Akıllı banner’lar için gösterim stratejisi

Strateji, bir reklam kampanyasının hedefini belirlemenizi sağlayan bir dizi ayardır; örneğin siteye trafik çekmek, maksimum faydalı eylem gerçekleştirmek veya kârlılığı optimize etmek vb.
Akıllı banner'lar için 2 otomatik gösterim stratejisi mevcuttur:

Stratejinin hedeflemesi gereken sonucu seçer, kampanyanın tamamı veya her filtre için bütçeyi ve fiyat teklifi limitini belirlersiniz. Kampanyanın yayınlanmasının ardından, en iyi sonucu elde etmek ve belirtilen koşullara uymak amacıyla fiyat teklifleri otomatik olarak seçilecektir.

Gösterim stratejisi kampanya parametreleri sayfasında seçilebilir. Tüm reklamlar için işleyecek yalnızca tek bir strateji seçebilirsiniz.

  1. Stratejiler nasıl çalışır?
  2. Stratejiler nasıl daha etkili kullanılabilir?
  3. Stratejinin yeniden başlatılması

Stratejiler nasıl çalışır?

Yandex Direct'in tüm stratejileri, kullanıcının reklama tıklayarak hedef işlemlerin gerçekleşmesi olasılığını hesaplayan özel bir matematik algoritmasına dayalıdır.

Gösterim, tıklama ve hedef eylemlerin sayıları ile haftanın günleri ve günün saati arasındaki ilişkiyi tespit edebilmek üzere tahminler her bir gün için saatler itibarıyla hazırlanır. Gösterim sırasında yeni veriler geldikçe tahminler düzenli olarak güncellenir.

Mümkün olduğunca kaliteli teklif yönetimi için (harici reklam yönetim araçlarının yardımıyla veya manuel yöntemden daha sık) reklam kampanyasında stratejiler tarafından düzeltmeler yapılır.

Fazla harcamaya karşı koruma varsayılan olarak stratejilere eklenir; sistem haftalık bütçenin günde en fazla %35'ini harcayabilir, teklif ise haftalık bütçenin %10'unu geçmez. Gösterimler zaman hedeflemesiyle sınırlıysa sistem bütçeyi sadece kampanyanın çalışma günlerine dağıtır. Bu durumda günde, haftalık bütçenin %35'inin üstünde harcama yapılabilir.

Stratejiler nasıl daha etkili kullanılabilir?

Genel öneriler

En iyi sonuca ulaşmak için sistem ilgili kampanya ayarlarını sürekli optimize ederek karmaşık bir hesaplama yapar. Bu nedenle genellikle sisteme birkaç haftalık bir süre tanımanız gerekir.

Kısıtlamaların belirlenmesi

En uygun fiyat/miktar oranının bulunması için sistemin deney yapmak üzere bir alana ihtiyacı vardır. Dolayısıyla sistemde ne kadar az gereksiz kısıtlama kullanırsanız stratejiniz de o kadar etkili çalışır.

Uygun parametreler belirtmeye çalışın ve tıklama başına ortalama maliyeti düşürmeyin.

Sitenizi ziyaret eden kullanıcıların etkinliği seçilen stratejiyle doğrudan ilgili olmayan sebeplerden dolayı ani değişimler geçiriyorsa, stratejiyi yeniden yapılandırmak ve belirlediğiniz sınırlamaları karşılamak mümkün olmayabilir. Bu durum, örneğin sitenizin tasarımını yenilemeniz veya hedeflemeyi değiştirmeniz halinde meydana gelebilir.

Stratejinin yeniden başlatılması

Stratejinin yeniden başlatılması, sistemin yeni tahmin oluşturması ve en uygun teklifleri belirleyebilmesi için her zaman göstergelerin yeniden hesaplanmasını gerektirir. Toplanan istatistik zaman bazlı hesaplanır; yeni veriler en büyük “ağırlığa” sahip olur. Yeniden başlatılmadan önce strateji 28 günden uzun bir süre çalışmadıysa istatistiği sıfırlanır.

Strateji şu durumlarda yeniden başlatılır:

  • strateji ayarlarının değişmesi
  • kampanyanın durdurulduktan sonra başlatılması
  • sıfır bakiyedeyken hesaba para aktarılması
  • gösterim bölgelerinin değiştirilmesi;
  • gösterim takviminin değiştirilmesi (resmi tatil günlerinde gösterim ayarları dahil)

İç mekanizmalar sayesinde sistem hızlı adapte olur fakat yeni tahminin oluşturulması için biraz süre gerekebilir. Stratejinin yeniden başlatıldığı gün yapılan günlük harcama, kısıtlamaları aşabilir.

Başka sorunuz var mı?

Uyarı. Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adınızı ekranın sağ üst köşesinde görebilirsiniz. Uzman, sadece başvurunun işlenmesi sırasında verilerinize erişim kazanacaktır.