Sorun giderme

“Yandex.Disk” programı kurulurken veya programla çalışırken ortaya çıkabilecek bazı sorunların çözümleri aşağıda verilmektedir.

  1. Programın bildirdiği hatalar
  2. Dosya eşitlenmedi. Nedeni ne olabilir?
  3. Programın durumu Veri işleniyor olarak görünüyor
  4. Eşitleme hızı yavaş

Programın bildirdiği hatalar

Hata metni Sorunun çözümü
Yandex.Disk indirilemedi

Programın yüklenmesini engelleyen bir proxy sunucusu kullanıyorsanız, bu hata ortaya çıkabilir. İnternet bağlantınızı yöneten tüm programları geçici olarak devre dışı bırakmayı (proxy sunucuları, güvenlik duvarları vs.) ve dosyayı tekrar indirmeyi deneyin.

Bu işe yaramazsa, Internet Explorer'da proxy sunucusunu yapılandırmayı deneyin.

Dosya bir Win32 uygulaması değildir Bu hata mesajı, dosyanın bozuk olduğu veya tümüyle indirilmediği anlamına gelir. Programı bir kez daha indirmeyi deneyin.
Bir hata meydana geldi. Internet bağlantısını kontrol edin.

İnternet bağlantısı normal çalıştığı halde böyle bir hata ortaya çıkıyorsa:

  • Bilgisayarınızda saat ve tarihin tam ayarlandığından emin olun.
  • Programın kullandığı bağlantı noktalarının servis sağlayıcısı, antivirüs veya güvenlik duvarı tarafından engellenip engellenmediğini kontrol edin. Açık olması gereken bağlantı noktaları şunlardır: 443, 5222.

    • Kaspersky ürünleri için 443 portunun denetimini devre dışı bırakın. Bunu yapmak için ayarlarda Gelişmiş → bölümünü bulun, Yalnız seçilen portları denetle öğesini seçin ve Seç butonuna tıklayın. Listede aşağıdaki parametrelere sahip olan satırı bulun:
      • Açıklama: HTTPS
      • Bağlantı Noktası: 443

      Bu satırı seçip Değiştir butonuna tıklayın. Satırdaki durumu Etkin değil değerine değiştirin.

  • Antivirüs programları Yandex.Disk sertifikalarını geçersiz kılabilir. Antivirüs yazılımınızın ayarlarında sertifika denetimini devre dışı bırakmayı deneyin.
    • Kaspersky ürünlerinde, güvenli bağlantı denetimini devre dışı bırakın. Bu denetimi devre dışı bırakmak için ayarlarda Diğer → bölümünü bulun ve Güvenli bağlantıları her zaman denetle onay kutusunun işaretini kaldırın.
    • ESET ürünlerinde, tarama modülü ayarlarında HTTPS protokolü denetimini devre dışı bırakın. Denetimi devre dışı bırakmak için Bilgisayar taraması sekmesine gidin ve ayarları açın: Tarama ayarları → Internet ve e-posta → Internet erişimi koruması ve kimlik avı koruması → Tarama modülü ayarları → HTTP. HTTPS. HTTPS protokolünü denetleme onay kutusunu işaretleyin.
Dosya okuma hatası

Böyle bir hata mesajı, programın Yandex.Disk klasöründe bulunan herhangi bir dosyaya erişim sağlayamadığı anlamına gelebilir. Örneğin, dosya başka bir program tarafından kullanılıyor ya da dosya adında izin verilmeyen karakterler bulunuyor (Unicode biçiminde olmayan karakterler) olabilir.

Programın Yandex.Disk klasörüne ve içindeki dosyalara erişim izni olup olmadığını ve ayrıca, bu klasördeki dosyaların başka programlar tarafından açılmış olup olmadığını kontrol edin.

Bağlantı hatası

Program sunucuyla bağlantı kuramadığında böyle bir hata mesajı çıkar. Bu durum, Internet bağlantısı sorunlarından veya proxy sunucusu ayarlarından kaynaklanabilir. Cihazda sürekli bir Internet erişimi olup olmadığını kontrol edin. İnternet bağlantınızı kullanan veya denetleyen tüm programları (proxy sunucuları, güvenlik duvarları vs.) bir süreliğine devre dışı bırakıp tekrar deneyin.

Programın kullandığı bağlantı noktalarının servis sağlayıcısı, antivirüs veya güvenlik duvarı tarafından engellenip engellenmediğini kontrol edin. Açık olması gereken bağlantı noktaları şunlardır: 443, 5222.

Giriş hatası

Programa giriş yapmadığınızda bu hata meydana gelir. Bu mesaja tıklayın ve kullanıcı adı ile şifrenizi tekrar girin.

Disk'iniz doldu Disk'inizde boş alan kalmadı. Gereksiz dosyaları silin veya Çöp Kutusu'nu boşaltın.
Eşitleme klasörü geçersiz Eşitleme yapılacak klasör okunamıyor veya silinmiş. Klasörü kontrol edin veya başka bir klasör seçin.
Disk ayarları yapılmadı Programı kurup eşitleme klasörünü seçmediğinizde ve programa giriş yapmadığınızda bu hata meydana gelir.
Eşitleme klasörü çakışması Programın ayarlarında belirtilmiş klasör Disk'in başka bir hesabında kullanılıyor. Aynı klasör, farklı hesaplardan eşitleme için kullanılamaz. Program ayarlarından başka bir klasör seçin.
Eşitleme klasörü seçilmedi Disk'le eşitlenecek klasör seçilmediğinde bu hata meydana gelir. Klasörü programın ayarlarında seçebilirsiniz.
10 GB'den daha büyük bir dosya yüklenemez Yandex.Disk klasöründe 10 GB'tan daha büyük dosyalar var. Bunun gibi dosyalar Disk'e yüklenemez.

Dosya eşitlenmedi. Nedeni ne olabilir?

Yandex.Disk aşağıdaki durumlarda dosyayı sunucuya yükleyemez:

  • Bilgisayarınız internete bağlı değildir.

  • Yandex.Disk ayarlarında eşitleme devre dışı bırakılmıştır.

  • Eşitlenmesi gereken dosyanın boyutu 10 GB'tan fazladır.

  • Dosyaya erişim sınırlıdır (örneğin, dosya başka bir program tarafından kullanılıyordur).

Programın durumu “Veri işleniyor” olarak görünüyor

Yandex.Disk klasöründeki uzun dosya adlarını kısaltın. Programın düzenli bir ağ erişimi olup olmadığını kontrol edin (antivirüs programları ve güvenlik duvarları bağlantıyı engelleyebilir).

Eşitleme hızı yavaş

Eşitleme hızı, internet kullanımı ve sistem kaynakları tasarrufu hesaba katılarak hesaplanır. Hız sağlayıcınız tarafından sınırlandırılmış da olabilir; internet bağlantınızı kontrol edin.