Benimle bağlantı paylaşıldı
Bir dosya veya klasör bağlantısı sizinle paylaşıldıysa, bunları herkese açık sayfalarda görüntüleyebilir, Disk'inize kopyalayabilir veya indirebilirsiniz.
Bağlantıya uygulanan kısıtlamalar
Sizinle paylaşılan bağlantının özel güvenlik ayarları olabilir:
- Dosya veya klasör indirme yasağı
- Dosya veya klasörün sahibi bunları indirmeye engel koyduysa, Disk'inize dosya veya klasör kopyalaması yapılamaz. Bu durumda dosyayı veya klasörü yalnızca açık sayfadan görüntüleyebilirsiniz.
- Geçerlilik süresi
- Bağlantının geçerlilik süresi sona erdiğinde bağlantı silinir ve bağlantı sahibi onu sizinle tekrar paylaşana kadar dosya veya klasöre erişemezsiniz.
- Şifreli koruma
- Dosya veya klasörü açmak için, sahibinin belirildiği şifreyi girmeniz gerekir.
Açık sayfadan dosya veya klasör görüntüle
Kendi Disk'ime kopyala
Yandex Disk'te saklanan bir dosyanın veya klasörün bağlantısı sizinle paylaşıldıysa, bunları kendi Disk'inize kopyalayabilirsiniz.
Bir dosyayı veya klasörü kopyalamak için alınan bağlantıya tıklayın ve Yandex Disk'e kaydet tuşuna tıklayın. Dosya veya klasör Disk'inizdeki Indirilenler klasörüne taşınır.
Indirilenler klasörüne soldaki çubuktan gidebilirsiniz.
İndir
Yandex Disk'te saklanan bir dosyanın veya klasörün bağlantısı sizinle paylaşıldıysa, bunları kendi bilgisayarınıza ve telefonunuza indirebilirsiniz.
Herkese açık bir dosyanın cihazınıza kaydedilmesi için herkese açık bağlantının üzerine tıklayın ve İndir düğmesine basın.
Büyük klasör indirme
İçerisinde en fazla 500 dosya bulunan veya boyutu en fazla 5 GB olan klasörleri herkese açık sayfadan indirebilirsiniz. Daha büyük klasörleri Disk'inize kaydedin ve bilgisayar programı yardımıyla indirin:
- Herkese açık sayfada Yandex Disk'e kaydet tuşuna tıklayın. Klasör Disk'inizdeki Yüklemeler klasörüne taşınır.
- Yandex Disk sayfasında programı indirin ve kurun.
- Programda giriş yapın.
Henüz Yandex'e kaydolmadıysanız, Kaydol bağlantısına tıklayarak kaydolun. Daha sonra kullanıcı adınızı ve şifrenizi girin.
Внимание. Giriş yapmak için sürekli veya tek kullanımlık şifre kombinasyonunu kullanıyorsanız veya önceden kullandıysanız, Yandex Disk programında oturum açmak için «Yandex Key» mobil uygulamasıyla oluşturulan tek kullanımlık şifre gereklidir. - Yüklemeler klasörünü açın.
- Gerekli klasörün bağlam menüsünde İndir'i seçin.
İndirilen klasör bulutla eşitlenmiyor. Bir klasörü indirdiyseniz, içerisinde değişiklik yaptıysanız ve bu değişikliklerin Yandex Disk'te yapılmasını istiyorsanız, klasörü buraya el ile yükleyin.
Bir klasörü indirmek ve bulut ile senkronize etmek istiyorsanız, bağlam menüsünde Bilgisayara kaydet'i seçin.
Dosya indirilemiyor
Bazen, Disk ile çalışırken butonlar çalışmaz, sayfa öğeleri yüklenmez, fotoğraflar açılmaz, dosyalar indirilmez olur veya tarayıcı hata bildirir.
Bunun nedeni ve düzeltilmesi:
- Genel erişime açık dosyanın indirilmesi sınırlıdır
-
Eğer herkese açık dosya bir gün içerisinde birçok kez indirilmişse, limit devreye girer. İndirme işlemi bir gün boyunca kısıtlanabilir. Eğer beklemek istemiyorsanız, Yandex Disk'e kaydet tuşuyla dosyayı kendi Disk'inize kaydedin. Herkese açık dosyaları kısıtlama olmadan indirmek için Yandex 360 Premium'a abone olun.
Примечание. Sadece 500'den az dosya içeren veya boyutu 5 GB'a kadar olan paylaşılan klasörleri indirebilirsiniz. 5 GB'den büyük klasörleri bir bilgisayar programı kullanarak talimatlara göre indirin. - Dosya sahibi, dosyanın indirilmesini engelledi
-
Eğer dosya sahibi bağlantıyı oluştururken İndirilmesini yasakla seçeneğini etkinleştirdiyse, dosyayı indiremez veya bunu Disk'inize kopyalamazsınız. Bu dosya yalnızca açık sayfadan görüntülenebilir. İndirmeye izin verecek yeni bir bağlantı oluşturması için dosya sahibine başvurun.
- Tarayıcı sayfayı yanlış gösteriyor
-
İnternet trafiğinden tasarruf etmek için tarayıcı, ziyaret edilen sayfaların kopyalarını önbellekte tutar. Sayfaları yeniden görüntülediğinizde, tarayıcı bunların verilerini önbellekten yükleyebilir. Dosyanın adını bilgisayar programı aracılığıyla değiştirirseniz, dosya bilgisi tarayıcı önbelleğinden yüklenir ve bu nedenle dosyanın güncel olmayan adını görürsünüz.
Sayfayı yenileyerek, sayfanın internetten güncel verileri yüklemesini sağlayabilirsiniz. Sorun devam ederse, tarayıcı önbelleğini temizleyin ve tüm çerez dosyalarını silin.
- Uzantılar Yandex Disk'i engelliyor
-
Disk, tarayıcıdaki eklentiler ve uzantılar nedeniyle düzgün çalışmayabilir. Bunu kontrol etmek için bunları geçici olarak kapatın. Disk, reklam engelleyici veya antivirüs uzantısından dolayı düzgün çalışmıyorsa, Disk sayfasını bu uzantıdaki istisnalara ekleyin.
- Tarayıcıda veri engellemesi etkin
-
Talimata göre tarayıcınız için veri engellemeyi kapatın:
- Tarayıcının Ayarlar menüsünü açın.
- Web siteleri sekmesine gidin.
- Sayfayı aşağıya kaydırın ve Gelişmiş site ayarları'na tıklayın.
- Sayfayı aşağıya kaydırın ve Çerez dosyaları bölümünü bulun.
- Üçüncü taraf çerezlerini engelle seçeneğini kapatın.
- Tarayıcı ayarlarını açın ve Ek ayarları yönetme'yi seçin.
- Gizlilik ve Güvenlik sekmesine gidin.
- Sayfayı aşağıya kaydırın ve Web sitesi çerezleri ve bilgileri bölümünü bulun.
- İstisna yönetimi... düğmesine basın.
- Satıra Web sitesinin adresini girin
https://disk.yandex.com.tr/client/disk
. - İzin ver'e tıklayın.
- Değişiklikleri kaydedin.
- Tarayıcının Ayarlar menüsünü açın.
- Sol menüde Gizlilik ve Güvenlik öğesine tıklayın.
- Site ayarları bölümünü bulun ve Üçüncü taraf dosya çerezleri'ne tıklayın.
- Üçüncü taraf dosya çerezlerini engelle seçeneğini kapatın.
- Tarayıcının Ayarlar menüsünü açın.
- Güvenlik sekmesine gidin.
- Üçüncü taraf dosya çerezlerini engelle seçeneğini kapatın.
- Tarayıcı parametrelerini açın.
- Çerez dosyaları ve site izinleri bölümüne gidin.
- Kaydedilen çerez dosyaları ve bilgileri bölümünde Çerez dosyalarını ve site bilgilerini yönetin ve bunları silin öğesine tıklayın.
- Üçüncü taraf çerez dosyalarını engelle seçeneğini kapatın.
- Tarayıcı özelliklerini açın.
- Gizlilik ve Ek sekmesine gidin.
- Üçüncü taraf dosya çerezleri sütununda Kabul et seçeneğini seçin.
- Değişiklikleri kaydedin.
Yandex BrowserMozilla FirefoxGoogle ChromeOperaEdgeInternet Explorer - Eski bir tarayıcı kullanıyorsunuz
-
Eski tarayıcılar, hızlı ve kolay sayfa yükleme için gerekli teknolojileri desteklemiyor olabilir. Tarayıcınızın en son sürümünüTarayıcınızın en son sürümünü yükleyin.
- Antivirüs, güvenlik duvarı veya proxy, internet bağlantısını etkiler
-
Antivirüs, güvenlik duvarı veya proxy sunucusu nedeniyle disk hatalı çalışabilir. Bunu kontrol etmek için bunları geçici olarak kapatın. Disk, antivirüsden veya güvenlik duvarından dolayı düzgün çalışmıyorsa, Disk sayfasını bu programın istisnalarına ekleyin.
- İnternet hızı düştü
-
İnternet bağlantı hızınızı yandex.ru/internet sayfasında kontrol edin. Disk dışında tarayıcınızdaki tüm sekmeleri kapatın. İnterneti kullanan uygulamaları devre dışı bırakın ve sayfayı yeniden yükleyin.