Direct
Bilgi

Reklam etkililiği

Siteye geçişler yapıldı fakat sipariş veren olmadı

Özür dileriz, sitenizin kalitesi ve tasarımı, fiyatlar, sunduğunuz ürün veya hizmetlerin özellikleri gibi birçok parametreye bağlı olduğu için müşterilerle olan görüşme sayınıza müdahale yetkimiz yoktur. Ancak şunu teklif edebiliriz:

  • reklamın sunulan ürün veya hizmete daha uygun olması için reklam içeriği ne şekilde değiştirilebilir konusunda öneri verebiliriz;

  • daha net anahtar sözcük grupları seçebiliriz ve ilgili negatif anahtar sözcükleri ekleyebiliriz;

  • reklam bağlantısının, sunulan ürün veya hizmetini tam anlamıyla açıklayan sayfaya yönlendirip yönlendirmediğini kontrol edebiliriz. Bağlantı sitenin ana sayfasına yönlendiriyorsa kullanıcılar reklamınızı görmek için bir yol görmüyor olabilir ve siteden ayrılıyor olabilir;

  • gösterim bölgesini belirtin: ziyaretçilerin geldiği bölgede çalışmıyor olabilirsiniz;

  • reklam gösterimleri, telefona cevap verebileceğiniz zamanında gerçekleşsin diye zaman hedeflemeyi kurun;

  • reklam kampanyasının anahtar sözcük gruplarına göre teklifinizi yükseltmeniz veya daha fazla tıklama elde etmek için otomatik bütçeyi etkinleştirmeniz gerekli olabilir.

Daha ayrıntılı bilgileri Doğru reklam nasıl oluşturulur? ve Reklam kampanyanın etkililiği nasıl arttırılır? bölümlerinde bulabilirsiniz.

Etkililiği artırmaya yönelik öneriler

Reklamdan maksimum verim almanıza ve gereksiz harcamadan kurtulmanıza yardımcı olacak önerileri bu sayfada bulacaksınız.

Önerilerimizin bir kısmı reklam metinleri ve anahtar sözcük grupları ile çalışmayla ilgilidir. "Kampanyalarım" veya Direct arayüzü türüne göre "Reklamlarım" bağlantısına istediğiniz an tıklayarak reklamlarınızı görebilir ve düzenleyebilirsiniz.

Bir genel reklam yerine birkaç daha net reklam oluşturun

Bu şekilde farklı hedef müşteri gruplarına, aradıkları ürünü sizde bulabilecekleri mesajını verebilirsiniz. Örneğin "Türkiye'deki lüks otellerin geniş yelpazesi bizde" reklamı yerine şöyle birkaç reklam vermek daha etkili olur: "İstanbul'un lüks otelleri sizi bekliyor" ("İstanbul otel", "İstanbul konaklama" vb. sözcük gruplarına göre), "Antalya'da her zevke uygun oteller" ("Antalya otel", "Antalya pansiyon" sözcük gruplarına göre) vs.

Herhangi bir reklama yapılan tıklamaların fiyatı reklam kampanyasının ortak hesabından çekildiği için bütçenin arttırılması gerekmez.

Daha sonra fiyat listenizin en popüler pozisyonlarına göre örneğin “Antalya Melas Lara 5* oteli için en iyi teklif” gibi daha net teklifler yapmak isteyebilirsiniz.

Çok genel anahtar sözcük gruplarını kullanmayın

Reklam için sorguları netleştirmek önemlidir; aksi takdirde hiç ilgisi olmayan insanlar reklamınızı görür. Yukarıdaki örnekte gösterildiği gibi otel anahtar sözcük grubuna göre reklam yayınlanmamalıdır. Bu durumda reklam sadece sizin hedef ziyaretçi kitlenize değil Yandex'te Almanya'da otel, otelde iş fırsatı arayanlara da gösterilir.

Reklam başlığı ve metniyle denemeler yapın

Reklam pozisyonuna fiyat dışında ziyaretçiler arasındaki popülarite tahmini, tıklanabilirlik veya CTR tahmini, etki edebilir.

Reklam metninin iyileşmesi daha fazla ziyaretçi çekmenize fırsat verir, bu da düşük tıklama fiyatlarıyla daha yüksek pozisyonlarda reklam göstermek demektir.

Reklamınızın avantajlarını (teslimat koşulları, bonuslar, indirimler vb.) anlatın. Fiyatları, bölgeyi, herşeyi teklifinizi daha net ve alıcılar için daha çekici hale getirmek için belirtin.

Reklam gösterim bölgesini belirtin

Hizmet verdiğiniz bölgede yaşayan insanlar için sizinle çalışmak kolay olacaktır. Bu bölgeleri seçmenizi tavsiye ederiz. Örneğin bütçe tasarrufu açısından çalışma alanınızı şirketinizin bulunduğu şehirle sınırlandırmakta yarar var.

Sadece reklamı değil sitenizi de iyileştirin

Direct'teki içerik reklamı sayesinde sitenize ilgili ziyaretçileri çekebiliyorsunuz. Ancak sitenizi ziyaret eden her kullanıcı ziyaret sonunda müşteriniz olmayabilir.

Ziyaretçilerin gitme sebeplerini ve sonucu nasıl iyileştirebileceğinizi Yandex.Metrica yardımıyla anlayabilirsiniz.

1. Adım Sitenize Metrica sayacını kurun;

2. Adım: Kullanıcıların sitenizde hangi anahtar işlemleri yapmalarını istediğinizi belirleyin (örneğin siparişin onaylanması) ve Metrica'nın arayüzünde sitenizin ilgili sayfasını hedef olarak işaretleyin (örneğin sipariş onaylama sayfasını veya iletişim bilgileri sayfasını).

3. Adım: Kullanıcılarınızın ne kadar sıklıkla bu hedeflere ulaştıklarını yani müşteri statüsüne geçip geçmediklerini takip edin. Kullanıcıların sitenizde nasıl davrandıklarını anlamak için diğer Yandex.Metrica raporlarını kullanın. Örneğin hangi bağlantılar daha sık tıklanır, sayfalar hangi sırayla görüntülenir ve hangi etapta müşteriler siparişten vazgeçebilir...

Etkililiğin ne şekilde analiz edilmesi gerektiğinin ayrıntılarını Metrica'nın Yardım bölümünde bulabilirsiniz; servis ile ilgili sorularınızı varsa iletişim formu aracılığıyla sorabilirsiniz.

Direct'te reklam yayınlama ile ilgili sorularınız varsa Bize ulaşın bölümlerinde gerekli konuyu seçerek sorunuzu yöneltebilirsiniz.

Makaleyi değerlendirin
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz!