Pazar yerlerinde satışβ
“Pazar yerlerinde satışβ” reklam kampanyası, Kampanya Sihirbazı’ndan yapılandırılabilir. Pazaryerlerinde ürün tanıtımı yapmak ve satışlarını artırmak isteyen satıcılar için tasarlanmıştır:
-
Yandex Market;
-
Ozon;
-
Wildberries;
-
Avito.
Yandex Direct teknolojileri, reklamları ilgili kitlelere yönlendirir ve siz yalnızca sonuç için ödeme yaparsınız.
Nasıl çalışır?
Bir veya daha fazla pazar yerindeki mağazanıza bağlantılar ekleyin. Mağazada yer alan ürün bilgilerine dayanarak, Yandex Direct otomatik olarak ürünler için reklamlar oluşturur ve bunları ilgili kullanıcılara arama sonuçlarında ve YRA’da gösterir.
Yandex Market ve Ozon’da ürün tanıtımı yapıyorsanız yalnızca satın alımlara yol açan reklamlar için ödeme yapabilirsiniz.
Yandex Direct’te pazar yerlerinden satış verilerinin otomatik aktarımı sağlanmıştır:
-
Yandex Market için mağaza veya ürün bağlantısını belirtmek yeterlidir ve Yandex Direct, pazar yerinden gerekli tüm bilgileri otomatik olarak alır;
-
Ozon için pazar yeri kontrol panelinden API anahtarını kopyalayıp reklam kampanyasında belirtmeniz gerekir.
Wildberries, Avito veya Ozon ile “Ozon panelinde satış istatistikleri” panel entegrasyonu ile çalışıyorsanız Yandex Direct, mağazanızın ürünleriyle bir promosyon sayfası oluşturur. Banner’a tıkladığında, kullanıcı bu sayfaya yönlendirilir. Ürünleriniz ilgisini çekerse promosyon sayfasından pazar yerine geçiş yapabilir. Bu tür bir geçişe etkileşimli geçiş adı verilir – ona göre kampanya optimize edilebilir.
Ürün reklamlarındaki bağlantılar:
-
Avito ve Wildberries promosyon sayfasındaki belirli bir ürün kartına yönlendirme yapacaktır.
-
Ozon, API anahtarı belirtilmemişse promosyon sayfasındaki belirli bir ürün kartına yönlendirme yapacaktır.
Promosyon sayfasında, telefon ve mesajlaşma uygulamaları üzerinden sipariş almak için iletişim bilgilerini yerleştirebilirsiniz. Bu şekilde reklamları optimize edebilir ve etkileşimli geçişler, telefon görüntüleme veya mesajlaşma uygulamasına geçiş için ödeme yapabilirsiniz.
Reklam nasıl başlatılır?
-
Menüden Ekle → Kampanya Sihirbazı → Pazar yerlerinde satışβ ögesini seçin.
-
Yandex Market, Ozon, Wildberries veya Avito’daki ürün veya mağaza bağlantılarını belirtin. Tüm platformlar için aynı anda bir kampanya başlatmanızı öneririz: Bu şekilde sistem optimizasyon için daha fazla veri toplayacaktır.
Reklam yapmak istediğiniz ürünleri seçmek için filtreleri kullanın.
-
Ozon ile entegrasyon için:
-
Entegrasyon hedefini seçin:
-
Reklamdan maksimum satın alma ve Yandex Direct ve Ozon panellerinde satış istatistikleri – önerilen hedef;
-
Ozon panelinde satış istatistikleri.
-
-
Ozon kişisel paneline gidin → Analitik → Harici Trafik.
Vendor_org
alanındaki etiket ön ekini kopyalayın. Yandex Direct’in mağaza içinutm_campaign
etiketini otomatik olarak oluşturması için onu ekleyin. -
Entegrasyon hedefi reklamdan maksimum satın alma ve Yandex Direct ve Ozon panellerinde satış istatistikleri ise, API anahtarını ekleyin. Bunu Ozon panelinde bulun veya oluşturun. Ayarlar → API anahtarları bölümüne gidin ve Performance API’yi seçin. Listeden bir hesap seçin veya yeni bir hesap oluşturun. Hesap sayfasında Anahtar Ekle’ye basın.
-
Client ID ve Client Secret’ı kopyalayın ve yapıştırın.
-
-
Hedef kitlenizi belirleyin: Gösterim bölgelerini belirtin, hedef kitlenizi otomatik veya manuel olarak seçin.
-
Telefon ve mesajlaşma uygulamaları üzerinden sipariş kabul et seçeneğini etkinleştirin ve telefon veya Telegram ya da WhatsApp’taki iletişim bilgilerini belirtin. Bunlar promosyon sayfasında görünecektir; kullanıcı pazar yerine geçiş yapmadan size telefon edebilir veya yazabilir.
Bu ayar, promosyon sayfası olan reklamlar için gerekli olup Avito, Wildberries ve Ozon ile “Ozon panelinde satış istatistikleri” entegrasyonu içindir.
-
Hedef işlemler bloğunda hedef işlem fiyat sınırını seçin:
-
Haftalık ortalama: tıklamalar için ödeme. Sistem daha pahalı veya daha ucuz dönüşümler getirebilir ancak haftalık ortalama fiyat belirtilen değer aralığında olacaktır.
-
Sabit: Hedeflenen eylemler için ödeme. Dönüşümlerin maliyeti tam olarak belirttiğiniz kadar olacaktır. Birden fazla hedeflenen işlem gerçekleştirildiğinde, her biri için ödeme alınacaktır.
Satın alımlar, etkileşimli geçişler, telefon görüntüleme veya mesajlaşma uygulamasına geçiş için ödeme yapabilirsiniz. Hedeflenen işlemler, kampanyaya eklediğiniz pazar yeri bağlantılarına ve Ozon ile hangi entegrasyonu yapılandırdığınıza bağlı olarak otomatik olarak ayarlara eklenir:
- Satın alma
- Yandex Market veya Ozon’a bağlantılar belirtilmişse kullanılabilir. Hedef eylem için sabit bir fiyat belirleyin veya satın alma fiyatının belirli bir yüzdesini ödemek istiyorsanız bir gelir payı belirleyin.
- Etkileşimli geçiş
- Promosyon sayfasından pazar yerine geçiş. Wildberries, Avito veya Ozon bağlantıları belirtilmişse (“Ozon panelinde satış istatistikleri” seçilmiş) kullanılabilir;
- Telefon görüntüleme veya mesajlaşma uygulamasına geçiş
- Promosyon sayfasında telefon veya mesajlaşma uygulamasından tıklama. Wildberries, Avito veya Ozon bağlantıları belirtilmişse (“Ozon panelinde satış istatistikleri” seçilmiş) ve “Telefon ve mesajlaşma uygulamaları üzerinden sipariş kabul et” seçeneği etkinleştirilmişse kullanılabilir.
Dikkat
Daha önce başlatılan kampanyalarda Maksimum reklam tıklamaları veya Maksimum hedef işlemler hedefleri sınırlamasız seçilmişse, bunlar yürütülmeye devam edecektir. Hedef eylem fiyat sınırı belirlerseniz Maksimum reklam tıklamaları veya Maksimum hedef işlemler sınırlamasız stratejisine geri dönemezsiniz.
-
-
Haftalık bütçenizi belirtin. Bu, haftada en az 10 dönüşüm satın almaya yetmelidir.
-
Kampanya Oluştur’a basın ve hesabınıza yükleme yapın.
Kampanya istatistiği
İstatistikler kampanya sayfasında görüntülenir.
- Genel istatistikler
-
Ayarlar bilgileri bloğunun altında kampanyanın genel istatistikleri ve daha aşağıda belirli parametrelere göre daha ayrıntılı istatistikler verilir.
- Pazar yerleri için özet istatistikler
- Blokta gösterimler, tıklamalar, dönüşümler, dönüşüm maliyeti ve harcamalar gibi veriler pazar yerlerine göre toplu olarak verilmiştir. Ozon ve Yandex Market için ayrıca gelir ve RHO istatistikleri de belirtilmiştir.
- Reklam istatistikleri
- Blokta ürünlerle ilgili istatistikler gösterilir: gösterimler, tıklamalar, dönüşümler, dönüşüm maliyeti ve harcama. Ozon ve Yandex Market için ayrıca gelir ve RHO de belirtilmiştir. Sayfadaki ürünlerle ilgili dönüşümler, tıklamalar ve gösterimler azalan sırayla sıralanır.
Kampanya performansını diğer reklam türleriyle karşılaştırmak için Rapor Sihirbazı kullanılabilir.
Sorular ve yanıtlar
Pazar yerinden ürünler için reklamlar oluşturulmuyor
Dikkat
Hesapta para olduğundan emin olun. Reklam oluşturma işlemi yeterli bakiye yoksa başlamaz.
Aşağıdaki koşulların sağlandığından emin olun:
-
Mağazaya doğru bağlantı belirtilmiştir. Ürün listeleme reklamları yalnızca bir mağazaya veya mağazanın sattığı ürünlere bağlantılarla oluşturulabilir.
-
Ozon – Bağlantıda mutlaka seller:
ozon.ru/seller/{satıcı_adı}
kelimesi bulunmalıdır. -
Yandex Market – Bağlantıda mutlaka business:
market.yandex.ru/business-{satıcı_id}
kelimesi bulunmalıdır. -
Wildberries – Bağlantıda mutlaka seller:
wildberries.ru/seller/{satıcı_id}
kelimesi bulunmalıdır. -
Avito – Bağlantıda mutlaka user veya brands:
avito.ru/user/{satıcı_id}/profile
veyaavito.ru/.brands/{mağaza_id}/all
kelimesi olmalıdır.
-
-
Reklamı yapılan ürünler stoklarda. Pazaryerindeki mağazada ürün stokta yoksa reklam gösterilmez.
-
Mağazada belirtilen filtrelerle eşleşen ürünler bulunmaktadır. Herhangi bir ürünün bulunamadığı bir filtre belirtildiği takdirde reklamlar gösterilmeyecektir.
Başka sorunuz var mı?
Dikkat
Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adı ekranın sağ üst köşesinde görüntülenir. Uzman, verilerinize yalnızca talebi işlerken erişebilecektir.