Disk'te kullanılabilir alan

Disk'te ne kadar kullanılabilir alan kaldığını nasıl görebilirim?

Disk'inizin toplam alanını ve kalan boş alanı Disk penceresinin sol alt köşesindeki göstergeden görebilirsiniz:

Disk'teki alan nasıl yükseltilir?

Disk'te kullanılabilir alan kalmazsa ne olur?

Disk'te kullanılabilir alan kalmadığında, ona olan erişim kısıtlanır. Sorun giderilmezse, 44 gün sonra Disk bloke edilir, 6 ay sonra ise depolanan tüm dosya ve klasörler kalıcı olarak silinir.

Erişimim sınırlanması

Disk'te kullanılabilir alan bittiğinde, yapamazsınız:

  • yeni dosyalar yüklemek;
  • dosyaları ya da ortak klasörleri paylaşmak;
  • önceden paylaştığınız dosyaları yayınlanmış linkler üzerinden açmak;
  • indirilmiş dosyalarla tam kapasiteli çalışmak.

Sınırlamayı kaldırmak için kullanılabilir alan satın alın veya gereksiz dosyaları silin ve Çöp Kutusu'nu temizleyin, oradaki dosyalar da yer kaplıyor. Gerekirse, dosyaları silmeden önce bilgisayarınıza indirin.

Внимание. Sınırlamayı kaldırmazsanız, 44 gün sonra Disk bloke olur.

Tam engel

Disk bloke olduğunda onu açamazsınız.

Yandex Disk'teki engeli kaldırmak ve tam erişimi yeniden kazanmak için:

  • Ek alan satın alın. Yüklenen dosyaları silmemek için Disk kapasitesini dolu olandan daha büyük bir tarife seçin. Örneğin, dosyalarınız 900 GB yer kaplıyorsa, 1 TB'lık Premium alınız. Tarifenin ödenmesinden sonra Disk, birkaç dakika içinde kullanıma açılır.
  • Disk'te kullanılabilir alan açın, yükseltmek istemiyorsanız:
  1. Destek Ekibi'ne yazın. E-postada engellenen hesabın kullanıcı adını belirtin.
  2. Cevap mektubunu bekleyin. Disk'i kısa süreliğine kullanıma açarız.
  3. Disk'in kullanıma açılmasıyla birlikte gereksiz dosyaları silin ve Çöp Kutusu'nu temizleyin, oradaki dosyalar da yer kaplıyor. Gerekirse, dosyaları silmeden önce bilgisayarınıza indirin.
Внимание. Disk kullanıma açılmazsa, 6 ay sonra içinde depolanan tüm dosya ve klasörler kalıcı olarak silinir.

Disk'te kullanılabilir alanım kalmadı. Neden?

Premium aboneliğinizin süresi sona erdi ve kullanabilir Disk alanı azaldı

Yandex 360 Premium kontrol edin. Yenilenmemişse Destek Ekibi ile iletişime geçin.

Promosyon süresi dolmuş olabilir

Disk'te ek alanın alındığı promosyon tarihinin bitimiyle Disk'in alanı azalabilir.

Tüm disk alanı kullanılıyor olabilir
Dosyalarınız Disk'i tamamen doldurduysa, Disk'te alanı yükseltmek yöntemlerden biri olabilir.

«Disk'te kullanılabilir alan bitti» mesajını görüyorum fakat kullanılabilir alan hala çok fazla var.

Disk'te bazen böyle mesaj görebilirsiniz ve ayrıca Disk'teki dosyaların gerçek boyutu kapladığı alandan daha az olabilir (Disk sayfasının sol üst kısmında). Bu durum, Disk'inizdeki Çöp Kutusu'na aktarılmış dosyaların Disk sayfasında yer kaplamasından veya bilgisayar için olan programda silinmesinden kaynaklanmaktadır. 30 gün sonra bu dosyalar otomatik olarak silinir. Alanınız yetersiz geliyorsa, önce Çöp Kutusu'nu temizleyin.

Ayrıca tarayıcıda ve bilgisayar için olan Yandex Disk programında farklı hesaplar kullanılıyor olmasından da kaynaklanıyor olabilir. Hesabın tarayıcıda bilgisayar için olan Yandex Disk programında oturum açılan hesapla uyuşup uyuşmadığını kontrol edin.

Aylık dosya yükleme limiti

Bir ay boyunca Disk'inize dosyaların sınırlı miktarda dosya yükleyebilirsiniz. - Tarifenize göre en fazla iki Disk miktarında. Örneğin, Disk'inizin boyutu 5 GB ise Disk'te zaman zaman yer açarak aylık maksimum 10 GB yükleyebilirsiniz. .

İlk yükleme anından sonra 30 gün içerisinde aylık limite ulaşırsanız, Disk'te işlemler ay sonuna kadar kısıtlanır: yalnızca ön izleme ve dosyalar indirilebilir. İlk yükleme anından 30 gün sonra limit yenilenir ve Disk'e yeninden dosyalar yükleyebilirsiniz. Aylık limiti yükseltmek için Yandex 360 Premiumu etkinleştirin: Disk'inizde ne kadar alan olursa aylık limitiniz de o kadar yüksek olur.

Örneğin, dosyaları 1 Haziran'da yükmeye başladınız. Tüm yüklemelerinizin toplandığı bu periyod 30 Haziran'a kadar uzatılır. 5 Haziran'da limite ulaşırsanız, kısıtlama periyodu 5 Haziran'dan 30 Haziran'a kadar etkinleşir. 31 Haziran'dan itibaren limit yenilenir, tüm kısıtlamalar kaldırılır ve diğer periyod başlar. Bu süreç, Haziran'daki yükleme limitinizi aşmamış olsanız bile gerçekleşir.

Disk alanı ile ilgili sıkça sorulan sorular

Yandex Disk'e erişim yok. Disk'in mobil uygulamasına giriş yapamıyorum

Dosyalar, sahip olduğunuz Yandex Disk alanından fazla yer kaplıyorsa Disk'e erişiminiz engellenebilir. Örneğin, Disk'te 5 GB'ınız var ancak tüm dosyaların boyutu 5,5 GB. Kısıtlamayı kaldırmak için ek alan satın alın ya da gereksiz dosyaları silin.

Dosyaları silmek için geri dönüş formunu doldurun. Disk'e erişim kısa bir süreliğine otomatik olarak kapanır.

Примечание. Disk'ten sildiğiniz dosyalar Çöp Kutusu'na düşer ve Disk'te yer kaplamaya devam eder. Alan boşaltmak için Çöp Kutusu'nu temizleyin. Limitsiz yüklediğiniz fotoğraflar ve videolar, Disk'te yer kaplamazlar. - Onları silmek gerekmez.

Yandex 360 Premium'u etkinleştirmek veya Disk'in kullanılabilir boyutunu Tarifeler Yandex 360 sayfasında görmek mümkündür.

Erişim kısıtlaması hakkında Disk'te kullanılabilir alan kalmazsa ne olur? bölümünde ayrıntılı bakın.

Yandex Disk'e dosya yükleyemiyorum. «Dosyaların yüklenme kapalı, sadece ön izleme ve indirme» mesajı çıkıyor.

Limiti aştınız: dosyaların yüklenmesi geçici olarak kısıtlı. Tarifenize göre aylık en fazla iki Disk boyutu yükleyebilirsiniz. Örneğin, 5 GB'ınız varsa, zaman zaman kullanılabilir alan açarak 10 GB'tan fazla yükleyemezsiniz.

Başka kullanıcıların klasörlerine dosya yüklediğinizde de bu limit harcanır. Bu özellik, diğer Disk kullanıcılarının dosya indirme olanağından yoksun kalmalarını önler.

Bu limit, ilk veri yüklemesinden sonraki 30 günlük süre sona erdiğinde yenilenir.

Aylık limitinizi yükseltmek, Disk'te daha çok alan elde etmek ve diğer ayrıcalıklar için Tarifeler Yandex 360 sayfasında Yandex 360 Premium'u etkinleştirin.

Limit hakkında Aylık dosya yükleme limiti bölümünde ayrıntılı bakın.

Kullanabildiğim Disk alanı azaldı, eskiden daha fazlaydı. Neden olabilir?

Olası nedenler:

  • Alanı sağlayan tarifenin geçerlilik süresi sona erdi. Tarifeler Yandex 360 sayfasında yeni tarifeye geçebilirsiniz.
  • Yandex Plus aboneliğini devre dışı bıraktınız ve etkinleştirdiniz. Promosyonun süresi geçti - Yandex Plus aboneliğiyle Disk'te ek 10 GB daha fazla görünmez. Plus'un uygun bonusları hakkında bilgi sahibi olmak için Destek Ekibi'ne sayfanın sonundaki form aracılığıyla yazın.
Yandex 360 Premium bittiğinde Diks'teki alana ne olur?

Disk boyutu, tarife uygulanmadan önceki değere geri döner. Yandex 360 Premium'un devre dışı kalmasından sonra Disk'teki kullanılabilir alan biterse, ilk 44 gün Disk'e erişim kısıtlanır ve sonrasında ise bloke edilir.

Tarifeler Yandex 360 Disk'te ek alan satın almak veya kullanılabilir boyutu kontrol etmek mümkündür.

Premium'un imkanları hakkında ve tarifelerin etkinleştirilmesi hakkında Yandex 360 Premium hakkında Yardım'a bakın.

Yandex 360 Premium'la bir sorun ortaya çıkarsa ne yapılmalı?

Yandex 360 Premium hakkında Yardım'da sorunuzun cevabını arayabilirsiniz.

Cevabı bulamazsanız, sayfanın altındaki form aracılığıyla Destek Ekibi'ne yazın.