Pazar yerlerinde satışβ

“Pazar yerlerinde satışβ” reklam kampanyası, Kampanya Sihirbazı’ndan yapılandırılabilir. Bu, Yandex Market, Ozon, Wildberries veya Avito gibi pazar yerleriyle çalışan satıcılar için tasarlanmıştır. Bu sayede ürünlerinizi çeşitli ticaret platformlarında tanıtabilirsiniz.

Nasıl çalışır?

Bir veya daha fazla pazar yerindeki mağazanıza bağlantılar ekleyin. Mağazada yer alan ürün bilgilerine dayanarak, Yandex Direct otomatik olarak ürünler için reklamlar oluşturur ve bunları arama sonuçlarında ve YRA’da ilgili kullanıcılara gösterir. Yandex Market ve Ozon’da ürün tanıtımı yapıyorsanız yalnızca satın alımlara yol açan reklamlar için ödeme yapabilirsiniz. Yandex Direct’te pazar yerlerinden satış verilerinin otomatik aktarımı sağlanmıştır:

  • Yandex Market için mağaza veya ürün bağlantısını belirtmek yeterlidir ve Yandex Direct, pazar yerinden gerekli tüm bilgileri otomatik olarak alır;
  • Ozon için pazar yeri kontrol panelinden API anahtarını kopyalayıp reklam kampanyasında belirtmeniz gerekir.

Wildberries, Avito veya Ozon ile “Ozon panelinde satış istatistikleri” panel entegrasyonu ile çalışıyorsanız Yandex Direct, mağazanızın ürünleriyle bir promosyon sayfası oluşturur. Banner’a tıkladığında, kullanıcı bu sayfaya yönlendirilir. Ürünleriniz ilgisini çekerse promosyon sayfasından pazar yerine geçiş yapabilir. Bu tür bir geçişe etkileşimli geçiş adı verilir.

Avito ve Wildberries ürünleriyle ilgili reklamlardaki bağlantılar, promosyon sayfasındaki belirli bir ürün kartına yönlendirme yapacaktır. Ozon ürünlerinin reklamlarındaki bağlantılar, API anahtarı belirtilmemişse promosyon sayfasındaki belirli bir ürün kartına yönlendirme yapacaktır.

Promosyon sayfasında, telefon ve mesajlaşma uygulamaları üzerinden sipariş almak için iletişim bilgilerini yerleştirebilirsiniz. Bu şekilde reklamları optimize edebilir ve etkileşimli geçişler, telefon görüntüleme veya mesajlaşma uygulamasına geçiş için ödeme yapabilirsiniz.

Reklam nasıl başlatılır?

  1. Menüden EkleKampanya SihirbazıPazar yerlerinde satışβ ögesini seçin.

  2. Yandex Market, Ozon, Wildberries veya Avito’daki ürün veya mağaza bağlantılarını belirtin. Tüm platformlar için aynı anda bir kampanya başlatmanızı öneririz: Bu şekilde sistem optimizasyon için daha fazla veri toplayacaktır.

    Reklam yapmak istediğiniz ürünleri seçmek için filtreleri kullanın.

  3. Ozon ile entegrasyon için: 3.1 Entegrasyon hedefini seçin:

    • Reklamdan maksimum satın alma ve Yandex Direct ve Ozon panellerinde satış istatistikleri – önerilen hedef;
    • Ozon panelinde satış istatistikleri.

    3.2 Ozon kişisel paneline gidin → Analitik → Haricî Trafik. Vendor_org alanındaki etiket ön ekini kopyalayın. Yandex Direct’in mağaza için utm_campaign etiketini otomatik olarak oluşturması için onu ekleyin.

    3.3 Entegrasyon hedefi reklamdan maksimum satın alma ve Yandex Direct ve Ozon panellerinde satış istatistikleri ise, API anahtarını ekleyin. Bunu Ozon panelinde bulun veya oluşturun. Ayarlar → API anahtarları bölümüne gidin ve Performance API’yi seçin. Listeden bir hesap seçin veya yeni bir hesap oluşturun. Hesap sayfasında Anahtar Ekle’ye basın.

    3.4 Client ID ve Client Secret’i kopyalayın ve yapıştırın.

  4. Hedef kitlenizi belirleyin: Gösterim bölgelerini belirtin, hedef kitlenizi otomatik veya manuel olarak seçin.

  5. Telefon ve mesajlaşma uygulamaları üzerinden sipariş kabul et seçeneğini etkinleştirin ve telefon veya Telegram ya da WhatsApp’taki iletişim bilgilerini belirtin. Bunlar promosyon sayfasında görünecektir; kullanıcı pazar yerine geçiş yapmadan size telefon edebilir veya yazabilir.

    Bu ayar, promosyon sayfası olan reklamlar için gerekli olup Avito, Wildberries ve Ozon ile “Ozon panelinde satış istatistikleri” entegrasyonu içindir.

  6. Kampanya hedeflerini yapılandırın. Satın alımlar, etkileşimli geçişler, telefon görüntüleme, mesajlaşma uygulamasına geçiş, reklam tıklamaları için ödeme yapabilirsiniz:

    • “Maksimum hedeflenen eylem” – ortalama dönüşüm fiyatı sınırlaması ile, sabit fiyatla ve sınırlama olmadan;
    • “Reklamlara maksimum tıklama” – tıklama fiyatı sınırlaması olmadan ve ortalama tıklama fiyatı ile.

    “Maksimum hedeflenen işlem” seçildiğinde, hedeflenen işlemler, kampanyaya eklediğiniz pazar yeri bağlantılarına ve Ozon ile hangi entegrasyonu yapılandırdığınıza bağlı olarak otomatik olarak ayarlara eklenir:

    • “Yandex Market’te Satın Alma” – Yandex Market’te mağaza bağlantısı eklediğinizde kullanılabilir;
    • “Ozon’da Satın Alma” – “Reklamdan maksimum satın alma ve Yandex Direct ve Ozon panellerinde satış istatistikleri” entegrasyonunu yapılandırdığınızda kullanılabilir;
    • “Etkileşimli geçiş” – promosyon sayfasından pazar yerine geçiş. Wildberries, Avito veya Ozon bağlantıları belirtilmişse (“Ozon panelinde satış istatistikleri” seçilmiş) ve kampanya hedefi “Maksimum hedeflenen işlem” seçilmişse kullanılabilir;
    • “Telefonda veya mesajlaşma uygulamasında görüntüleme” – promosyon sayfasında telefon veya mesajlaşma uygulamasından tıklama. Wildberries, Avito veya Ozon bağlantıları belirtilmişse (“Ozon panelinde satış istatistikleri” seçilmiş), kampanya hedefi “Maksimum hedeflenen işlem” seçilmiş ve “Telefon ve mesajlaşma uygulamaları üzerinden sipariş kabul et” seçeneği etkinleştirilmişse kullanılabilir.

    Her hedeflenen eylem için kendi fiyatınızı veya değerini belirleyebilirsiniz.

  7. Haftalık bütçenizi belirtin. Bu, haftada en az 10 dönüşüm satın almaya yetmelidir.

  8. Kampanya Oluştur’a basın ve hesabınıza yükleme yapın.

Kampanya istatistiği

İstatistikler kampanya sayfasında görüntülenir.

Genel istatistikler

Ayarlar bilgileri bloğunun altında kampanyanın genel istatistikleri ve daha aşağıda belirli parametrelere göre daha ayrıntılı istatistikler verilir.

Pazar yerleri için özet istatistikler
Blokta gösterimler, tıklamalar, dönüşümler, dönüşüm maliyeti ve harcamalar gibi veriler pazar yerlerine göre toplu olarak verilmiştir. Ozon ve Yandex Market için ayrıca gelir ve RHO istatistikleri de belirtilmiştir.
Reklam istatistikleri
Blokta ürünlerle ilgili istatistikler gösterilir: gösterimler, tıklamalar, dönüşümler, dönüşüm maliyeti ve harcama. Ozon ve Yandex Market için ayrıca gelir ve RHO de belirtilmiştir. Sayfadaki ürünlerle ilgili dönüşümler, tıklamalar ve gösterimler azalan sırayla sıralanır.

Kampanya performansını diğer reklam türleriyle karşılaştırmak için Rapor Sihirbazı kullanılabilir.

Başka sorunuz var mı?

Dikkat

Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adı ekranın sağ üst köşesinde görüntülenir. Uzman, verilerinize yalnızca talebi işlerken erişebilecektir.

Bize ulaşın