Direct
Bilgi
Bize ulaşın

Otomatik yönetim

Otomatik teklif yönetimi stratejileri çerçevesinde çalışan sistem, reklam gösterimlerini kendi kontrol eder ve reklamlar üzerinden yapılacak yararlı kullanıcı geçişlerinin sayısını mümkün olduğunca arttırmaya çalışır. Sistem için hedef sonucunu ve istediğiniz harcama sınırını siz belirliyorsunuz. Tüm gerekli hesaplamaları yapacak olan sistem, mevcut kampanya bütçesinin en ekonomik şekilde harcanmasını sağlar.

Otomatik stratejiler, diğer önemli göstergelere odaklanmanıza olanak sağlayarak teklif yönetimi ile ilgili tüm sorunları çözer. Örneğin reklam metinlerinin kalitesi, arama sonuçlarından ulaşılan sayfaların seçimi, kazanılan kullanıcılardan gelen kârın hesaplanması ve analiz edilmesi.

Ortalama tıklama başı fiyat

Strateji, kullanıcı başı ödemeye hazır olduğunuz ortalama tıklama başı fiyat karşılığında maksimum tıklama sayısını sağlar.

Ortalama dönüşüm fiyatı

Strateji, sitenize maksimum hedef ziyaret sayısını elde etmeye ve bir ziyaretin haftalık ortalama fiyatını istenilen değere yaklaştırmaya olanak sağlar.

Uygulama kurulumunun ortalama ücreti

Bu strateji sadece mobil uygulama reklamları için geçerlidir.

Bu strateji uygulamanın kurulma sayısının maksimum değerlere çıkmasını ve haftalık ortalama uygulama kurulum fiyatının belirttiğiniz değere yaklaşmasını sağlar.

Ortalama yatırım kârlılığı

Bu strateji sayesinde Yandex.Metrica'da belirlenen hedefe göre en yüksek dönüşümü alabilir ve bu hedefe göre haftalık ortalama yatırım kârlılığını, belirlediğiniz değere yakınlaştırabilirsiniz.

Haftalık bütçe

Haftalık bütçe, siteye maksimum geçiş sayısı veya mobil uygulamanın maksimum kurulum sayısı gibi istediğiniz sonucu elde etmeniz için dağılım yapar.

Haftalık tıklama paketi

Strateji, haftada minimum fiyat karşılığına sitenize veya sanal kartvizitinize belirli sayıda kullanıcı geçişleri elde etmeye olanak sağlar.

Otomatik stratejiler nasıl çalışır

Direct'in tüm otomatik stratejileri, bir kullanıcının reklamın üzerine tıklama yaparak hedef eylemlerin gerçekleşmesi olasılığını hesaplayan özel bir algoritmaya dayalıdır.

Tahmin sırasında sistem, reklam için seçilen anahtar sözcük gruplarına göre istatistiği analiz eder. Arama siteler için söz konusu analiz işlemi Yandex arama sayfalarındaki gösterim verileri, içerik siteler için ise ağlardaki gösterim verileri dikkate alır. İstatistik yetersizse Yandex arama sonuçlarından yapılan geçişlerle ilgili veri tabanı kullanılır. Bununla birlikte reklama tıklayan kullanıcıların davranışları da hesaba katılır. Analiz işlemi sonucunda en etkili (yani kullanıcıların en çok geldiği) anahtar sözcük grupları belirlenir. Reklam gösterimleri daha sonra bu anahtar sözcük grupları üzerine ağırlıklı olarak yapılmaya başlar.

Gösterim, tıklama ve hedef eylemlerin sayıları ile haftanın günleri ve günün saati arasındaki ilişkiyi tespit edebilmek üzere tahminler her bir gün için saatler itibarıyla hazırlanır. Yeni veriler geldikçe tahminler düzenli olarak güncellenir.

Mümkün olduğunca kaliteli teklif yönetimi için (harici reklam yönetim araçlarının yardımıyla veya manuel yöntemden daha sık) reklam kampanyasında otomatik stratejiler tarafından düzeltmeler yapılır. Kullanılan teklifler her 15 dakikada bir Direct arayüzüne yüklenir. Otomatik stratejiler teklifleri, bu değişikliklerin arayüzde yansıtıldığından daha sık değiştirebilir.

Gereğinden fazla harcamalara karşı koruma varsayılan olarak otomatik stratejilere dahil olur; sistem günde haftalık bütçenin en fazla %35'ini harcayabilir, teklif ise haftalık bütçenin %10'unu veya 450 Ruble'yi geçmez (diğer dövizler için kısıtlama mevcut döviz kuruna göre hesaplanır).

Otomatik stratejiler daha etkili nasıl kullanılabilir

Genel öneriler

Otomatik stratejilerin doğru çalışması için reklamlarınızın yönlendirdiği sayfaların erişilebilir olması ve reklam kampanyanızda yeterli sayıda reklam ve anahtar sözcük gruplarının olması çok önemlidir. Reklam kampanyanın sadece bir sitenin (mobil uygulamanın) reklamının yapılması ve ay boyunca düzenli göstergelerine sahip olması önerilir.

En iyi sonuca ulaşmak için sistem ilgili kampanya ayarlarını sürekli optimize ederek karmaşık bir hesaplama yapar. Bu nedenle genellikle sisteme birkaç haftalık bir süre tanımanız gerekir.

Kampanyanız genellikle daha seyrek yapılan sorgular üzerinde kurulu ise reklamlara yapılacak tıklamaların sayısı ve olası dönüşümler konusunda tahminlerde bulunulması ve dolayısıyla en uygun tıklama başı fiyatın hesaplanması için daha fazla zaman gerekir. Sisteme yardım etmek için anahtar sözcük grubu listesini genişletin.

Stratejinizin ayarlarını, bunları strateji çalışırken değiştirmemek için stratejiyi çalıştırmadan önce iyice düşünmenizi tavsiye ederiz. Strateji ayarlarını sürekli değiştirmek veya gösterimleri ara sıra manuel yönetime geçirmeniz kaliteli tahmin hazırlanması işlemini önemli ölçüde zorlaştırır.

Kısıtlamaların belirlenmesi

En uygun fiyat/miktar oranının bulunması için sistemin deney yapmak üzere bir alana ihtiyacı vardır. Dolayısıyla sistemde ne kadar az gereksiz kısıtlama kullanırsanız stratejiniz de o kadar etkili çalışır. Örneğin “Haftalık bütçe” stratejisi çerçevesinde maksimum tıklama başı fiyata ek kısıtlamalar getirmeye gerek yoktur.

Kampanyanız için makul parametreler belirtmeye çalışın. Örneğin "pahalı" kelimesi için düşük fiyat veya kampanya bütçesi büyükken düşük bir fiyat oranı belirtmek gibi. Aksi halde istenilen en uygun parametreleri bulma işlemi zorlaşarak daha fazla zaman alır.

Kısıtlamalar bir takvim haftasına göre (Pazartesi'den Pazar'a kadar) uygulanır. Takvim haftasının ortasında stratejiyi etkinleştiriyorsanız veya yeniden başlatıyorsanız kısıtlamalar eşit bir şekilde kalan günlere göre dağılır. Örneğin Cuma günü 2 100 TL bütçesine sahip stratejiyi başlattığınızda Cuma, Cumartesi ve Pazar günlerinde 700'er lira harcanır. Bir sonraki haftadan itibaren strateji günde 300 TL harcamaya başlar.

Seçilen stratejiye bağlı olmayan nedenlerden dolayı sitenizin ziyaretçilerinin (veya uygulamanızın kullanıcılarının) hareketliliği aniden değişiyorsa stratejinin yeniden yapılanması için yeterli süre olmayabilir ve belirttiğiniz kısıtlamalar uygulanamayabilir. Benzer durumlar sitenizin tasarımını yenilediğinizde, reklam kampanyaya popüler olmayan anahtar sözcük gruplarını eklediğinizde veya hedeflemeyi değiştirdiğinizde yaşanabilir.

Manuel harcama kontrolü

Stratejinizi çalıştırmadan önce reklamlarınızın gösterim alanlarını ve teklifleri manuel yönetmeye ihtiyacınız olup olmayacağını düşünün. Bu reklamları baştan beri ayrı bir kampanyaya çıkartmanızı ve bu kampanya için manuel yönetim stratejisini kullanmanızı öneririz.

Otomatik stratejinin çerçevesinde harcamayı sizin kontrol etmeniz gerektiğinde maksimum tıklama başı fiyatını belirlemektense maksimum haftalık bütçe miktarını belirlemek daha iyi bir seçenek olur. Bu amaçlar cari göstergelerinizi önceki göstergelerinizle kıyaslamak için bir önceki ayın ortalama haftalık bütçe rakamı çıkarmanın yararı vardır.

Sözcük gruplarının öncelikleri

Her sözcük grubu için kampanya sayfasında öncelik belirlenebilir. Potensiyeli yüksek olan anahtar sözcük gruplarına öncelik verme olanağına sahipsiniz. Bu öncelikli sözcük grupları, mümkün olduğunca daha avantajlı pozisyonlara yerleşir ve bütçenin yetersiz olduğu durumlarda en son devre dışı bırakılır.

Sözcük grubunun önceliği gösterimi garanti etmez. Bu ayarın, bütçe dağıtılırken yüksek önceliğe sahip olan sözcük grupları diğer sözcük gruplarına göre daha ağır olacağının anlamına gelir.

Stratejinin yeniden başlatılması

Stratejinin yeniden başlatılması, sistemin yeni tahmin oluşturması ve en uygun teklifleri belirleyebilmesi için her zaman göstergelerin yeniden hesaplanmasını gerektirir. Bununla birlikte kampanyanın çalışma süresi boyunca biriktirilen tüm istatistikler dikkate alınır ve kaydedilir. İstatistik zamana göre dikkate alınır; yeni veriler en büyük “ağırlığa” sahip olur. Yeniden başlatılmadan önce strateji 28 günden uzun bir süre çalışmadıysa istatistiği sıfırlanır.

Strateji şu durumlarda yeniden başlatılır:

  • strateji ayarlarının değişmesi;
  • kampanyanın durdurulduktan sonra başlatılması;
  • sıfır bakiyedeyken hesaba paranın aktarılması;
  • hesabın ödeme dövizine geçirilmesi.

İç mekanizmalar sayesinde sistem hızlı adapte olur fakat yeni tahminin oluşturulması için biraz süre gerekli olacaktır.Stratejinin yeniden başlatılması gününde günlük harcama belirtilen kısıtlamaları aşabilir.

otomatik stratejiler ve
Makaleyi değerlendirin
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz!