Dosya ya da klasör bağlantısını paylaşma

Bu nasıl çalışır?

Yandex.Disk'in kök dizininde ve sizin oluşturduğunuz tüm klasörlerde bulunan dosyalar ve klasörler genel erişime açılabilir. E-posta iletisinin ekindeki dosyayı paylaşmak için öncelikle onu E-posta ekleri (soldaki panelde Arşiv sekmesinde) klasöründen Disk'teki gerekli klasöre kopyalayın.

Uyarı. Paylaşılan klasörde dosya ya da klasör için açık bağlantı alınamaz. Özellikle de bu dosyanın ya da klasörün sahibi değilseniz ve sadece görüntüleme erişim iznine sahipseniz.

Dosya ya da klasör için bağlantı, siz ona erişimi kapatana kadar açık olacaktır. Aynı dosyayı ya da klasörü tekrar genel kullanıma açarsanız Yandex.Disk bu dosya için yeni bir bağlantı oluşturur. Fakat dosya daha önce genel kullanıma açıldıysa ve siz bilgisayar programı veya mobil uygulama üzerinden bu dosya için açık bağlantıyı tekrar alıyorsanız bu bağlantı, dosya yayınlandığında oluşturulan bağlantı ile aynı olacaktır.

Dosya ya da klasör bağlantısını başka bir Disk kullanıcısıyla paylaştıysanız bu kullanıcı dosyanızı ya da klasörünüzü görüntüleyebilir ve kendi Yandex.Disk alanına kopyalayabilir.

Uyarı. Yayınlanmış klasör, boyutu 10 GB'ı aşmıyorsa veya içinde 1000'den az dosya varsa bilgisayara arşiv olarak indirilebilir.
Genel erişime açılmış tüm dosya ve klasörleri görüntülemek için:
  1. Soldaki panelde Ortak erişim sekmesini seçin.
  2. Bağlantılar sekmesine geçin.

Yayınlanan tüm dosyalar ve klasörler simgesiyle işaretlenir.

Tarayıcıyı kullanarak paylaşma

  1. Paylaşmak istediğiniz dosyayı ya da klasörü seçin.

  2. Üstteki panel veya içerik menüsündePaylaş butonuna tıklayın.
  3. Listeden bağlantı paylaşma yolunu seçerek bağlantıyı kopyalayabilir, elektronik posta ile gönderebilir veya sosyal ağlarda yayınlayabilirsiniz. Bağlantının QR kodunu almak için ilgili menü öğesini seçin.

Mobil uygulama aracılığıyla paylaşma

Yandex.Disk mobil uygulamasında dosya veya klasörü açık bağlantı üzerinden paylaşabilirsiniz: Android için veya iOS için talimatlara bkz.

“Yandex.Disk” programını kullanarak paylaşma

“Yandex.Disk” programında dosya veya klasörü açık bağlantı üzerinden paylaşabilirsiniz: Windows için veya macOS için talimatlara bkz.

Genel erişime açık dosya ve klasörler için yorumlar

Dosyayı paylaştığınız kullanıcılar yayınlanan dosyayla ilgili olarak yorumlar bırakabilecek, yorumları yanıtlayabilecek ve Beğendim/Beğenmedim şeklinde dosyayı veya yorumları değerlendirebilecekler.

Dosya Beğendim veya Beğenmedim şeklinde değerlendirildiğinde ya da dosya hakkında bir yorum bırakıldığında ekranınızın sağ üst köşesinde ilgili bildirim mesajı açılacak Benzer bir bildirim ayrıca tüm bildirimler listesine de eklenecek. Bildirimler listesini açmak için simgesine tıklayın.

Yorumları devre dışı bırakmak için aşağıdaki işlemleri uygulayın:

  1. Oluşturulan bağlantı üzerinden dosyaya geçin.
  2. Üst sağ köşedeki simgesine tıklayıp Yorumlar seçeneğini devre dışı bırakın.
Not. Erişime açık klasördeki dosyaların tümüne bir anda yorumları kapatamazsınız.

Genel erişime açık dosya veya klasörler için görüntüleme ve indirme sayısını görme

Seçilen dosya veya klasör ile ilgili bilgi almak için paneldeki simgesine tıklayın. Menüde aşağıdakiler görüntülenecektir:

  • adı (değiştirmek için üstteki panel veya içerik menüsünde  → Yeniden adlandır öğesine tıklayın);
  • boyutu;
  • Dosyanın son düzenlenme zamanı,
  • Klasör ise içindeki dosya sayısı,
  • genel erişime açık dosya veya klasörler için görüntüleme ve indirme sayısı.

Dosya indirilemiyor

Bazen, Disk ile çalışırken butonlar çalışmaz, sayfa öğeleri yüklenmez, fotoğraflar açılmaz, dosyalar indirilmez olur veya tarayıcı hata bildirir.

Bunun nedeni ve düzeltilmesi:

Tarayıcı sayfayı yanlış gösteriyor

İnternet trafiğinden tasarruf etmek için tarayıcı, ziyaret edilen sayfaların kopyalarını önbellekte tutar. Sayfaları yeniden görüntülediğinizde, tarayıcı bunların verilerini önbellekten yükleyebilir. Örneğin, dosya adını bilgisayar programında değiştirirseniz ve tarayıcı bu dosya ile ilgili bilgileri bellekten yüklerse dosyanın güncel olmayan adını göreceksiniz.

Sayfayı yenileyerek, sayfanın internetten güncel verileri yüklemesini sağlayabilirsiniz. Sorun çözülmezse, tarayıcı önbelleğini temizleyin ve tüm çerezleri silin.

Eklentiler Yandex.Disk'i engelliyor

Disk, tarayıcıdaki eklentiler ve uzantılar nedeniyle düzgün çalışmayabilir. Bunu kontrol etmek için bunları geçici olarak kapatın. Disk, reklam engelleyici veya antivirüs uzantısından dolayı düzgün çalışmıyorsa, Disk sayfasını bu uzantıdaki istisnalara ekleyin.

Eski bir tarayıcı kullanıyorsunuz

Eski tarayıcılar, hızlı ve kolay sayfa yükleme için gerekli teknolojileri desteklemiyor olabilir. Tarayıcınızın son sürümü yükleyin.

Antivirüs, güvenlik duvarı veya proxy, internet bağlantısını etkiler

Antivirüs, güvenlik duvarı veya proxy sunucusu nedeniyle disk hatalı çalışabilir. Bunu kontrol etmek için bunları geçici olarak kapatın. Disk, antivirüsden veya güvenlik duvarından dolayı düzgün çalışmıyorsa, Disk sayfasını bu programın istisnalarına ekleyin.

İnternet hızı düştü

yandex.com.tr/internet sayfasındaki internet bağlantı hızını kontrol edin. Disk dışında tarayıcınızdaki tüm sekmeleri kapatın. İnterneti kullanan uygulamaları devre dışı bırakın ve sayfayı yeniden yükleyin.

Herkese açık dosya bir gün içinde birçok defa indirildiyse, indirme imkanı sınırlandırılmış olabilir. Kısıtlama tam olarak bir gün sürer, sonrasında dosya tekrar indirilebilir. Beklemek istemiyorsanız, Yandex.Disk'e kaydet butonuna tıklayarak dosyayı Yandex.Disk'teki alanınıza kaydedin. Dosyalarınıza bu tür kısıtlamalar uygulanmaması için Yandex.Disk Pro'ya geçin .

Not. Ancak 50 GB'tan küçük genel klasörler indirilebilir. Daha büyük klasörleri kendi Disk'inize kaydedebilirsiniz.

Herkese açık dosya sayfalarında reklamları devre dışı bırakma

Herkese açık dosya sayfalarında reklamların görünmemesi için, Yandex.Disk Pro'yu geçin.