Birleşik Performans Kampanyasına güncelleme
“Metinsel ve görsel reklamlar”, “Dinamik reklamlar” ve “Smart-banner’lar”, kampanyalar açıldıktan sonra BPK’ya kadar güncellenecek.
Eski kampanya türleri BPK’ya kadar nasıl güncellenir?
- “Metinsel ve görsel reklamlar” kampanyası
- Güncellemeden sonra kampanya, metinsel ve görsel reklam gruplarının olduğu Birleşik Performans Kampanyası olacak. Grup sayısı ve tüm ana ayarlar korunacak. Gösterim yerleri, güncellemeye kadarki kampanyadaki ile aynı olacak.
- “Dinamik reklamlar” kampanyası
- Güncellemeden sonra kampanya, her birinde bir aktif ürün reklamı bulunan grupların olduğu Birleşik Performans Kampanyası hâline gelecektir. Gösterim yerleri, güncellemeye kadarki kampanyadaki ile aynı: arama sonuçları ve / veya Ürün galerisi.
- “Smart-Banner’lar” kampanyası
- Güncellemeden sonra kampanya, her birinde bir aktif ürün reklamı bulunan grupların olduğu Birleşik Performans Kampanyası hâline gelecektir. Gösterim yerleri – yalnızca Yandex Reklam Ağı.
Eski işlevselliği kullanan kampanyalarda özel değişiklikler olacak. Bu, Birleşik Performans Kampanyasında desteklenmez. Belirli bir kampanya için değişiklikler listesine, her kampanya güncellendiğinde ve 10 kampanyaya kadar toplu güncelleme sırasında BPK’ya kadar Güncelleme sayfasında göz atabilirsiniz. Eski işlevsellikle ilgili değişikliklerin tam listesi, Güncellemeden sonra değişecek kampanya ayarları bölümünde yer almaktadır.
Güncellemeden sonra değişecek kampanya ayarları
Kampanyada BPK’da desteklenmeyen ancak etkili bir alternatifi olan eski işlevsellik varsa, onayınızdan önce BPK’ya kadar Güncelleme penceresinde değişiklikler listesini göreceksiniz. Onları inceleyin ve güncelleme için sayfanın altındaki Kampanyayı Güncelle düğmesine basın.
- “Metinsel ve görsel reklamlar” kampanyasında “Mobil” reklam türü
-
Mobil reklamlar ayrı bir tür olarak BPK’da desteklenmez. Onlar güncelleme sırasında, arşiv reklamları da dâhil olmak üzere metinsel ve görsel reklamlara dönüşecektir.
Gerekirse onları ayrı bir gruba taşıyın ve cihazlara göre ayarlama yapın.
- Turbo sayfalar / Turbo siteler
-
Reklam oluştururken veya düzenlerken, Turbo site / Turbo sayfalar ana siteye veya hızlı bağlantıya geçiş bağlantısına eklenebilir. Bu işlevsellik BPK’da desteklenmez.
BPK’ya kadar güncelleme sırasında, Turbo site / Turbo sayfalar, arşiv reklamları da dâhil olmak üzere site bağlantısıyla değiştirilecek. Site belirtilmemişse, bağlantıya dönüştürülecekler. Bu bağlantı, turbo sayfaların (geçiş sayfası veya hızlı bağlantılar) belirtildiği reklam ayarlarına eklenecek.
- Sanal kartvizit
-
BPK’da kartvizitler desteklenmez. Bunun yerine Yandex Business’taki kurum verilerini kullanmak daha iyidir. Güncellemeden sonra, kurum verileriyle birlikte belirtilen kartvizit verileri otomatik olarak silinecek ve reklamda iletişim bilgileri Yandex Business’taki kurum verilerinden alınacaktır.
Kartvizit verileri, başlangıçta hem kartvizit hem de organizasyon iletişim bilgileri belirtilmişse ve Reklamdaki İletişim Bilgileri blokunda Reklamda kurum iletişim bilgilerini kullanın seçeneği kapalıysa kurum verileriyle değiştirilecektir.
- “Yatırım Getirisi” stratejisi
-
“Yatırım Getirisi” stratejisini kullandıysanız, güncelleme sırasında bu, reklam harcamaları oranı (RHO) sınırlamasıyla Maksimum dönüşümler olarak değiştirilecek – bütçe ayarları korunacak ve YG, RHO’ya şu formülle dönüştürülecek:
RHO = (1 / (YG + 1)) × %100
Strateji değişikliği, kampanyanızın mevcut etkinliğini etkilemeyecek. Ayarlarda, güncellemeden önce veya sonra, başka strateji parametreleri seçebilirsiniz.
- “Dinamik reklamlar” kampanyalarının gruplarındaki reklamlar
-
Bir grupta ikiden fazla aktif reklam veya arşiv reklamı varsa, güncellemeden sonra her grupta yalnızca son 30 günün en iyi performans gösteren reklamı veya bu dönemde reklamlar gösterilmediyse rastgele seçilen bir reklam kalacak. Gruplardaki diğer reklamlar arşiv olarak taşınacak. Gerekirse onları arşivden çıkarıp seçilenin yerine başlatabilirsiniz.
Önceden yalnızca en iyi reklamı bırakabilir ve diğerlerini arşive gönderebilirsiniz.
- “Dinamik reklamlar” veya “Smart-banner’lar” kampanyalarının gruplarındaki filtreler
-
Birleşik Performans Kampanyasında bir grupta yalnızca bir ürün reklamı ve 50 koşula kadar bir filtre oluşturulabilir (arşiv reklamları hariç).
- Gruplarda birden fazla filtre varsa, güncellemeden sonra bu gruplar bölünecek – her bir filtre için asıl grupta bir grup. Her birinde ilgili filtreyle bir ürün reklamı oluşturulacak ve asıl grubun tüm ayarları korunacak.
- Örneğin, “Dinamik reklamlar” kampanyasında her biri 2 filtre içeren 2 grup şu şekilde oluşturulmuş:
-
Grup 1: bölge Moskova, filtre 1
kategori = Ayakkabı
, filtre 2kategori = Ayakkabı
veFiyat >10.000 rub.
; -
Grup 2: bölge St. Petersburg, filtre 3
kategori = Ayakkabı
, filtre 4kategori = Ayakkabı
veFiyat >10.000 rub.
BPK güncellemesinden sonra gruplar şu şekilde ayrılacak:
- Grup 1: Moskova bölgesi, filtreli ürün reklamı
kategori = Ayakkabı
; - Grup 2: Moskova bölgesi, filtreli ürün reklamı
kategori = Ayakkabı
veFiyat >10.000 rub.
; - Grup 3: St. Petersburg bölgesi, filtreli ürün reklamı
kategori = Ayakkabı
; - Grup 4: St. Petersburg bölgesi, filtreli ürün reklamı
kategori = Ayakkabı
veFiyat >10.000 rub.
.
En fazla 1.000 grup oluşturulabilir.
Güncellenmiş kampanyanın istenen yapısını göz önünde bulundurarak filtreleri önceden değiştirebilirsiniz.
- “Smart-Banner’lar” kampanyalarında filtre için tıklama veya dönüşüm fiyatı
-
“Smart-Banner’lar” kampanyalarında filtreler için dönüşüm veya tıklama fiyatı belirlediyseniz, güncellemeden sonra bu ayarlar grup için tıklama veya dönüşüm fiyatı ayarlaması ile değiştirilecektir.
Ayarlama şu formülle hesaplanır:
((Filtre için teklif − Strateji ayarlarındaki teklif) / Strateji ayarlarındaki teklif) × %100
Örneğin, filtre için teklif 120 Ruble ve strateji ayarlarındaki teklif 80 Ruble ise, ayarlama ((120 − 80) / 80) × %100 = +%50 olacaktır.
Ayarlama %1.200’den fazla olamaz.
Ayarlama, gruptaki tüm reklamlar için geçerlidir ve farklı ürün kategorileri veya farklı kitleler için ayrı ayrı maliyet yönetimi sağlar.
- Ortalama tıklama fiyatı sınırlaması ile “Smart-Banner’lar” kampanyasında “Maksimum Tıklama” stratejisinde maksimum tıklama fiyatı
-
Birleşik Performans Kampanyasında tıklama başına ortalama fiyat sınırlaması ile “Maksimum Tıklama” stratejisi için maksimum tıklama fiyatını belirtmenize gerek yoktur çünkü haftanın sonunda ortalama tıklama fiyatı belirttiğiniz fiyatı aşmayacaktır. Bu nedenle güncellemeden sonra maksimum tıklama fiyatı strateji ayarlarından kaldırılacaktır.
- “Smart-Banner’lar” kampanyası güncellemesinde ürün reklamı için varsayılan metin
-
“Smart-Banner’lar” kampanyası güncellendiğinde, ürün reklamındaki Varsayılan Metin alanına otomatik olarak feed’de belirtilen web sitesi alan adı eklenecektir. Sistem tarafından eklenen değer uygun değilse, değiştirin.
- “Smart-Banner’lar” kampanyasında “Smart-reklam” ayarlaması
-
“Smart-Banner’lar” kampanyası güncellendiğinde, Smart-reklam ayarlaması hem kampanya hem de grup seviyesinde kaldırılacaktır.
- “Smart-Banner’lar” kampanyasında Look-alike kitlesini hedefleme
-
Eğer asıl grubunuzda hedef kitle “Look-alike” (“benzer”) olarak ayarlandıysa, güncelleme sırasında ürün reklamı grubunda sadece otomatik hedefleme etkinleştirilecek, teklif yeniden hedeflemesi bu sırada kapatılacaktır.
Otomatik hedeflemenin, daha önce sitenizde veya uygulamanızda ürünleri görüntüleyen kullanıcıları hariç tutmadan, reklamlarınızla ilgilenebilecek bir kitleyi seçtiğini unutmayın. BPK’da, belirli bir kitle segmentini hariç tutarak grup seviyesinde bir ayarlama ekleyerek bu tür bir hedeflemeyi belirleme olanağı vardır. Örneğin, yeni bir kitle çekmek istiyorsanız, site ziyaretçilerini veya müşterilerinizi hariç tutun.
- Paket stratejisine dâhil olan kampanyalar
-
Paket stratejisine dâhil olan tüm kampanyalar güncellenecektir.
- Otomatik ilişkilendirme modeline geçiş
-
İlişkilendirme modelleri Yandex Direct’ten Son Geçiş ve Son Anlamlı Geçiş olan kampanyalar, “Cross-Device” seçeneği kapalı veya açık olarak, Otomatik ilişkilendirme modeline geçirilebilir. Bu, dönüşümleri daha doğru bir şekilde hesaba katmanıza ve stratejiyi bunlara göre şekillendirmenize yardımcı olacaktır. Bu tür bir değişiklikle strateji yeniden başlatılmaz ve yeniden şekillendirilmez.
Uygun kampanyalarda ilişkilendirme modelini değiştirmek için Ek Dönüşümler Nasıl Elde Edilir? penceresinde geçiş yapmayı kabul ettiğinizi onaylayın ve Uygula’ya tıklayın. İlişkilendirme modelini değiştirmek istemiyorsanız, Atla’ya tıklayın. Kampanyalar otomatik atıf modeline geçmeden güncellenecektir.
Güncellemeden sonra ilişkilendirme modelinin değişip değişmediğini Değişiklik Geçmişi’nden kontrol edebilirsiniz.
Güncelleme için değiştirilmesi gereken eski kampanya ayarları. Güncelleme mevcut değil
Eğer “Metinsel ve Görsel Reklamlar”, “Dinamik Reklamlar” veya “Smart Banner’lar” kampanyalarında etkili bir şekilde değiştirilemeyen eski ayarlar varsa, onları Kampanyaların BPK’ya kadar güncellenmesi sayfasında görürsünüz. Kampanyayı güncellemek mümkün değil – Kampanyayı Güncelle düğmesi siz değişiklik yapana kadar kullanılamayacak.
- Reklamlarda geçiş sayfası ve kurum iletişim bilgileri belirtilmeden sanal kartvizit
-
Eğer reklamlarda sadece kartvizit belirtilmişse ve kurum iletişim bilgileri ve geçiş sayfası belirtilmemişse, kampanyayı güncelleyemezsiniz.
Kampanyanın güncellenebilmesi için reklamlarda geçiş sayfasını belirtin veya reklam veya kampanya ayarlarında kurum iletişim bilgilerini ekleyin.
- “Dinamik Reklamlar” veya “Smart-Banner’lar” kampanyalarında çok sayıda filtre
-
Gruplarda birden fazla filtre varsa, güncellemeden sonra bu gruplar bölünecek – her bir filtre için asıl grupta bir grup. Her birinde ilgili filtreyle bir ürün reklamı oluşturulacak ve asıl grubun tüm ayarları korunacak.
En fazla 1.000 grup oluşturulabilir. Eğer arayüzde bu sınırlama aşıldığı için kampanyanın güncellenemeyeceğine dair bir uyarı çıkarsa, kampanyayı birkaç parçaya bölün veya filtreleri değiştirin.
-
Birkaç filtreyi birleştirmeyi deneyin. Örneğin, grupta her biri ayrı bir kategoriden 2 filtre şu şekilde ayarlanmış:
Ayakkabı
veCeketler
. Bu tür filtreler birleştirilebilir çünkü farklı ürün kategorileri veya üreticiler için yerleştirme istatistikleri Rapor Sihirbazı kesitlerinde izlenebilir. -
Kampanyaları birkaç parçaya bölmeyi ve tek bir paket strateji ile birleştirmeyi deneyin.
Örneğin, kampanyada 50 grup oluşturulmuş ve her birinde 21 filtre bulunmaktadır. Böyle bir kampanyayı güncellemek mümkün değildir, çünkü 1.000’den fazla grup oluşturulacaktır.
Yeni bir kampanya, sonrasında da onunla aynı ayarlara sahip toplu bir strateji oluşturmanız daha iyidir. Her iki kampanyayı da paket stratejisine ekleyin ve bazı grupları eski kampanyadan yeni kampanyaya kopyalayın. Bundan sonra, asıl kampanyadaki gruplar arşivlenmeli ve gruplardaki gereksiz filtreler kaldırılmalıdır.
- Paket stratejisine dâhil olan kampanyalar
-
Paket stratejisine dâhil olan tüm kampanyalar güncellenecektir.
Paket stratejisinde güncellemeye hazır olmayan bir kampanya varsa bile, paket stratejisine dâhil olan kampanyaların hiçbiri güncellenemez. Güncellenemeyen kampanyanın güncellenememe nedenini düzeltin veya kampanyayı paket stratejisinden çıkarın.
Başka sorunuz var mı?
Dikkat
Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adı ekranın sağ üst köşesinde görüntülenir. Uzman, verilerinize yalnızca talebi işlerken erişebilecektir.