Performans kampanyalarında gösterim stratejisi

Strateji, bir reklam kampanyasının hedefini belirlemenizi sağlayan bir dizi ayardır; örneğin siteye trafik çekmek, maksimum faydalı eylem gerçekleştirmek veya kârlılığı optimize etmek vb.

Otomatik algoritmalar ile gerekli parametreleri belirterek veya manuel olarak teklifleri yönetebilirsiniz:
  • Otomatik yönetimde hedef stratejinin hangi sonucu sağlamasını istiyorsanız onu belirlersiniz. Örneğin, siteye ziyaretçi çekme, sitede yararlı eylemlerin gerçekleşmesi veya reklam harcamalarının hedef payı gibi. Tıklamalar, dönüşümler veya yayın başına harcama payı olmak üzere, optimize edilecek parametreyi hedefe göre seçersiniz. Ayrıca hedeflere ulaşılması için koşullar belirleyebilirsiniz; örneğin sonuç için ödemeye hazır olduğunuz bütçeyi veya ortalama maliyeti belirtebilirsiniz.
  • Manuel teklifte her gösterim koşulu için fiyat teklifini kendiniz belirler ve gerektiğinde ortalama günlük bütçeyi sınırlarsınız.

Reklam kampanyası üzerinde manuel stratejilere veya harici teklif yönetim sistemlerine kıyasla daha sık ayarlama yaptığından otomatik stratejiyi kullanmanızı öneririz.

Gösterim stratejisi kampanya parametreleri sayfasında seçilebilir. Her reklam kampanyası için kampanyadaki tüm reklamlar için geçerli olacak tek bir strateji seçilebilir.

Kampanya türüne göre kullanılabilen stratejiler
Reklam kampanyası türü Kullanılabilir stratejiler

“Metin-grafik reklamlar”

“Dinamik reklamlar”

Yayın başına hedef harcama payı

Dönüşüm optimizasyonu

Tıklama optimizasyonu

Manuel teklif yönetimi

“Mobil uygulama reklamları”

Mobil uygulama reklamlarında dönüşüm optimizasyonu (izleme bağlantılı uygulamalar için)

Tıklama optimizasyonu

Manuel teklif yönetimi

“Arama banner'ı”

Aramalarda banner tıklamaları sayısının optimizasyonu.

Manuel teklif yönetimi

  1. Stratejiler nasıl çalışır?
  2. Strateji ayarlama modları
  3. Stratejiler nasıl daha etkili kullanılabilir?
  4. Stratejinin yeniden başlatılması

Stratejiler nasıl çalışır?

Yandex.Direct'in tüm stratejileri, kullanıcının reklama tıklayarak hedef işlemlerin gerçekleşmesi olasılığını hesaplayan özel bir matematik algoritmasına dayalıdır.

Tahmin sırasında sistem, reklam için seçilen anahtar sözcük gruplarına göre istatistiği analiz eder. Arama siteler için söz konusu analiz işlemi Yandex arama sonuçları sayfalarındaki gösterim verileri, içerik siteler için ise ağlardaki gösterim verileri dikkate alır. İstatistik yetersizse Yandex arama sonuçlarından yapılan geçişlerle ilgili veri tabanı kullanılır. Bununla birlikte reklama tıklayan kullanıcıların davranışları da hesaba katılır. Analiz işlemi sonucunda en etkili (yani kullanıcıların en çok geldiği) anahtar sözcük grupları belirlenir. Reklam gösterimleri daha sonra bu anahtar sözcük grupları üzerine ağırlıklı olarak yapılmaya başlar.

Gösterim, tıklama ve hedef eylemlerin sayıları ile haftanın günleri ve günün saati arasındaki ilişkiyi tespit edebilmek üzere tahminler her bir gün için saatler itibarıyla hazırlanır. Gösterim sırasında yeni veriler geldikçe tahminler düzenli olarak güncellenir.

Fazla harcamaya karşı koruma varsayılan olarak stratejilere eklenir; sistem haftalık bütçenin günde en fazla %35'ini harcayabilir, fiyat teklifi ise ayrıca düzenlenmediği sürece haftalık bütçenin %10'unu geçmez. Artan düzenlemeler tetiklendiğinde, fiyat teklif haftalık bütçenin %10'undan fazla olabilir. Gösterimler zaman hedeflemesiyle sınırlıysa sistem bütçeyi sadece kampanyanın çalışma günlerine dağıtır. Bu durumda günde, haftalık bütçenin %35'inin üstünde harcama yapılabilir.

Strateji ayarlama modları

Yandex.Direct, stratejilerin kullanımı için biri standart ve diğeri gelişmiş olmak üzere (deneyimli kullanıcıların isteklerini karşılayacak şekilde) iki moda sahiptir. Varsayılan olarak tüm reklam kampanyaları standart strateji ayarlarıyla oluşturulur. Bu ayarlarda kampanyanızı hızlı bir şekilde başlatmanızı sağlayan minimum parametre seti bulunur:

  • Sitede belirli hedef eylemlerin gerçekleşmesini ve sadece tıklamalar için ödeme yapmak istiyorsanız istediğiniz hedefi ve haftalık bütçe tutarını belirtin.

  • Sitedeki hedef eylemlere dönüşüm başına ödeme yapmak istiyorsanız hedefi seçin, dönüşüm fiyatını belirtin ve gerekiyorsa haftalık bütçe tutarını belirtin.

  • Reklamın amacı siteye yapılan girişler ise haftalık bütçenizi belirtin.

Reklam yayınlarının hedef eylemlere göre optimizasyonu için Yandex.Metrica sayacının hem sitede hem de reklam kampanyasında bağlanmış olması gerekir.

Standart ayarlarda ilişkilendirme modeli varsayılan olarak Yandex.Direct'ten yapılan son ziyaret olarak ayarlanmıştır.

Standart ayarlama modunun kullanılabildiği reklam kampanyası türleri: Metin grafik reklamları, Grafik reklamları, Video reklamları ve Dinamik reklamlar.

Gelişmiş ayarlara geçiş için Tecrübeli kullanıcı ayarları'na tıklayın. Böylece Yayın başına hedef harcama payı, Dönüşüm optimizasyonu, Tıklama optimizasyonu veya Manuel teklif yönetimi olmak üzere, mevcut strateji seçeneklerinden herhangi birini seçip tüm parametrelerini kampanya hedeflerine göre kullanabilirsiniz.

Gelişmiş ayarlarının kulanılacağı kampanyaları oluşturmaya hazırsanız Kampanyalarım sayfasında kullanıcı adınıza tıklayın ve Ayarlarım'a tıklayarak Kullanıcı ayarları'na girin. Gelişmiş ayarları göster seçeneğini etkinleştirin.

Stratejiler nasıl daha etkili kullanılabilir?

Genel öneriler

Stratejilerin doğru çalışması için reklamlarınızın yönlendirdiği sayfaların erişilebilir olması ve reklam kampanyanızda yeterli sayıda reklam ve anahtar sözcük grubunun olması çok önemlidir. Reklam kampanyasının sadece bir sitenin (veya mobil uygulamanın) reklamını yapması ve ay boyunca düzenli göstergelerine sahip olması önerilir.

En iyi sonuca ulaşmak için sistem ilgili kampanya ayarlarını sürekli optimize ederek karmaşık bir hesaplama yapar. Bu nedenle genellikle sisteme birkaç haftalık bir süre tanımanız gerekir.

Kampanyanız genellikle daha seyrek yapılan sorgular üzerinde kurulu ise reklamlara yapılacak tıklamaların sayısı ve olası dönüşümler konusunda tahminlerde bulunulması ve dolayısıyla en uygun tıklama başı fiyatın hesaplanması için daha fazla zaman gerekir. Sisteme yardım etmek için anahtar sözcük grubu listesini genişletin.

Stratejinizin ayarlarını, bunları strateji çalışırken değiştirmemek için stratejiyi çalıştırmadan önce iyice düşünmenizi tavsiye ederiz. Strateji ayarlarını sürekli değiştirmek veya gösterimleri ara sıra manuel yönetime geçirmeniz kaliteli tahmin hazırlanması işlemini önemli ölçüde zorlaştırır.

Kısıtlamaların belirlenmesi

En uygun fiyat/miktar oranının bulunması için sistemin deney yapmak üzere bir alana ihtiyacı vardır. Dolayısıyla sistemde ne kadar az gereksiz kısıtlama kullanırsanız stratejiniz de o kadar etkili çalışır. Örneğin “Tıklama optimizasyonu” ve “Dönüşüm optimizasyonu”.stratejileri kapsamında en yüksek tıklama fiyatını daha fazla sınırlamaya gerek yoktur.

Uygun parametreler belirtmeye çalışın ve örneğin tıklama başına ortalama maliyeti düşürmeyin.

Seçilen stratejiye bağlı olmayan nedenlerden dolayı sitenizin ziyaretçilerinin (veya uygulamanızın kullanıcılarının) hareketliliği aniden değişiyorsa stratejinin yeniden yapılanması için yeterli süre olmayabilir ve belirttiğiniz kısıtlamalar uygulanamayabilir. Benzer durumlar sitenizin tasarımını yenilediğinizde, reklam kampanyaya popüler olmayan anahtar sözcük gruplarını eklediğinizde veya hedeflemeyi değiştirdiğinizde yaşanabilir.

Manuel harcama kontrolü

Strateji çerçevesinde harcamayı kendinizin kontrol etmeniz gerektiğinde tıklama başına maksimum fiyatı belirlemektense maksimum haftalık bütçe miktarını belirlemek daha iyi bir seçenek olur. Bu amaçla cari göstergelerinizi önceki göstergelerinizle kıyaslamak için bir önceki ayın ortalama haftalık bütçe rakamını çıkarmanızda yarar vardır.

Stratejinin yeniden başlatılması

Stratejinin yeniden başlatılması, sistemin yeni tahmin oluşturması ve en uygun teklifleri belirleyebilmesi için her zaman göstergelerin yeniden hesaplanmasını gerektirir. Toplanan istatistik zaman bazlı hesaplanır; yeni veriler en büyük “ağırlığa” sahip olur. Yeniden başlatılmadan önce strateji 28 günden uzun bir süre çalışmadıysa istatistiği sıfırlanır.

Strateji şu durumlarda yeniden başlatılır:

  • strateji ayarlarının değişmesi
  • manuel teklif yönetimine geçiş
  • kampanyanın durdurulduktan sonra başlatılması
  • sıfır bakiyedeyken hesaba para aktarılması
  • gösterim takviminin değiştirilmesi (resmi tatil günlerinde gösterim ayarları dahil)

İç mekanizmalar sayesinde sistem hızlı adapte olur fakat yeni tahminin oluşturulması için biraz süre gerekebilir. Stratejinin yeniden başlatıldığı gün yapılan günlük harcama, kısıtlamaları aşabilir.