Yandex Metrica

Yandex Metrica, sitenize yapılan ziyaretler ve bunları gerçekleştiren ziyaretçiler hakkında veri toplayabileceğiniz bir web analiz aracıdır. Bu amaçla sayaç (web sitelerinin sayfalarına eklenen kod) oluşturup kurmanız gerekmektedir. Sayaç verileri, strateji ayarlarında ve Direct kampanyalarında reklam izleme için kullanılabilir.

Reklam harcamasıyla ilgili raporlar hakkında daha fazla bilgi edinin

Metrica hedefleri ve segmentleri

Yandex Metrica'da oluşturulan hedefler (kullanıcı davranışları) ve segmentler (belli özelliklere sahip kullanıcılar) Direct'te kullanılabilir.

Hedefler

Hedefler sayesinde site ziyaretçilerin yaptığı belirli işlemleri izleyebilirsiniz:

  • Tek ziyaret çerçevesinde birkaç ürün sayfasının görüntülenmesi
  • İndirim sayfasının ziyareti
  • “Sepete ekle” butonuna tıklanması

Hedef oluşturmak için Yandex Metrica sayacının ayarlarında Hedefler sekmesinde Hedef ekle'ye tıklayın.

Hedefler hakkında daha fazla bilgiye Yandex Metrica Yardım bölümünden ulaşabilirsiniz.

Segmentler

Belirli özelliklere sahip site ziyaretçilerini Metrica segmentlerine ayırabilirsiniz. Örneğin aşağıdaki gibi gruplama yapılabilir:

  • sosyal medya platformlarından gelen ziyaretçiler,

  • mobil cihaz kullanıcıları,

  • Ankara'da yaşayan, 18 ile 25 yaş arasındaki kadın ziyaretçiler.

Metrica segmenti oluşturmak için herhangi bir rapora geçip kişi ve ziyaretlerin seçim koşullarını ayarlayın. Örneğin, bu şekilde siteye sosyal medya platformlarından gelen ziyaretçiler seçilebilir.

Ardından Segment → Farklı kaydet üzerine tıklayın ve segment adını belirtin.

Segmentler hakkında daha fazla bilgiye Yandex Metrica Yardım bölümünden ulaşabilirsiniz.

Yandex Metrica ile ne tür ayarlar yapılabilir?

Web sitesi sayfalarından toplanan Metrica verileri yeniden pazarlama ve otomatik strateji ayarları için kullanılabilir.

Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçimi

Siteniz ile daha önce etkileşimde bulunan birine reklamlarınızı gösterebilirsiniz. Örneğin, sitenizde daha önce ürün sipariş eden kullanıcıya bir sonraki alışverişte kullanabileceği indirimi anlatabilir veya sitenizi mobil cihazlardan görüntüleyen ziyaretçilere promosyon önerebilirsiniz.

Bunun için Yandex Metrica hedefleri ve segmentleri kullanılabilir. Reklam düzenleme sayfasında Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçimi → Ekle üzerine tıklayın. Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçimi hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.

Otomatik stratejiler

Kullanıcının faydalı işlem yapması ile sonuçlanan tıklamalar, reklam veren için en önemli tıklamalardır. Örneğin ürünün sepete eklenmesi veya siparişin oluşturulması. Yandex Metrica'da faydalı işlemlere uygun hedefler ayarlanabilir ve bunlara göre reklam kampanyasının bütçesi hesaplanabilir.

Bu amaçla Yandex Direct'te, Maksimum Dönüşüm Sayısı ve Kârlılık Sınırlamalı Maksimum Sayıda Tıklama olmak üzere, otomatik stratejiler oluşturulmuştur. Yapmanız gereken tek şey strateji ayarlarında hedefi ve ilgili gösterge (örneğin, dönüşüm fiyatları) için değeri belirtmektir. Bundan sonra sistem, haftalık göstergenin ortalama değerini belirtilen değere yaklaştırmak ve maksimum dönüşüm getirmek için teklifleri ve anahtar sözcük gruplarını seçmeye başlar.

Not. Strateji seçildikten sonra ayarlar gösterilmiyorsa, Metrica sayacında yeterli istatistiğe sahip hedef olmayabilir. Hedeflerde aranan koşullar stratejilerin Yardım bölümlerinde açıklanmıştır.

Başka sorunuz var mı?

Uyarı. Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adınızı ekranın sağ üst köşesinde görebilirsiniz. Uzman, sadece başvurunun işlenmesi sırasında verilerinize erişim kazanacaktır.