Bağlantı paylaşma

Dosyayı veya klasörü paylaşmak için doğrudan erişim bağlantısı oluşturmanız gerekir.

  1. Paylaşmak istediğiniz dosyayı ya da klasörü seçin.

  2. Üstteki panel veya içerik menüsündePaylaş butonuna tıklayın.
  3. Listeden bağlantı paylaşma yolunu seçerek bağlantıyı kopyalayabilir, elektronik posta ile gönderebilir veya sosyal ağlarda yayınlayabilirsiniz. Bağlantının QR kodunu almak için ilgili menü öğesini seçin.

Bağlantıyı ayrıca mobil uygulama (Android ve iOS talimatlarını okuyun) veya bilgisayar programı (Windows ve macOS talimatlarını okuyun) yardımıyla paylaşabilirsiniz.

Genel erişime açılmış tüm dosya ve klasörleri görüntülemek için:
  1. Soldaki panelde Ortak erişim sekmesini seçin.
  2. Bağlantılar sekmesine geçin.

Yayınlanan tüm dosyalar ve klasörler simgesiyle işaretlenir.

Dosya ya da klasör bağlantısını başka bir Disk kullanıcısıyla paylaştıysanız bu kullanıcı dosyanızı ya da klasörünüzü görüntüleyebilir ve kendi Yandex.Disk alanına kopyalayabilir.

Uyarı. Yayınlanmış klasör, boyutu 5 GB'ı aşmıyor veya 500'den az dosya içeriyorsa bilgisayara arşiv olarak indirilebilir.
  1. Paylaşılabilen dosya ve klasörler
  2. Bağlantının çalışma süresi
  3. Bağlantı üzerinden gerçekleşen görüntüleme ve indirmelerin sayısını görüntüleme
  4. Bağlantı oluşturamıyorum
  5. Dosya indirilemiyor
  6. Herkese açık dosya sayfalarında reklamları devre dışı bırakma

Paylaşılabilen dosya ve klasörler

Disk'in kök kataloğunda ve oluşturduğunuz tüm klasörlerde bulunan dosyaları ve klasörleri paylaşabilirsiniz. E-posta iletisinin ekindeki dosyayı paylaşmak için öncelikle onu E-posta ekleri (soldaki panelde Arşiv sekmesinde) klasöründen Disk'teki gerekli klasöre kopyalayın.

Paylaşılan klasörün sahibi olmayıp sadece görüntüleme için erişim yetkisine sahipseniz içindeki dosya ve klasörleri paylaşamazsınız.

Bağlantının çalışma süresi

Dosya ya da klasör için bağlantı, siz ona erişimi kapatana kadar açık olacaktır. Aynı dosyayı ya da klasörü tekrar genel kullanıma açarsanız Yandex.Disk bu dosya için yeni bir bağlantı oluşturur. Fakat dosya daha önce genel kullanıma açıldıysa ve siz bilgisayar programı veya mobil uygulama üzerinden bu dosya için açık bağlantıyı tekrar alıyorsanız bu bağlantı, dosya yayınlandığında oluşturulan bağlantı ile aynı olacaktır.

Bağlantı üzerinden gerçekleşen görüntüleme ve indirmelerin sayısını görüntüleme

Seçilen dosya veya klasör ile ilgili bilgi almak için paneldeki simgesine tıklayın. Menüde aşağıdakiler görüntülenecektir:

  • adı (değiştirmek için üstteki panel veya içerik menüsünde  → Yeniden adlandır öğesine tıklayın);
  • boyutu;
  • son düzenleme zamanı;
  • klasörler için dosya sayısı;
  • genel erişime açık dosya veya klasörler için görüntüleme ve indirme sayısı.

Bağlantı oluşturamıyorum

Disk'te boş alan kalmamış olabilir.

Disk'te boş alan olmadığında Disk'e erişim sınırlanır:Dosyalar ile diğer işlemleriniz engellenmez: dosyaları görüntüleyebilir, bilgisayara indirebilir, taşıyabilir ve silebilirsiniz.
Tüm özelliklere tekrar erişebilmek için gereksiz dosyaları silin veya ek alan satın alınek alan satın alın.
İpucu. Dosyalarınızı kaybetmemek için silmeyi başlatmadan önce bunları bilgisayarınıza indirin.

Dosya indirilemiyor

Bazen, Disk ile çalışırken butonlar çalışmaz, sayfa öğeleri yüklenmez, fotoğraflar açılmaz, dosyalar indirilmez olur veya tarayıcı hata bildirir.

Bunun nedeni ve düzeltilmesi:

Genel erişime açık dosyanın indirilmesi sınırlıdır

Genel erişime açık dosya bir gün içinde birçok defa indirildiyse, indirme imkanı sınırlandırılmış olabilir. Kısıtlama tam olarak bir gün sürer, sonrasında dosya tekrar indirilebilir. Beklemek istemiyorsanız, Yandex.Disk'e kaydet butonuna tıklayarak dosyayı Yandex.Disk'teki alanınıza kaydedin. Genel erişime açık dosyaları sınırsız indirebilmek için Disk Pro alın.

Not. Sadece 500'den az dosya içeren veya boyutu 5 GB'a kadar olan paylaşılan klasörleri indirebilirsiniz. Daha büyük klasörleri kendi Disk'inize kaydedebilirsiniz.
Tarayıcı sayfayı yanlış gösteriyor

İnternet trafiğinden tasarruf etmek için tarayıcı, ziyaret edilen sayfaların kopyalarını önbellekte tutar. Sayfaları yeniden görüntülediğinizde, tarayıcı bunların verilerini önbellekten yükleyebilir. Örneğin, dosya adını bilgisayar programında değiştirirseniz ve tarayıcı bu dosya ile ilgili bilgileri bellekten yüklerse dosyanın güncel olmayan adını göreceksiniz.

Sayfayı yenileyerek, sayfanın internetten güncel verileri yüklemesini sağlayabilirsiniz. Sorun çözülmezse, tarayıcı önbelleğini temizleyin ve tüm çerezleri silin.

Eklentiler Yandex.Disk'i engelliyor

Disk, tarayıcıdaki eklentiler ve uzantılar nedeniyle düzgün çalışmayabilir. Bunu kontrol etmek için bunları geçici olarak kapatın. Disk, reklam engelleyici veya antivirüs uzantısından dolayı düzgün çalışmıyorsa, Disk sayfasını bu uzantıdaki istisnalara ekleyin.

Tarayıcıda veri engellemesi etkin

Talimata göre tarayıcınız için veri engellemeyi kapatın:

Yandex Browser
  1. Tarayıcının Ayarlar menüsünü açın.
  2. Siteler sekmesine gidin.
  3. Sayfayı aşağı kaydırın ve Gelişmiş Site Ayarları'na tıklayın.
  4. Sayfayı aşağı kaydırın ve Çerezler bölümünü bulun.
  5. Üçüncü taraf sitelerin veri ve dosyalarını engelle seçeneğini devre dışı bırakın.
Mozilla Firefox
  1. Tarayıcının Ayarlar menüsünü açın.
  2. Gizlilik ve Koruma sekmesine gidin.
  3. Sayfayı aşağı kaydırın ve Çerezler ve Site Bilgileri bölümünü bulun.
  4. İzin yönetimi butonuna tıklayın.
  5. Site Adresi satırına https://disk.yandex.com.tr/ adresini girin.
  6. İzin ver'e tıklayın.
  7. Değişiklikleri kaydedin.
Google Chrome
  1. Tarayıcının Ayarlar menüsünü açın.
  2. Sol menüyü aşağı kaydırıp Gelişmiş → Gizlilik ve güvenlik öğesine tıklayın.
  3. Site Ayarları bölümünü bulup Çerez dosyaları ve site verileri öğesine tıklayın.
  4. Üçüncü taraf çerezlerini engelle seçeneğine tıklayın.
Opera
  1. Tarayıcının Ayarlar menüsünü açın.
  2. Gelişmiş → Güvenlik sekmesine gidin.
  3. Site Ayarları → Çerez dosyaları ve site verileri bölümünü açın.
  4. Üçüncü taraf çerezlerini engelle seçeneğine tıklayın.
Edge
  1. Tarayıcı parametrelerini açın.
  2. Site izinleri sekmesine gidin.
  3. Çerez dosyaları ve site verileri bölümünü açın.
  4. Üçüncü taraf çerezlerini engelle seçeneğine tıklayın.
Internet Explorer
  1. Tarayıcı özelliklerini açın.
  2. Gizlilik sekmesinde Gelişmiş öğesine tıklayın.
  3. Üçüncü taraf çerez dosyaları sütununda Al seçeneğini seçin.
  4. Değişiklikleri kaydedin.
Eski bir tarayıcı kullanıyorsunuz

Eski tarayıcılar, hızlı ve kolay sayfa yükleme için gerekli teknolojileri desteklemiyor olabilir. Tarayıcınızın son sürümü yükleyin.

Antivirüs, güvenlik duvarı veya proxy, internet bağlantısını etkiler

Antivirüs, güvenlik duvarı veya proxy sunucusu nedeniyle disk hatalı çalışabilir. Bunu kontrol etmek için bunları geçici olarak kapatın. Disk, antivirüsden veya güvenlik duvarından dolayı düzgün çalışmıyorsa, Disk sayfasını bu programın istisnalarına ekleyin.

İnternet hızı düştü

yandex.com.tr/internet sayfasındaki internet bağlantı hızını kontrol edin. Disk dışında tarayıcınızdaki tüm sekmeleri kapatın. İnterneti kullanan uygulamaları devre dışı bırakın ve sayfayı yeniden yükleyin.

Herkese açık dosya sayfalarında reklamları devre dışı bırakma

Herkese açık dosya sayfalarında reklamların görünmemesi için, Yandex.Disk Pro'yu geçin.