Kurumlar için mail

Alan adının bana ait olduğunu nasıl doğrularım?

Not. Tüm popüler kayıt servisleri ve barındırma hizmetleri için alan adınızı yapılandırabilmeniz amacıyla adım adım talimatlar hazırlamaya çalıştık. Aşağıdan genel talimatları okuyabilirsiniz.

Alan adı bağlama sayfasında alan adınızı bağlandıktan sonra sayfasına yönlendirilirsiniz. Daha sonra aşağıdaki üç yöntemden biriyle alan adınızın sahibi olduğunuzu doğrulamanız gereklidir:

Alan adı doğrulama sürecinin birkaç saat sürdüğünü hatırlatmak isteriz.

Not. 

Alan adının sahibi olduğunuzu doğrulayarak alan adınıza bağlanmak için kullandığınız Yandex'teki kullanıcı adının alan adı sahibine ait olduğunu göstermiş olursunuz.

Dikkat! 

Lütfen dikkat! Daha sonra bağlanılan alan adında Mail hesabınızı ve diğer hesapları yönetebilmek için Yandex.Mail'a bağlanılan alan adının kullanıcı adıyla giriş yapmanız gerekeceğinden, alan adınız şirkete aitse alan adını kişisel bir hesapla değil ayrı bir hesapla bağlamak daha iyidir. Ayrıca yalnızca Yandex.Pasaport'ta kendiniz hakkında ek bilgi belirtmeniz halinde (güvenlik sorusu, cep telefonu numarası, ek posta adresi, tam isim ve benzeri bilgiler) hesabınıza erişimi kurtarabileceğinizi unutmayın. Tüm bilgilerin doğruluğundan, ek bir posta adresine veya cep telefonuna erişebildiğinizden ve güvenlik sorusuna yanıt verebileceğinizden emin olun.

İlk yöntem

Sitenizin kök kataloğuna Alanlarım sayfasında belirtilen HTML dosyasını ve belirtilen metni HTML sayfasına yazarak içeriği sitenize yükleyin. Bunu sitenizin FTP erişimi aracılığıyla yapabilirsiniz.

İkinci yöntem

Alanlarım sayfasında belirtilen CNAME kaydını mail.yandex.com.tr olarak ayarlayın. CNAME kaydının yapılandırılabilmesi ve alan adınızın kayıt servisinin, DNS kayıtlarınızı düzenleyebilmeniz için size erişim vermiş olması gereklidir. Genel web arayüzü aracılığıyla erişim sağlanmaktadır.

Şu şekilde ayarlamanız gereklidir:

  • Kaydın adı: yamail-<name> (veya yamail-<name>.domain.tld. arayüze bağlı olarak sonda nokta olacak)
  • Kayıt türü: CNAME

  • Adres: mail.yandex.com.tr. (adres sonunda nokta olacak)

Alan adının doğrulanması konusunda herhangi bir soru veya sorununuz varsa Destek Ekibi'ne başvurun.

Alan adınızın durumunu Alanlarım sayfasından görüntüleyebilirsiniz. Doğrulanan bir alan adında durum, "Doğrulanmadı"dan "MX kayıtlarının kurulumu bekleniyor" olarak değiştirilir.

Üçüncü yöntem

Alanlarım sayfasında belirtilen e-postayı hesabınızın ayarlarında (whois) iletişim e-posta adresi olarak kaydedin.

En kolayı ise, iletişim e-posta adresinizi alan adı kayıt servisinizin kişisel ayarlar sayfasından değiştirmektir.

Örneğin mehmet+416b8c72@yandex.com.tr adresine gönderilen e-postalar mehmet@yandex.com.tr adresine gelecektir. Kayıt servisiniz "+" sembolü içeren e-posta kabul etmiyorsa, yalnızca ikinci kısmı belirtmeniz yeterli olacaktır (örneğin: 416b8c72@yandex.com.tr). Bu durumda alan adı doğrulamasının hemen ardından (bu konu "Alanlarım" sayfasında işlenmektedir) bu adresi gerçek e-posta adresinizle değiştirmeniz gereklidir.