Dosyalarla ilgili sorunlar

Dosya indirilemiyor

Bazen, Disk ile çalışırken butonlar çalışmaz, sayfa öğeleri yüklenmez, fotoğraflar açılmaz, dosyalar indirilmez olur veya tarayıcı hata bildirir.

Bunun nedeni ve düzeltilmesi:

Tarayıcı sayfayı yanlış gösteriyor

İnternet trafiğinden tasarruf etmek için tarayıcı, ziyaret edilen sayfaların kopyalarını önbellekte tutar. Sayfaları yeniden görüntülediğinizde, tarayıcı bunların verilerini önbellekten yükleyebilir. Örneğin, dosya adını bilgisayar programında değiştirirseniz ve tarayıcı bu dosya ile ilgili bilgileri bellekten yüklerse dosyanın güncel olmayan adını göreceksiniz.

Sayfayı yenileyerek, sayfanın internetten güncel verileri yüklemesini sağlayabilirsiniz. Sorun çözülmezse, tarayıcı önbelleğini temizleyin ve tüm çerezleri silin.

Eklentiler Yandex.Disk'i engelliyor

Disk, tarayıcıdaki eklentiler ve uzantılar nedeniyle düzgün çalışmayabilir. Bunu kontrol etmek için bunları geçici olarak kapatın. Disk, reklam engelleyici veya antivirüs uzantısından dolayı düzgün çalışmıyorsa, Disk sayfasını bu uzantıdaki istisnalara ekleyin.

Eski bir tarayıcı kullanıyorsunuz

Eski tarayıcılar, hızlı ve kolay sayfa yükleme için gerekli teknolojileri desteklemiyor olabilir. Tarayıcınızın son sürümü yükleyin.

Antivirüs, güvenlik duvarı veya proxy, internet bağlantısını etkiler

Antivirüs, güvenlik duvarı veya proxy sunucusu nedeniyle disk hatalı çalışabilir. Bunu kontrol etmek için bunları geçici olarak kapatın. Disk, antivirüsden veya güvenlik duvarından dolayı düzgün çalışmıyorsa, Disk sayfasını bu programın istisnalarına ekleyin.

İnternet hızı düştü

yandex.com.tr/internet sayfasındaki internet bağlantı hızını kontrol edin. Disk dışında tarayıcınızdaki tüm sekmeleri kapatın. İnterneti kullanan uygulamaları devre dışı bırakın ve sayfayı yeniden yükleyin.

Herkese açık dosya bir gün içinde birçok defa indirildiyse, indirme imkanı sınırlandırılmış olabilir. Kısıtlama tam olarak bir gün sürer, sonrasında dosya tekrar indirilebilir. Beklemek istemiyorsanız, Yandex.Disk'e kaydet butonuna tıklayarak dosyayı Yandex.Disk'teki alanınıza kaydedin. Dosyalarınıza bu tür kısıtlamalar uygulanmaması için Yandex.Disk Pro'ya geçin .

Not. Ancak 50 GB'tan küçük genel klasörler indirilebilir. Daha büyük klasörleri kendi Disk'inize kaydedebilirsiniz.

Dosyalar açılmıyor, bozuk şekilde gösteriliyor

Disk'inizdeki dosyalar açılmıyorsa, şüpheli uzantılara sahip kopyaları ortaya çıktıysa, büyük olasılıkla bilgisayarınıza bir şifreleme virüsü bulaşmıştır. Bu tür virüsler bilgisayardaki tüm dosyaları değiştirir. Yandex.Disk programı değişiklikleri eşitlediğinden, dosyalar Yandex.Disk sunucusunda da değişir. Ne yazık ki, Yandex.Disk programı virüs eylemlerini kullanıcının eylemlerinden ayırt edemez.

Dosyaları kurtarmak için:

  1. Ücretsiz antivirüs programları ile bilgisayarınızı virüse karşı taratın: Bunu CureIt! kullanarak (Dr.Web yazılımıdır) ve Virus Removal Tool kullanarak (Kaspersky Labs yazılımıdır) yapabilirsiniz.
  2. Yandex.Pasaport'ta şifrenizi değiştirin, hesabınıza telefon numaranızı bağlayın, ayrıca güvenlik sorunuz ve bunun yanıtını değiştirin. Tüm bunları virüs taramasından sonra yapmak daha doğrudur.
  3. Dosyaları Çöp Kutusu'nda aramayı deneyin. Virüs, orijinal dosyaları bozuk olan sürümlerini değiştirdikten sonra sildiyse, orijinal dosyalar Yandex.Disk'teki Çöp Kutusu'na gönderilmiş olabilir. Virüsün gerçekleştirdiği eylemlerden bu yana 30 günden daha kısa bir süre geçtiyse, dosyalar Çöp Kutusu'nda olabilir.
  4. Orijinal dosyalar Çöp Kutusu'nda değilse, büyük olasılıkla virüs onları silmeden şifrelemiştir. Şifreli dosyaların eski sürümlerini değişiklik geçmişinden geri yüklemeyi deneyin. Değişiklik geçmişinde eski sürümler yoksa, dosyaları geri yükleyemezsiniz.

“Diskte boş alan kalmadı” mesajı görüyorum fakat Disk'te yeterince boş alan var.

Bazen, Disk'te böyle bir mesajı görebilirsiniz fakat Disk'te bulunan dosyaların gerçek büyüklüğü, gösterilen alandan daha az olabilir (Disk sayfasının sol alt köşesinde). Bunun nedeni, Disk'inizdeki alanın, Yandex.Disk sayfasında Çöp Kutusu'na taşınmış veya Yandex.Disk programında silinmiş olan dosyaları da saymasıdır. 30 gün sonra bu dosyalar otomatik olarak silinir. Yeterli alanınız yoksa Çöp Kutusu'nu daha erken temizleyebilirsiniz.

Ayrıca tarayıcıda ve Yandex.Disk bilgisayar programında farklı hesapların kullanılması da buna neden olabilir. Tarayıcıdaki hesabın Yandex.Disk bilgisayar programına giriş yaptığınız hesapla aynı olup olmadığını kontrol edin.