Dosyalarla ilgili sorunlar

Dosya indirilemiyor

Bazen, Disk ile çalışırken butonlar çalışmaz, sayfa öğeleri yüklenmez, fotoğraflar açılmaz, dosyalar indirilmez olur veya tarayıcı hata bildirir.

Bunun nedeni ve düzeltilmesi:

Genel erişime açık dosyanın indirilmesi sınırlıdır

Genel erişime açık dosya bir gün içinde birçok defa indirildiyse, indirme imkanı sınırlandırılmış olabilir. Kısıtlama tam olarak bir gün sürer, sonrasında dosya tekrar indirilebilir. Beklemek istemiyorsanız, Yandex.Disk'e kaydet butonuna tıklayarak dosyayı Yandex.Disk'teki alanınıza kaydedin. Genel erişime açık dosyaları sınırsız indirebilmek için Disk Pro alın.

Not. Sadece 500'den az dosya içeren veya boyutu 5 GB'a kadar olan paylaşılan klasörleri indirebilirsiniz. Daha büyük klasörleri kendi Disk'inize kaydedebilirsiniz.
Tarayıcı sayfayı yanlış gösteriyor

İnternet trafiğinden tasarruf etmek için tarayıcı, ziyaret edilen sayfaların kopyalarını önbellekte tutar. Sayfaları yeniden görüntülediğinizde, tarayıcı bunların verilerini önbellekten yükleyebilir. Örneğin, dosya adını bilgisayar programında değiştirirseniz ve tarayıcı bu dosya ile ilgili bilgileri bellekten yüklerse dosyanın güncel olmayan adını göreceksiniz.

Sayfayı yenileyerek, sayfanın internetten güncel verileri yüklemesini sağlayabilirsiniz. Sorun çözülmezse, tarayıcı önbelleğini temizleyin ve tüm çerezleri silin.

Eklentiler Yandex.Disk'i engelliyor

Disk, tarayıcıdaki eklentiler ve uzantılar nedeniyle düzgün çalışmayabilir. Bunu kontrol etmek için bunları geçici olarak kapatın. Disk, reklam engelleyici veya antivirüs uzantısından dolayı düzgün çalışmıyorsa, Disk sayfasını bu uzantıdaki istisnalara ekleyin.

Tarayıcıda veri engellemesi etkin

Talimata göre tarayıcınız için veri engellemeyi kapatın:

Yandex Browser
  1. Tarayıcının Ayarlar menüsünü açın.
  2. Siteler sekmesine gidin.
  3. Sayfayı aşağı kaydırın ve Gelişmiş Site Ayarları'na tıklayın.
  4. Sayfayı aşağı kaydırın ve Çerezler bölümünü bulun.
  5. Üçüncü taraf sitelerin veri ve dosyalarını engelle seçeneğini devre dışı bırakın.
Mozilla Firefox
  1. Tarayıcının Ayarlar menüsünü açın.
  2. Gizlilik ve Koruma sekmesine gidin.
  3. Sayfayı aşağı kaydırın ve Çerezler ve Site Bilgileri bölümünü bulun.
  4. İzin yönetimi butonuna tıklayın.
  5. Site Adresi satırına https://disk.yandex.com.tr/ adresini girin.
  6. İzin ver'e tıklayın.
  7. Değişiklikleri kaydedin.
Google Chrome
  1. Tarayıcının Ayarlar menüsünü açın.
  2. Sol menüyü aşağı kaydırıp Gelişmiş → Gizlilik ve güvenlik öğesine tıklayın.
  3. Site Ayarları bölümünü bulup Çerez dosyaları ve site verileri öğesine tıklayın.
  4. Üçüncü taraf çerezlerini engelle seçeneğine tıklayın.
Opera
  1. Tarayıcının Ayarlar menüsünü açın.
  2. Gelişmiş → Güvenlik sekmesine gidin.
  3. Site Ayarları → Çerez dosyaları ve site verileri bölümünü açın.
  4. Üçüncü taraf çerezlerini engelle seçeneğine tıklayın.
Edge
  1. Tarayıcı parametrelerini açın.
  2. Site izinleri sekmesine gidin.
  3. Çerez dosyaları ve site verileri bölümünü açın.
  4. Üçüncü taraf çerezlerini engelle seçeneğine tıklayın.
Internet Explorer
  1. Tarayıcı özelliklerini açın.
  2. Gizlilik sekmesinde Gelişmiş öğesine tıklayın.
  3. Üçüncü taraf çerez dosyaları sütununda Al seçeneğini seçin.
  4. Değişiklikleri kaydedin.
Eski bir tarayıcı kullanıyorsunuz

Eski tarayıcılar, hızlı ve kolay sayfa yükleme için gerekli teknolojileri desteklemiyor olabilir. Tarayıcınızın son sürümü yükleyin.

Antivirüs, güvenlik duvarı veya proxy, internet bağlantısını etkiler

Antivirüs, güvenlik duvarı veya proxy sunucusu nedeniyle disk hatalı çalışabilir. Bunu kontrol etmek için bunları geçici olarak kapatın. Disk, antivirüsden veya güvenlik duvarından dolayı düzgün çalışmıyorsa, Disk sayfasını bu programın istisnalarına ekleyin.

İnternet hızı düştü

yandex.com.tr/internet sayfasındaki internet bağlantı hızını kontrol edin. Disk dışında tarayıcınızdaki tüm sekmeleri kapatın. İnterneti kullanan uygulamaları devre dışı bırakın ve sayfayı yeniden yükleyin.

Dosyalar açılmıyor, bozuk şekilde gösteriliyor

Disk'inizdeki dosyalar açılmıyorsa, şüpheli uzantılara sahip kopyaları ortaya çıktıysa, büyük olasılıkla bilgisayarınıza bir şifreleme virüsü bulaşmıştır. Bu tür virüsler bilgisayardaki tüm dosyaları değiştirir. Yandex.Disk programı değişiklikleri eşitlediğinden, dosyalar Yandex.Disk sunucusunda da değişir. Ne yazık ki, Yandex.Disk programı virüs eylemlerini kullanıcının eylemlerinden ayırt edemez.

Dosyaları kurtarmak için:

  1. Ücretsiz antivirüs programları ile bilgisayarınızı virüse karşı taratın: Bunu CureIt! kullanarak (Dr.Web yazılımıdır) ve Virus Removal Tool kullanarak (Kaspersky Labs yazılımıdır) yapabilirsiniz.
  2. Yandex.Pasaport'ta şifrenizi değiştirin, hesabınıza telefon numaranızı bağlayın, ayrıca güvenlik sorunuz ve bunun yanıtını değiştirin. Tüm bunları virüs taramasından sonra yapmak daha doğrudur.
  3. Dosyaları Çöp Kutusu'nda aramayı deneyin. Virüs, orijinal dosyaları bozuk olan sürümlerini değiştirdikten sonra sildiyse, orijinal dosyalar Yandex.Disk'teki Çöp Kutusu'na gönderilmiş olabilir. Virüsün gerçekleştirdiği eylemlerden bu yana 30 günden daha kısa bir süre geçtiyse, dosyalar Çöp Kutusu'nda olabilir.
  4. Orijinal dosyalar Çöp Kutusu'nda değilse, büyük olasılıkla virüs onları silmeden şifrelemiştir. Şifreli dosyaların eski sürümlerini değişiklik geçmişinden geri yüklemeyi deneyin. Değişiklik geçmişinde eski sürümler yoksa, dosyaları geri yükleyemezsiniz.