Dosya ve klasörleri Disk'e yükle

Kendi Disk'inize yükleyebilirsiniz:

Dosyalar

Disk'e yüklenecek bir dosyanın maksimum boyutu:

Примечание. Dosya boyutu, tarifeniz için maksimum olan 'ı aşıyorsa, dosyayı arşivlemeyi deneyin. Arşiv boyutu da çok büyükse, limiti aşmayacak şekilde çok bölümlü bir arşiv oluşturun.
Dosyalar

Bilgisayarınızdaki herhangi bir klasörü Yandex Disk'in sayfasına sürükleyip bırakın veya Yandex Disk programına kopyalayın, ardından klasör içeriğiyle birlikte otomatik olarak sunucuya yüklenecektir.

Ограничение. Eğer Yandex 360 Premium aboneliğiniz yoksa ve bir klasörde 1 GB'dan daha büyük dosyalar varsa, bu dosyalar olmadan klasör yüklenecektir.

Mobil uygulama kullanarak dosyaları ayrı bir klasöre yüklemek için gerekli klasörü oluşturup açın.

  1. Tarayıcıyı kullanarak yükleme
  2. Yandex Disk programı aracılığıyla yükleme
  3. iOS ve Android'ten yükleme
  4. Genel erişime açık dosya ve klasörlerin Disk'inize kopyalanması
  5. Yükleme sorunları

Tarayıcıyı kullanarak yükleme

  1. Yandex Disk'te dosyaları eklemek istediğiniz klasörü açın.
  2. Sayfaya dosyaları tek tek veya tüm klasörü sürükleyip bırakın (dosyaların tek tek yüklenmesi için sol çubuktaki veya bağlam menüsündeki Karşıya yükle tuşunu kullanabilirsiniz).
    Примечание. Klasörleri tarayıcı üzerinden yüklemek için gereken minimum sürümler şunlardır: Yandex Browser 1.7 ve üzeri, Google Chrome 25.0 ve üzeri, Opera 17.0 ve üzeri, Mozilla Firefox 48.0 ve üzeri, Gecko tabanlı diğer tarayıcılar 48.0 ve üzeri sürümlerini destekler. Farklı bir tarayıcıyı kullanıyorsanız, klasörleri Yandex Disk programı aracılığıyla yükleyin.
  3. Küçült tuşuna tıklayarak arka planda yükleme işlemine devam edebilirsiniz. Henüz tam olarak yüklenmemiş dosyaların yükleme işlemlerini  → Yüklemeleri iptal et tuşuna tıklayarak iptal edebilirsiniz.

Dosya yüklendikten sonra bağlantısını paylaşabilirsiniz.

Yandex Disk programı aracılığıyla yükleme

Bilgisayardan dosya yüklemek için Yandex Disk programını kurun ve istediğiniz dosyaları program tarafından oluşturulan klasöre kopyalayın.

Bilgisayarınızdaki Yandex Disk klasöründe bulunan tüm dosyalar ve klasörler Disk'e otomatik yüklenir ve veriler senkronize olur.

Примечание. 1 GB'den büyük dosyalar sadece Yandex 360 Premium aboneliği varsa, Disk'e kaydedilir.

Yandex Disk programının çalışma detayları hakkında daha fazla bilgi için Yandex Disk Bilgisayar bölümüne göz atın.

iOS ve Android'ten yükleme

Yandex Disk mobil uygulamaları, telefonunuzda zaten bulunan dosyaları yüklemenize ve aynı zamanda fotoğraf çekip bunları doğrudan Disk'e kaydetmenize olanak tanır.

Telefonunuzdan veya tabletinizden dosya yüklemek için Disk mobil uygulamasını kurun. Dosyaların uygulama kullanarak nasıl yükleneceği hakkında daha fazla bilgi için iOS ve Android bölümlerine göz atın.

Genel erişime açık dosya ve klasörlerin Disk'inize kopyalanması

Yandex Disk'te saklanan bir dosyanın veya klasörün bağlantısı sizinle paylaşıldıysa, bunları kendi Disk'inize kopyalayabilirsiniz.

Примечание. Dosyanın veya klasörün sahibi bağlantı üzerinden indirmeyi yasakladıysa, kopyalama işlemi yapılamaz.

Bir dosyayı veya klasörü kopyalamak için alınan bağlantıya tıklayın ve Yandex Disk'e kaydet tuşuna tıklayın. Dosya veya klasör Disk'inizdeki Indirilenler klasörüne taşınır.



Indirilenler klasörüne soldaki çubuktan gidebilirsiniz.

Yükleme sorunları

Dosya virüs olarak algılanmıştır

Yandex Disk üzerinde oluşturulan, yüklenen veya halihazırda saklanan 1 GB'a kadar olan tüm dosyalar, Yandex Disk'in antivirüs programı tarafından kontrol edilir. Antivirüs programı tarafından şüpheli olarak algılanan dosyanın gerçekten virüslü olma olasılığı çok yüksektir.

Примечание. Farklı antivirüs programlarının kullandığı virüs veritabanları farklı olabilir. Bu nedenle bir antivirüs uygulamasının bir dosyada virüs bulamaması diğer bir antivirüs programının da o dosyayı virüssüz olarak algılayacağı anlamına gelmez.

Dosyanızı, onlarca farklı antivirüs sistemi tarafından kontrol edilen Virus Total hizmetinde kendiniz kontrol edebilirsiniz.

Dosya sunucuya yüklenemiyor

Aşağıdaki durumlarda dosya yüklenirken hatalar oluşabilir:

Dosya boyutu izin verilen değerden büyük
1 GB'dan büyük (Yandex 360 Premium bağlı değil)
Dosya yüklenirken «Dosya çok büyük» hatasıyla ilgili bir uyarı alırsanız, Yandex 360 Premium aboneliğiniz yoksa, yüklenebilecek maksimum dosya boyutunun 1 GB'ı geçmediğinden emin olun. 50 GB'tan büyük dosyaları yüklemek için Yandex 360 Premium abonesi olun.
50 GB'tan büyük (Yandex 360 Premium bağlı)
Bu boyuta sahip bir dosyayı yükleyemezsiniz. 2 ila 50 GB arasındaki dosyaları yüklemek için Yandex Disk programını kullanın ve böylece daha hızlı yüklenecektir.
Disk'te boş alan kalmadı.

Disk'inizde veya, paylaşılan bir klasör katılımcısıysanız, paylaşılan klasör sahibinin Disk'inde boş alan kalmamış olabilir.

Yandex Disk'te boş alan kalmadığında erişiminiz sınırlanır. Kısıtlamaları kadırmak için gereksiz dosyaları silmeniz, çöp kutusunu boşaltmanız (bunlar içerisinde yer kaplamaya devam eder) veya ek alan satın almanız gerekir. Aksi takdirde, 44 gün sonra Disk'e erişiminiz tamamen engellenir, 6 ay sonra da tüm dosyalarınız kalıcı olarak silinir. Daha fazla bilgiye Disk'teki Alan bölümünde göz atabilirsiniz.

Klasör sunucuya yüklenemiyor

Aşağıdaki durumlarda klasör yüklenirken hatalar oluşabilir:

Yükleme sırasında klasörün içeriği değişti

Klasörün yüklenmesi sırasında klasördeki dosyalar taşındı veya silindi. Dosyalar başka bir program tarafından taşınıyor veya siliniyorsa o programı kapatın. Ardından klasörü yeniden yüklemeyi deneyin.

Klasörde 1 GB'tan büyük dosyalar var (Yandex 360 Premium bağlı değil)

1 GB'tan büyük dosyalar atlanır, klasör bunlar olmadan yüklenir. Dosya yükleme limitini 50 GB'a kadar yükseltmek için Yandex 360 Premium tariflerinden birini bağlayın.

Klasörde 2 GB'tan büyük dosyalar var (Yandex 360 Premium bağlı)

2 ila 50 GB arasındaki dosyaları yüklemek için Yandex Disk programının kullanması tavsiye edilir. 50 GB'tan daha büyük bir dosya yüklenemez.

Bu klasörde karmaşık şekilde düzenlenmiş çok sayıda alt klasör var

Klasörü arşivleyip yüklemeyi deneyin. Ayrıca klasörleri Yandex Disk aracılığıyla yükleyebilirsiniz.

Tarayıcınız klasör yüklemeyi desteklemiyor

Klasörler yalnızca Yandex Browser 1.7 ve üzeri, Google Chrome 25.0 ve üzeri, Opera 17.0 ve üzeri sürümlerinde yüklenebilir. Farklı bir tarayıcı kullanıyorsanız, klasörleri Yandex Disk programı aracılığıyla yükleyebilirsiniz.

Klasörü veya dosyayı okuma yetkiniz yok

Bilgisayarın yöneticisiyseniz erişim yetkilerinde gerekli değişiklikleri yapın. Yönetici yetkiniz yoksa bu klasörü Disk'e yükleyemezsiniz.

Klasörün veya dosyanın ismi çok uzun veya karmaşık/standart dışı

Klasörü arşivleyip yüklemeyi deneyin.

Disk'te boş alan kalmadı.

Disk'inizde veya, paylaşılan bir klasör katılımcısıysanız, paylaşılan klasör sahibinin Disk'inde boş alan kalmamış olabilir.

Yandex Disk'te boş alan kalmadığında erişiminiz sınırlanır. Kısıtlamaları kaldırmak için gereksiz dosyaları silmeniz, çöp kutusunu boşaltmanız (bunlar içerisinde yer kaplamaya devam eder) veya ek alan satın almanız gerekir. Aksi takdirde, 44 gün sonra Disk'e erişiminiz tamamen engellenir, 6 ay sonra da tüm dosyalarınız kalıcı olarak silinir. Daha fazla bilgiye Disk'teki Alan bölümünde göz atabilirsiniz.

Yükleme hızı çok düşük

Düşük dosya indirme hızının en yaygın sebebi, proxy sunucusu veya Windows güvenlik duvarı dışında başka bir güvenlik duvarı programı kullanılmasıdır. Bu durumda, ilgili programları geçici olarak devre dışı bırakmayı deneyin.

«Dosya yükleme sınırına ulaştınız» mesajını görüyorum

Bu mesaj, mevcut dönemde Yandex Disk'e maksimum dosya hacmini yüklediğinizi ve şu anda yükleme için geçici bir sınırlama olduğunu belirtir. Sadece dosyaları görüntüleyebilir ve indirebilirsiniz. Bir sonraki 30 günlük dönemin başlamasıyla bu kısıtlama kaldırılır. Daha detaylı bilgilere Aylık dosya yükleme limiti bölümünde göz atın.