İki aşamalı kimlik doğrulamayla hesaba giriş

İki aşamalı kimlik doğrulamayı etkinleştirdiyseniz tek kullanımlık şifreyle istediğiniz bir Yandex servisine veya uygulamasına giriş yapabilirsiniz. Yandex Anahtar'a birkaç hesap eklediyseniz PIN kodunu girmeden önce kullanmak istediğiniz hesaba geçiş yapmayı unutmayın. Bazı Yandex servislerine ayrıca QR kodunu kullanarak da giriş yapabilirsiniz.

E-posta programları, e-posta aktarıcıları ve mesajlaşma programları gibi üçüncü taraf uygulama veya programlarda uygulama şifrelerini kullanmanız gerekir.

Uyarı. Yandex'te geliştirilmiş uygulamalarda tek kullanımlık şifreyi girmeniz gerekiyor. Doğru oluşturulsa bile uygulama şifreleri işe yaramayacaktır.
  1. Bir Yandex servisine veya uygulamasına giriş
  2. QR kodu kullanarak giriş
  3. Yandex ID ile üçüncü taraf bir uygulama veya siteye giriş
  4. Yandex Anahtar'ın diğer cihazlara aktarılması
  5. Yandex Anahtar'da birkaç hesap
  6. PIN kodu yerine parmak izi kullanımı
  7. Ana şifre
  8. Yandex Anahtar verilerinin yedeklenmesi
  9. Tek kullanımlık şifreler için doğru saatin önemi

Bir Yandex servisine veya uygulamasına giriş

Tek kullanımlık şifreyi Yandex'in servislerine veya Yandex'in kendi uygulamalarında girebilirsiniz.

Not. Tek kullanımlık şifre uygulamada görüntülendiği süre içinde girilmelidir. Şifrenin yenilenmesine çok az zaman kaldıysa yeni şifre oluşturulmasını bekleyin.

Tek kullanımlık şifreyi almak için Yandex Anahtar'ı başlatın ve iki aşamalı kimlik doğrulama özelliğini ayarlama esnasında belirlediğiniz PIN kodunu girin. Uygulama 30 saniyede bir şifreleri oluşturmaya başlar.

Lütfen dikkat!

  • Geçerli şifreyi Yandex Anahtar'dan başka bir uygulamaya kopyalayabilirsiniz. Bunu yapmak için şifrenin yanındaki simgesine tıklayın.
  • Tek kullanımlık şifreleri tarayıcıda veya başka bir yerde kaydetmenizin anlamı yok. Şifreyi hemen kullanmazsanız çok kısa süreden sonra şifrenin geçerliliği sona erecektir.

Yandex Anahtar girdiğiniz PIN kodunu kontrol etmez, hatalı bir PIN kodu girerseniz bile tek kullanımlık şifreleri oluşturmaya devam eder. Bu durumda oluşturulan şifreler de hatalı olup bu şifreleri kullanarak giriş yapamazsınız. Doğru bir PIN kodu girmek için uygulamadan çıkış yapıp uygulamayı tekrar başlatmanız gerekir.

QR kodu kullanarak giriş

Bazı servislerde (örneğin Yandex Ana sayfası, Yandex.Disk ve Yandex.Mail) fotoğraf makinesini QR kodunun üzerine getirerek Yandex'e giriş yapabilirsiniz. Bununla birlikte Yandex Anahtar'ın kimlik doğrulama sunucusuna bağlanması için mobil cihazınız internete bağlı olmalıdır.

QR kodu ile giriş yapmak için:

  1. Tarayıcıda QR kodu simgesine tıklayın.

    Böyle bir simge yoksa bu, ilgili servise sadece şifre ile giriş yapılabileceği anlamına gelir. Bu durumda QR kodu kullanarak hesaba giriş yapıp ardından kullanmak istediğiniz servise geçebilirsiniz.

  2. Cihazınızda pin kodunu kullanarak Yandex Anahtar uygulamasını açın ve QR kodu kullanarak giriş yap'a tıklayın.
  3. Cihazınızın kamerasını tarayıcıda görüntülenen QR kodun üzerine getirin.

Yandex Anahtar QR kodunu algılar ve Yandex ID'ye kullanıcı adınızı ve tek kullanımlık şifreyi gönderir. Bu verileri kontrolden geçerse tarayıcıda otomatik olarak giriş yapmış olursunuz. Gönderilen şifre hatalı olursa (örneğin Yandex Anahtar'da hatalı PIN kodu girmeniz durumunda) tarayıcı hatalı şifreyle ilgili standart mesajı görüntüler.

Yandex ID ile üçüncü taraf bir uygulama veya siteye giriş

Yandex'teki bilgilerinize erişim isteyen uygulamalar veya web siteleri hesaba giriş yapmak için şifre girmenizi isteyebilir. Böyle durumlarda tek kullanımlık şifreler işe yaramaz: böyle uygulamaların her biri için ayrı bir uygulama şifresi oluşturmanız gerekecek.

Uyarı. Yandex uygulama ve servislerine giriş için sadece tek kullanımlık şifreler kullanılır. Dolayısıyla örneğin Yandex Disk için bir uygulama şifresi oluşturmanız halinde bununla servise giriş yapamayacaksınız.

Yandex Anahtar'ın diğer cihazlara aktarılması

Tek kullanımlık şifre oluşturma işlemini başka bir cihaza aktarabilir veya Yandex Anahtar'ı aynı anda birden fazla akıllı telefonda kullanılacak şekilde ayarlayabilirsiniz. Bunu yapmanın iki yolu vardır:

  • Erişim yönetimi sayfasını açın ve Cihaz değişimi butonuna tıklayın.
  • Yedeklenmiş verilerinizin kopyasını kullanın.

    1. Mevcut cihazınızda yedeklenmiş verilerin koyasını oluşturun (henüz oluşturulmadıysa).
    2. Yandex Anahtar'ı yeni cihaza kurun.
    3. Verileri geri yükleyin. Artık yeni cihazdaki Yandex.Anahtar'ı, önceki cihazda kullandığınız gibi kullanabilirsiniz.

Yandex Anahtar'da birkaç hesap

Tek kullanımlık şifrelerin uygulandığı birden fazla hesap için tek bir Yandex Anahtar'ı kullanabilirsiniz. Tek kullanımlık şifreler ayarlama aşamasında uygulamaya bir hesap daha eklemek için uygulamada 3. adımda simgesine tıklayın. Ayrıca Yandex Anahtar'ı, bu tür iki aşamalı kimlik doğrulamayı destekleyen diğer servisler için şifreler oluşturmakla görevlendirebilirsiniz. En popüler servisler için gerekli talimatları Yandex dışındaki servisler için kontrol kodları oluştırma sayfasında bulursunuz.

Yandex Anahtar'a ekli olan hesabı kaldırmak için uygulamada ilgili resme basılı tutarak sağında çarpı işaretinin görüntülenmesini bekleyin. Çarpı işaretine tıkladığınızda hesap Yandex Anahtar'dan silinir.

Uyarı. Tek kullanımlık şifreler oluşturma özelliğinin etkin olduğu hesabı silerseniz Yandex'e giriş yapmak için tek kullanımlık şifreyi alamayacaksınız. Bu durumda erişimi yenilemeniz gerekecektir.

PIN kodu yerine parmak izi kullanımı

Cihaz bir parmak izi tarayıcısına sahipse, PIN kodu yerine parmak izi kullanılabilir. Parmak izi yerine PIN kodu şu cihazlarda kullanılabilir:

  • Android 6.0 ve üstünü destekleyen akıllı telefonlar,

  • iPhone 5s ve daha yeni akıllı telefonlar,

  • Air 2 ve üzerindeki iPad'ler.

Not.

iOS tabanlı telefonlarda ve tablet bilgisayarlarda parmak izi kontrolü cihaz şifresi girilerek atlanabilir. Bu duruma karşı bir önlem olarak ana şifreyi etkinleştirebilir veya şifrenizi daha karmaşık olanıyla değiştirebilirsiniz (uygulama Ayarlar'ında, Touch ID ve kod-şifre öğesini seçin).

Parmak izi doğrulamayı etkinleştirmek için:

  1. Yandex Anahtar'ı başlatın.

  2. simgesine tıklayın.

  3. İlgili kullanıcı hesabını seçin.

  4. Android cihazlarında Parmak izi veya iOS cihazlarında Touch ID seçeneğini işaretleyin.

Ana şifre

Tek kullanımlık şifreleriniz için ek koruma sağlamak üzere ana şifre oluşturun: Ana şifre.

Ana şifre yardımıyla:

  • Parmak izi yerine cihaz kilidi kodunun değil sadece Yandex Anahtar ana şifresinin girilebilmesini sağlayabilir,

  • Tek kullanımlık şifre gerektiğinde, Yandex ID'nin PIN kodunu her seferinde girmemek için bunu uygulamada kaydedebilirsiniz.

Yandex Anahtar verilerinin yedeklenmesi

Yandex.Anahtar'ı başka bir cihaza aktarmak veya telefon ya da tabletinizi kaybetmeniz durumunda verilerinizi geri yüklemek için, isterseniz Yandex sunucularında Yandex.Anahtar'ın bir yedek kopyasını oluşturabilirsiniz.

Yedeklenmiş verilerinizi kurtarmak için;

  • yedekleme işlemi sırasında belirttiğiniz telefon numarasına erişiminiz olmalı

  • ve yedeklenen şifreli veriler için belirttiğiniz anahtar şifresini anımsamalısınız.

Yedekleme işlemi sırasında o an itibarıyla Yandex.Anahtar'da kayıtlı olan tüm hesaplara ait veriler sunucuya kopyalanır. Sunucuda sadece tek bir adet yedekleme veri kopyası tutulabilir. Yedekleme işlemi tekrarlandığında eski kopya silinerek yenisiyle değiştirilir.

Uyarı. Yedeklenen veriler, kullanıcı adları ve tek kullanımlık şifrelerin oluşumunda kullanılacak gizli bilgiler içerir. Yandex'te iki aşamalı kimlik doğrulama özelliğini etkinleştirdiğinizde belirttiğiniz PIN kodunu aklınızda tutmanız gerekir.

Yedeklenmiş verilerinizi Yandex sunucusundan tek başınıza silmeniz şu anda henüz mümkün değildir. Bu verilere bir yıldan uzun bir süre erişmezseniz, bunlar Yandex sunucusundan otomatik olarak silinir.

Verilerin yedeklenmesi

  1. Uygulamanın ayarlar menüsünde Yedek kopya oluştur öğesini seçin.

  2. Yedeklenen veri kopyasının bağlı olacağı telefon numarasını (örneğin “901234567890”) girin ve Devam butonuna tıklayın.

    Yandex girdiğiniz numaraya bir doğrulama kodu gönderecek. Kodu alır almaz uygulamaya girin ve Devam'a tıklayın

  3. Yedeklenen verilerinizin şifrelenmesinde kullanılacak anahtar şifresini düşünün. Lütfen dikkat! Bu şifreyi unuttuğunuzda bir daha kurtaramayacağınızdan aklınızda kolay tutabileceğiniz bir şifre kullanmanız önerilir.

  4. Şifreyi iki kez girip Bitti butonuna tıklayın. Yandex Anahtar, yedeklenen verilerinizi şifreleyip Yandex sunucusuna gönderir.

Verilerin yedeklenmiş kopyası kullanılarak kurtarılması

  1. Uygulamanın ayarlar menüsünde Yedek kopyadan geri getir öğesini seçin.

  2. Yedek veri kopyasını oluşturmak için kullandığınız telefon numarasını (örneğin “901234567890”) girin ve Devam butonuna tıklayın.

    Girdiğiniz telefon numarası için yedeklenmiş bir Yandex.Anahtar veri kopyası bulunduğunda Yandex bu numaraya bir doğrulama kodu gönderecek. Aldığınız kodu uygulamaya girin.

  3. Kullanmak istediğiniz yedek kopya için belirtilen cihaz adının, tarihinin ve zamanının geri yüklenecek olan kopyayla uyuştuğundan emin olun. Ardından Geri getir butonuna tıklayın.

  4. Yedek veri kopyasını belirttiğiniz anahtar şifresini girin. Bu şifreyi hatırlamadan yedek kopyasını açmanız maalesef mümkün olmayacaktır.

  5. Şifre çözme işlemi tamamlandıktan sonra Yandex Anahtar'dan verilerin kurtarılmış olduğuna dair bir mesaj alırınız.

Tek kullanımlık şifreler için doğru saatin önemi

Tek kullanımlık şifreleri oluştururken Yandex Anahtar cihazda ayarlanan geçerli saati ve saat dilimini hesaba katar. İnternet bağlantısı mevcut olduğunda Anahtar, sunucudan doğru saat bilgisini alır. Cihazdaki saat yanlışsa uygulama bu bilgilere göre saati düzeltir. Bazı durumlarda saat düzeltildikten sonra PIN kodu doğru girildiğinde bile tek kullanımlık şifre hatalı olabilir.

PIN kodunuzu ve şifreyi doğru olarak girdiğinizden emin olup giriş yapamıyorsanız:

  1. Cihazınızda doğru saat ve saat dilimi ayarının yapıldığından emin olun. Ardından yeni tek kullanımlık şifreyi girerek giriş yapmayı deneyin.

  2. Yandex Anahtar'ın doğru saat bilgisini alabilmesi için cihazınızı internete bağlayın. Ardından uygulamayı yeniden başlatın ve yeni tek kullanımlık şifreyi girmeyi deneyin.

Sorun çözülmediyse aşağıdaki başvuru formu üzerinden Destek Ekibi'ne başvurun.