Yandex'ten kod içeren SMS veya bildirim gelmedi
SMS gelmiyor
Kod içeren SMS almadıysanız, tüm nedenlerini tek tek kontrol edip ortadan kaldırın:
-
Telefon numarasını doğru girdiğinizden emin olun. Giriş yaparken, hesabınıza bağlı olan ana numarayı uluslararası formatta girmeniz gerekir.
-
Telefonunuzun mobil şebekenin kapsama alanının dışında olmadığından emin olun. Sinyal yeterince güçlü ve kararlı olmalıdır.
-
Telefonunuzda SMS okumak için tek bir uygulamanın kurulu olduğundan emin olun. Birkaç benzer uygulama kurulu olduğunda mesajlar görüntülenmeyebilir.
-
Yandex'ten veya Yandex Taxi'den gelen mesajların spam kutusuna alınmadığından emin olun. İlgili spam filtresi telefon veya SIM kart ayarlarınızda etkinleştirilmiş olabilir.
SIM kartınızdaki spam filtresini kontrol etmek için abone hesabınızdaki ayarları kullanın veya mobil operatörünüze başvurun.
Yararlı bilgi
Tüm olası nedenler elendikten sonra kod hâlâ gelmiyorsa, cihazınızı kapatıp yeniden açın. Ardından tekrar kod isteyin.
Gönderilen SMS sayısı limiti aşılmış
Sık sık SMS talep ederseniz kodu içeren mesajın numaranıza gönderilmesi geçici olarak engellenmiş olabilir. Bir sonraki talebi göndermek için bir saat beklemeyi deneyin.
Mesajlar uzun süredir telefonunuza gelmiyorsa, önerilerimizi kullanın veya Destek Ekibi'ne başvurun.
Push bildirimleri alamıyorum
Onay kodu SMS mesajı yerine bir push bildirimi ile gönderilebilir. Bu bildirimler, daha önce hesabınıza giriş yapmak için kullandığınız mobil cihazlardan birine gönderilir.
Push bildirimi cihazıma gönderiliyor fakat kod gelmiyor
Aşağıdakileri kontrol edin:
- Alisa ile Yandex, Yandex Mail, Yandex Key veya Yandex Browser olmak üzere, Yandex uygulamalarından en az birinin cihazınızda kurulu olup olmadığını,
- Ayarlar menüsünde tüm Yandex uygulamaları için bildirim göndermenin açık olup olmadığını.
Sadece push bildirimi ile değil, SMS mesajı ile de girişi onaylamak mümkün: Zamanlayıcı süresinin dolmasını bekleyin ve ardından Yeni kod al → SMS ile seçeneğine tıklayın.
Push bildiriminin gönderildiği cihaza erişilemiyor
Daha önce bildirimlerin gönderildiği cihaza erişiminiz yoksa Yeni kod al → SMS ile seçeneğine tıklayın.
Push bildirimlerinin ancak geçerli cihazlara gelmesini sağlamak için cihaz listenizi güncelleyin:
- Cihazlar bölümünde Tümünde çıkış yap'a tıklayın.
- Mobil telefonunuzda ve bilgisayarınızda tekrar kullanıcı girişi yapın.
Telefon numarasına erişiminiz yoksa numara değiştirme talimatlarını izleyin.
Doğrulama kodu eski telefon numarasına gönderiliyor
Yeni bir cihazdan giriş yapıyor olabilirsiniz veya Yandex şifre değiştirme talebinde bulunuyor olabilir.
İstediğiniz kullanıcı hesabıyla oturum açma ayarlarının geçerli olduğu başka bir cihazınız olup olmadığını kontrol edin ve çözüm bulmak için aşağıdaki seçeneklerden birini seçin:
Cihazlarımdan birinde geçerli oturum açma ayarları var
İstediğiniz kullanıcı hesabıyla oturum açma ayarlarının geçerli olduğu başka bir cihazınız varsa, Yandex ID'de telefon numarasını değiştirin: Telefon numaraları bölümünde ana numaranın karşısında ⋮ simgesine → Yenisiyle değiştir'e tıklayın.
Numara değiştirme işlemi devam ettiği sürece numara doğrulamasını gerektirmeyen başka yöntemler kullanarak hesabınıza giriş yapabilirsiniz. Ayrıntılar için Şifresiz Giriş bölümüne gidin.
Cihazlarımın hiçbirinde geçerli oturum açma ayarları yok
Erişimi geri kazanmak için anketi doldurun. Hesabın size ait olduğunu kontrol etmek için algoritma, yanıtlarınızı ilk kullanıcı kaydı sırasında sağladığınız verilerle karşılaştırır, dolayısıyla bunları mümkün olduğunca doğru bir şekilde belirtmeye çalışın.
Anketi doldurduktan sonra hiçbir yanıt almadıysanız, şu formu kullanarak bize ulaşın:
Destek Ekibi'ne yaz
Bu öneriler işe yaramadıysa şu formu doldurun: