Direct
Bilgi

Arama sonuçlarının altında gösterim

“Arama sonuçlarının altında gösterim” stratejisi seçildiğinde Yandex'in ana aramasında yayınlanan reklamlar arama sonuçlarının altındaki reklam bloğunda gösterilir.

Bu seçenek, süper pozisyonlarda gösterimlerin siteye çok kullanıcı ziyareti sağlayarak reklamveren şirkete oldukça fazla müşteri gelişiyle de sonuçlanabileceği durumlar için uygundur.

Çalışma esasları

Reklamveren, anahtar sözcük gruplarının her biri için birer tıklama başı fiyat belirtir. Reklam, aşağıdaki seçeneklerden birine göre arama sonuçlarının altındaki sıraların birinde görüntülenir:

  • En yüksek gösterim sırası

    Reklam garantili gösterim bloğunda, reklamverenin belirttiği tıklama başına maliyet değerine göre en yüksek gösterim pozisyonunda gösterilir. Bu strateji, reklamının garantili gösterim bloğunda 1. sırada yayınlanmasını isteyen reklamverenler için uygun bir seçimdir.

  • Minimum fiyata karşılığı gösterim

    Reklam, minimum fiyat karşılığına garantili gösterim bloğunda yer bulmaya çalışır. Bu seçenek, reklamın seçilen anahtar sözcük grubunu içerecek her bir kullanıcı sorgusuna yanıt olarak ve mümkün olduğunca minimum tıklama başı fiyat karşılığında gösterilmesi gereken durumlar için uygundur.

Dikkat! 
  • Reklam, ilgili tıklama başına maliyet süper pozisyon bloğunda gösterimi için yeterli olsa dahi arama sonuçlarının altındaki garantili gösterim bloğunda gösterilecek. Bu durumda fiyat yönetimi arayüzünde süper pozisyon fiyatları gri olarak işaretlenir.
  • Öte yandan, bu strateji çerçevesinde reklamın tüm sayfalardaki arama sonuçlarının altındaki blokta, hep aynı sırada bulunması garanti edilemez. Ayrıca reklamverenin belirttiği tıklama başına maliyet değeri reklamın garantili gösterim bloğunda görüntülenmesi için yeterli değilse o reklam ya dinamik gösterim bloğunda gösterilir ya da arama sayfasında hiç gösterilmez.
  • Sorguya göre arama sonuçlarının altındaki blokta gösterim için bu stratejide minimum fiyata göre gösterimi seçen birkaç reklamveren seçildiyse tüm reklamlar garantili bir şekilde minimum fiyatla bloğa girer ve minimum trafiği alır. Strateji, reklamların bloktaki sıralamasını garanti etmez.
  • Belirli bir sorgu için birden fazla reklamveren olası en yüksek pozisyonda gösterimi seçmişse en iyi tıklama başı maliyete, kalite göstergesine ve CTR tahminine sahip reklam, en üst pozisyonda gösterilir.

  • Bu strateji Yandex'in ana araması için geçerlidir ve tüm diğer arama alanlarında bu reklamlar En yüksek pozisyon stratejisine göre görüntülenir.
  • Manuel bir stratejiden önce otomatik bir stratejiye, sonra “Arama sonuçlarının altında gösterim” stratejisine geçirilmiş bir kampanya, ileride tekrar manuel bir stratejiye aktarıldığında otomatik stratejiye ilk geçişi öncesindeki tıklama fiyatları tekrar geçerlilik kazanacaktır.
Makaleyi değerlendirin
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz!