Direct
Bilgi

İstatistikle ilgili sorular

Tıklamalar hangi anahtar sözcüklerle ilgiliydi ve geçişler hangi coğrafi bölgelerden yapıldı?

Anahtar sözcükler, siteler veya coğrafi bölgelere göre ayrıntılı istatistikleri sadece Profesyonel Arayüz'de görmeniz mümkündür.

Express Arayüz'de çalıştığınızda:

  1. Reklamlarım sayfasının altında Profesyonel Arayüz'e geç bağlantısına gidin.
  2. Değişiklikler yapmak istediğiniz reklam kampanyasının adını tıklayın.
  3. İstatistiği görüntüle bağlantısına gisin (açılan sayfanın sol üst köşesinde).

İstatistik raporlarıyla ilgili ayrıntılı bilgiye İstatistik izleme bölümünde ulaşabilirsiniz.

Kampanya otomatik olarak durdurulduğunda günlük gösterimler

Reklamın gösterimi bir gün tıklamalar ise başka gün yapıldıklarında bu mümkündür. Örneğin bir kullanıcı reklamınızı saat 23:59'da görünce üzerine ertesi gün saat 00:01'de tıklamışsa ilgili reklam gösterimiyle üzerindeki tıklama iki farklı günün istatistiklerine dahil edilir.

Aynı sebepten dolayı istatistikte bazen günlük tıklama sayısı gösterim sayınını geçebilir.

Verilerde farklılık

Teklif belirleme ve “Kampanyalarım” sayfalarında farklı tıklama sayısı

Fiyat teklifi belirleme sayfasında reklamlarınızın sadece şu anda gösterilen anahtar sözcük grupları gösterilir. Herhangi bir anahtar sözcük grubunu yanlışlıkla sildiyseniz veya değiştirdiyseniz teklif yönetim sayfasında bunu veya üzerine yapılan tıklamaları göremezsiniz. Kampanyalarım sayfasındaysa reklam kampanyalarınızın varolma sürecinde yapılan tüm tıklamalar hesaplanmıştır.

İstatistikte ve teklif belirleme sayfasında farklı tıklama sayısı

İstatistik raporlar, reklam kampanyanızın aramada ve ağlarda toplam çalışma süresi boyunca yapılan tıklamaları gösterir.

Teklif belirleme sayfasında, arama sonuçlarının birinci sayfasındaki reklamların CTR'ını etkileyen, reklamların son 28 çalışma gününe ait tıklamalar gösterilmektedir. Standart reklamlar için masaüstü bilgisayarlarda ve tabletlerde arama sonuçlarındaki tıklamalardan bahsedilmektedir. Mobil reklamlar için ise akıllı telefonlarda arama sonuçlarında yapılan tıklamalardan bahsedilmektedir. Reklam grubunda hem standart hem de mobil reklamlar varsa toplam veriler gösterilir.

Geçerli tüm iş ortakları için istediğiniz zaman aralığında reklamınıza yapılan tıklamaların sayısını (örneğin arama sonuçlarında masaüstü veya tabletlerde mobil reklama yapılan tıklamaların sayısını ya da ağlarda yapılan tıklamaların sayısını) öğrenmek için istatistik raporlarını kullanın.

Kısıtlama. 

Teklif belirleme sayfasında reklamlarınızın sadece şu anda gösterilmekte olan anahtar sözcük grupları gösterir. Bir anahtar sözcük grubu değiştirmeniz veya tamamen kaldırmanız durumunda bununla ilgili veriler fiyat teklifi belirleme sayfasında görünmeyecektir.

Arayüz ve API aracılığıyla bakıldığında farklı harcama miktarları

Arayüzde istatistik çıkartılırken ve toplam miktar hesaplanırken harcama miktarı virgülden sonra iki sayı kalana kadar yuvarlanır. Genel veya ayrıntılı istatistiklerin görüntülendiğine göre yuvarlama işlemi toplamadan önce veya sonra yapılır. API ile istatistik alınırken toplam miktar yuvarlanmaz. Bundan dolayı sonuçlarda ufak farklılıklar olabilir.

İstatistikteki ortalama tıklama fiyatı Arama'daki fiyatının üzerinde

Reklamınız, anahtar sözcük grubuyla tam olarak eşleşen sorguların yanı sıra seçilen anahtar sözcük gruplarını içine alan sorgular için de gösterilebilir ve bu sorgular için rakiplerin sayısı ve fiyat teklifleri farklı olabilir. Bununla birlikte hesaptan hiçbir zaman belirttiğiniz en yüksek fiyat teklifinden fazlası düşülmez.

İşlemlerin toplamı istatistikteki tıklama fiyatının üzerinde

İşlemler, her ayın sonunda otomatik olarak oluşturulur. İşlem miktarları değiştirilemez.

Direct'teki tüm reklam kampanyaları geçersiz tıklamalara karşı otomatik sistem tarafından düzenli olarak denetlenmektedir. Denetimin sonucuna göre belirli kampanyanın istatistiği değişebilir.

Herhangi bir zaman aralığına ait işlemlerin toplamı istatistikteki tüm tıklamaların fiyatıyla aynı değilse bu zaman aralığında istatistikte düzenlemeler yapılmış demektir. Miktardaki fark bir sonraki işlem oluştururken hesaba katılır.

Direct istatistiği Metrica raporlarıyla aynı değil

Direct'in istatistiğini sadece Direct ile ilgili özel Metrica raporları ile karşılaştırmak doğru olur, çünkü Metrica siteye yapılan tüm ziyaretleri hesaplarken Direct sadece reklamlara yapılan tıklamaları hesaplar.

Karşılaştırma yapmadan önce Metrica sayacının sitenizin tüm sayfalarına eklendiğinden ve Direct'teki tüm kampanyalarınıza bağlandığından emin olun.

Direct ve Metrica'nın verileri farklılık gösterebilir, bu normaldir ve sorun yoktur.

Ziyaret ve tıklama sayıları farklı

Şu nedenlerden dolayı farklılık olabilir:

  • bazı reklam kampanyalarınıza Metrica sayaçlarını bağlamadınız;

  • site ziyaretçisinin tarayıcısında, işletim sisteminde veya proxy sunucusunda sayaç yüklemesini engelleyen reklam engelleyici kuruludur (örneğin Adblock);

  • teknik sorunlar: ziyaretçi sayaç henüz yüklenmeden önce siteyi terketmiştir;

  • reklamlara sanal kartvizit eklediniz, kartvizite yapılan tıklamalar sitenizin ziyaretiyle sonuçlanmamış olabilir.

Direct istatistiğinde ve sayacımda farklı Metrica verileri görüyorum

Gösterim derinliği, dönüşüm göstergeleri ve hedef fiyatları Metrica'dan Direct istatistiğine aktarılır. Sitenizde birkaç sayaç varsa Metrica'da bu veriler her sayaç için ayrı hesaplanır, Direct'te ise tüm sayaçlar için toplam hesaplanır.

“Geçersiz tıklamalara” karşı koruma

Yayınlanan reklamların güvenliğine büyük önem veren Yandex.Direct'te, kötü niyetli ve hatalı tıklamalara karşı koruma sağlamak üzere hem otomatik hem de manuel filtreleme yöntemleri üzerine kurulu çok aşamalı bir güvenlik teknolojisi kullanılır.

Direct'in geçersiz saydığı ve böylelikle Direct istatistik raporlarına dahil edilmeyen tıklamaların bedelleri Reklamveren'in hesabından çekilmez.

Reklam tıklamalarının sayısındaki artışlar çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir. En sık sebepler Gösterimlerde (tıklamalarda veya harcamalarda) ani yükselmeyi (veya düşüşü) farkettim bölümünde anlatılmıştır.

Gösterim (veya tıklama ya da harcama) istatistiklerinde bir sıçrama (veya bir düşüş) farkettim.

Tıklama veya gösterim sayısını etkileyebilecek nedenler:

Reklam kampanyanızda değişiklikler yaptınız

Kampanyanız ayarlarında az önce yaptığınız değişiklikler de kampanya istatistiklerindeki bir sıçramaya veya düşüşe neden olabilir.

Reklam metinlerinde ve kampanya ayarlarında yapılan ufak düzenlemeler (saat, gösterim bölgesi, strateji) ve teklif değişiklikleri içerik reklamın istatistiğini etkileyebilir. Reklamlarınızın gösterim koşulu olduğu için anahtar sözcük gruplarında yapılan değişiklikler özellikle önemlidir. Örneğin gösterimlerin ve tıklamaların ani yükselişi popüler sözcük grubunun anahtar sözcük gruplarının listesine eklenmesine sebep olabilir.

İstatistikler dış etkenlerin etkisiyle değişiklikler gösterdi

Tıklamaların büyük kısmının hangi sözcük gruplarına göre yapıldığını öğrenmek için istatistiğin Günlere göre sözcük grupları bölümüne gidin. Bazı sözcük grupları istatistikte bariz bir şekilde öne çıkıyorsa buna dış faktörler sebep olmuş olabilir (mevsim, televizyon programı, haber v.s.). Sitenize geçiş yapılan belirli arama sorgularını görmek için Metrica raporlarını kullanabilirsiniz.

Sıralanan sebep seçenekleri benim durumuma uygun değildir.

Verilerin işlenmesi 10 dakika kadar sürebilir

Günlük istatistik ve Genel istatistik bölümlerinde varsıyılan olarak kampanyaya göre toplam veriler gösterilmektedir. Ayrıntılı bilgileri almak için reklamlara göre ayrıntılı istatistiği göster işaretleyin.

Ayrıntılı (reklamlara göre) istatistik istendiğinde sistem istenilen istatistik verilerin yaklaşık boyutunu otomatik olarak belirler. İstenilen veri boyutu büyük olursa işlenmesi uzun sürebilir veya tarayıcı haritasına sebep olabilir. Bu durumda sayfa yüklenirken uyarı penceresi açılır. Bu pencerede reklamveren XLS dosya biçiminde ayarlı istatistik hazırlanmasını veya verilerin tarayıcı penceresinde görüntülenmesini seçebilir.

En güvenli seçenek dosyanın aktarılmasıdır. XLS raporunun oluşturması 15 dakika ile bir saat arasında sürebilir; daha sonra sizin için uygun bir zamanda onu inceleyebilirsiniz. Hazır XLS dosya istatistik görüntüleme sayfasında "XLS'te istatistik" bölümünde yer alır ve iki hafta boyunca saklanır.

Makaleyi değerlendirin
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz!