Otomatik fotoğraf yükleme

Telefon veya tabletinizle birçok foto çekiyorsanız medya dosyalarının Yandex.Disk'e sınırsız otomatik yüklemesini ayarlayın. Böylece cihazınıza bir şey olsa bile fotoğraflarınız kaybolmaz.

Sınırsız otomatik yükleme etkinleştirildiğinde fotoğraf Disk'inizde alan kaplamaz ve servis sayfası ile mobil uygulamada Fotoğraflar bölümünden erişilebilir. Otomatik yükleme sırasında ekran görüntüleri de Fotoğraflar bölümüne aktarılır.

Yükleme sırasında internet bağlantısı kesilirse bağlantı yeniden kurulduktan sonra işlem otomatik olarak devam eder.

Ayrıca bilgisayarda da saklanması için fotoğrafları Yandex.Disk 3.0 programını kullanarak bilgisayara indirebilirsiniz. (Windows için, macOS için kullanım kılavuzu). Eğer fotoğrafKameradan yüklenenler klasörüne yüklenmesini ve bilgisayarda eşitlenmesini istiyorsanız sınırsız otomatik yüklemeyi devre dışı bırakın.

Sınırsız otomatik yüklemeyi etkinleştir

Uygulama ilk kez başlatıldığında

Uygulama ilk kez başlatıldığında otomatik yükleme ayarları penceresi görüntülenir. Etkinleştir öğesine tıkladığınızda otomatik yükleme otomatik olarak başlar. Sadece Wi-Fi ağına bağlandığında fotoğraflar varsayılan olarak yüklenir. Fotoğrafların hem Wi-Fi hem de mobil ağ üzerinden yüklenmesi için Sadece Wi-Fi ile yükle özelliğini devre dışı bırakın.

Otomatik yüklemeyi daha sonra ayarlamak istiyorsanız pencereyi kapatın.

Uygulama ayarlarında
  1. Uygulama ayarlarını açın.
  2. Fotoğraf ve videoları otomatik yükleme'ye dokunun ve isteğiniz otomatik yükleme seçeneklerini etkinleştirin.

Fotoğrafların hangi ağ üzerinden yükleneceğini seç

Uygulama sadece Wi-Fi veya herhangi bir ağ üzerinden (Wi-Fi, mobil internet) fotoğraf yükleyebilir. Ayarlarda uygun seçeneği seçin.

Uyarı. Mobil internet bağlantısı kullanıldığında, bu servis için mobil hesabınızdan sizden bir ücret alınabilir.

Sınırsız otomatik yüklemeye nasıl geçebilirim?

Eğer daha önce otomatik yüklemeyi kullandıysanız (fotoğrafKameradan yüklenenler klasörüne yüklendiyse) sınırsız otomatik yüklemeye geçebilirsiniz:

  1. Yandex.Disk mobil uygulamasını en güncel sürüme güncelleyin.
  2. Uygulama ayarlarını açın.
  3. Fotoğraf ve videoları otomatik yükleme'ye dokunun.
  4. Sınırsız yükleme seçeneğini etkinleştirin.

Sınırsız yüklemeyi devre dışı bırakma

  1. Uygulama ayarlarını açın.
  2. Fotoğraf ve videoları otomatik yükleme'ye dokunun.
  3. Sınırsız yükleme seçeneğini devre dışı bırakın.

Sınırsız yüklemeyi devre dışı bıraktığınızda fotoğraf Kameradan yüklenenler klasörüne yüklenmeye ve Disk'inizde alan kaplamaya başlar.

Fotoğraf ile işlemler

Otomatik yüklenen fotoğraf, standart dosyalar ile yapılan görüntüleme, indirme, paylaşma gibi tüm işlemler yapılabilir. Fakat fotoğrafı Disk'teki başka bir klasöre kopyalarsanız, Çöp Kutusu'na aktarırsanız veya düzeltirseniz, bu fotoğraf Disk'inizde alan kaplamaya başlar.

Fotoğraf hangi klasörde depolanır?

Otomatik yüklenen dosyalar Fotoğraflar ve Şerit bölümlerinde görüntülenir.

Sınırsız yükleme etkinleştirildiğinde fotoğraf Kameradan yüklenenler klasörüne yüklenmez ve bilgisayardaki program ile eşitlenmez. Fotoğrafları eşitlemek için Fotoğraflar bölümü açın ve fotoğrafları Disk'te gerekli klasöre kopyalayın.

Sınırsız yüklemeyi devre dışı bıraktım

Fotoğraf otomatik oluşturulan Kameradan yüklenenler klasörüne yüklenir. Bu durumda dosyalar Disk'te alan kaplar.

Bende sınırsız yüklemenin etkinleştirilmiş olup olmadığını nereden öğrenebilirim?

  1. Yandex.Disk uygulamasının ayarlarında otomatik yüklemenin etkinleştirilmiş olup olmadığını kontrol edin.
  2. Telefonunuzla birkaç fotoğraf çekin.
  3. Fotoğrafların Disk'e otomatik yüklendiğinden emin olun.
  4. Bu fotoğrafların Fotoğraflar bölümünde görüntülendiğini ve Kameradan yüklenenler klasöründe görüntülenmediğini kontrol edin.

Mobil uygulamada ayarlara girebilir ve Fotoğraf ve videoları otomatik yükleme bloğunda Sınırsız yükleme seçeneğinin etkin olup olmadığını kontrol edebilirsiniz.

Hangi fotoğrafların yüklendiğini nasıl anlayabilirim?

Fotoğrafları ayırt etmek için sağ alt köşedeki simgeler kullanılır:

  • [simge yok] - fotoğraf Disk'e manuel veya otomatik olarak yüklendi;
  • — fotoğraf otomatik olarak cihazdan Disk'e yüklenir;
  • — fotoğraf, Disk'e yüklenmediği, otomatik yükleme devre dışı olduğu veya durdurulduğu için yalnızca cihazda saklanır. Ayrıca, daha önceden Disk'e otomatik olarak yüklenen fakat Fotoğraflar bölümünden silinmiş fotoğraflar da bu simgeyle işaretlenir.

Cihazdan fotoğraf yükleneceği klasörler nasıl seçilir?

“Kamera” klasöründeki fotoğraflar otomatik olarak yüklenir. “WhatsApp”, “Viber”, “Ekran görüntüleri” ve diğer klasörlerden yükleme ayarlanabilir:

  1. Uygulama ayarlarını açın.
  2. Fotoğraf ve videoları otomatik yükleme'ye dokunun.
  3. Telefondaki klasörler (veya Tabletteki klasörler)'e dokunun.
  4. Fotoğrafların otomatik olarak Disk'e yüklenmesini istediğiniz klasörleri işaretleyin.

Fotoğraflar yüklenmiyor

Dosyalar yüklenemiyorsa dosyaların aşağıdaki klasörlerden birinde veya alt klasörlerde (cihazda veya hafıza kartında) bulunup bulunmadığını kontrol edin:

  • \Images
  • \DCIM
  • \DCIM\Camera
  • \DCIM\Photo
  • \DCIM\Video
  • \DCIM\100MEDIA\
  • \storage\extSdCard\dcim\Camera

Fotoğraf kalitesi düştü

Görseller yükleme sırasında ilaveten sıkıştırılmadığı için Disk'te orijinal kalitede saklanır. Ancak veri kullanımını azaltmak ve Disk ile çalışmayı hızlandırmak amacıyla, uygulamada görüntülemek üzere Disk daha düşük çözünürlüklü önizleme oluşturur. Görseli orijinal kalitede görüntülemek için mobil cihazınıza indirin.

Telefonda veya tablette yer açmak

Disk'e yüklenen fotoğraf cihazınızdan silebilirsiniz:

  1. Ekranı sağa kaydırın ve Çevrimdışı ögesini seçin. Yandex.Disk, hangi fotoğrafların yüklendiğini ve silinebileceğini otomatik olarak kontrol eder ve ne kadar boş alan olacağını hesaplar.
  2. Yer aç butonuna tıklayın.
    Not. Son bir ay içinde çekilen fotoğraflar varsayılan olarak silinmez. Bunları diğer fotoğraf birlikte silmek istiyorsanız Son bir ay içinde çekilenleri silme seçeneği kapatın.

Disk'e yüklenen tüm fotoğrafları Fotoğraflar bölümünde görebilirsiniz.

Yandex.Disk uygulamasının çalışmasıyla ilgili bir sorunla karşılaştıysanız, lütfen, uygulamanın içindeki geri bildirim formunu kullanarak hatayı bize bildirin:

  1. Uygulama ayarlarını açın.
  2. Yardım ve Geri Bildirim → Sorun bildir ögesini seçin.
  3. Sorunun konusunu seçin.
  4. Sorunu mümkün olduğunca ayrıntılı açıklayın.
Not. Mobil uygulama ile ilgili sorunlar hakkında lütfen Yardım sayfalarından değil, uygulamanın kendi içinden yazın. Bu şekilde başvurunuz gerekli uzmanlara ulaşır ve daha hızlı yanıt alırsınız. Ayrıca uygulamadan gönderildiği zaman uzmanlarımız sorunu çözmeye yardımcı olan teknik bilgileri görürler.

Uygulama beklenmedik bir şekilde kapatılıyorsa ve bu uygulamadan bize e-posta gönderemiyorsanız hata mesajını Geri Bildirim Formu üzerinden gönderin