Dosyalarla ilgili sorunlar
Dosya indirilemiyor
Bazen, Disk ile çalışırken butonlar çalışmaz, sayfa öğeleri yüklenmez, fotoğraflar açılmaz, dosyalar indirilmez olur veya tarayıcı hata bildirir.
Bunun nedeni ve düzeltilmesi:
- Genel erişime açık dosyanın indirilmesi sınırlıdır
-
Eğer herkese açık dosya bir gün içerisinde birçok kez indirilmişse, limit devreye girer. İndirme işlemi bir gün boyunca kısıtlanabilir. Eğer beklemek istemiyorsanız, Yandex Disk'e kaydet tuşuyla dosyayı kendi Disk'inize kaydedin. Herkese açık dosyaları kısıtlama olmadan indirmek için Yandex 360 Premium'a abone olun.
Примечание. Sadece 500'den az dosya içeren veya boyutu 5 GB'a kadar olan paylaşılan klasörleri indirebilirsiniz. 5 GB'den büyük klasörleri bir bilgisayar programı kullanarak talimatlara göre indirin. - Dosya sahibi, dosyanın indirilmesini engelledi
-
Eğer dosya sahibi bağlantıyı oluştururken İndirilmesini yasakla seçeneğini etkinleştirdiyse, dosyayı indiremez veya bunu Disk'inize kopyalamazsınız. Bu dosya yalnızca açık sayfadan görüntülenebilir. İndirmeye izin verecek yeni bir bağlantı oluşturması için dosya sahibine başvurun.
- Tarayıcı sayfayı yanlış gösteriyor
-
İnternet trafiğinden tasarruf etmek için tarayıcı, ziyaret edilen sayfaların kopyalarını önbellekte tutar. Sayfaları yeniden görüntülediğinizde, tarayıcı bunların verilerini önbellekten yükleyebilir. Dosyanın adını bilgisayar programı aracılığıyla değiştirirseniz, dosya bilgisi tarayıcı önbelleğinden yüklenir ve bu nedenle dosyanın güncel olmayan adını görürsünüz.
Sayfayı yenileyerek, sayfanın internetten güncel verileri yüklemesini sağlayabilirsiniz. Sorun devam ederse, tarayıcı önbelleğini temizleyin ve tüm çerez dosyalarını silin.
- Uzantılar Yandex Disk'i engelliyor
-
Disk, tarayıcıdaki eklentiler ve uzantılar nedeniyle düzgün çalışmayabilir. Bunu kontrol etmek için bunları geçici olarak kapatın. Disk, reklam engelleyici veya antivirüs uzantısından dolayı düzgün çalışmıyorsa, Disk sayfasını bu uzantıdaki istisnalara ekleyin.
- Tarayıcıda veri engellemesi etkin
-
Talimata göre tarayıcınız için veri engellemeyi kapatın:
- Tarayıcının Ayarlar menüsünü açın.
- Web siteleri sekmesine gidin.
- Sayfayı aşağıya kaydırın ve Gelişmiş site ayarları'na tıklayın.
- Sayfayı aşağıya kaydırın ve Çerez dosyaları bölümünü bulun.
- Üçüncü taraf çerezlerini engelle seçeneğini kapatın.
- Tarayıcı ayarlarını açın ve Ek ayarları yönetme'yi seçin.
- Gizlilik ve Güvenlik sekmesine gidin.
- Sayfayı aşağıya kaydırın ve Web sitesi çerezleri ve bilgileri bölümünü bulun.
- İstisna yönetimi... düğmesine basın.
- Satıra Web sitesinin adresini girin
https://disk.yandex.com.tr/client/disk
. - İzin ver'e tıklayın.
- Değişiklikleri kaydedin.
- Tarayıcının Ayarlar menüsünü açın.
- Sol menüde Gizlilik ve Güvenlik öğesine tıklayın.
- Site ayarları bölümünü bulun ve Üçüncü taraf dosya çerezleri'ne tıklayın.
- Üçüncü taraf dosya çerezlerini engelle seçeneğini kapatın.
- Tarayıcının Ayarlar menüsünü açın.
- Güvenlik sekmesine gidin.
- Üçüncü taraf dosya çerezlerini engelle seçeneğini kapatın.
- Tarayıcı parametrelerini açın.
- Çerez dosyaları ve site izinleri bölümüne gidin.
- Kaydedilen çerez dosyaları ve bilgileri bölümünde Çerez dosyalarını ve site bilgilerini yönetin ve bunları silin öğesine tıklayın.
- Üçüncü taraf çerez dosyalarını engelle seçeneğini kapatın.
- Tarayıcı özelliklerini açın.
- Gizlilik ve Ek sekmesine gidin.
- Üçüncü taraf dosya çerezleri sütununda Kabul et seçeneğini seçin.
- Değişiklikleri kaydedin.
Yandex BrowserMozilla FirefoxGoogle ChromeOperaEdgeInternet Explorer - Eski bir tarayıcı kullanıyorsunuz
-
Eski tarayıcılar, hızlı ve kolay sayfa yükleme için gerekli teknolojileri desteklemiyor olabilir. Tarayıcınızın en son sürümünüTarayıcınızın en son sürümünü yükleyin.
- Antivirüs, güvenlik duvarı veya proxy, internet bağlantısını etkiler
-
Antivirüs, güvenlik duvarı veya proxy sunucusu nedeniyle disk hatalı çalışabilir. Bunu kontrol etmek için bunları kısa süreliğine devre dışı bırakın. Yandex Disk antivirüs veya güvenlik duvarı nedeniyle yanlış çalışıyorsa, Disk sayfasını bu programın istisnalarına ekleyin ve .
- İnternet hızı düştü
-
İnternet bağlantı hızınızı yandex.ru/internet sayfasında kontrol edin. Disk dışında tarayıcınızdaki tüm sekmeleri kapatın. İnterneti kullanan uygulamaları devre dışı bırakın ve sayfayı yeniden yükleyin.
Dosyalar açılmıyor, bozuk şekilde gösteriliyor
Disk'inizdeki dosyalar açılmıyorsa, şüpheli uzantılara sahip kopyaları ortaya çıktıysa, büyük olasılıkla bilgisayarınıza bir şifreleme virüsü bulaşmıştır. Bu tür virüsler bilgisayardaki tüm dosyaları değiştirir. Disk programı değişiklikleri senkronize ettiği için Disk sunucusundaki dosyalarda değişti. Ne yazık ki, Yandex Disk programı virüs eylemlerini kullanıcının eylemlerinden ayırt edemez.
Dosyaları kurtarmak için:
- Ücretsiz antivirüs programlarını kullanarak bilgisayarınızdaki virüsleri kontrol edin: Dr.Web Curelt! ve Kaspersky Virus Removal Tool.
- Yandex ID ayarlarından şifrenizi değiştirin, telefon numaranızı bağlayın ve ardından güvenlik sorusunu ve cevabını değiştirin. Tüm bunları virüs taramasından sonra yapmak daha doğrudur.
- Dosyaları Çöp Kutusunda aramayı deneyin. Eğer virüs orijinal dosyaları silerek yerlerine bozuk dosyaları koymuşsa, orijinal dosyalar Disk'teki Çöp kutusu'na taşınmış olabilir. Virüsün gerçekleştirdiği eylemlerden bu yana 30 günden daha kısa bir süre geçtiyse, dosyalar Çöp Kutusu'nda olabilir.
- Orijinal dosyalar Çöp Kutusu'nda değilse, büyük olasılıkla virüs onları silmeden şifrelemiştir. Değişiklik geçmişindeki şifreli dosyaların eski sürümlerini geri yüklemeyi deneyin. Değişiklik geçmişinde eski sürümler yoksa, dosyaları geri yükleyemezsiniz.