Reklam URL'sinde verilen parametreler

Direct reklamının bağlantısına çeşitli parametreleri ve etiketleri yerleştirebilirsiniz; buna UTM etiketleri de dahildir. Bunların yardımıyla çeşitli istatiksel göstergeleri izleyebilirsiniz (örneğin trafik kaynağı) ve reklam kampanyasının etkililiğini değerlendirebilirsiniz.

URL parametreleri nedir

URL parametreleri: Reklam verenin sitesine yönlendiren bağlantıya eklenebilecek değişkenlerdir. Web analizi sistemleri (Yandex Metrica, Google Analytics vs.) bu bağlantılardan yapılan geçişler hakkında ek bilgi almanızı sağlar.

Örneğin, bu parametreyle kullanıcının anahtar sözcük grubuna göre geçiş yaptığını Yandex Metrica'ya bildirebilirsiniz:



Parametre: Ad ile değer ikilisidir. Girilen değere göre parametreler şu şekilde olabilir:

  • Statik: Verilen değeri kendiniz belirlersiniz, örneğin utm_term=sony_playstation (utm_term ad, sony_playstation statik değeri olmak üzere);
  • Dinamik: Sistem otomatik olarak gerekli değerleri belirler, örneğin term={keyword}, {keyword} yerine gösterimin yapıldığı anahtar sözcük grubu verilir.

Parametreler reklamınıza nasıl eklenir?

Site için bağlantı alanında reklam düzenlerken veya oluştururken ? ve & operatörleri kullanılarak parametre eklenebilir, örneğin:

http://www.site.tr/?utm_source=yandex-direct&term={keyword}

Parametre adını kendiniz belirleyin, örneğin term={keyword} veya keyword={keyword}.

Ortaya çıkan bağlantıların yönlendirdikleri sayfaların geçerli olup olmadıklarına emin olun.

Uyarı. URL'de verilen Kiril alfabesinden karakterler bulunması durumunda, kodlama otomatik olarak UTF-8'de gerçekleşir. Sitenizin bu kodlamada olan sorgularını kabul etmesi önemlidir. Kiril alfabesi karakterleri UTF-8 ile kodlandığında URL uzar.

Kampanya için ortak parametreler

Tüm kampanyalarınız için ortak UTM etiketlerini ve dinamik parametreleri belirtin ve yayınladığınız reklamların sonuçlarını izleyin. Etiketler ve parametreler, tüm reklamların her bir bağlantısına (bağlantılara, hızlı bağlantılara ve butona) otomatik olarak eklenir.

Bunu yapmak için, kampanya ayarlarında URL parametreleri bölümünde parametreleri ve UTM etiketlerini girin. Bunlar, reklam ayarlarında belirtilen bağlantıların sonuna eklenir.

Bu seçenek yalnızca Metin grafik reklamlarda, Dinamik reklamlarda ve Akıllı banner'larda kullanılabilir.

Metin grafik reklamlarda, kampanya düzeyindeki URL parametreleri reklam etiketlerine göre önceliklidir.

Örneğin, kampanya düzeyinde URL parametrelerini ayarladıysanız:

utm_source=yandex&utm_medium=cpc 

Bağlantıdaki reklamlarda şunları belirttiyseniz:

utm_source=ya&utm_medium=perfomance&utm_name=brand

Sonuç olarak ortaya çıkan bağlantı şunları içerecektir:

utm_source=yandex&utm_medium=cpc&utm_name=brand

Dinamik reklamlarda ve akıllı banner'larda, grup düzeyinde parametrelerin önceliği vardır. Ancak, parametreleri yalnızca kampanya düzeyinde belirlerseniz, bu durumda öncelik kampanyanın kendisine göre ayarlanır.

Örnek 1

URL parametrelerini ampanya düzeyinde belirlediniz:

utm_medium=cpc&utm_source=yandex

Grup düzeyinde izleme bağlantısı:

utm_medium=cpc&utm_source=yandex&utm_term={ad_id}

Reklamdaki bağlantı:

re-store.ru/?utm_term={keyword}&utm_content=HappyNY#ancor

Sonuç olarak ortaya çıkan bağlantı:

re-store.ru/?utm_medium=cpc&utm_source=yandex&utm_term={ad_id}&utm_content=HappyNY#ancor
Örnek 2

URL parametrelerini kampanya düzeyinde belirlediniz:

utm_medium=cpc&utm_source=yandex

Grup düzeyinde izleme bağlantısı belirtilmemiştir.

Reklamdaki bağlantı:

re-store.ru/?utm_term={keyword}&utm_content=HappyNY#ancor
Sonuç olarak ortaya çıkan bağlantı:
re-store.ru/?utm_medium=cpc&utm_source=yandex&utm_term={keyword}&utm_content=HappyNY#ancor

Reklamınızda turbo sayfa belirtilirmişse, URL parametreleri devreye girer. Yalnızca bir sanal kartvizit belirtilmişse, buna hiçbir parametre eklenmez.

URL ayarları güncellendiğinde, reklamlar yeniden moderasyona gönderilir.

Direct'in dinamik parametreleri

Gelişmiş istatistiği toplamak için kullanmanızı önerdiğimiz Direct'in dinamik parametrelerinin değer listesini aşağıdaki tabloda görebilirsiniz.

Bağlantıya eklenecek değer

Açıklama

Transfer edilen değer

{ad_id} veya {banner_id}

Reklam tanımlayıcısı

sayı

{campaign_name}

Kampanya adı

metin, maks. 255 karakter

{campaign_name_lat}

Transliterasyonlu kampanya adı

Latin harfleriyle metin, maks. 255 karakter

{campaign_type}

Kampanya türü

type1: Grafikli metin reklamları;

type2: Mobil uygulama reklamları;

type6: Arama banner'ı

{campaign_id}

Reklam kampanyasının tanımlayıcısı

sayı

{creative_id}

Sihirbaz kreatifi tanımlayıcısı

sayı

{device_type}

Görüntülemenin yapıldığı cihazın türü

desktop: Masaüstü;

mobile: Cep telefonu;

tablet: Tablet bilgisayar

{gbid}

Grup tanımlayıcısı

sayı

{keyword}

Reklamın gösterildiği anahtar sözcük grubu (metin grafik veya mobil uygulama reklamı)

anahtar sözcük grubunun metni, negatif anahtar sözcükler olmadan

{phrase_id}

Metin grafik reklamlar veya mobil uygulama reklamları için anahtar sözcük grubunun kimlik doğrulayıcısı

sayı

{retargeting_id}

Reklam grubunu, hedef kitle seçim koşulları veya mobil uygulamalar için gösterilen ilgi ile bağlayan yeniden pazarlama ve kitle hedefleme koşulunun belirleyicisi. Hedef kitleye hedefleme koşulu hakkında daha fazla bilgiyi Yandex Direct API'si dokümanlarında bulabilirsiniz

sayı

{coef_goal_context_id}

Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşulu için teklif düzenleme belirleyicisi

sayı

{interest_id}

Mobil uygulamalara ilginin ID'si sayı

{match_type}

Gösterim koşulu ile arama sorgusu arasındaki ilişki türü rm: otomatik hedefleme,

syn: semantik uyum;

{matched_keyword}

Seçilen sözcük grubu ({match_type} ile birlikte kullanın) eşleştirilen sözcük grubu veya semantik uyum (metin olarak)

{position}

Reklamın bloktaki net pozisyonu. Reklamın gösterildiği blok türününü belirlemek imkansız olan sadece pozisyon numarasını vermekle ({position_type} birlikte kullanın)

pozisyondaki reklam numarası (örneğin 1),

0: Reklam ağlarda gösterildi

{position_type}

Gösterim Yandex arama sonuçları sayfasında yapıldıysa blok türü

premium: Premium gösterimler,

other: Sağdaki veya alttaki blok,

none: Reklam ağlarda gösterildi

{source}

Gösterim yeri

Sitenin alan adı (örneğin, travel.com), ağlarda gösterildiğinde,

none: Yandex aramasında gösterildiğinde

Yandex Reklam Ağı'nın arama sitelerinde gösterildiğinde hem alan adı hem de none değeri aktarılabilir.

{source_type}

Reklam gösteriminin yapıldığı site türü

search: Arama,

context: Ağlar

{region_name} Reklamın gösterildiği bölge bölge adı

{region_id}

Reklamın gösterildiği bölgenin tanımlayıcısı sayı

{yclid}

Yandex Direct reklamına yapılan tıklamanın ID'si. Siteye gelen trafiğin kaynağının belirlenmesi için kullanılır. Ayrıntılı bilgi için Yandex Metrica Yardım bölümüne gidin. sayı

Dinamik parametrelerin kullanıldığı bağlantı şu şekilde görünür:

http://www.site.tr/?type={source_type}&source={source}&block={position_type}&pos={position}&key={keyword}&campaign={campaign_id}&name={campaign_name}&name_lat={campaign_name_lat}&retargeting={retargeting_id}&ad={ad_id}&phrase={phrase_id}&gbid={gbid}&device={device_type}&region={region_id}&region_name={region_name}
Not. Hızlı bağlantılarda {campaign_id}, {ad_id}, {banner_id}, {phrase_id} parametrelerin eklenmesi sadece reklamın bağlantısında aynı parametreler mevcutsa garanti edilir.

Özel parametreler: {param1} ve {param2}

{param1} ve {param2} türündeki dinamik parametreler, geniş kullanımlı parametrelerdir. Birincisi, manuel oluşturduğunuz veri listesini istatistik toplamak için ek parametreler olarak kullanabilirsiniz. İkincisi, {param1} ve {param2} yardımıyla aynı reklam, ama farklı anahtar sözcük grubu ile gelen kullanıcıları farklı adreslere yönlendirebilirsiniz.

{param1} ve {param2} değerlerini sadece XLS/XLSX biçimindeki dosyalarda, Direct.Commander'da veya API aracılığıyla belirtebilirsiniz.

Örneğin Excel tablosunda değeri belirtin:

Sözcük grubu (negatif anahtar sözcükler ile)

Bağlantı

Parametre 1

gül

http://site.tr/{param1}

rose.html

leylak

http://site.tr/{param1}

lilac.html

süsen

http://site.tr/{param1}

iris.html

Güller anahtar sözcük grubuna göre gösterilecek olan reklam şu sayfaya yönlendirme yapacak: http://www.site.tr/rose.html.

Leylak anahtar sözcük grubuna göre gösterilecek olan reklam şu sayfaya yönlendirme yapacak: http://www.site.tr/lilac.html.

Uyarı.
  • Yüklenen dosyada belirtilen bağlantı {param1} ve {param2} parametreleri olmadan kontrol edilir. Örneğin, http://site.tr/{param1} bağlantısı belirtildiyse sistem, http://site.tr/ bağlantısındaki sayfayı kontrol eder. Bu sayfanın erişilebilir olduğundan ve tüm tarayıcılarda düzgün görüntülendiğinden emin olun.

  • {param1} ve {param2} parametrelerinin değerlerindeki özel semboller UTF-8 tarafından otomatik olarak kodlanır. Örneğin, {param1} parametresi olarak “flowers/lilac.html” kullanılırsa “/” işareti “%2F” dizisine dönüşür ve reklam http://www.site.tr/flowers%2Flilac.html sayfasına yönlendirir.

UTM etiketleri

UTM: istatistik toplamak için etiketler için bir standarttır. Ana UTM etiket adları:

  • utm_source: geçiş kaynağı,
  • utm_medium: trafik türü,
  • utm_campaign: reklam kampanyasının adı,
  • utm_content: reklamları ayırt etmek için kullanılan ek bilgiler;
  • utm_term: anahtar sözcük grubu.

Utm_source, utm_medium, utm_campaign parametreleri zorunludur, utm_content ve utm_term parametreleri ise zorunlu değildir. Metrica'da etiketlere göre standart raporda doğru verilerin yansıtılabilmesi için UTM etiketlerinin kullanılması şarttır. Dikkat: utm_content dışında tüm UTM etiketlerini kullanıyorsanız utm_term verileri sadece rapor yeniden oluşturulduktan sonra alınabilir (rapor ayarlarında utm_content grubunun silinmesi gereklidir).

UTM etiketlerini Direct'in dinamik parametreleriyle kullanabilirsiniz:

http://www.site.tr/?utm_source={source}&utm_medium=cpc&utm_campaign={campaign_id}&utm_content={position_type}.{position}&utm_term={keyword}

Parametrelerin şablonlarla birlikte kullanımı

Parametreleri şablonlarla birlikte kullanabilirsiniz:
http://www.site.tr/?key=##&ad_id={ad_id}

Şablonları içeren bağlantılarının geçerli olup olmadıklarına emin olun.

Bir reklamdan sitenin farklı sayfalarına geçiş için özel parametrelerin kullanımı

Reklamın üzerine tıklayan kullanıcının kullandığı anahtar sözcüklere bağlı olarak sitenin farklı sayfalarına geçişini sağlamak üzere özel parametreler ile birlikte şablon kullanabilirsiniz.

Bunu XLS/XLSX dosyaları, Direct Commander veya API aracılığıyla yapabilirsiniz. Aynı türde birden fazla reklamınız varsa, bunları bir grupta toplayabilirsiniz. Bunun için gruba dahil etmek istediğiniz her bir reklamın grup numarasını düzenleyin. Her reklam için benzersiz bir anahtar sözcük grubu belirtin. Başlıklara ve metne şablon ekleyin. Reklamların bağlantılarına {param1} parametresini ekleyin. “Parametre” sütununa bu parametrenin değerlerini yazın.

Geçiş sayfalarında birden fazla değişken belirtilmesi gerektiğinde {param1} ile {param2}'yi birlikte kullanın. Örneğin, sitenizdeki bilgilerin üreticiler itibarıyla gruplandığını ve her bir ürün kodu için http://site.com.tr/trudi/giraffe.html, http://site.com.tr/aurora/elephant.html şeklinde ayrı birer sayfa oluşturulduğunu düşünelim.

Bağlantıları http://site.com.tr/{param1}/{param2} şeklinde belirtin. Her bir reklam için “Parametre 1” sütununa üretici adını ve “Parametre 2” sütununa ürün kodunu yazın.

Reklam grubu 1

Reklam 1

Reklam 2

Anahtar sözcük grubu (negatif anahtar sözcükler ile)

zürafa fil

Başlık

Bu pelüş #hayvancıklar# evinizde yaşasın

Metin

Çocuğunuz için pelüş #hayvancıklar#

Bağlantı

http://site.com.tr/{param1}/{param2}

Parametre 1

trudi

aurora

Parametre 2

giraffe.html

elephant.html

Çocuğunuz için pelüş zürafa metnine sahip reklam http://site.com.tr/trudi/giraffe.html sitesine, Bu pelüş fil evinizde yaşasın başlığına sahip reklam ise http://site.com.tr/aurora/elephant.html sitesine yönlendirme yapar.

Böylece, reklam grubundaki anahtar sözcük gruplarının gösterim sayısı gerekli seviyeye ulaşarak reklam grubunuzu “Gösterim sayısı az” durumundan kurtarır.

Başka sorunuz var mı?

Uyarı. Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adınızı ekranın sağ üst köşesinde görebilirsiniz. Uzman, sadece başvurunun işlenmesi sırasında verilerinize erişim kazanacaktır.