Direct
Bilgi
Bize ulaşın

Tıklama fiyatının hesaplanması

Garantili ve süper pozisyona giriş fiyatının hesaplama kuralları

Her pozisyonun fiyatı, mevcut anahtar sözcük grubuna göre diğer reklamverenlerle rekabete bağlıdır. Dolayısıyla pozisyon fiyatı farklı sözcük grupları için değişir.

Gösterim pozisyonu fiyatını aşağıdaki faktörler etkiler:

  • Mevcut sözcük grubunda reklamlarınızın göstergeleri: CTR, kalite göstergesi;

  • Aynı anahtar sözcük grubuna ilişkin olan rekabet eden tüm reklamların göstergeleri; CTR, kalite göstergesi ve teklifler.

Tıklanma Oranı (CTR) hesaplandığında mevcut anahtar sözcük grubuna göre oluşturulmuş gruptaki tüm reklamların son 28 gün içindeki gösterimleri ve tıklamaları hesaba katılır. İstatistik verileri yetersiz olduğunda tahmin kullanılır.

Garantili gösterimler ve süper pozisyon için CTR ayrı olarak hesaplanır. Garantili gösterimlere giriş fiyatı ve 1. pozisyon fiyatı hesaplanırken garantili gösterimler alanındaki CTR hesaba katılır; süper pozisyona giriş fiyatı ve süper pozisyonunun 1. ve 2. sıra fiyatı hesaplanırken süper pozisyondaki CTR hesaba katılır. Direct arayüzünde genelleştirilmiş Tıklanma Oranı (CTR) gösterilir.

Kalite katsayısı, reklamın sorguyla ilgililiğini, sözcük grubuna ve reklama göre istatistik verilerini, reklamın bağlantının yönlendirdiği site sayfasıyla ilgililiğini ve daha birçok faktörü hesaba katar.

Pozisyon fiyatları ve çıkarılan fiyatlar grubun tüm aktif reklamlar için hesaplanır. Grupta hiç aktif reklam yoksa fiyatlar gruptaki tüm reklamlar için hesaplanır.

Pozisyon fiyatlarının hesaplama algoritması kampanya türüne bağlıdır:

  • Metin-grafik reklamlar için pozisyon fiyatları ve çıkarılan fiyatlar anahtar sözcük grubu ile eşleşen arama sorgularına göre hesaplanır (stop-sözcüğü olmadan). Örneğin, kibrit satın al sözcük grubu için 1. pozisyon fiyatını belirlediyseniz şömine kibriti satın al sorgusu yapıldığında reklam garantili gösterimlere girmeyebilir.

  • Mobil uygulama reklamları için pozisyon fiyatları ve çıkarılan fiyatlar anahtar sözcük grubunu içeren tüm arama sorgularına göre hesaplanır (stop-sözcüğü olmadan). Örneğin kibrit satın al sözcük grubuna göre fiyat hesaplanırken kibrit satın al, mangal kibriti satın al, avcı kibriti satın al gibi arama sorgularının arasındaki rekabet hesaba katılır.

Dikkat! 

Süper pozisyon ve garantili gösterimler blokları rakip reklamlara bağlı olmayan giriş sınırına sahip. Hiçbir reklamın buraya girememesi olasıdır.

Lütfen gösterim kurallarıyla ilgili bilgi edinin. Kurallar, reklamın gösterim koşullarıyla ilgili ayrıntılı bilgiler içerir.

Kampanya başladıktan sonra garantili ve süper pozisyona giriş fiyatı artmaya başladı

Bu, reklamınızın düşük CTR'ye sahip olduğunu gösterir. Giriş fiyatını düşürmek için reklam metnini iyileştirebilirsiniz ve gösterim koşullarını netleştirebilirsiniz. Reklam kampanyasının etkililiği nasıl arttırılabilir? bölümünde tam olarak neler yapabileceğinizle ilgili ayrıntıları bulabilirsiniz.

Coğrafi ve zaman hedeflemenin etkisi

Anahtar sözcük grupları sadece gösterildikleri bölgelerde teklif büyüklüğüne göre rekabet eder.

Zamanlı hedefleme ayarlarına göre bir reklamın gösterimi durdurulsa dahi garantili gösterimler, süper pozisyon ve 1. pozisyona giriş fiyatlarının hesaplamaları, yine de ilgili anahtar sözcük gruplarına göre belirlenmiş fiyat oranları temel alınarak yapılır. Tıklama başı fiyatları kontrol edip düzenlemeniz sırasında geçici hedefleme olarak otomatik bırakılmış rakip reklamları devre dışı bırakabilirsiniz. Bu arada gösterim alanı fiyatlarının gün boyunca büyük ölçüde değişebildiğini unutmayınız. Bu fiyatların dalgalanmaları arada sırada reklamınızın istediğiniz gösterim alanlarında yayınlanmasına engel olabilir.

Rakip reklamların etkisi

Reklam gösterim alanları fiyatlarının, Yandex.Direct arayüzünde hesaplanmasında belirli bir anahtar sözcük grubuna uygun olan tüm rakip reklamlar göz önünde bulundurur.

Metin-grafiksel kampanyalar için tıklama başı fiyatları kontrol edip düzenlemeniz sırasında geçici hedefleme olarak otomatik bırakılmış rakip reklamları devre dışı bırakabilirsiniz. Bu arada gösterim alanı fiyatlarının gün boyunca büyük ölçüde değişebildiğini unutmayınız. Bu fiyatların dalgalanmaları arada sırada reklamınızın istediğiniz gösterim alanlarında yayınlanmasına engel olabilir.

Gösterim pozisyonun fiyatı belirlenirken rakiplerin tekliflerini hesaba katma mekanizması Direct'te açık arttırma nasıl çalışır? bölümünde anlatılmaktadır.

Arama'da fiyat

Teklif belirleme sayfasında Aramada fiyat alanında, anahtar sözcük grubuyla tam olarak eşleşen (stop sözcükler hesaba katılmaz) bir sorguya ilişkin arama sonuçları sayfasındaki reklama tıklandığı anda hesaptan çekilebilecek fiyat belirtilir. Arama'da fiyat sadece metin-grafik reklamları için gösterilir.

Belirttiğiniz tıklama fiyatı her gösterimde otomatik olarak düşer, böylece ek ödeme yapılmadan belirli bir sorguya, bölgeye ve zamana göre reklamınız mümkün olan en iyi pozisyonuna sahip olur.

Grubun içinde birkaç reklam mevcut olduğunda arayüzde grubun tüm aktif reklamlar için en iyi tıklanma göstergelerine sahip olan reklamların çoğu için en iyi pozisyon sağlayan aramada etkin olan genelleştirilmiş bir fiyat gösterilir.

Bu durumda aramada etkili fiyat:

  • Garanti gösterimler için giriş fiyatından düşük olabilir. Reklam, dinamik gösterilmlerde diğer reklamverenlerin reklamlarıyla dönüşümlü olarak gösterilir.

  • İlk sıra fiyatından düşük olabilir. Reklam, garanti gösterimlerde 2. ile 4. arasındaki pozisyonlardan birinde gösterilir.

  • İlk sıra fiyatına eşit olabilir. Reklam, garanti gösterimlerde ilk pozisyonda gösterilir.

  • Süper pozisyon için giriş fiyatından düşük olabilir. Reklam ilk sırada gösterilir fakat bazı coğrafi hedefleme bölgelerinde süper pozisyonda gösterilir.

  • 2. süper pozisyon fiyatından daha düşük: Reklam üçüncü süper pozisyonda gösterilir fakat bazı coğrafi bölgelerde ikinci süper pozisyonda gösterilir.

  • 1. süper pozisyon fiyatından düşük olabilir. Reklam ikinci veya üçüncü süper pozisyonda gösterilir fakat bazı coğrafi bölgelerde ilk süper pozisyonda gösterilir.

Reklamverenin hesabından düşülen fiyat, kullanıcı tarafından girilen belli bir sorgu için rakiplerin sayısına, verdikleri tekliflere, CTR'ye, gösterimlerin coğrafisi ve zamanına bağlı olarak reklamın her gösterilişinde, belirlenen en yüksek teklifin sınırları içerisinde dinamik olarak değişecektir.

Tıklama fiyatının yerine öncelik gösterilir

Teklif yönetimi için otomatik stratejiyi etkinleştirilmiş olabilirsiniz (örneğin Haftalık bütçe). Bu stratejinin görevi belirtilen bütçenin bazında reklam kampanyasını otomatik olarak sürdürmektir. Her anahtar sözcük grubunun teklif miktarını yönetemezsiniz fakat öncelikleri ve reklam kampanyanın tüm anahtar sözcük grupları için maksimum tıklama fiyatı gibi genel kısıtlamaları belirtebilirsiniz.

Makaleyi değerlendirin
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz!