Direct
Bilgi
Bize ulaşın

Farklı Alanlar için Bağımsız Yönetim Stratejisi

Strateji sayesinde aramada ve ağlarda reklam yönetimini ayırabilirsiniz.

Bu stratejiyi seçen Reklamveren, aramada ve ağlarda tıklama fiyatını ayrı olarak yönetebilir veya aramadaki gösterimleri tamamen kapatıp ağlarda gösterilmek üzere ayrı bir kampanya oluşturabilir (Not: anahtar sözcük grubu sitenin içeriğine veya kullanıcının ilgi alanlarına uygunsa reklam gösterimi gerçekleşir).

Genellikle, ağlarda gösterilmek üzere özel oluşturulan reklamlar veya hedef sayfalar, hem aramada hem ağlarda gösterilen reklamlara göre ziyaretçileri daha etkili bir şekilde çeker.

Çalışma esasları

“Bağımsız yönetim” stratejisini etkinleştirerek reklamveren, ağlarda anahtar sözcük gruplarına göre fiyatlar belirleyebilir.

Anahtar sözcük grubuna göre ağlarda daha önce gösterim yapılmadıysa sistem gerekli istatistik verilerini toplamadıkça hedef kitle kapsamı için fiyat tahmini yapamaz. Ağlarda hedef kitle kapsamı ve tıklama fiyatı sütununda bunun gibi sözcük gruplarının yanında "-" işareti konulur. Reklamveren, gerektiğinde o sözcük grubunun olduğu gibi bırakabilir ve istediği bir tıklama başı fiyatı belirleyebilir. Uygun bir yayınlama alanının bulunması halinde o anahtar sözcük grubuyla ilgili reklam o alanda gösterilecektir.

%20, %50 veya %100 olmak üzere, istenilen hedef kitle kapsama oranına olanak verecek tıklama başı fiyat, kampanya sayfasında gösterilir. Fiyatlar istatistik verilerine göre hesaplanır ve mevcut rekabet ortamı ve belirlenen konuda sitelerin sayısı gibi değişken faktörlere bağlıdır. Dolayısıyla reklamverenler fiyat belirleme işlemlerinde bu verilerden sabit olmayan, takribi yol gösterici değerler olarak yararlanırlar.

Ağlardaki gösterimler için çok düşük fiyatın belirtilmesi, sistem istenilen hedef kitle kapsamını sağlayamadığından reklamın genel etkinliğinin azalmasına yol açabilir.

Dikkat! 
  • Strateji sayesinde içerik sitelerini ayrı olarak yönetebilirsiniz. Arama siteleri için Yandex Arama ile aynı ayarlar geçerlidir.
  • Aktif kampanya “Bağımsız yönetim” stratejisine geçtiğinde geçiş yapılmadan önceki strateji çerçevesinde uygulanan tıklama başı fiyatlar ağlar için de otomatik olarak geçerli olur.
  • “Bağımsız yönetim” stratejisi devre dışı bırakıldığında ise ağlar için teklifler aramadaki tekliflere göre hesaplanmaya başlar.

Aramadaki gösterimler çalışır durumda

“Bağımsız yönetim” stratejisi seçildiğinde aramada gösterimler devre dışı bırakılmazsa ağlarda gösterimler için sadece “Maksimum kapsama” stratejisi geçerli olur. Bu strateji sayesinde ağlarda anahtar sözcük gruplarına göre fiyatları manuel olarak belirleyebilirsiniz ve belirtilen tıklama fiyatlarına göre mümkün olan maksimum hedef kitle kapsamına ulaşabilirsiniz.

Aynı kampanya çerçevesinde aramadaki gösterimlerle çalışılabildiği stratejiler şöyledir:

  • “En yüksek pozisyon”
  • “En düşük fiyata göre gösterim”
  • “Arama sonuçlarının altında gösterim”

Bununla birlikte ağlardaki gösterimler aramadaki gösterimlerden bağımsızdır.

Aramadaki gösterimler devre dışıdır

Aramada gösterimler devre dışı bırakıldıysa ağlarda gösterimler için strateji seçilebilir:

  • “Maksimum kapsanabilir hedef”

  • “Ortalama tıklama başı fiyat”

  • “Haftalık bütçe”

  • “Haftalık tıklama paketi”

  • “Ortalama yatırım kârlılığı”

    Bu strateji sadece metin-grafik reklam kampanyaları için geçerlidir.

  • “Ortalama dönüşüm fiyatı”

    Bu strateji sadece metin-grafik reklam kampanyaları için geçerlidir.

  • “Uygulama kurulumunun ortalama ücreti”

    Bu strateji sadece mobil uygulama reklamları için geçerlidir.

Bazı araçların anılan stratejiyle çalışma özellikleri

Makaleyi değerlendirin
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz!