Reklam URL'sinde verilen parametreler
Direct reklamının bağlantısına çeşitli parametreleri ve etiketleri yerleştirebilirsiniz; buna UTM etiketleri de dahildir. Bunların yardımıyla çeşitli istatiksel göstergeleri izleyebilirsiniz (örneğin trafik kaynağı) ve reklam kampanyasının etkililiğini değerlendirebilirsiniz.
- URL parametreleri nedir
- Parametreler reklamınıza nasıl eklenir?
- Kampanya için ortak parametreler
- Direct'in dinamik parametreleri
- Özel parametreler: {param1} ve {param2}
- UTM etiketleri
- Parametrelerin şablonlarla birlikte kullanımı
- Bir reklamdan sitenin farklı sayfalarına geçiş için özel parametrelerin kullanımı
URL parametreleri nedir
URL parametreleri: Reklam verenin sitesine yönlendiren bağlantıya eklenebilecek değişkenlerdir. Web analizi sistemleri (Yandex Metrica, Google Analytics vs.) bu bağlantılardan yapılan geçişler hakkında ek bilgi almanızı sağlar.
Örneğin, bu parametreyle kullanıcının anahtar sözcük grubuna göre geçiş yaptığını Yandex Metrica'ya bildirebilirsiniz:
Parametre: Ad ile değer ikilisidir. Girilen değere göre parametreler şu şekilde olabilir:
- Statik: Verilen değeri kendiniz belirlersiniz, örneğin
utm_term=sony_playstation
(utm_term
ad,sony_playstation
statik değeri olmak üzere); - Dinamik: Sistem otomatik olarak gerekli değerleri belirler, örneğin
term={keyword}
,{keyword}
yerine gösterimin yapıldığı anahtar sözcük grubu verilir.
Parametreler reklamınıza nasıl eklenir?
Site için bağlantı alanında reklam düzenlerken veya oluştururken ?
ve &
operatörleri kullanılarak parametre eklenebilir, örneğin:
http://www.site.tr/?utm_source=yandex-direct&term={keyword}
Parametre adını kendiniz belirleyin, örneğin term={keyword}
veya keyword={keyword}
.
Ortaya çıkan bağlantıların yönlendirdikleri sayfaların geçerli olup olmadıklarına emin olun.
Kampanya için ortak parametreler
Tüm kampanyalarınız için ortak UTM etiketlerini ve dinamik parametreleri belirtin ve yayınladığınız reklamların sonuçlarını izleyin. Etiketler ve parametreler, tüm reklamların her bir bağlantısına (bağlantılara, hızlı bağlantılara ve butona) otomatik olarak eklenir.
Bunu yapmak için, kampanya ayarlarında URL parametreleri bölümünde parametreleri ve UTM etiketlerini girin. Bunlar, reklam ayarlarında belirtilen bağlantıların sonuna eklenir.
Bu seçenek yalnızca Metin grafik reklamlarda, Dinamik reklamlarda ve Akıllı banner'larda kullanılabilir.
Metin grafik reklamlarda, kampanya düzeyindeki URL parametreleri reklam etiketlerine göre önceliklidir.
-
Örneğin, kampanya düzeyinde URL parametrelerini ayarladıysanız:
utm_source=yandex&utm_medium=cpc
Bağlantıdaki reklamlarda şunları belirttiyseniz:
utm_source=ya&utm_medium=perfomance&utm_name=brand
Sonuç olarak ortaya çıkan bağlantı şunları içerecektir:
utm_source=yandex&utm_medium=cpc&utm_name=brand
Dinamik reklamlarda ve akıllı banner'larda, grup düzeyinde parametrelerin önceliği vardır. Ancak, parametreleri yalnızca kampanya düzeyinde belirlerseniz, bu durumda öncelik kampanyanın kendisine göre ayarlanır.
- Örnek 1
-
URL parametrelerini ampanya düzeyinde belirlediniz:
utm_medium=cpc&utm_source=yandex
Grup düzeyinde izleme bağlantısı:
utm_medium=cpc&utm_source=yandex&utm_term={ad_id}
Reklamdaki bağlantı:
re-store.ru/?utm_term={keyword}&utm_content=HappyNY#ancor
Sonuç olarak ortaya çıkan bağlantı:
re-store.ru/?utm_medium=cpc&utm_source=yandex&utm_term={ad_id}&utm_content=HappyNY#ancor
- Örnek 2
URL parametrelerini kampanya düzeyinde belirlediniz:
utm_medium=cpc&utm_source=yandex
Grup düzeyinde izleme bağlantısı belirtilmemiştir.
Reklamdaki bağlantı:
Sonuç olarak ortaya çıkan bağlantı:re-store.ru/?utm_term={keyword}&utm_content=HappyNY#ancor
re-store.ru/?utm_medium=cpc&utm_source=yandex&utm_term={keyword}&utm_content=HappyNY#ancor
Reklamınızda turbo sayfa belirtilirmişse, URL parametreleri devreye girer. Yalnızca bir sanal kartvizit belirtilmişse, buna hiçbir parametre eklenmez.
URL ayarları güncellendiğinde, reklamlar yeniden moderasyona gönderilir.
Direct'in dinamik parametreleri
Gelişmiş istatistiği toplamak için kullanmanızı önerdiğimiz Direct'in dinamik parametrelerinin değer listesini aşağıdaki tabloda görebilirsiniz.
Bağlantıya eklenecek değer | Açıklama | Transfer edilen değer |
---|---|---|
| Reklam tanımlayıcısı | sayı |
| Kampanya adı | metin, maks. 255 karakter |
| Transliterasyonlu kampanya adı | Latin harfleriyle metin, maks. 255 karakter |
| Kampanya türü |
|
| Reklam kampanyasının tanımlayıcısı | sayı |
| Sihirbaz kreatifi tanımlayıcısı | sayı |
| Görüntülemenin yapıldığı cihazın türü |
|
| Grup tanımlayıcısı | sayı |
| Reklamın gösterildiği anahtar sözcük grubu (metin grafik veya mobil uygulama reklamı) | anahtar sözcük grubunun metni, negatif anahtar sözcükler olmadan |
| Metin grafik reklamlar veya mobil uygulama reklamları için anahtar sözcük grubunun kimlik doğrulayıcısı | sayı |
| Reklam grubunu, hedef kitle seçim koşulları veya mobil uygulamalar için gösterilen ilgi ile bağlayan yeniden pazarlama ve kitle hedefleme koşulunun belirleyicisi. Hedef kitleye hedefleme koşulu hakkında daha fazla bilgiyi Yandex Direct API'si dokümanlarında bulabilirsiniz | sayı |
| Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşulu için teklif düzenleme belirleyicisi | sayı |
| Mobil uygulamalara ilginin ID'si | sayı |
| Gösterim koşulu ile arama sorgusu arasındaki ilişki türü | rm : otomatik hedefleme,
|
| Seçilen sözcük grubu ({match_type} ile birlikte kullanın) | eşleştirilen sözcük grubu veya semantik uyum (metin olarak) |
| Reklamın bloktaki net pozisyonu. Reklamın gösterildiği blok türününü belirlemek imkansız olan sadece pozisyon numarasını vermekle ( | pozisyondaki reklam numarası (örneğin
|
| Gösterim Yandex arama sonuçları sayfasında yapıldıysa blok türü |
|
| Gösterim yeri | Sitenin alan adı (örneğin,
none değeri aktarılabilir. |
| Reklam gösteriminin yapıldığı site türü |
|
{region_name} | Reklamın gösterildiği bölge | bölge adı |
| Reklamın gösterildiği bölgenin tanımlayıcısı | sayı |
| Yandex Direct reklamına yapılan tıklamanın ID'si. Siteye gelen trafiğin kaynağının belirlenmesi için kullanılır. Ayrıntılı bilgi için Yandex Metrica Yardım bölümüne gidin. | sayı |
Bağlantıya eklenecek değer | Açıklama | Transfer edilen değer |
---|---|---|
| Reklam tanımlayıcısı | sayı |
| Kampanya adı | metin, maks. 255 karakter |
| Transliterasyonlu kampanya adı | Latin harfleriyle metin, maks. 255 karakter |
| Kampanya türü |
|
| Reklam kampanyasının tanımlayıcısı | sayı |
| Sihirbaz kreatifi tanımlayıcısı | sayı |
| Görüntülemenin yapıldığı cihazın türü |
|
| Grup tanımlayıcısı | sayı |
| Reklamın gösterildiği anahtar sözcük grubu (metin grafik veya mobil uygulama reklamı) | anahtar sözcük grubunun metni, negatif anahtar sözcükler olmadan |
| Metin grafik reklamlar veya mobil uygulama reklamları için anahtar sözcük grubunun kimlik doğrulayıcısı | sayı |
| Reklam grubunu, hedef kitle seçim koşulları veya mobil uygulamalar için gösterilen ilgi ile bağlayan yeniden pazarlama ve kitle hedefleme koşulunun belirleyicisi. Hedef kitleye hedefleme koşulu hakkında daha fazla bilgiyi Yandex Direct API'si dokümanlarında bulabilirsiniz | sayı |
| Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşulu için teklif düzenleme belirleyicisi | sayı |
| Mobil uygulamalara ilginin ID'si | sayı |
| Gösterim koşulu ile arama sorgusu arasındaki ilişki türü | rm : otomatik hedefleme,
|
| Seçilen sözcük grubu ({match_type} ile birlikte kullanın) | eşleştirilen sözcük grubu veya semantik uyum (metin olarak) |
| Reklamın bloktaki net pozisyonu. Reklamın gösterildiği blok türününü belirlemek imkansız olan sadece pozisyon numarasını vermekle ( | pozisyondaki reklam numarası (örneğin
|
| Gösterim Yandex arama sonuçları sayfasında yapıldıysa blok türü |
|
| Gösterim yeri | Sitenin alan adı (örneğin,
none değeri aktarılabilir. |
| Reklam gösteriminin yapıldığı site türü |
|
{region_name} | Reklamın gösterildiği bölge | bölge adı |
| Reklamın gösterildiği bölgenin tanımlayıcısı | sayı |
| Yandex Direct reklamına yapılan tıklamanın ID'si. Siteye gelen trafiğin kaynağının belirlenmesi için kullanılır. Ayrıntılı bilgi için Yandex Metrica Yardım bölümüne gidin. | sayı |
Dinamik parametrelerin kullanıldığı bağlantı şu şekilde görünür:
http://www.site.tr/?type={source_type}&source={source}&block={position_type}&pos={position}&key={keyword}&campaign={campaign_id}&name={campaign_name}&name_lat={campaign_name_lat}&retargeting={retargeting_id}&ad={ad_id}&phrase={phrase_id}&gbid={gbid}&device={device_type}®ion={region_id}®ion_name={region_name}
{campaign_id}
, {ad_id}
, {banner_id}
, {phrase_id}
parametrelerin eklenmesi sadece reklamın bağlantısında aynı parametreler mevcutsa garanti edilir.Özel parametreler: {param1} ve {param2}
{param1}
ve {param2}
türündeki dinamik parametreler, geniş kullanımlı parametrelerdir. Birincisi, manuel oluşturduğunuz veri listesini istatistik toplamak için ek parametreler olarak kullanabilirsiniz. İkincisi, {param1}
ve {param2}
yardımıyla aynı reklam, ama farklı anahtar sözcük grubu ile gelen kullanıcıları farklı adreslere yönlendirebilirsiniz.
{param1}
ve {param2}
değerlerini sadece XLS/XLSX biçimindeki dosyalarda, Direct.Commander'da veya API aracılığıyla belirtebilirsiniz.
-
Örneğin Excel tablosunda değeri belirtin:
Sözcük grubu (negatif anahtar sözcükler ile)
Bağlantı
Parametre 1
gül
http://site.tr/{param1}
rose.html
leylak
http://site.tr/{param1}
lilac.html
süsen
http://site.tr/{param1}
iris.html
Sözcük grubu (negatif anahtar sözcükler ile)
Bağlantı
Parametre 1
gül
http://site.tr/{param1}
rose.html
leylak
http://site.tr/{param1}
lilac.html
süsen
http://site.tr/{param1}
iris.html
Güller anahtar sözcük grubuna göre gösterilecek olan reklam şu sayfaya yönlendirme yapacak:
http://www.site.tr/rose.html
.Leylak anahtar sözcük grubuna göre gösterilecek olan reklam şu sayfaya yönlendirme yapacak:
http://www.site.tr/lilac.html
.
Yüklenen dosyada belirtilen bağlantı
{param1}
ve{param2}
parametreleri olmadan kontrol edilir. Örneğin,http://site.tr/{param1}
bağlantısı belirtildiyse sistem,http://site.tr/
bağlantısındaki sayfayı kontrol eder. Bu sayfanın erişilebilir olduğundan ve tüm tarayıcılarda düzgün görüntülendiğinden emin olun.{param1}
ve{param2}
parametrelerinin değerlerindeki özel semboller UTF-8 tarafından otomatik olarak kodlanır. Örneğin,{param1}
parametresi olarak “flowers/lilac.html” kullanılırsa “/” işareti “%2F” dizisine dönüşür ve reklamhttp://www.site.tr/flowers%2Flilac.html
sayfasına yönlendirir.
UTM etiketleri
UTM: istatistik toplamak için etiketler için bir standarttır. Ana UTM etiket adları:
utm_source
: geçiş kaynağı,utm_medium
: trafik türü,utm_campaign
: reklam kampanyasının adı,utm_content
: reklamları ayırt etmek için kullanılan ek bilgiler;utm_term
: anahtar sözcük grubu.
Utm_source
, utm_medium
, utm_campaign
parametreleri zorunludur, utm_content
ve utm_term
parametreleri ise zorunlu değildir. Metrica'da etiketlere göre standart raporda doğru verilerin yansıtılabilmesi için UTM etiketlerinin kullanılması şarttır. Dikkat: utm_content
dışında tüm UTM etiketlerini kullanıyorsanız utm_term
verileri sadece rapor yeniden oluşturulduktan sonra alınabilir (rapor ayarlarında utm_content
grubunun silinmesi gereklidir).
UTM etiketlerini Direct'in dinamik parametreleriyle kullanabilirsiniz:
http://www.site.tr/?utm_source={source}&utm_medium=cpc&utm_campaign={campaign_id}&utm_content={position_type}.{position}&utm_term={keyword}
Parametrelerin şablonlarla birlikte kullanımı
http://www.site.tr/?key=##&ad_id={ad_id}
Şablonları içeren bağlantılarının geçerli olup olmadıklarına emin olun.
Bir reklamdan sitenin farklı sayfalarına geçiş için özel parametrelerin kullanımı
Reklamın üzerine tıklayan kullanıcının kullandığı anahtar sözcüklere bağlı olarak sitenin farklı sayfalarına geçişini sağlamak üzere özel parametreler ile birlikte şablon kullanabilirsiniz.
Bunu XLS/XLSX dosyaları, Direct Commander veya API aracılığıyla yapabilirsiniz. Aynı türde birden fazla reklamınız varsa, bunları bir grupta toplayabilirsiniz. Bunun için gruba dahil etmek istediğiniz her bir reklamın grup numarasını düzenleyin. Her reklam için benzersiz bir anahtar sözcük grubu belirtin. Başlıklara ve metne şablon ekleyin. Reklamların bağlantılarına {param1}
parametresini ekleyin. “Parametre” sütununa bu parametrenin değerlerini yazın.
Geçiş sayfalarında birden fazla değişken belirtilmesi gerektiğinde {param1}
ile {param2}
'yi birlikte kullanın. Örneğin, sitenizdeki bilgilerin üreticiler itibarıyla gruplandığını ve her bir ürün kodu için http://site.com.tr/trudi/giraffe.html
, http://site.com.tr/aurora/elephant.html
şeklinde ayrı birer sayfa oluşturulduğunu düşünelim.
Bağlantıları http://site.com.tr/{param1}/{param2}
şeklinde belirtin. Her bir reklam için “Parametre 1” sütununa üretici adını ve “Parametre 2” sütununa ürün kodunu yazın.
Reklam grubu 1 | ||
---|---|---|
Reklam 1 | Reklam 2 | |
Anahtar sözcük grubu (negatif anahtar sözcükler ile) | zürafa | fil |
Başlık | Bu pelüş #hayvancıklar# evinizde yaşasın | |
Metin | Çocuğunuz için pelüş #hayvancıklar# | |
Bağlantı |
| |
Parametre 1 | trudi | aurora |
Parametre 2 | giraffe.html | elephant.html |
Reklam grubu 1 | ||
---|---|---|
Reklam 1 | Reklam 2 | |
Anahtar sözcük grubu (negatif anahtar sözcükler ile) | zürafa | fil |
Başlık | Bu pelüş #hayvancıklar# evinizde yaşasın | |
Metin | Çocuğunuz için pelüş #hayvancıklar# | |
Bağlantı |
| |
Parametre 1 | trudi | aurora |
Parametre 2 | giraffe.html | elephant.html |
Reklam grubu 1 | Reklam grubu 2 | |
---|---|---|
Reklam 1 | Reklam 1 | |
Anahtar sözcük grubu (negatif anahtar sözcükler ile) | zürafa | fil |
Başlık | Bu pelüş zürafa evinizde yaşasın | Bu pelüş fil evinizde yaşasın |
Metin | Çocuğunuz için pelüş zürafa | Çocuğunuz için pelüş fil |
Bağlantı |
|
|
Parametre 1 | ||
Parametre 2 |
Reklam grubu 1 | Reklam grubu 2 | |
---|---|---|
Reklam 1 | Reklam 1 | |
Anahtar sözcük grubu (negatif anahtar sözcükler ile) | zürafa | fil |
Başlık | Bu pelüş zürafa evinizde yaşasın | Bu pelüş fil evinizde yaşasın |
Metin | Çocuğunuz için pelüş zürafa | Çocuğunuz için pelüş fil |
Bağlantı |
|
|
Parametre 1 | ||
Parametre 2 |
Çocuğunuz için pelüş zürafa metnine sahip reklam http://site.com.tr/trudi/giraffe.html
sitesine, Bu pelüş fil evinizde yaşasın başlığına sahip reklam ise http://site.com.tr/aurora/elephant.html
sitesine yönlendirme yapar.
Böylece, reklam grubundaki anahtar sözcük gruplarının gösterim sayısı gerekli seviyeye ulaşarak reklam grubunuzu “Gösterim sayısı az” durumundan kurtarır.