Reklam yayınlama kuralları ve şartları

Kampanya başlamadan önce reklam içeriği moderasyondan (kurallara uygunluk kontrolünden) geçirilir. Moderasyon işlemi 1 iş gününde tamamlanır.

Reklam içeriği reddinin olası nedenleri:

  • Reklam içeriğinin, uygulamaya ait unsurları taklit etmesi.

  • Reklam içeriğinin trafik işaretlerine benzemesi.

Kural ve şartların tam listesi için Genel Şartlar ve Koşullar bölümü ve Türkiye'de reklam ve tanıtımı yasaklanan veya kısıtlanan ürün ve hizmetlerin listesi bölümüne gidin.

Görseller için aranan koşullar

Yüklenen tüm görsellerin yeterince kaliteli ve net olduğundan ve ayrıca kurumun faaliyetlerine uygun olduğundan emin olun.

Görselin, harita etiketinin (pinin) yuvarlak kısmının veya reklam panosunun dikdörtgen kısmının ortasına göre dikey ve yatay olarak hizalandığından, ayrıca kenarlara değmediğinden emin olun.

Görseller için aranan koşullar:

  • Arka planı zıt renkli (kontrast) olmalı ve şeffaf olmamalıdır. Arka plansız görseller yayınlanamaz.

  • Görsel sınırları, arka plan sınırlarından içeriye doğru bir mesafede bulunmalıdır.

  • Varsa, görselin içerdiği yazı yayınlandığında yeterince net ve okunaklı olmalıdır.

  • Logo bir görsel ve metin içeriyorsa, sadece görsel kısmının kullanılması önerilir.

  • Görselin çerçevesi veya kontur çizgisi hem gündüz hem de gece modunda yeterince kontrast (zıt renkli) olmalıdır.

Reklam metni için aranan koşullar

Reklam metni, reklamın amacını (ürünü veya hizmeti) açıkça belirtmelidir.

Reklam verenin web sitesi, ürününün veya hizmetinin diğer ürünlere göre avantajlarını destekleyen bağımsız bir rapor içermedikçe, reklamda karşılaştırma veya üstünlük sıfatları kullanılamaz.

Reklam metni aşağıdakileri içeremez:

  • Argo veya kaba ifadeler.

  • Kasıtlı olarak aldatıcı, yanıltıcı bilgiler veya iddialar.

  • Saldırı veya şiddet çağrıları.

  • Sözcük veya ifade tekrarları.

  • Ticari markalar hariç, Türkçe çevirisi olmayan yabancı kelimeler.

  • Trajik konularla alakalı kelimeler (örneğin, "terör saldırısı", "cinayet", "ölüm" vb.).

Reklam metinlerinin aşağıdakileri içermediğinden emin olun:

  • Yazım ve gramer hataları.

  • Harflerin arasına b o ş l u k l a r bırakılarak yazılan kelimeler.

  • TBMM gibi, herkesçe bilinen kısaltmalar hariç, tamamen BÜYÜK HARFLERLE yazılmış kelimeler.

Reklamlarda uyarılar

Tıbbi faaliyetlerin, tıbbi cihazların, ilaçların, anne sütü yerine geçen ürünlerin ve bebek mamalarının, besin takviyelerinin, yapısal olarak silahlara benzeyen ürünlerin, inşaat projelerinin, satılık evlerin ve finansal hizmetlerin reklamlarına uyarılar eklenmelidir. Örneğin:

  • Kontrendikasyonlar vardır. Doktora danışın.

  • Uzmana danışın. 0/6/11/12 ay çocuklarının beslemesi için.

  • İlaç değildir.

  • Yapısal olarak silaha benzeyen ürünlerdir.

  • Proje beyanı için siteye gidin. Yüklenici: Papatya İnşaat A.Ş.

  • Finans hizmetlerinin/kuruluşlarının seçiminde yardım.

  • Martı Bankası A.Ş.

Uyarı, kampanya oluşturulurken Sorumluluk reddi alanına yazılır.

Sorularınız kaldı mı?

Lütfen sorularınız için Navigasyon Türkiye Destek Ekibi ile geoadv@support.yandex.com e-posta adresinden iletişime geçiniz.