olduğunu söyleyen bir mesaj geliyor

Sunucularımız veya alıcının sunucuları tarafından spam olarak tanınan toplu bir e-posta yollamış olabilirsiniz. Lütfen "Dürüst e-posta grubu" tavsiyelerimizi okuyun.

Bunun dışında alıcının adresine Yandex sunucularının sizin alan adınızın e-posta gönderme hakkı olduğunu söyleyen SPF kayıtlarını yapılandırmanızı özellikle öneriyoruz.

Başka bir nedenle (spam olması dışında) e-postanın teslim edilemediğine dair rapor alıyorsanız ilgili yardım bölümümüze bakın.

Web sitemden alan adları için Yandex.Mail'e otomatik e-posta bildirimi gelmiyor

Bazı kullanıcılar, sitelerinde herhangi bir geri bildirim veya otomatik bildirim formu yapılandırdıktan sonra alan adının site adresiyle çakışması halinde postaların Yandex.Kurumlar için Mail'e ulaşmaması durumuyla karşılaşıyor.

Bu sorun, sitenin konumlu olduğunu sunucu için alan adınızın yerel olduğundan sunucunun dahili dizinden e-posta göndermeyi denemesiyle ilişkilidir. Siz, Yandex sunucusundaki e-posta hesabınıza e-postaların gelmesini bekliyorsunuz. Sunucunun ayarlarını düzeltmesi için sitenin konumlu olduğu sunucunun yöneticisine başvurabilirsiniz. Sunucunun, alan adının yapılandırılmış MX kayıtlarıyla uyumlu olarak e-posta göndermesi gereklidir. Ayrıca sitenin konumlandığı barındırma sağlayıcında e-posta, hizmeti etkinse, bu hizmeti devre dışı bırakabilirsiniz.

Bunun dışında e-posta gönderimini smtp.yandex.ru adresindeki SMTP sunucumuz aracılığıyla bağlantı noktası 25 veya 587 ve sunucuda kimlik doğrulaması yapılmış şekilde yapılandırabilirsiniz. E-posta gönderimi için kullanıcı adı olarak gönderimde kullanılacak tam e-posta adresinin ve ona ait parolanın girilmesini ayarlamanız zorunludur. Yalnızca bağlantı noktası 465'e bağlanılıp SSL kullanılarak e-posta gönderilebilir.

E-posta tesliminde yaşanan sorunlardan kaçınmak için e-posta grubunun "Dürüst e-posta grubu" gereksinimlerini karşılaması gereklidir.