Direct
Bilgi
Bize ulaşın

Verilerde farklılık

Teklif belirleme ve “Kampanyalarım” sayfalarında farklı tıklama sayısı

Fiyat teklifi belirleme sayfasında reklamlarınızın sadece şu anda gösterilen anahtar sözcük grupları gösterilir. Herhangi bir anahtar sözcük grubunu yanlışlıkla sildiyseniz veya değiştirdiyseniz teklif yönetim sayfasında bunu veya üzerine yapılan tıklamaları göremezsiniz. Kampanyalarım sayfasındaysa reklam kampanyalarınızın varolma sürecinde yapılan tüm tıklamalar hesaplanmıştır.

İstatistikte ve teklif belirleme sayfasında farklı tıklama sayısı

İstatistik raporlar, reklam kampanyanızın aramada ve ağlarda toplam çalışma süresi boyunca yapılan tıklamaları gösterir.

Teklif belirleme sayfasında sadece arama sonuçlarının birinci sayfasındaki reklamlarınızın CTR'sini etkileyen tıklamalar gösterilir:

  • reklamın son 28 gününe ait masaüstü ve tabletlerde arama sonuçlarında standart reklamların üzerine yapılan tıklamalar;

  • reklamın son 28 gününe ait cep telefonlarında ve akıllı telefonlarda arama sonuçlarında mobil reklamların üzerine yapılan tıklamalar.

Geçerli tüm iş ortakları için istediğiniz zaman aralığında reklamınıza yapılan tıklamaların sayısını (örneğin arama sonuçlarında masaüstü veya tabletlerde mobil reklama yapılan tıklamaların sayısını ya da ağlarda yapılan tıklamaların sayısını) öğrenmek için istatistik raporlarını kullanın.

Kısıtlama. 

Teklif belirleme sayfasında reklamlarınızın sadece şu anda gösterilmekte olan anahtar sözcük grupları gösterir. Bir anahtar sözcük grubu değiştirmeniz veya tamamen kaldırmanız durumunda bununla ilgili veriler fiyat teklifi belirleme sayfasında görünmeyecektir.

Arayüz ve API aracılığıyla bakıldığında farklı harcama miktarları

Arayüzde istatistik çıkartılırken ve toplam miktar hesaplanırken harcama miktarı virgülden sonra iki sayı kalana kadar yuvarlanır. Genel veya ayrıntılı istatistiklerin görüntülendiğine göre yuvarlama işlemi toplamadan önce veya sonra yapılır. API ile istatistik alınırken toplam miktar yuvarlanmaz. Bundan dolayı sonuçlarda ufak farklılıklar olabilir.

İstatistikteki ortalama tıklama fiyatı Arama'daki fiyatının üzerinde

Reklamınız, anahtar sözcük grubuyla tam olarak eşleşen sorguların yanı sıra seçilen anahtar sözcük gruplarını içine alan sorgular için de gösterilebilir ve bu sorgular için rakiplerin sayısı ve fiyat teklifleri farklı olabilir. Bununla birlikte hesaptan hiçbir zaman belirttiğiniz en yüksek fiyat teklifinden fazlası düşülmez.

İşlemlerin toplamı istatistikteki tıklama fiyatının üzerinde

İşlemler, her ayın sonunda otomatik olarak oluşturulur. İşlem miktarları değiştirilemez.

Direct'teki tüm reklam kampanyaları geçersiz tıklamalara karşı otomatik sistem tarafından düzenli olarak denetlenmektedir. Denetimin sonucuna göre belirli kampanyanın istatistiği değişebilir.

Herhangi bir zaman aralığına ait işlemlerin toplamı istatistikteki tüm tıklamaların fiyatıyla aynı değilse bu zaman aralığında istatistikte düzenlemeler yapılmış demektir. Miktardaki fark bir sonraki işlem oluştururken hesaba katılır.

Direct istatistiği Metrica raporlarıyla aynı değil

Direct'in istatistiğini sadece Direct ile ilgili özel Metrica raporları ile karşılaştırmak doğru olur, çünkü Metrica siteye yapılan tüm ziyaretleri hesaplarken Direct sadece reklamlara yapılan tıklamaları hesaplar.

Karşılaştırma yapmadan önce Metrica sayacının sitenizin tüm sayfalarına eklendiğinden ve Direct'teki tüm kampanyalarınıza bağlandığından emin olun.

Direct ve Metrica'nın verileri farklılık gösterebilir, bu normaldir ve sorun yoktur.

Ziyaret ve tıklama sayıları farklı

Şu nedenlerden dolayı farklılık olabilir:

  • bazı reklam kampanyalarınıza Metrica sayaçlarını bağlamadınız;

  • site ziyaretçisinin tarayıcısında, işletim sisteminde veya proxy sunucusunda sayaç yüklemesini engelleyen reklam engelleyici kuruludur (örneğin Adblock);

  • teknik sorunlar: ziyaretçi sayaç henüz yüklenmeden önce siteyi terketmiştir;

  • reklamlara sanal kartvizit eklediniz, kartvizite yapılan tıklamalar sitenizin ziyaretiyle sonuçlanmamış olabilir.

Direct istatistiğinde ve sayacımda farklı Metrica verileri görüyorum

Gösterim derinliği, dönüşüm göstergeleri ve hedef fiyatları Metrica'dan Direct istatistiğine aktarılır. Sitenizde birkaç sayaç varsa Metrica'da bu veriler her sayaç için ayrı hesaplanır, Direct'te ise tüm sayaçlar için toplam hesaplanır.

Makaleyi değerlendirin
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz!