Dosyalarla ilgili sorunlar

Dosya indirilemiyor

İnternet bağlantınızın hızının hızlı dosya indirme için uygun olduğundan emin olun. İnternet bağlantınızın hızını yandex.com.tr/internet sayfasından kontrol edebilirsiniz.

Dosyaların indirilememesinin nedenlerinden biri de internette çalışırken kullanmakta olduğunuz aracı sunuculardaki kısıtlamalar olabilir. Proxy-sunucusu kullanıyorsanız devre dışı bırakın. Ayrıca, antivirüs programları ve güvenlik duvarı da dosyaların indirilmesine etki edebilir. İlgili programları geçici olarak devre dışı bırakıp dosyaları yeniden indirmeyi deneyin.

Ayrıca sorunun tarayıcınızın özelliklerinden kaynaklı olmadığından emin olmalısınız. Bunun için sorunun başka bir tarayıcıda da ortaya çıkıp çıkmadığını kontrol edin. Bu bağlantıya giderek başka bir tarayıcıyı da indirebilirsiniz: https://yandex.com.tr/soft/.

Herkese açık dosya bir gün içinde birçok defa indirildiyse, indirme imkanı sınırlandırılmış olabilir. Kısıtlama tam olarak bir gün sürer, sonrasında dosya tekrar indirilebilir. Beklemek istemiyorsanız, Yandex.Disk'e kaydet butonuna tıklayarak dosyayı Yandex.Disk'teki alanınıza kaydedin. Dosyalarınıza bu tür kısıtlamalar uygulanmaması için Yandex.Disk Pro'ya geçin .

Not. Ancak 50 GB'tan küçük genel klasörler indirilebilir. Daha büyük klasörleri kendi Disk'inize kaydedebilirsiniz.

Dosyalar açılmıyor, bozuk şekilde gösteriliyor

Disk'inizdeki dosyalar açılmazsa, şüpheli uzantılara sahip mükerrer dosyaların ortaya çıkıp çıkmadığını kontrol edin; büyük olasılıkla bilgisayarınıza bir şifreleme virüsü bulaşmıştır. Bu tür virüsler bilgisayardaki tüm dosyaları değiştirir. Yandex.Disk programı değişiklikleri eşitlediğinden, dosyalar Yandex.Disk sunucusunda da değişir. Ne yazık ki, Yandex.Disk programı virüs eylemlerini kullanıcının eylemlerinden ayırt edemez.

Dosyaları kurtarmak için:

  1. Ücretsiz antivirüs programları ile bilgisayarınızı virüse karşı taratın: Bunu CureIt! kullanarak (Dr.Web yazılımıdır) ve Virus Removal Tool kullanarak (Kaspersky Labs yazılımıdır) yapabilirsiniz.
  2. Yandex.Pasaport'ta şifrenizi değiştirin, hesabınıza telefon numaranızı bağlayın, ayrıca güvenlik sorunuz ve bunun yanıtını değiştirin. Tüm bunları virüs taramasından sonra yapmak daha doğrudur.
  3. Dosyaları Çöp Kutusu'nda aramayı deneyin. Virüs, orijinal dosyaları bozuk olan sürümlerini değiştirdikten sonra sildiyse, orijinal dosyalar Yandex.Disk'teki Çöp Kutusu'na gönderilmiş olabilir. Virüsün gerçekleştirdiği eylemlerden bu yana 30 günden daha kısa bir süre geçtiyse, dosyalar Çöp Kutusu'nda olabilir.
  4. Orijinal dosyalar Çöp Kutusu'nda değilse, büyük olasılıkla virüs onları silmeden şifrelemiştir. Şifreli dosyaların eski sürümlerini değişiklik geçmişinden geri yüklemeyi deneyin. Değişiklik geçmişinde eski sürümler yoksa, dosyaları geri yükleyemezsiniz.

“Diskte boş alan kalmadı” mesajı görüyorum fakat Disk'te yeterince boş alan var.

Bazen, Disk'te böyle bir mesajı görebilirsiniz fakat Disk'te bulunan dosyaların gerçek büyüklüğü, gösterilen alandan daha az olabilir (Disk sayfasının sol alt köşesinde). Bunun nedeni, Disk'inizdeki alanın, Yandex.Disk sayfasında Çöp Kutusu'na taşınmış veya Yandex.Disk programında silinmiş olan dosyaları da saymasıdır. 30 gün sonra bu dosyalar otomatik olarak silinir. Yeterli alanınız yoksa Çöp Kutusu'nu daha erken temizleyebilirsiniz.