Bağlantıyı paylaş

Nasıl paylaşılır?

  1. Disk'e bir dosya veya klasör Yükleyin.
  2. Dosyayı veya klasörü aşağıdaki yöntemlerden biriyle paylaşın:

    Bir öğe seçin ve üst menüde Paylaş'a tıklayın.

  3. Kopyala'ya tıklayın.
  4. Elde ettiğiniz bağlantıyı e-postayla veya mesajla gönderin. Bağlantıyı ayrıca QR koduna da dönüştürebilirsiniz.

Paylaşılabilen dosya ve klasörler

Disk'in kök kataloğunda ve oluşturduğunuz tüm klasörlerde bulunan dosyaları ve klasörleri paylaşabilirsiniz. E-postaya eklenen bir dosyayı paylaşmak istiyorsanız, ilk önce bunu Arşiv bölümündeki E-posta ekler klasöründen Disk'teki istediğiniz bir klasöre kopyalayın.

Paylaşılan dosyanın sahibi değilseniz veya sadece görüntüleme yetkiniz varsa, içerisinde bulunan dosyaları ve klasörleri paylaşmanız yasaktır.

Внимание. Paylaştığınız bir dosya Yandex Disk Kullanım Koşullarını (4.3 madde) ihlal ediyorsa, engellenebilir.

Bağlantının çalışma süresi

Bağlantıyı oluştururken geçerlilik süresi belirlediyseniz, süre sona erdiğinde bağlantı silinir. Bundan sonra, dosyayı siz tekrar paylaşana kadar diğer kullanıcılar bu dosyaya erişemezler.

Geçerlilik süresi belirlemediyseniz, dosya veya klasör bağlantısı siz erişimi kapatana kadar çalışmaya devam eder. Aynı bir dosyayı veya klasörü tekrardan yayınlarsanız, Disk yeni bir bağlantı oluşturur. Fakat dosya daha önce genel kullanıma açıldıysa ve siz bilgisayar programı veya mobil uygulama üzerinden bu dosya için açık bağlantıyı tekrar alıyorsanız bu bağlantı, dosya yayınlandığında oluşturulan bağlantı ile aynı olacaktır.

Dosya veya klasör bağlantısını sil

Aşağıdaki yöntemlerden biriyle öğenin herkese açık olan bağlantısını silebilir ve erişimini kapatabilirsiniz:

Bir öğe seçin ve üst menüde  → Paylaş'a tıklayın. Yeni pencerede simgesine tıklayın ve işlemi onaylayın.

Yayınlanan dosyaların görüntülenmesi

  1. Sol çubuktaki Genel erişim sekmesini seçin.
  2. Bağlantılar sekmesine gidin.

Bağlantı üzerinden gerçekleşen görüntüleme ve indirmelerin sayısını görüntüleme

Seçilen dosya ya da klasör hakkında tüm bilgiyi elde etmek için sol üst kısımdaki simgeyi yıklayın. Menüde aşağıdakiler görüntülenecektir:

  • isim (değiştirmek için üst kısımdaki veya kısayol menüsünde Yeniden adlandır tıklayın);
  • boyut;
  • son değişiklik tarihi;
  • dosya sayısı-eğer bu bir klasörse;
  • genel erişime açık dosya veya klasörler için görüntüleme ve indirme sayısı.

Dosya indirilemiyor

Bazen, Disk ile çalışırken butonlar çalışmaz, sayfa öğeleri yüklenmez, fotoğraflar açılmaz, dosyalar indirilmez olur veya tarayıcı hata bildirir.

Bunun nedeni ve düzeltilmesi:

Genel erişime açık dosyanın indirilmesi sınırlıdır

Eğer herkese açık dosya bir gün içerisinde birçok kez indirilmişse, limit devreye girer. İndirme işlemi bir gün boyunca kısıtlanabilir. Eğer beklemek istemiyorsanız, Yandex Disk'e kaydet tuşuyla dosyayı kendi Disk'inize kaydedin. Herkese açık dosyaları kısıtlama olmadan indirmek için Yandex 360 Premium'a abone olun.

Примечание. Sadece 500'den az dosya içeren veya boyutu 5 GB'a kadar olan paylaşılan klasörleri indirebilirsiniz. 5 GB'den büyük klasörleri bir bilgisayar programı kullanarak talimatlara göre indirin.
Dosya sahibi, dosyanın indirilmesini engelledi

Eğer dosya sahibi bağlantıyı oluştururken İndirilmesini yasakla seçeneğini etkinleştirdiyse, dosyayı indiremez veya bunu Disk'inize kopyalamazsınız. Bu dosya yalnızca açık sayfadan görüntülenebilir. İndirmeye izin verecek yeni bir bağlantı oluşturması için dosya sahibine başvurun.

Tarayıcı sayfayı yanlış gösteriyor

İnternet trafiğinden tasarruf etmek için tarayıcı, ziyaret edilen sayfaların kopyalarını önbellekte tutar. Sayfaları yeniden görüntülediğinizde, tarayıcı bunların verilerini önbellekten yükleyebilir. Dosyanın adını bilgisayar programı aracılığıyla değiştirirseniz, dosya bilgisi tarayıcı önbelleğinden yüklenir ve bu nedenle dosyanın güncel olmayan adını görürsünüz.

Sayfayı yenileyerek, sayfanın internetten güncel verileri yüklemesini sağlayabilirsiniz. Sorun devam ederse, tarayıcı önbelleğini temizleyin ve tüm çerez dosyalarını silin.

Uzantılar Yandex Disk'i engelliyor

Disk, tarayıcıdaki eklentiler ve uzantılar nedeniyle düzgün çalışmayabilir. Bunu kontrol etmek için bunları geçici olarak kapatın. Disk, reklam engelleyici veya antivirüs uzantısından dolayı düzgün çalışmıyorsa, Disk sayfasını bu uzantıdaki istisnalara ekleyin.

Tarayıcıda veri engellemesi etkin

Talimata göre tarayıcınız için veri engellemeyi kapatın:

Yandex Browser
  1. Tarayıcının Ayarlar menüsünü açın.
  2. Web siteleri sekmesine gidin.
  3. Sayfayı aşağıya kaydırın ve Gelişmiş site ayarları'na tıklayın.
  4. Sayfayı aşağıya kaydırın ve Çerez dosyaları bölümünü bulun.
  5. Üçüncü taraf çerezlerini engelle seçeneğini kapatın.
Mozilla Firefox
  1. Tarayıcı ayarlarını açın ve Ek ayarları yönetme'yi seçin.
  2. Gizlilik ve Güvenlik sekmesine gidin.
  3. Sayfayı aşağıya kaydırın ve Web sitesi çerezleri ve bilgileri bölümünü bulun.
  4. İstisna yönetimi... düğmesine basın.
  5. Satıra Web sitesinin adresini girin https://disk.yandex.com.tr/client/disk.
  6. İzin ver'e tıklayın.
  7. Değişiklikleri kaydedin.
Google Chrome
  1. Tarayıcının Ayarlar menüsünü açın.
  2. Sol menüde Gizlilik ve Güvenlik öğesine tıklayın.
  3. Site ayarları bölümünü bulun ve Üçüncü taraf dosya çerezleri'ne tıklayın.
  4. Üçüncü taraf dosya çerezlerini engelle seçeneğini kapatın.
Opera
  1. Tarayıcının Ayarlar menüsünü açın.
  2. Güvenlik sekmesine gidin.
  3. Site ayarları → Çerez dosyaları ve site bilgileri bölümünü açın.
  4. Üçüncü taraf dosya çerezlerini engelle seçeneğini kapatın.
Edge
  1. Tarayıcı parametrelerini açın.
  2. Çerez dosyaları ve site izinleri bölümüne gidin.
  3. Kaydedilen çerez dosyaları ve bilgileri bölümünde Çerez dosyalarını ve site bilgilerini yönetin ve bunları silin öğesine tıklayın.
  4. Üçüncü taraf çerez dosyalarını engelle seçeneğini kapatın.
Internet Explorer
  1. Tarayıcı özelliklerini açın.
  2. Gizlilik ve Ek sekmesine gidin.
  3. Üçüncü taraf dosya çerezleri sütununda Kabul et seçeneğini seçin.
  4. Değişiklikleri kaydedin.
Eski bir tarayıcı kullanıyorsunuz

Eski tarayıcılar, hızlı ve kolay sayfa yükleme için gerekli teknolojileri desteklemiyor olabilir. Tarayıcınızın en son sürümünüTarayıcınızın en son sürümünü yükleyin.

Antivirüs, güvenlik duvarı veya proxy, internet bağlantısını etkiler

Antivirüs, güvenlik duvarı veya proxy sunucusu nedeniyle disk hatalı çalışabilir. Bunu kontrol etmek için bunları geçici olarak kapatın. Disk, antivirüsden veya güvenlik duvarından dolayı düzgün çalışmıyorsa, Disk sayfasını bu programın istisnalarına ekleyin.

İnternet hızı düştü

İnternet bağlantı hızınızı yandex.ru/internet sayfasında kontrol edin. Disk dışında tarayıcınızdaki tüm sekmeleri kapatın. İnterneti kullanan uygulamaları devre dışı bırakın ve sayfayı yeniden yükleyin.

Herkese açık dosya sayfalarında reklamları devre dışı bırakma

Reklamın herkese açık dosyaların sayfalarında görünmemesi için Yandex 360 Premium'u bağlayın.