Maksimum Dönüşüm Sayısı
Bu strateji, ziyaretçileri siteye çekmek için hedefleri belirten ve bu hedeflere ulaşmak için ne kadar harcama yapmaları gerektiğini bilen reklam verenler için uygundur. Strateji, haftalık tıklama sayısı 200'ün üzerinde olan ve haftalık hedef ziyaret sayısı 10'un üzerinde olan her kampanya için etkilidir. Ayrıca sadece kullanıcıların hedef ziyaretleri için ödemeyi ayarlayabilirsiniz.
Çalışma esasları
Kampanya çalıştırıldıktan sonra sistem, sitede hedef işlemleriyle biten geçişleri sağlayan reklam sayısını banner'da arttırmak için otomatik olarak filtrelere göre teklifleri belirler. Bununla birlikte, tüm kampanya için veya her bir filtreye göre ortalama dönüşüm fiyatını belirleyebilirsiniz.
- Tüm kampanya için
-
Ortalama dönüşüm fiyatını kampanyanın tamamı için belirlersiniz. Kampanya için haftalık ortalama fiyat belirtilen fiyatı aşmaz. Bunun yanı sıra bazı filtrelere göre fiyatlar belirtilen ortalama fiyatının üzerine çıkabildiği gibi bazı filtrelere göre ise daha düşük olabilir.
Filtrelerin her biri için ortalama dönüşüm fiyatını Ayarlar menüsünde belirleyebilirsiniz. Örneğin daha pahalı ürünlerin bulunduğu filtrelere daha yüksek ortalama dönüşüm fiyatını belirleyebilirsiniz. Sistem, aynı zamanda hem filtre için ortalama fiyatını hem de tüm kampanya için ortak değerini tutturmaya çalışır.
- Her filtreye göre
-
Varsayılan olarak tek bir ortalama dönüşüm fiyatı tüm filtreler için belirtilebilir. Her filtre için haftalık ortalama fiyat belirtilen fiyatı aşmaz. Bununla birlikte filtreye göre fiyat hafta boyunca değişebilir, belirtilen fiyatın üzerinde veya altında olabilir.
İlgili Ayarlar menüsüne gidip istediğiniz filtre için ortalama dönüşüm fiyatıni belirleyebilirsiniz. Bu durumda filtre için belirttiğiniz fiyata öncelik verilir; strateji ayarlarında belirtilen varsayılan ortalama dönüşüm fiyatı ise dikkate alınmaz.
Bağlanma koşulları
Stratejiyi etkinleştirmek için kampanyaya Metrica sayacı bağlı olmalıdır.
Reklamı yapılan siteye sayaç kodu yerleştirilmelidir. Sitenin tüm sayfalarına sayaç kodu yerleştirmenizi öneririz.
Sayaçta hedefler ayarlanmış olmalıdır.
- Reklam harcama payı sınırlamasının uygulanabilmesi için reklam gelirinin (hedef fiyatı değerinin ve para biriminin) Yandex Direct'e aktarılması ayarlanmalıdır. Bunu aktarmak için birkaç yöntem kullanabilirsiniz:
Strateji ayarlarında hedef eylemleri ve bunlar için istediğiniz değerleri belirtebilirsiniz. Optimizasyon için, doğrudan gelir sağlayan eylemlerin yanı sıra siteye kaydolma veya promosyonlarınıza katılmayı kabul etme gibi başka eylemler de seçebilirsiniz.
- Yandex Metrica arayüzünde hedef geliri değerini belirtebilirsiniz. Bunun için programlama becerilerine ve hassas finansal göstergelere gerek yoktur; ortalama sipariş tutarını veya bir siparişten veya gönderilen formdan gelen tahmini geliri belirtmek yeterlidir.
- reachGoal
yöntemini
kimlik belirleyicisi içeren hedef ve belirlenen değer ile kullanarak. - Ürün fiyatını veya sipariş bedelini dahil edin ve iletin. “E-ticaret hedefleri için: Satın alma” hedefinin tanımlayıcısı Metrica tarafından otomatik olarak iletilecektir. Diğer hedefler için tanımlayıcı
goal_id
alanına iletilmelidir.Ürün fiyatı iletimi ve hedef tanımlayıcı örneğidataLayer.push({ "ecommerce": { "purchase": { "actionField": { "id" : "TRX987", "goal_id": "123456" }, "products": [ { "id": "25341", "name": "Yandex erkek Kazak", "price": 1345.26, "brand": "Yandex / Benndex", "category": "Giyim / Erkek Giyim / hoodies ve sweatshirt", "variant": "turuncu renk" }, { "id": "25314", "name": "Yandex kadın Sweatshirt", "price": 1543.62, "brand": "Yandex / Benndex", "category": "Giyim / kadın giyim / hoodies ve sweatshirt", "variant": "beyaz renk", "quantity": 3 } ] } } });
Parasal olmayan bir gelir kullanıyorsanız para birimi olarak Yandex Direct'te kullandığınız para birimini belirtin.
Strateji ayarları
Maksimum sayıda hedef eylemin gerçekleşmesini elde etmek için koşulları ve harcama limitini seçin:
- Haftalık bütçe
-
Haftalık bütçenin minimum tutarı 17 ₺'dir. Haftalık bütçenin en az 10 × dönüşüm fiyatı kadar olması önerilir.
- Dönüşüm fiyatı
-
Harcama sınırlaması “Dönüşüm fiyatı” olarak belirlendiğinde strateji, belirli bir fiyat karşılığında hedef kullanıcı ziyaretlerini getirir.
Bir hedef seçerken hedef ziyaretin fiyatını belirtin. Dönüşüm fiyatı 15.000 rubleden fazla olmamalıdır.
Belirtilen dönüşüm fiyatını seçilen düzenlemeler etkiler.
- Yayın başına harcama payı
- Strateji, belirtilen düzenlemeler dikkate alınarak hedefte aktarılan gelirin belirtilen yüzdesine eşit olan, sabit bir fiyata göre dönüşüm sağlar.
Bu strateji, e-ticaretin kullanıldığı veya dönüşüm gelirini Yandex Metrica'ya aktaran kampanyalar için uygundur. Bu stratejiyi ayrıca gelirin istenen hedef eylemin değeri olarak belirtildiği kampanyalarda da kullanabilirsiniz.
Reklam harcama payını, reklamın sağladığı gelirin istediğiniz yüzdesi olarak belirtin.
- Haftalık bütçe
-
Haftalık bütçenin minimum tutarı 17 TL'dir.
- Yayın başına harcama payı
-
Bu strateji sayesinde belirtilen reklam harcama payına bağlı kalırken seçilen hedefe göre maksimum dönüşüm sayısını elde edebilirsiniz. Teklifler; reklam harcaması, seçilen hedef için aktarılan gelirin belirli bir yüzdesi düzeyinde kalmak kaydıyla olası en iyi sonucu sağlayacak şekilde ayarlanır.
Bu strateji, e-ticaretin kullanıldığı veya dönüşüm gelirini Yandex Metrica'ya aktaran kampanyalar için uygundur. Bu stratejiyi ayrıca gelirin istenen hedef eylemin değeri olarak belirtildiği kampanyalarda da kullanabilirsiniz.
Reklam harcama payını, reklamın sağladığı gelirin istediğiniz yüzdesi olarak belirtin.
- Ortalama dönüşüm fiyatı
-
Ortalama dönüşüm fiyatı: Haftalık bütçe harcamasının haftalık hedef ziyaret sayısına oranıdır. Strateji sayesinde siteye mümkün olan en yüksek hedef ziyaret sayısını elde edebilir ve haftalık ortalama dönüşüm fiyatını belirlediğiniz değere yaklaştırabilirsiniz.
Kampanyanın çalışmasını analiz edip uygun ortalama fiyat değerini belirtin veya sistem önerilerine uyun. Önerilen fiyat, seçilen hedef ve ilişkilendirme modeline göre haftalık ortalama dönüşüm fiyatı olarak hesaplanır. Ayarlanan kampanyada hedefe göre hiçbir dönüşüm gerçekleşmediyse hesaplamalarda bu hedefe göre diğer kampanyalar için belirtilen ortalama dönüşüm fiyatı kullanılır. Ulaşılması mümkün olmayan değer sistemin etkili filtrelere göre teklifleri yükseltmesine izin vermez ve tıklama sayısı düşer.
Bir gün boyunca ortalama dönüşüm fiyatının her iki yönde dalgalanması mümkündür.
Ortalama dönüşüm fiyatının minimum değeri 0,1 TL'dir.
Yandex Metrica sayacı ekleyin.
Metrica sayacına erişim izniniz yoksa sayaçta ayarlanmış olan hedeflere erişim izni isteyebilirsiniz. Bunu yapmak için sayacı belirtin ve Erişim iste'ye tıklayın.
Hedef eylemleri seçip fiyatını veya değerini belirtin.
-
Kullanıcıya reklamınızı göstererek teşvik etmek istediğiniz belirli eyleme "hedef" denir. Yandex Metrica'da seçilen hedeflere göre ziyaretler almayı seçebilirsiniz:
- Tek bir hedefe göre, “Dönüşüm fiyatı” sınırlaması ile dönüşüm başına ödeme veya “Ortalama dönüşüm fiyatı” sınırlamasıyla tıklama başına ödeme uygulandığında,
- Birden fazla hedefe göre, diğer şartlar uygulandığında. Değerlerini manuel olarak belirtin veya bir değer seçin: “Dinamik” (e-ticaret hedefleri için önerilir).
Kampanyanın reklam ayarlarında Turbo siteyi geçiş sayfası olarak belirtmek istiyorsanız Turbo sitedeki otomatik sayaçta önerilen hedeflerden birini seçin.
- Form aracılığıyla talep gönderimi;
- Geri bildirim butonuna tıklama: Telefon / E-posta / WhatsApp / Vkontakte;
- Başlık: Vkontakte sosyal ağı butonuna tıklama;
- Başlık: İletişim bilgileri butonuna tıklama: Telefon / adres / E-posta;
- Ürünü sepete koyma
Turbo sitenin önerilen hedeflerin listesi
-
- Gerekirse, gelişmiş ayarlardan istediğiniz ilişkilendirme modelini seçin.
-
Ziyaret için ne tür bir girişin kaynak sayılacağını belirleyen kurala İlişkilendirme modeli denir: Bu model, reklamın, işinizin gelişmesine olan katkısını daha net belirlemeye yardımcı olur. Fiyat teklifi belirlenirken, sistem seçilen ilişkilendirme modeline göre Yandex Metrica istatistiklerini kullanır, sizin belirttiğiniz sonuca ulaşmayı hedefler.
Model seçimi, iş türüne, trafik çekme yoluna ve sizin hedeflerinize bağlıdır. İlişkilendirme modeli varsayılan olarak Yandex Direct'ten yapılan son ziyaret olarak ayarlanmıştır. Gerektiğinde bu ayarı değiştirebilirsiniz.
İlişkilendirme modelleri hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.
-