Direct
Bilgi
Bize ulaşın

Reklam URL'sinde verilen parametreler

Direct reklamının bağlantısına çeşitli parametreleri ve etiketleri yerleştirebilirsiniz; buna UTM etiketleri de dahildir. Bunların yardımıyla çeşitli istatiksel göstergeleri izleyebilirsiniz (örneğin trafik kaynağı) ve reklam kampanyasının etkililiğini değerlendirebilirsiniz.

URL parametreleri nedir

URL parametreleri: Reklamverenin sitesine yönlendiren bağlantıya eklenebilecek değişkenlerdir. Web analizi sistemleri (Yandex.Metrica, Google Analytics vs.) bu bağlantılarla yapılan geçişler hakkında ek bilgi almaya yardımcı olur.

Örneğin bu parametreyle, kullanıcının anahtar sözcük grubuna göre geçiş yaptığını Yandex.Metrica'ya bildirebilirsiniz:

Parametre: Ad ile değer ikilisidir. Girilen değere göre parametreler şu şekilde olabilir:

  • Statik: Verilen değeri kendiniz belirlersiniz, örneğin utm_term=sony_playstation (utm_term ad, sony_playstation statik değeri olmak üzere);
  • Dinamik: Sistem otomatik olarak gerekli değerleri belirler, örneğin term={keyword}, {keyword} yerine gösterimin yapıldığı anahtar sözcük grubu verilir.

Parametre nasıl eklenir

Site için bağlantı alanında reklam düzenlerken veya oluştururken ? ve & operatörleri kullanılarak parametre eklenebilir, örneğin:

http://www.site.tr/?utm_source=yandex-direct&term={keyword}

Parametre adını kendiniz belirleyin, örneğin term={keyword} veya keyword={keyword}.

Ortaya çıkan bağlantıların yönlendirdikleri sayfaların geçerli olup olmadıklarına emin olun.

Dikkat! URL'de verilen Kiril karakterler, otomatik olarak UTF-8'de kodlanır. Sitenizin bu kodlamada olan sorgularını kabul etmesi önemlidir. Kiril karakterler UTF-8 ile kodlandığında URL artar.

Direct'in dinamik parametreleri

Gelişmiş istatistiği toplamak için kullanmanızı önerdiğimiz Direct'in dinamik parametrelerinin değer listesini aşağıdaki tabloda görebilirsiniz.

Bağlantıya eklenecek değer

Açıklama

Transfer edilen değer

{ad_id} veya {banner_id}

Reklam tanımlayıcısı

sayı

{addphrases}

Bu gösterim otomatik olarak eklenen sözcük gruplarından mı kaynaklanıyor (konuya ilişkin ek sözcük grupları veya otomatik genişletme)

yes: Ek sözcük gruplarından birine göre gösterim;

no: Ana sözcük gruplarından birine göre gösterim

{addphrasestext}

Otomatik eklenen sözcük grubu metni

sözcük grubu metni: Otomatik eklenen sözcük grubu gösterildiğinde;

none: Gösterim otomatik eklenen sözcük grubu tarafından başlatıldı

{campaign_type}

Kampanya türü

type1: Grafikli metin reklamları;

type2: Mobil uygulama reklamları;

{campaign_id}

Reklam kampanyasının tanımlayıcısı

sayı

{device_type}

Görüntülemenin yapıldığı cihazın türü

desktop: Masaüstü;

mobile: Cep telefonu;

tablet: Tablet bilgisayar

{gbid}

Grup tanımlayıcısı

sayı

{keyword}

Reklamın gösterildiği anahtar sözcük grubu (metin-grafik veya mobil uygulama reklamı)

anahtar sözcük grubunun metni, negatif anahtar sözcükler olmadan

{phrase_id}

Metin-grafik reklamlar veya mobil uygulama reklamları için anahtar sözcük grubunun kimlik doğrulayıcısı

sayı

{retargeting_id}

Hedef kitle seçim koşulunun kimlik doğrulayıcısı

sayı

{position}

Reklamın bloktaki net pozisyonu. Reklamın gösterildiği blok türününü belirlemek imkansız olan sadece pozisyon numarasını vermekle ({position_type} birlikte kullanın)

pozisyondaki reklam numarası (örneğin 1);

0: Reklam ağlarda gösterildi

{position_type}

Gösterim Yandex arama sonuçları sayfasında yapıldıysa blok türü

Premium: Süper pozisyon;

other: Sağdaki veya alttaki blok;

none: Reklam ağlarda gösterildi

{source}

Gösterim yeri

sitenin alan adı (örneğin travel.ru): Ağlarda gösterilirken;

none: Yandex aramasında gösterildiğinde

{source_type}

Reklam gösteriminin yapıldığı site türü

search: Arama,

context: Ağlar

{region_name} Reklamın gösterildiği bölgebölge adı

{region_id}

Reklamın gösterildiği bölgenin tanımlayıcısısayı

Dinamik parametrelerin kullanıldığı bağlantı şu şekilde görünür:

http://www.site.tr/?type={source_type}&source={source}&added={addphrases}&block={position_type}&pos={position}&key={keyword}&campaign={campaign_id}&retargeting={retargeting_id}&ad={ad_id}&phrase={phrase_id}&gbid={gbid}&device={device_type}&region={region_id}&region_name={region_name}
Not.  Hızlı bağlantılarda {campaign_id}, {ad_id}, {banner_id}, {phrase_id} parametrelerin eklenmesi sadece reklamın bağlantısında aynı parametreler mevcutsa garanti edilir.

Özel parametreler: {param1} ve {param2}

{param1} ve {param2} türündeki dinamik parametreler, geniş kullanımlı parametrelerdir. Birincisi, manuel oluşturduğunuz veri listesini istatistik toplamak için ek parametreler olarak kullanabilirsiniz. İkincisi, {param1} ve {param2} yardımıyla aynı reklam, ama farklı anahtar sözcük grubu ile gelen kullanıcıları farklı adreslere yönlendirebilirsiniz.

{param1} ve {param2} değerlerini sadece XLS/XLSX biçimindeki dosyalarda, Direct.Commander'da veya API ile belirtebilirsiniz.

Örneğin Excel tablosunda değeri belirtin:

Sözcük grubu (negatif anahtar sözcükler ile)

Bağlantı

Parametre 1

gül

http://site.tr/{param1}

rose.html

leylak

http://site.tr/{param1}

lilac.html

süsen

http://site.tr/{param1}

iris.html

Güller anahtar sözcük grubuna göre gösterilecek olan reklam şu sayfaya yönlendirme yapacak: http://www.site.tr/rose.html.

Leylak anahtar sözcük grubuna göre gösterilecek olan reklam şu sayfaya yönlendirme yapacak: http://www.site.tr/lilac.html.

UTM etiketleri

UTM: istatistik toplamak için etiketler için bir standarttır. Ana UTM etiket adları:

  • utm_source: geçiş kaynağı,
  • utm_medium: trafik türü,
  • utm_campaign: reklam kampanyasının adı,
  • utm_content: reklamları ayırt etmek için kullanılan ek bilgiler;
  • utm_term: anahtar sözcük grubu.

Utm_source, utm_medium, utm_campaign parametreleri zorunludur, utm_content ve utm_term parametreleri ise zorunlu değildir. Metrica'da etiketlere göre standart raporda doğru verilerin yansıtılabilmesi için UTM etiketlerinin kullanılması şarttır. Dikkat: utm_content dışında tüm UTM etiketlerini kullanıyorsanız utm_term verileri sadece rapor yeniden oluşturulduktan sonra alınabilir (rapor ayarlarında utm_content grubunun silinmesi gereklidir).

UTM etiketlerini Direct'in dinamik parametreleriyle kullanabilirsiniz:

http://www.site.tr/?utm_source={source}&utm_medium=cpc&utm_campaign={campaign_id}&utm_content={position_type}.{position}&utm_term={keyword}

Etiket _openstat

Direct'te Openstat ve LiveInternet gibi harici istatistik sistemleri sayesinde reklam kampanyalarını takip edebilirsiniz. Bunun için reklam bağlantısına özel bir parametre eklenir: etiket _openstat (Openstat hakkında ayrıntılı bilgi).

Kampanya parametreleri sayfasında Harici internet istatistiği seçeneğini etkinleştirin (sayfanın altında gelişmiş ayarlar). Bundan sonra kodlanmış verileri (Unicode) içeren _openstat etiketi reklam kampanyasının tüm reklamlarına otomatik olarak eklenir. _Openstat parametresine sahip bağlantıların yönlendirdiği sayfaların geçerli olduklarına emin olun.

_Openstat etiketinin kullanıldığı bağlantı şu şekilde görünür:

http://www.site.tr/?_openstat=ZGlyZWN0LnlhbmRleC5ydTsxMjM0OzU2Nzg5O3lhbmRleC5ydTpwcmVtaXVt
Openstat kullanıcıları için
Reklamlara göre geçiş istatistiği Openstat arayüzünde Reklam geçişleri raporunda gösterilir (Openstat hakkında ayrıntılı bilgi).
LiveInternet kullanıcıları için
Sitenizin istatistiğinde Direct'ten yapılan geçişlerle ilgili rapor yer alır.

Parametrelerin şablonlarla birlikte kullanımı

Parametreleri şablonlarla birlikte kullanabilirsiniz:

http://www.site.tr/?key=##&ad_id={ad_id}

Şablonları içeren bağlantılarının geçerli olup olmadıklarına emin olun.

Makaleyi değerlendirin
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz!