Disk'te kullanılabilir alan

Disk'te ne kadar kullanılabilir alan kaldığını nasıl görebilirim?

Disk'inizin toplam alanını ve kalan boş alanı Disk penceresinin sol alt köşesindeki göstergeden görebilirsiniz:

Disk alanı nasıl artırılır?

Disk'te kullanılabilir alan kalmazsa ne olur?

Yandex Disk'te boş alan kalmadığında erişiminiz sınırlanır. Bu konuda bir şey yapmazsanız, 44 gün sonra Yandex Disk'e erişiminiz tamamen engellenir.

Erişimim sınırlanması

Yandex Disk'inizde boş alan kalmadığında şunları yapamazsınız:

  • Yeni dosyalar yüklemek.
  • Dosya paylaşmak ve genel erişime açık klasörler oluşturmak.
  • Daha önce paylaştığınız dosyalar için herkese açık bağlantılar oluşturmak.
  • Zaten indirdiğiniz dosyalar üzerinde tam anlamıyla çalışmak.

Sınırlamalardan kurtulmak için, gereksiz dosyaları silin, çöp kutusunu boşaltın (buradaki dosyalar da yer kaplar) veya ek alan satın alın. Gerekirse, dosyaları silmeden önce bilgisayarınıza indirin.

Uyarı. Sınırlamaları kaldırmazsanız, 44 gün sonra Yandex Disk'e erişiminiz tamamen engellenir.

Tam engel

Sınırlamaları kaldırmak üzere harekete geçmezseniz 44 gün sonra Yandex Disk'e olan erişiminiz tamamen engellenir ve Yandex Disk'e giremezsiniz. Yandex Disk'teki engeli kaldırmak ve tam erişimi yeniden kazanmak için:

  • Ek alan satın alın. Birkaç dakika içinde Disk'inizin engeli kaldırılır.
  • Disk alanını boşaltın:
  1. Destek Ekibi'ne yazın E-postada engellenen hesabın kullanıcı adını belirtin.
  2. E-postayla gelecek yanıtı bekleyin. Bu sırada, sınırlamayı kaldırabilmeniz için Yandex Disk'inizin engeli geçici olarak kaldırılır.
  3. Yandex Disk'in engeli kaldırıldığında gereksiz dosyaları silin veya Çöp Kutusu'nu boşaltın (buradaki dosyalar da Disk'te alan kaplar). Gerekirse, dosyaları silmeden önce bilgisayarınıza indirin.
Uyarı. Yandex Disk'in engelini kaldırmazsanız, 6 ay sonra burada depolanan tüm dosyalar kalıcı olarak silinir.

Disk'te kullanılabilir alanım kalmadı. Neden?

Premium aboneliğinizin süresi sona erdi ve kullanabilir Disk alanı azaldı

Yandex 360 Premium aboneliğinizin durumunu kontrol edin. Yenilenmemişse Destek Ekibi ile iletişime geçin.

Promosyon süresi dolmuş olabilir

Disk'te ek alan satın alınan promosyon süresi sonunda Disk alanı azalabilir.

Tüm disk alanı kullanılıyor olabilir
Dosyalarınız sürücüyü tamamen doldurduysa, seçeneklerinizden biri Disk alanını artırmaktır.

“Diskte boş alan kalmadı” mesajı görüyorum fakat Disk'te yeterince boş alan var.

Bazen, Disk'te böyle bir mesajı görebilirsiniz fakat Disk'te bulunan dosyaların gerçek büyüklüğü, gösterilen alandan daha az olabilir (Disk sayfasının sol alt köşesinde). Bu durum, Yandex Disk sayfasında Çöp Kutusu'na taşınmış veya bilgisayar programında silinmiş olan dosyaların Disk alanınızı kaplamasından kaynaklanır. 30 gün sonra bu dosyalar otomatik olarak silinir. Yeterli alanınız yoksa Çöp Kutusu'nu daha erken temizleyebilirsiniz.

Ayrıca, tarayıcıda ve Yandex Disk bilgisayar programında farklı hesapların kullanılması da buna neden olabilir. Tarayıcıdaki hesabın Yandex Disk bilgisayar programına giriş yaptığınız hesapla aynı olup olmadığını kontrol edin.

Aylık dosya yükleme limiti

Bir ay boyunca Disk'e yalnızca belirli bir veri hacmi yükleyebilirsiniz. Bu hacim, tarifenize göre kullanabildiğiniz Disk alanının iki katı kadardır. Örneğin, kullanabildiğiniz Disk alanı 5 GB ise, toplam olarak Disk'inize (zaman zaman Disk alanını boşaltarak) bir ayda en fazla 10 GB yükleyebilirsiniz.

İlk veri yüklemesinden sonra 30 gün içinde aylık veri yükleme sınırına ulaşırsanız, Disk'te gerçekleştirebileceğiniz işlemler bu sürenin sonuna kadar sınırlandırılarak Disk'teki dosyalarınızı sadece görüntüleyip indirebilirsiniz. İlk veri yüklemesinden sonraki 30 günlük süre sona erdiğinde limitinizin yenilenmesiyle Disk'e yeniden dosya yükleyebilirsiniz. Aylık dosya yükleme limitini artırmak için Yandex 360 Premium aboneliğini etkinleştirin: Kullanabildiğiniz Disk alanı ne kadar fazla ise, aylık limitiniz de o kadar fazla olur.

Örneğin, 1 Temmuz'da dosyaları Disk'e yüklemeye başladığınızı düşünelim. Bu şekilde Disk'e yüklediğiniz veri hacminin hesaplanacağı süre 30 Temmuz'a kadar olur. Limitinize 5 Temmuz'da ulaşırsanız, sınırlama süresi 5 Temmuz'dan 30 Temmuz'a kadar geçerli olur. 31 Temmuz'dan itibaren limitiniz yenilenir, tüm sınırlamanız kaldırılır ve bir sonraki dönem başlar. Fakat aynı işlem, Temmuz ayında veri yükleme limitine hiç ulaşmamanız durumunda da uygulanır.

Disk alanı ile ilgili sıkça sorulan sorular

Yandex Disk'e erişilemiyor. Yandex Disk mobil uygulamasına giriş yapamıyorum.

Dosyalar, sahip olduğunuz Yandex Disk alanından fazla yer kaplıyorsa Disk'e erişiminiz engellenebilir. Örneğin; kullanılabilen toplam Disk alanınız 5 GB iken tüm dosyaların toplam 5,5 GB olduğunu düşünelim. Kısıtlamaları kaldırmak için ek Disk alanı satın alın veya size gerekmeyen dosyaları silin.

Dosya silmek için geri bildirim formunu doldurun; bu şekilde Disk'e erişiminiz geçici bir süre için otomatik olarak açılır.

Not. Disk'ten sildiğiniz dosyalar Çöp Kutusu'na gider ve Disk'te alan kaplamaya devam eder. Alan açmak için Çöp Kutusu'nu boşaltın. Sınırsız depolamaya yüklenen fotoğraflar ve videolar Disk'te yer kaplamadığı için onları silmenize gerek yoktur.

Yandex 360 Premium'u etkinleştirmek veya kullanılabilen Disk alanını kontrol etmek için Yandex 360 Tarifeleri sayfasına gidin.

Erişim kısıtlaması hakkında daha fazla bilgi için Disk'te kullanılabilir alan kalmazsa ne olur? bölümünü okuyun.

Yandex Disk'e dosya yükleyemiyorum. “Daha fazla dosya yükleyemez, sadece mevcut dosyaları görüntüleyebilir ve indirebilirsiniz” mesajı görüntüleniyor

Dosya yükleme sınırına ulaştınız, Disk'e dosya yükleme özelliği sizin için geçici olarak devre dışıdır. Bir ay boyunca Disk'inize yalnızca tarifenize göre kullanabildiğiniz Disk alanının iki katı kadar dosya yükleyebilirsiniz. Örneğin, kullanabildiğiniz Disk alanı 5 GB ise, bu süre içerisinde Disk'e (zaman zaman Disk alanını boşaltarak) en fazla 10 GB yükleyebilirsiniz.

Başka kullanıcıların klasörlerine dosya yüklediğinizde de bu limit harcanır. Bu özellik, diğer Disk kullanıcılarının dosya indirme olanağından yoksun kalmalarını önler.

Bu limit, ilk veri yüklemesinden sonraki 30 günlük süre sona erdiğinde yenilenir.

Aylık veri yükleme limitini veya Yandex Disk'te depolama alanınızı artırmanın yanı sıra birçok avantajdan yararlanmak için Yandex 360 Tarifeleri sayfasına gidip Yandex 360 Premium'u etkinleştirin.

Limit hakkında daha fazla bilgi için Aylık dosya yükleme limiti bölümünü okuyun.

Kullanabildiğim Disk alanı azaldı, eskiden daha fazlaydı. Neden olabilir?

Olası nedenler:

  • Alanı sağlayan tarifenin geçerlilik süresi sona erdi. Yandex 360 Tarifeleri sayfasına gidip istediğiniz yeni tarifeyi seçebilirsiniz.
  • Yandex Plus aboneliğini kapatıp açtınız. İlgili promosyon kampanyası sona erdi, dolayısıyla Yandex Plus aboneliği ile birlikte verilen 10 GB ek disk alanı artık kullanılamıyor. Kullanılabilen Plus avantajları hakkında bilgi edinmek için sayfanın alt kısmındaki form aracılığıyla Destek Ekibi'ne ulaşın.
Yandex 360 Premium bittiğinde Disk alanım ne olacak?

Disk boyutu, tarife uygulanmadan önceki değere geri döner. Yandex 360 Premium aboneliğinin devre dışı bırakılması ile kullanılabilen Disk alanı kalmazsa, ilk 44 gün boyunca Disk'e erişim kısıtlanır ve bu süre sona erdikten sonra engellenir.

Kullanabildiğiniz Disk alanını kontrol etmek ve gerekirse ek alan satın almak için Yandex 360 Tarifeleri sayfasına gidin.

Yandex 360 Premium aboneliğinin sağladığı olanaklar ve tarife etkinleştirme şartları hakkında daha fazla bilgi için Yandex 360 Premium Yardım bölümüne gidin.

Yandex 360 Premium'da sorun yaşanırsa ne yapılmalı?

Sorunuzun yanıtını Yandex 360 Premium Yardım bölümünde arayın.

Yanıt bulamazsanız sayfanın alt kısmındaki formu kullanarak Destek Ekibi ile iletişime geçin.