Direct
Bilgi

Gösterimle ilgili sorunlar

Reklamın gösterilip gösterilmediği nasıl kontrol edilir?

Reklamlarınız hem arama sonuçları sayfasında hem de Yandex servislerinde gösterilebilir. Ayrıntılı bilgiyi Gösterim kuralları bölümünde bulabilirsiniz.

Reklamınızın tüm gösterimleri istatistik raporlarında yansıtılır. Örneğin belirli zaman aralığında kaç gösterimin yapıldığını, hangi anahtar sözcük gruplarına göre ve hangi bölgelerde bu gösterimlerin yapıldığını görebilirsiniz.

Reklamın gösterilmemesinin en yaygın sebepleri

Reklamın daha iyi pozisyonlarda gösterilmesi nasıl sağlanabilir?

Reklam gösterilmiyor

Moderasyondan geçmiş reklamların gösterilmemesine sebep olabilecek nedenler:

reklam henüz etkinleştirme aşamasından geçmemiştir
Siparişi kısa zaman önce açtıysanız ve ödeme yaptıysanız reklam henüz aktivasyon aşamasını geçmemiş olabilir. Kampanyanın açılması ve arama sonuçlarında çıkması arasında yaklaşık 40 dakika geçer; maksimum aktivasyon süresi 3 saattir.
reklam Yandex arama sonuçlarının ilk sayfasına girmedi
Reklamınızın gösterimlerini Yandex.Direct'in tüm reklamların görüntüleme sayfasında kontrol edin (arama anahtar sözcük gruplarına göre yapılmaktadır). Gösterim pozisyonuyla ilgili sorularınız varsa veya pozisyonu değiştirmek istiyorsanız özel forma gidin.
sipariş ödemesi yapılmamıştır
Reklam gösterimleri, reklam kampanyası ödendikten sonra başlar. Banka veya internet bankacılığı yoluyla ödeme yaptıysanız Yandex ödeme onayını aldıktan sonra reklam gösterimleri başlar. Ödeme bilgileri her üç saatte bir çevrimiçi sistem aracılığıyla kontrol edilir.
reklamın saati ve bölgesi tarayıcıda belirtilen saat ve bölge ayarlarıya aynı değil
Saat veya tarih ayarları reklam kampanyanızın reklam gösterim zamanı ile uyumlu olmayabilir. Tarayıcınızda belirtilen bölge, reklam gösterim bölgesiyle aynı olmalıdır.

Ayrıntılı bilgi Reklamlarım neden gösterilmiyor? bölümünde verilmiştir.

Yukarıda açıklanan nedenler benim durumumda geçerli değil

İpucu. Reklam moderasyondan geçemediyse reddedilen reklamın Nasıl düzeltilir? bağlantısına tıklayarak ret nedenlerini öğrenebilirsiniz. Moderasyonla ilgili sorularınızı form aracılığıyla sorabilirsiniz.

Seçilen pozisyonda reklam gösterilmiyor

Reklamlarınız hem arama sonuçları sayfasında hem de Yandex servislerinde gösterilebilir.

Reklamın Arama'da ortalama gösterim pozisyonunu Rapor sihirbazı'nda görebilirsiniz. Yeterince yüksek olmayan pozisyonun sebebi düşük teklifler veya seçilen gösterim stratejisinin çalışma özelliklerine bağlı olabilir.

Belirtilen teklif, gerekli pozisyona girmek için yetersizdir

Reklamın gösterim yeri belirtilen teklife bağlıdır. Reklamın gerekli pozisyonda gösterilmesi için sadece gerekli stratejiyi seçmek yetmez, Direct arayüzünde önerilen tıklama fiyatına eşit veya bu fiyatın üstünde olan tıklama fiyatını da belirtmelisiniz.

Örneğin garantili gösterim bloğuna girmek için sistem tarafından önerilen tıklama başına maliyet değerinin altında bir teklif belirttiyseniz reklamınız sadece dinamik gösterim bloğuna girebilir (seçilen strateji ne olursa olsun).

İstediğiniz pozisyonlardaki fiyat değişikliklerini takip etmek ve gerektiğinde teklifleri güncellemek son derece önemlidir. Reklam pozisyonları kolay takip etmek için kullanıcı ayarlarında ilgili bildirimi etkinleştirebilirsiniz.

Seçilen otomatik strateji

Otomatik teklif yönetimine sahip stratejilerin hedefi, arama sonuçlarında belirli pozisyonların tutulmasından ziyade belirtilen ayarlar çerçevesinde maksimum etkili tıklama ve gösterim sayısı sağlamaktır. Her sözcük grubu için tıklama başına maliyet değeri otomatik olarak belirlenir ve daha yüksek pozisyonlarda (süper pozisyon veya garantili gösterim bloklarında) gösterimler için yeterli olmayabilir.

Otomatik stratejiler belirli sözcük grupları için öncelikler belirtmeyi sağladığını fakat bu önceliklerin garantili gösterim veya süper pozisyon bloklarında yüksek gösterim pozisyonları garanti etmediğini unutmamak gerekir. Bu ayarın, bütçe dağıtılırken bu sözcük grubunun diğer sözcük gruplarına göre daha ağır olacağı anlamına gelir. Sistem orta ve düşük önceliğe sahip sözcük gruplarındaki teklifleri aza indirerek yüksek önceliğine sahip sözcük gruplarını mümkün olunca yüksek pozisyonlarda göstermeye çalışır.

Reklam gösterim pozisyonları kendiniz yönetmek istiyorsanız manuel teklif yönetimi stratejisini seçebilir teklifleri istediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz.

Tahmin, gelişmiş coğrafi hedeflemeyi dikkate almaz
Belirli pozisyon için tıklama fiyatı, reklamınızın bu pozisyonda yayınlanması için gerekli tahmini tekliftir. Arama sonuçlarında pozisyon fiyatlarının tahmini oluşturulurken sadece reklamınız veya kampanyanız için belirlenen gösterim bölgeleriyle aynı olan reklamlar yer almaktadır. Farklı bölgelere ait gösterim için uygun olan (gelişmiş coğrafi hedefleme özelliği etkin durumunda olan) reklamlar açık artırmada yer alır fakat pozisyon fiyatlarının tahmininde dikkate alınmaz. Bu nedenle teklifiniz yeterli olsa bile bazı durumlarda reklam istenilen pozisyonda gösterilmeyebilir.
Yanıtlanmayan sorularım var

“Gösterim sayısı az” durumu eklendi

Mevcut ayarlarda gruptaki reklamlar çok az gösteriliyor veya hiç gösterilmiyorsa bu durum yazısını görürsünüz.

"Gösterim sayısı az" durumunu belirtmeden önce sistem, reklam grubunun gösterimleri hakkında toplanan verileri değerlendirir. Durum otomatik olarak güncellenmektedir. Aralıklı olarak sistem gruptaki reklamları göstermeye çalışır. Reklam grubunda gösterim sayısı artarsa bu grup aktif gösterimlere geri döner.

Bu durumda olan reklam grubu için önerilen teklifler ve 28 günlük istatistik geçersizdir. Toplanan istatistik Rapor sihirbazında incelenebilir.

Düşük gösterim sayısını arttırmak için reklam grubunuzdaki ayarları gözden geçirin. Size yardım edebilecek bazı temel önerileri topladık.

Farklı anahtar sözcük gruplarını seçin

Seçtiğiniz anahtar sözcük grupları arama sorgularında az kullanılıyor olabilirler veya ağlardaki gösterimler için çok dar değerlere sahiptirler. Farklı anahtar sözcük gruplarını eklemeyi veya sözcük gruplarını operatörler, negatif anahtar sözcükler ve negatif anahtar sözcük grupları ile kısıtlarken daha esnek olmayı deneyin. Anahtar sözcük grubu listesini oluştururken sözcük seçimi servisini kullanmanızı öneririz. Bu servis sayesinde ayda kaç kişinin herhangi bir sözcük grubunu aradıklarını öğrenebilirsiniz ve eşanlamlı sorguları görebilirsiniz.

Anahtar sözcük gruplarını birleştirin

Birlikte yeterli gösterim sayısını elde etmeleri için nadir anahtar sözcük grupları tek bir reklam grubunda birleştirilebilir. Şablon yardımıyla her anahtar sözcük grubu için özel bir reklam oluşturabilirsiniz. Aynı reklam fakat farklı anahtar sözcük grupları ile gelen kullanıcıları farklı sayfalara yönlendirmek için URL parametrelerini kullanın (örneğin {keyword} veya {param1} ve {param2}).

Hedef kitle seçim koşulunu değiştirin

Çok dar hedef kitle seçim koşulunu belirtmiş olabilirsiniz. Bu koşula uygun çok az sayıda kullanıcı mevcut. Koşulu değiştirmeyi ve daha az kısıtlama belirtmeyi deneyin.

Coğrafi hedefleme ayarlarını kontrol edin

Coğrafi hedefleme ayarlarında belli bir şehir seçtiyseniz reklamlar, sadece bu şehirde bulunan veya özellikle bu şehir ile ilgilenen kişilere gösterilir. Bazı şehirlerde belirttiğiniz anahtar sözcük grubuna veya seçim koşuluna göre gösterimler yapılmayabilir. Yakındaki şehirleri veya tüm bölgeyi seçmeyi deneyin.

Maksimum teklifi arttırın

Gruptaki reklamlar düşük tekliften veya düşüren teklif düzenlemeden dolayı açık artırmayı kazanamıyor olabilirler. Teklifleri arttırarak veya düşüren teklif düzenlemelerini çıkartarak açık artırmayı daha sık kazanabilirsiniz ve gösterim için seçilebilirsiniz.

Farklı anahtar sözcük gruplarını seçin

Seçtiğiniz anahtar sözcük grupları arama sorgularında az kullanılıyor olabilirler veya ağlardaki gösterimler için çok dar değerlere sahiptirler. Farklı anahtar sözcük gruplarını eklemeyi veya sözcük gruplarını operatörler, negatif anahtar sözcükler ve negatif anahtar sözcük grupları ile kısıtlarken daha esnek olmayı deneyin. Anahtar sözcük grubu listesini oluştururken sözcük seçimi servisini kullanmanızı öneririz. Bu servis sayesinde ayda kaç kişinin herhangi bir sözcük grubunu aradıklarını öğrenebilirsiniz ve eşanlamlı sorguları görebilirsiniz.

Anahtar sözcük gruplarını birleştirin

Birlikte yeterli gösterim sayısını elde etmeleri için nadir anahtar sözcük grupları tek bir reklam grubunda birleştirilebilir. Şablon yardımıyla her anahtar sözcük grubu için özel bir reklam oluşturabilirsiniz. Aynı reklam fakat farklı anahtar sözcük grupları ile gelen kullanıcıları farklı sayfalara yönlendirmek için URL parametrelerini kullanın (örneğin {keyword} veya {param1} ve {param2}).

Hedef kitle seçim koşulunu değiştirin

Çok dar hedef kitle seçim koşulunu belirtmiş olabilirsiniz. Bu koşula uygun çok az sayıda kullanıcı mevcut. Koşulu değiştirmeyi ve daha az kısıtlama belirtmeyi deneyin.

Farklı mobil uygulama kategorilerini ekleyin

Yandex'in araştırmaları, kullanıcıların çoğu bir veya iki kategori ile sınırlı kalmadıklarını göstermektedir. Farklı uygulama kategorilerini veya “Genel kategori” kategorisini ekleyin.

Coğrafi hedefleme ayarlarını kontrol edin

Coğrafi hedefleme ayarlarında belli bir şehir seçtiyseniz reklamlar, sadece bu şehirde bulunan veya özellikle bu şehir ile ilgilenen kişilere gösterilir. Bazı şehirlerde belirttiğiniz anahtar sözcük grubuna veya seçim koşuluna göre gösterimler yapılmayabilir. Yakındaki şehirleri veya tüm bölgeyi seçmeyi deneyin.

Maksimum teklifi arttırın

Gruptaki reklamlar düşük tekliften veya düşüren teklif düzenlemeden dolayı açık artırmayı kazanamıyor olabilirler. Teklifleri arttırarak veya düşüren teklif düzenlemelerini çıkartarak açık artırmayı daha sık kazanabilirsiniz ve gösterim için seçilebilirsiniz.

Reklamdaki favicon

Reklamı yapılan sitenin simgesi (favicon), Yandex arama sonuçlarında Direct reklamlarına eklenebilir.

Reklam ilanına favicon nasıl eklenir?

Favicon resmi olarak favicon.ico dosyasından resim yükleniyor. Genelde bu dosya reklamı yapılan sitenin kök kataloğunda bulunur veya HTML kodunda yazılıdır.

Not. 

Yeni favicon ekledikten sonra verilerin yenilenmesi için bir süre gerekebilir.

Reklamım faviconsuz görüntüleniyor

Faviconun sitenizde doğru kurulup kurulmadığını kontrol edin.

Dikkat! 

Kurulmuş olan faviconu değiştirdiyseniz veya yeni favicon eklediyseniz, verilerin yenilenmesi için bir süre gerekebilir.

Favicon doğru kuruldu ancak görüntülenmiyor

Yandex.Direct, tüm reklam teklifleri için faviconun gösterimini garanti etmez (favicon doğru kurulmuş olsa bile).

Dikkat! 

Kurulmuş olan faviconu değiştirdiyseniz veya yeni favicon eklediyseniz, verilerin yenilenmesi için bir süre gerekebilir.

Makaleyi değerlendirin
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz!