Yandex.Disk programında sorun giderme

Program indirilemiyor veya kurulamıyor

Uyarı. Yandex.Disk programı 32-bit Windows XP Service Pack 3, Windows Vista, Windows 7, Windows 8 (klasik arayüz), Windows 10 sürümlerine ve macOS 10.11 veya daha üst sürümlerine (El Capitan, Sierra, High Sierra) kurulabilir.

Internet bağlantınızı kontrol edin. Proxy-sunucuları veya güvenlik duvarı kullanıyorsanız programın kurulumu sırasında onları devre dışı bırakın.

Oturum açamıyorum

Programın en son sürümünü kurun. Yandex hesabınızın parolasını doğru girdiğinizden emin olun.

Uyarı. Yandex.Disk programına giriş yapmak için iki aşamalı kimlik doğrulamayı kullanıyorsanız veya daha önce kullandıysanız “Yandex.Anahtar” mobil uygulamasının oluşturduğu tek kullanımlık şifreyi kullanmanız gerekir.

Aşağıdaki hata mesajı görüntüleniyorsa:

Bir hata meydana geldi. Internet bağlantısını kontrol edin.

Program, sunucu ile bağlantı kuramadı. İnternet bağlantınızı kontrol edin, antivirus ve güvenlik duvarı programlarınızı devre dışı bırakmayı deneyin. Proxy-sunucusu kullanıyorsanız kapatmayı deneyin.

Bağlantı hatası. Antivirus ve diğer programların ayarlarını kontrol edin.
  1. İnternet bağlantınızı kontrol edin.

  2. Bilgisayarınızdaki saat ve tarih, gerçek saat ve tarihe uygun olmalıdır.

  3. Programın kullanmakta olduğu portlar açık olmalıdır. 443, 5222 bağlantı noktalarının hizmet sağlayıcınız, antivirus veya güvenlik duvarı programlarınız tarafından bloke edilmediğinden emin olun.
  4. Antivirus ayarlarında sertifika kontrolünü devre dışı bırakmayı deneyin.

    “Kaspersky Lab” ürünleri için güvenli bağlantının denetimini devre dışı bırakın: AyarlarGelişmiş. Güvenli bağlantıları her zaman denetle seçeneğini devre dışı bırakın.

    ESET ürünleri için HTTPS protokol kontrolünü devre dışı bırakın: PC Tarama sekmesinden ayarları açın. Tarama ayarlarıİnternet ve E-postaİnternet erişimi ve kimlik avı korumasıTarama modülü ayarlarıHTTP, HTTPS. HTTPS protokolünü denetleme seçeneğini etkinleştirin.

Program ayarlarını yapamıyorum

Sunucuyla eşitlemek için başka bir klasör nasıl seçilir?
Bildirim alanındaki Disk simgesine sağ tıklayın. Ayarlar menüsü → Genel sekmesi. Sunucuyla eşitlemek için başka bir klasör seçin.
Disk'te ne kadar boş alan kaldığını nasıl öğrenirim?
Bildirim alanındaki Disk simgesine sağ tıklayın. Ayarlar menüsü → Hesap sekmesi. Bu sekmede Disk'teki boş, kullanılan ve mevcut depolama alanı hakkında bilgiler görüntülenir.
Proxy sunucusu üzerinden çalışmak için program nasıl ayarlanır?
Bildirim alanındaki Disk simgesine sağ tıklayın. Ayarlar menüsü → Proxy sekmesi → Manuel proxy sunucusu ayarları. Proxy-sunucusuna erişim parametrelerini girin.
Programın otomatik çalıştırılması nasıl etkinleştirilir veya devre dışı bırakılır?
Bildirim alanındaki Disk simgesine sağ tıklayın. Ayarlar menüsü. Bilgisayar açıldığında programı çalıştır öğesindeki seçim işaretini kaldırın veya işaret koyun.
Programın otomatik güncelleme ayarları nereden yapılır?
Bildirim alanındaki Disk simgesine sağ tıklayın. Ayarlar menüsü → Gelişmiş sekmesi. Güncellemeleri otomatik denetle seçeneğini işaretleyin.

Hata mesajları

Bağlantı hatası

Program, sunucu ile bağlantı kuramadı. İnternet bağlantınızın sabitliğini kontrol edin, antivirus ve güvenlik duvarı programlarınızı devre dışı bırakmayı deneyin.

Aşağıdaki portların açık olduğundan emin olun: 443, 5222. Proxy-sunucuları kullanıyorsanız kapatmayı deneyin.

Dosya okuma hatası

Program, Yandex.Disk klasöründe bulunan herhangi bir dosyaya erişim sağlayamıyor. Bu hata, dosya başka program tarafından kullanıldığında veya dosya ismi uygun olmayan (Unicode sembolleri dışında) karakterler içerdiğinde görülür.

Programın Yandex.Disk klasörüne ve içindeki dosyalara erişim haklarını kontrol edin. Eşitlenecek dosyalar diğer programlarda açık olmamalıdır.

Giriş hatası

Bu mesaj, programda oturum açmadığınız anlamına gelir. Mesaja tıklayarak kullanıcı adınızı ve parolanızı yeniden girin.

Disk'iniz doldu

Disk'te boş alan kalmadı. Gereksiz dosyaları silin, Çöp Kutusu'nu temizleyin veya ek alan satın alın.

Eşitleme klasörü geçersiz

Eşitleme yapılacak klasör okunamıyor veya silinmiş. Klasörün yerinde olup olmadığını kontrol edin veya başka bir klasör seçin.

Disk ayarları yapılmadı

Programı kurdunuz ancak eşitleme klasörünü seçmediniz ve programa kullanıcı girişi yapmadınız.

Eşitleme klasörü çakışması

Program ayarlarında belirtilen klasör zaten başka bir Disk kullanıcı hesabı tarafından kullanılıyor. Aynı klasör, farklı hesaplardan eşitleme için kullanılamaz. Program ayarlarından başka bir klasör seçin.

Eşitleme klasörü seçilmedi

Disk ile eşitlenecek klasör seçilmedi. Klasör program ayarlarından seçilebilir.

10 GB'den daha büyük bir dosya yüklenemez

Yandex.Disk klasöründe boyutu 10 GB'tan büyük dosyalar mevcut. Bunun gibi dosyalar Disk'e yüklenemez.

Dosya eşitlenmedi. Nedeni ne olabilir?

Yandex.Disk aşağıdaki durumlarda dosyayı sunucuya yükleyemez:

  • Bilgisayarınız internete bağlı değildir.

  • Yandex.Disk ayarlarında eşitleme devre dışı bırakılmıştır.

  • Eşitlenmesi gereken dosyanın boyutu 50 GB'tan fazladır.

  • Dosyaya erişim sınırlıdır (örneğin, dosya başka bir program tarafından kullanılıyordur).

Dosyalar Yandex.Disk klasöründe ise ve program simgesi ile işaretlenmişse fakat dosyalar hala diğer cihazlarda veya web arayüzünde görünmüyorsa lütfen sayfanın alt kısmındaki form üzerinden durumu bize bildirin.

MacOS'inizde Avast Mac Security kuruluysa, ayarlarında korumalı bağlantıların taranmasını devre dışı bırakın:
  1. Program penceresinin sol alt köşesindeki Preferences butonuna tıklayın,
  2. Web Shield bloğunda Disable butonunun altındaki Settings butonuna tıklayın,
  3. Scan secured connections seçeneğini devre dışı bırakın.
  4. Son butonuna tıklayın.

Program, “Eşitleme yapılıyor” durumunda takıldı

Yandex.Disk klasöründeki uzun dosya adlarını kısaltın. Programın düzenli bir ağ erişimi olup olmadığını kontrol edin (antivirüs programları ve güvenlik duvarları bağlantıyı engelleyebilir).

Eşitleme hızı yavaş

Eşitleme hızı, internet kullanımı ve sistem kaynakları tasarrufu hesaba katılarak hesaplanır. Hız sağlayıcınız tarafından sınırlandırılmış da olabilir; internet bağlantınızı kontrol edin.

Windows'ta program açılmıyor

Windows'ta çalışan Yandex.Disk programı bilgisayar başlatıldığında otomatik olarak çalışmıyorsa ya da kısayol tuşlarına veya program simgesine tıkladığınızda açılmıyorsa, programı yeniden kurmayı deneyin:

  1. Programı Windows için Disk 3.0 sayfasından indirin.
  2. İndirilen dosyayı çalıştırın ve işlem sırasında işletim sisteminde yer alan tüm kullanıcılar için kurulumu seçin.

Programdaki dosyaları sildim ve dosyalar kalıcı olarak silindi

Programın içerisinde dosyaları sildiğinizde, bu dosyalar Çöp Kutusu'na taşınır ve burada 30 gün boyunca saklanır. Bu süre bittikten sonra sunucudan otomatik olarak silinirler. Sunucudan silinmiş dosyalar geri alınamaz. Çöp Kutusu'ndaki dosyaların geri alınması yalnızca Yandex.Disk'in arayüzünde yapılabilir.

Uyarı. Çöp Kutusu'na taşınan dosyalar, Disk'inizde yer kaplamaya devam eder. Yeterli alanınız yoksa, Çöp Kutusu'nu boşaltın.

Bir dosyayı bilgisayarınızdan silmeyi, ancak bu dosyanın sunucuda kalmasını istiyorsanız, seçmeli eşitlemeyi programın Windows ve macOS talimatlarını takip ederek ayarlayın.