Direct
Bilgi

Gösterimle ilgili sorunlar

Reklamın gösterilip gösterilmediği nasıl kontrol edilir?

Reklamlarınız hem arama sonuçları sayfasında hem de Yandex servislerinde gösterilebilir. Ayrıntılı bilgiyi Gösterim kuralları bölümünde bulabilirsiniz.

Reklamınızın tüm gösterimleri istatistik raporlarında yansıtılır. Örneğin belirli zaman aralığında kaç gösterimin yapıldığını, hangi anahtar sözcük gruplarına göre ve hangi bölgelerde bu gösterimlerin yapıldığını görebilirsiniz.

Reklamın gösterilmemesinin en yaygın sebepleri

Reklamın daha iyi pozisyonlarda gösterilmesi nasıl sağlanabilir?

Reklam gösterilmiyor

Moderasyondan geçmiş reklamların gösterilmemesine sebep olabilecek nedenler:

reklam henüz etkinleştirme aşamasından geçmemiştir
Siparişi kısa zaman önce açtıysanız ve ödeme yaptıysanız reklam henüz aktivasyon aşamasını geçmemiş olabilir. Kampanyanın açılması ve arama sonuçlarında çıkması arasında yaklaşık 40 dakika geçer; maksimum aktivasyon süresi 3 saattir.
reklam Yandex arama sonuçlarının ilk sayfasına girmedi
Reklamınızın gösterimlerini Yandex.Direct'in tüm reklamların görüntüleme sayfasında kontrol edin (arama anahtar sözcük gruplarına göre yapılmaktadır). Gösterim pozisyonuyla ilgili sorularınız varsa veya pozisyonu değiştirmek istiyorsanız özel forma gidin.
sipariş ödemesi yapılmamıştır
Reklam gösterimleri, reklam kampanyası ödendikten sonra başlar. Banka veya internet bankacılığı yoluyla ödeme yaptıysanız Yandex ödeme onayını aldıktan sonra reklam gösterimleri başlar. Ödeme bilgileri her üç saatte bir çevrimiçi sistem aracılığıyla kontrol edilir.
reklamın saati ve bölgesi tarayıcıda belirtilen saat ve bölge ayarlarıya aynı değil
Saat veya tarih ayarları reklam kampanyanızın reklam gösterim zamanı ile uyumlu olmayabilir. Tarayıcınızda belirtilen bölge, reklam gösterim bölgesiyle aynı olmalıdır.

Ayrıntılı bilgi Reklamlarım neden gösterilmiyor? bölümünde verilmiştir.

Yukarıda açıklanan nedenler benim durumumda geçerli değil

İpucu. Reklam moderasyondan geçemediyse reddedilen reklamın Nasıl düzeltilir? bağlantısına tıklayarak ret nedenlerini öğrenebilirsiniz. Moderasyonla ilgili sorularınızı form aracılığıyla sorabilirsiniz.

Seçilen pozisyonda reklam gösterilmiyor

Reklamlarınız hem arama sonuçları sayfasında hem de Yandex servislerinde gösterilebilir.

Reklamın Arama'da ortalama gösterim pozisyonunu Rapor sihirbazı'nda görebilirsiniz. Yeterince yüksek olmayan pozisyonun sebebi düşük teklifler veya seçilen gösterim stratejisinin çalışma özelliklerine bağlı olabilir.

Belirtilen teklif, gerekli pozisyona girmek için yetersizdir

Reklamın gösterim yeri belirtilen teklife bağlıdır. Reklamın gerekli pozisyonda gösterilmesi için sadece gerekli stratejiyi seçmek yetmez, Direct arayüzünde önerilen tıklama fiyatına eşit veya bu fiyatın üstünde olan tıklama fiyatını da belirtmelisiniz.

Örneğin garantili gösterim bloğuna girmek için sistem tarafından önerilen tıklama başına maliyet değerinin altında bir teklif belirttiyseniz reklamınız sadece dinamik gösterim bloğuna girebilir (seçilen strateji ne olursa olsun).

İstediğiniz pozisyonlardaki fiyat değişikliklerini takip etmek ve gerektiğinde teklifleri güncellemek son derece önemlidir. Reklam pozisyonları kolay takip etmek için Kampanya parametrelerinde ilgili bildirimi etkinleştirebilirsiniz.

Seçilen otomatik strateji

Otomatik teklif yönetimine sahip stratejilerin hedefi, arama sonuçlarında belirli pozisyonların tutulmasından ziyade belirtilen ayarlar çerçevesinde maksimum etkili tıklama ve gösterim sayısı sağlamaktır. Her sözcük grubu için tıklama başına maliyet değeri otomatik olarak belirlenir ve daha yüksek pozisyonlarda (süper pozisyon veya garantili gösterim bloklarında) gösterimler için yeterli olmayabilir.

Otomatik stratejiler belirli sözcük grupları için öncelikler belirtmeyi sağladığını fakat bu önceliklerin garantili gösterim veya süper pozisyon bloklarında yüksek gösterim pozisyonları garanti etmediğini unutmamak gerekir. Bu ayarın, bütçe dağıtılırken bu sözcük grubunun diğer sözcük gruplarına göre daha ağır olacağı anlamına gelir. Sistem orta ve düşük önceliğe sahip sözcük gruplarındaki teklifleri aza indirerek yüksek önceliğine sahip sözcük gruplarını mümkün olunca yüksek pozisyonlarda göstermeye çalışır.

Reklam gösterim pozisyonları kendiniz yönetmek istiyorsanız manuel teklif yönetimi stratejisini seçebilir teklifleri istediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz.

Tahmin, gelişmiş coğrafi hedeflemeyi dikkate almaz
Belirli pozisyon için tıklama fiyatı, reklamınızın bu pozisyonda yayınlanması için gerekli tahmini tekliftir. Arama sonuçlarında pozisyon fiyatlarının tahmini oluşturulurken sadece reklamınız veya kampanyanız için belirlenen gösterim bölgeleriyle aynı olan reklamlar yer almaktadır. Farklı bölgelere ait gösterim için uygun olan (gelişmiş coğrafi hedefleme özelliği etkin durumunda olan) reklamlar açık artırmada yer alır fakat pozisyon fiyatlarının tahmininde dikkate alınmaz. Bu nedenle teklifiniz yeterli olsa bile bazı durumlarda reklam istenilen pozisyonda gösterilmeyebilir.
Yanıtlanmayan sorularım var

Reklamdaki favicon

Reklamı yapılan sitenin simgesi (favicon), Yandex arama sonuçlarında Direct reklamlarına eklenebilir.

Reklam ilanına favicon nasıl eklenir?

Favicon resmi olarak favicon.ico dosyasından resim yükleniyor. Genelde bu dosya reklamı yapılan sitenin kök kataloğunda bulunur veya HTML kodunda yazılıdır.

Not. 

Yeni favicon ekledikten sonra verilerin yenilenmesi için bir süre gerekebilir.

Reklamım faviconsuz görüntüleniyor

Faviconun sitenizde doğru kurulup kurulmadığını kontrol edin.

Dikkat! 

Kurulmuş olan faviconu değiştirdiyseniz veya yeni favicon eklediyseniz, verilerin yenilenmesi için bir süre gerekebilir.

Favicon doğru kuruldu ancak görüntülenmiyor

Yandex.Direct, tüm reklam teklifleri için faviconun gösterimini garanti etmez (favicon doğru kurulmuş olsa bile).

Dikkat! 

Kurulmuş olan faviconu değiştirdiyseniz veya yeni favicon eklediyseniz, verilerin yenilenmesi için bir süre gerekebilir.

Makaleyi değerlendirin
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz!