Kampanyanın dönüşüm sayısı çok az

Kampanyanın dönüşüm sayısının az olmasının en yaygın nedenlerini bu sayfada topladık ve bu tür kampanyaların nasıl ayarlanması gerektiğiyle ilgili önerilerimizi de yine buraya ekledik.

  1. Metrica ayarları
  2. Hedeflerin ulaşılabilirliği
  3. Dönüşüm fiyatı
  4. Direct hesabındaki bakiye
  5. Kampanyanın kontrol edilebilecek diğer ayarları

Metrica ayarları

  • Kullandığınız sayacı kontrol edin: Bu sayaca erişim yetkiniz olması gerekir. Sitedeki ve Yandex Direct'teki sayaç numaraları aynı olmalıdır.

  • Kampanyanın optimizasyonu için kullandığınız hedefin doğru çalıştığından emin olun. Bunu, bu talimatları izleyerek yapabilirsiniz.

    Dönüşümü kendiniz gerçekleştirmeyi deneyin. Ardından bu dönüşümün Yandex Metrica sayacı tarafından hesaplanmış olduğundan emin olun.

Hedeflerin ulaşılabilirliği

Site için hedef
  • Seçilen hedef için haftalık olarak gerçekleşen dönüşüm sayısı 10'dan az ise hunide daha yüksek bulunan bir hedef seçerek hedefe haftada en az 10 kez ulaşılmasını sağlamaya çalışın; böylece algoritmaya gerekli eğitimi sağlarsınız. Ayrıca, bütçe tutarınızı veya dönüşüm fiyatını da artırabilirsiniz.

  • Strateji ayarlarında hedefin bulunamadığı gösteriliyorsa bunun Yadex Metrica'dan silinmediğinden emin olun. Hedef çalışmıyorsa hedefin ayarlarını kontrol edin veya kampanyanın optimizasyonu için başka bir hedef seçin.
  • Geçmiş dönemlere ait verileri analiz ederken seçilen ilişkilendirme modeline dikkat edin: İlgili ayarlar kampanya ayarlarıyla aynı olmalıdır.

Mobil uygulama hedefi

Optimizasyonda mobil uygulamada belirtilen yararlı eylemlere dayalı hedefler kullanıyorsanız:

  • Mobil uygulama hedefinin göstergesinin yeşile dönüştüğünden emin olun (bu yeşil gösterge, hedefin yararlı eylemler sağlıyor olduğunu gösterir).

  • Hedefin göstergesi griyse mobil uygulamadan yararlı eylemlerin aktarım ayarlarının doğruluğunu kontrol edin.
  • Hedef kitlenin önemli bir kısmını (örneğin, mobil cihaz kullanıcılarını) gösterimlerden hariç tutmadığınızdan emin olun.

  • Reklamdaki bağlantıların doğru senaryoya göre çalıştığından emin olun.

Dönüşüm fiyatı

  • Dönüşüm fiyatını kontrol edin: Bu değer, sektörünüzde dönüşümler elde etmek için yeterli düzeyde olmalıdır. Analiz için geçmiş dönemlere ait verileri kullanabilirsiniz. İstatistik verilerine dayanılarak en uygun dönüşüm fiyatının hesaplanması hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.

  • Henüz toplanan istatistikleriniz yoksa Maksimum Dönüşüm Sayısı stratejisini etkinleştirip yalnızca haftalık bütçe tutarı için limit uygulayarak ortalama dönüşüm fiyatını belirleyin. İstediğiniz bütçe tutarını ve haftalık olarak 10'dan fazla dönüşümün gerçekleşebileceği bir hedef belirtin. Kampanyayı başlatın.

    Sistem, belirtilen bütçe karşılığında mümkün olduğunca çok sayıda (başka bir deyişle mümkün olduğunca en ucuza) dönüşüm satın almaya çalışır. Stratejinin gerekli şekilde eğitilmesi için sonuçları değerlendirip haftalık bütçeyi en fazla 2 veya 3 haftada bir değiştirin.

    2 veya 3 hafta içinde algoritma, hedef dönüşüm fiyatını ayarlamak için kullanabileceğiniz bir değer bulur. Bu şekilde belirlenen dönüşüm fiyatı çok yüksek olursa reklam materyallerinin (reklamların veya varış sayfalarının) kalitesine dikkat edin veya gösterim koşullarını kontrol edin.

Dönüşümleri takip etmek için Dönüşüm Raporu'nu kullanın.

Direct hesabındaki bakiye

Ortak hesap bakiyenizin yeterli olduğundan ve reklam kampanyasının sürekli çalıştığından emin olun. Ortak hesabın günlük bütçe limitini kontrol edin. Bakiye yetersizliği nedeniyle kampanyaların durdurulması optimizasyon algoritmalarının performansını olumsuz etkiler.

Kampanyanın kontrol edilebilecek diğer ayarları

  1. Ödeme modeli. Hedefe ulaşma sayısı yetersiz olduğunda tıklama başına ödeme modeline geçiş yapmayı deneyebilirsiniz: Böylece algoritma, testler yaparken daha serbest davranarak size ek dönüşümler sağlayabilir. Birkaç hafta sonra hedefe ulaşma sayısı yeterli düzeye çıkınca kampanyayı tekrar dönüşüm başına ödeme modeline geri getirebilirsiniz.

  2. Haftalık bütçe. Haftalık bütçe, en yüksek fiyatla en az 10 dönüşümü satın almak için yeterli olmalıdır (birden fazla fiyat varsa). Bütçe tutarı yetersizse limiti artırın.

  3. Kampanya kapsamını kısıtlayan hedefleme ayarları: Teklif düzenlemeleri, negatif anahtar kelimeler, zaman hedeflemesi, gösterime kapalı platformlar, coğrafi hedefleme, gösterim koşulları.

  4. Moderasyon durumları. Herhangi bir reklam veya reklam bölümü reddedildiyse ya da gösterim kısıtlamaları uygulandıysa gerekli değişiklikleri yaptıktan sonra bunları yeniden moderasyona gönderin.

Kampanyayı kontrol ederken Yandex Direct'in verimlilik artırma konusunda önerilerini inceleyin. Bunlar mavi renkte gösterilir. Yandex Direct, kampanyanın performansını artırmak için en uygun dönüşüm fiyatını veya bütçe kısıtlamalarını önerebilir.

Başka sorunuz var mı?

Uyarı. Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adınızı ekranın sağ üst köşesinde görebilirsiniz. Uzman, sadece başvurunun işlenmesi sırasında verilerinize erişim kazanacaktır.