Manuel tekliflerle maksimum tıklama

“Manuel tekliflerle maksimum tıklama” stratejisi, yalnızca arama kampanyalarında gösterim koşulları için teklifleri kendinizin belirlemesine olanak tanır. Böylelikle, belirlenen kısıtlamalara (örn. teklif, gösterim bölgesi) ve diğer reklam verenlerle rekabet durumuna göre mümkün olan en yüksek gösterim sayısını elde edersiniz. YRA’da veya aramada ve YRA’da gösterimlerine sahip kampanyalarda GSP açık arttırması kuralları geçerlidir, teklif otomatik olarak belirlenir ve manuel kontrol mümkün değildir.

Dönüşüm tahmini sayesinde teklifler düşük dönüşüm olasılığına sahip tıklamalar için otomatik olarak düşebilir veya yüksek dönüşüm olasılığına sahip tıklamalar için yükselebilir. Böylece daha fazla hedef trafik elde edebilirsiniz. Reklamı işiniz için daha kârlı hâle getirmek amacıyla hedeflenen işlemleri ve değerlerini belirtin. Teklifleri ayarlayan algoritmalar belirtilen değerlere odaklanacak ve görevlerinize yönelik çalışacaktır.

Strateji ayarları

Günlük bütçe

Takvim haftası boyunca kampanya için günlük harcama ortalaması.

Günlük bütçe = Haftalık kampanya harcamaları / 7

Hafta boyunca bütçe yeniden dağıtılır: Daha az aktif günlerden kalan bütçe, daha aktif günlerde harcanacaktır. Böylece günlük harcama, belirtilen değerin altında veya üstünde olabilir. Ek olarak, günlük bütçede belirtilen rakamın %30'unu geçmeyecek kadar harcama yapılabilir. Bununla birlikte, günlük harcama haftada ortalama olarak belirtilen değeri aşmaz.

Bütçe, tüm güne veya hedefleme zamanlaması ayarlarında belirtilen süreye yayılır. Belirtilen bütçe gün boyunca gösterim için yeterli değilse reklamlar açık artırmada daha az yer alacaktır. Belirtilen bütçe gün içerisinde gösterimler için yeterliyse, mevcut trafiğin tamamını elde etmiş olursunuz.

Düşük günlük bütçeyle yüksek frekanslı ifadeler kullanıyorsanız veya ifadelere yüksek teklifler belirlenmişse, Yandex Direct gün boyunca gösterimlerin eşit dağılımını garanti etmez. Mevcut bütçe gösterim döneminin başında harcanabilir ve günün geri kalanı için para kalmayabilir.

Günlük bütçe miktarını günde en fazla üç kez değiştirebilirsiniz.

  • Limit belirtildiğinde veya günlük bütçe azaltıldığında, ayar ertesi gün geçerli olacaktır.
  • Limit kaldırıldığında veya günlük bütçe artırıldığında, ayar etkinleştirildikten hemen sonra geçerli olacaktır.

Bu durumda, değişiklik gününe kadar olan Pazartesi’den itibaren ortalama harcama, daha önce belirlenen sınırı %30’dan fazla aşamaz. Haftanın kalan günlerinde ortalama harcama yeni günlük bütçe miktarına yaklaşacaktır.

Kampanyanın kullandığı saat dilimi ne olursa olsun, günlük bütçe Moskova saatine göre çalışır.

Günlük bütçenin minimum boyutu – 17 TL.

Yandex Metrica sayacı

Yandex Metrica sayacı ekleyin.

Yandex Metrica sayacına erişiminiz yoksa, yalnızca üzerinde ayarlanmış hedefler için erişim talep edebilirsiniz. Bunun için sayacı belirtin ve Erişim Talep Et düğmesine basın.

Hedeflenen işlemler ve bunların değeri

Sistemin görevlerinizi çözme hedefiyle çalışması için hedeflenen işlemleri belirtin. Varsayılan olarak etkileşimli oturumlar seçilmiştir.

Mevcut kullanıcı girişinin gerekli sayaçlara erişimi yoksa, başkasına ait bir sayaçta Yandex Metrica hedeflerine erişim talep edebilir ve ayarlamalar için kullanabilirsiniz.

Hedeflenen işlem sayısı sınırsızdır.

İlişkilendirme modeli

Gerekirse ek ayarlarda ilişkilendirme modelini seçin.

Ziyaret için ne tür bir girişin kaynak sayılacağını belirleyen kurala ilişkilendirme modeli denir. Bu model, reklamın, işinizin gelişmesine olan katkısını daha net belirlemeye yardımcı olur. Fiyat teklifi belirlenirken, sistem seçilen ilişkilendirme modeline göre Yandex Metrica istatistiklerini kullanır, sizin belirttiğiniz sonuca ulaşmayı hedefler.

Model seçimi, iş türüne, trafik çekme yoluna ve sizin hedeflerinize bağlıdır. Varsayılan olarak otomatik ilişkilendirme modeli ayarlanmıştır. Gerektiğinde bu ayarı değiştirebilirsiniz.

İlişkilendirme modelleri hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.


Kullandığınız stratejiyi istediğiniz zaman kampanya parametrelerinde değiştirebilirsiniz.

En uygun teklif nasıl seçilir?

Optimum teklif, reklamverenin iş göstergelerine dayanarak ödemeye hazır olduğu maksimum kârlı tıklama fiyatıdır, böylece mümkün olduğunca fazla trafik elde edilir.

  • Manuel stratejide her anahtar ifade öbeği için optimum teklifi kendiniz belirlemeniz gerekir. Bu durumda, trafik hacimleri veya gösterim pozisyonları yerine hesaplamalarda projenin KPI’larına dayanmak daha doğru olur.

  • Otomatik stratejilerde optimum teklifler belirlenen kısıtlamalara göre otomatik olarak seçilir. Örneğin, “Maksimum tıklama” stratejisinde, ortalama tıklama fiyatı sınırlaması ile tüm kampanya için istenen nihai tıklama fiyatı hemen belirlenir (ana dilimlerde ayarlamalar da mevcuttur). Böylece algoritma, bütçe kısıtlamalarını dikkate alarak teklifleri daha optimal bir şekilde yönetir. “Maksimum dönüşüm” stratejisinde teklifleri veya hedeflenen tıklama fiyatını ayarlamadan istenen dönüşüm fiyatını veya reklam harcamalarının oranını hemen belirtebilirsiniz.

Henüz reklam vermediyseniz, optimum teklifi belirlemek için beklenen dönüşümü değerlendirin – diğer trafik kaynaklarından gelen göstergeleri analiz edin, pazarın ortalama göstergelerini inceleyin veya hesaplama için gerekli verileri toplamak amacıyla Maksimum tıklama otomatik strateji ile test kampanyası başlatın.

Zaten reklam verdiyseniz, işiniz için hangi teklifin kârlı olduğunu hesaplayın. Bunu yapmak için Raporlar Sihirbazı yardımıyla anahtar ifade öbeklerinden elde edilen geliri analiz edin:

  1. Gelirin hesaplandığı hedefi seçin.

  2. Gösterim koşulu kesitini ekleyin; burada anahtar sözcük grubunun metni gösterilir.

  3. Sütunları seçin: Tıklamalar, Dönüşümler, Ortalama tıklama teklifi, Gelir. Bu raporda gelir tutarı, kampanya ayarlarında belirtilen dönüşüm değerlerine veya e-ticaret verilerine göre hesaplanır.

Rapor verilerini kullanarak en etkili teklifi hesaplayabilir ve ayrıca manuel olarak da hesaplayabilirsiniz.

Optimum teklifin hesaplanma yöntemi, hangi iş göstergesinin anahtar olduğuna bağlıdır: sipariş başına maliyeti (SBM) veya dönüşümler (EBM), reklam harcamalarının oranı (RHO) veya yatırım getirisi oranı (YG).

Dönüşüm veya sipariş hedef fiyatından teklif hesaplama

Optimum teklif = CPA (CPO)×CRCPA\ (CPO)\times CR, burada

EBM (SBM) – dönüşüm veya sipariş hedef fiyatı; CR – tıklamadan başvuruya veya siparişe dönüşüm oranı.

EBM = reklam harcamalarıdo¨nu¨s\cu¨m sayısı\frac{reklam\ harcamaları}{dönüşüm\ sayısı}

CR = do¨nu¨s\cu¨m sayısıtıklama sayısı×100%\frac{dönüşüm\ sayısı}{tıklama\ sayısı}\times 100\%

Hesaplama örneği

Reklamverenin bir müşteri çekmek için ödemeye hazır olduğu maksimum maliyet (dönüşüm hedef fiyatı) – 700 ruble. Anahtar ifade başına toplam 500 tıklama ve 5 başvuru olsun.

Tıklamadan başvuruya dönüşüm (CR) = 5500×100%\frac{5}{500}\times 100\% = %1

Optimum teklif = 700 $ \ times 1 \ %$ = 7 ruble.

Reklam harcamalarının oranından teklif hesaplama

Ortalama fatura kullanarak hesaplama yöntemini ele alalım.

Optimum teklif = ortalama fatura×CR×RHOortalama\ fatura\times CR\times RHO, burada:

RHO – reklam harcamalarının getirdiği gelire oranı; CR – tıklamadan satışa dönüşüm oranı.

RHO = reklam harcamalarıreklam gelirleri×100%\frac{reklam\ harcamaları}{reklam\ gelirleri}\times 100\%

CR = satıs\c sayısıtıklama sayısı×100%\frac{satış\ sayısı}{tıklama\ sayısı}\times 100\%

RHO değerini sayı olarak belirtin, örneğin: %10 = 0,1; %100 = 1.

Hesaplama örneği

Diyelim ki reklam harcamalarının oranı %15’i geçmemelidir, bu durumda ortalama satış faturası 2.800 ruble ve dönüşüm oranı %3’tür.

Optimum teklif = 2.800 $\times 0,03\times 0,15 $ = 12,6 ruble.

Yatırım getirisi oranından teklif hesaplama

Ortalama fatura kullanarak hesaplama yöntemini ele alalım.

Optimum teklif = ortalama fis\c×CR(YG+1)\frac{ortalama\ fiş\times CR}{(YG + 1)}, burada:

ROI (YG) – yatırım getirisi oranı, reklama yapılan yatırımları dikkate alarak reklamın etkinliğini gösterir; CR – tıklamadan dönüşüme dönüşüm oranı.

YG = gelirreklam harcamasıreklam harcaması×100%\frac{gelir - reklam\ harcaması}{reklam\ harcaması}\times 100\%

CR = do¨nu¨s\cu¨m sayısıtıklama sayısı×100%\frac{dönüşüm\ sayısı}{tıklama\ sayısı}\times 100\%

YG değerini bir sayı olarak belirtin, örneğin: %10 = 0,1; %100 = 1.

Hesaplama örneği

Diyelim ki bir şirket %150 YG elde etmeyi hedefliyor, ortalama satış faturası 1.500 ruble ve dönüşüm oranı %4.

Optimum teklif = 1.500×0,04(1,5+1)\frac{1.500\times 0,04}{(1,5 + 1)} = 24 ruble.

Rapor oluşturma ve istatistik bazında karar verme hakkında daha fazla bilgi edinin.

Trafik hacmindeki değişiklikler nasıl takip edilir?

Kampanya ayarlarında e-posta bildirimlerini çalıştırın ve trafik hacmi değişiklikleri hakkında bildirimleri e-postanıza otomatik almaya başlayın.

Trafik hacmi ve gerçekleşen fiyat dinamiğini izlemek için ayrıca Rapor Sihirbazı'nın istatistik analiz araçlarını da kullanabilirsiniz. Bunu yapmak için Kesitler bloğunda Reklam № öğesini; Sütunlar bloğunda ise Tıklamalar, Harcama, Ortalama tıklama başına fiyat, Ortalama trafik hacmi öğelerini seçin.

Daha fazla bilgi

Başka sorunuz var mı?

Dikkat

Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adı ekranın sağ üst köşesinde görüntülenir. Uzman, verilerinize yalnızca talebi işlerken erişebilecektir.

Bize ulaşın


 

Yandex Metrica sayacının kurulu olduğu sitede hedef işlemlerin olasılığını değerlendirin. Yandex Metrica verileri bazında makine öğrenimi algoritmalarıyla hesaplanır.Hedefe yönelik oturum göstergeleri site ziyaretçilerinin ürünlerinize ve hizmetlerinize olan ilgisini ifade eder.

Ödeme döviz türü

Günlük minimum bütçe

Rus rublesi

300

Tenge

1.300

Belarus Rublesi

9

ABD Doları

10

Avro

10

İsviçre Frankı

10

Türk Lirası

17

Ödeme döviz türü

Pazarlık adımı

Rus rublesi

0,1

Tenge

1

Belarus Rublesi

0,01

ABD Doları

0,01

Avro

0,01

İsviçre Frankı

0,01

Türk Lirası

0,01

Reklamın gösterim yerinin tıklanma oranıyla doğru orantılı bir değerdir. Reklamın tasarımı, reklam bloğundaki reklamların sayısı ile tasarımı ve reklamın Arama'da gösterim yeri dikkate alınarak hesaplanır. Örneğin, 4 adet premium gösterim yeri varsa bunların birincisinin sağlayacağı trafik hacmi 100, ikinci, üçüncü ve dördüncününki ise sırasıyla 85, 75 ve 65 olur. Trafik hacmi değeri bazen (örneğin, reklam genişletilmiş formatta gösterildiğinde) 100'ün üzerine çıkabilir.