Genel bakış
Yandex Direct'te reklam yayınlarıyla ilgili istatistikler Yandex Direct'te tanıtım sonuçları özeti sayfasında sunulur. Analiz sonuçları, reklam yayınlarının anahtar göstergelerini izlemenizi ve reklam kampanyalarını farklı kesitler açısından analiz etmenizi sağlayan birkaç widget şeklinde sunulur. Yalnızca tıklama başına ödemeli kampanyaların istatistikleri widget'lara toplanır.
Analizde varsayılan olarak "Yandex Direct'ten siteye gerçekleşen en son cihazlar arası giriş" ilişkilendirme modeli kullanılır. Varsayılan seçenek yerine listelenen diğer seçeneklerden herhangi birini kullanabilirsiniz.
- Yandex Metrica'dan uçtan uca analiz sonuçları
- Yandex Direct reklam kampanyalarına göre veri analizi
- Veri görüntüleme ayarları
Yandex Metrica'dan uçtan uca analiz sonuçları
Widget, son 30 günlük Yandex Metrica verilerini görüntüler. Varsayılan olarak, promosyon sonuçlarının karşılaştırılması için kullanabileceğiniz 3 gösterge bulunur:
Tıklamalar: Farklı kaynaklardan gelen ziyaretler.
Dönüşümler: Yandex Metrica'da ayarlanmış olan tüm hedeflere veya bazı hedeflere ulaşmalar.
Gelir: Tüm veya belirli hedeflere göre gerçekleşen dönüşümlerin parasal değerlendirilmesi. Bu sekme, Yandex Metrica'daki hedef eylemlerden gelir sağlandığında görüntülenir.
Göstergelerin hesaplanması için farklı yöntemler kullanıldığından Yandex Direct ile Yandex Metrica gelir ve dönüşüm istatistikleri birbirinden farklılık gösterebilir.
Yandex Direct reklam kampanyalarına göre veri analizi
Yandex Direct reklam kampanyalarına göre veri analizi bölümünde Yandex Direct verilerine göre istatistikler görüntülenir.
Filtre panelinde, bu bölümdeki tüm widget'lardaki göstergelerin analizi için zaman aralığı belirtin ve şu filtreleri uygulayın:
- Hedefler: Analiz verilerinin widget'larda görüntülenmesini istediğiniz hedeflerin listesini yapın. Tümünü seçin veya istediğiniz kategorilerde istediğiniz hedefleri işaretleyin:
Herhangi bir hedef: Reklam kampanyalarında kullanılan tüm Metrica sayaçlarına göre hedefler.
Reklam kampanyalarınki hedefler: Arşivlenmiş kampanyalar dahil, tüm kampanyalarda stratejinin hedefleri olarak seçilen hedefler.
Belirtilen değere sahip hedefler: Metrica'da veya Direct'te, arşivler de dahil olmak üzere herhangi bir kampanyada kendisi için bir değer belirtilen hedefler. Örneğin, anahtar hedefler.
Filtre yalnızca “Dönüşümler”, “Hedef fiyat”, “Gelir”, “Kâr”, “Yayın başına harcama payı” (YBHP), “Kârlılık” göstergelerini etkiler.
- Kampanyalar: İstediğiniz kampanyaları isme veya numaraya göre seçin.
- Kampanya durumu.
- Stratejiler: Belirtilen stratejilerin uygulandığı kampanyaların analizi için.
- Gösterim yerleri: Seçilen gösterim yerlerindeki (Arama, ağlar veya tüm siteler) kampanyaların analizi için.
Filtreler uygulandıktan sonra widget'larda yalnızca belirtilen süre için istatistikleri olan kampanyaların verileri görüntülenir. Seçilen filtreler bir sonraki sayfa ziyaretine kadar etkin kalır.
- Anahtar göstergeler
-
Widget, kampanya metriklerini anlık olarak izlemenizi sağlar. Karşılaştırmak amacıyla grafikte varsayılan olarak 4 metrik (gösterge) seçilidir: tıklamalar, dönüşümler, harcamalar ve gelirler. Bu 4 göstergeden herhangi birinin üzerine tıklayıp menüden istediğiniz başka birini seçerek değiştirilebilirsiniz. Ayrıca, gereksiz olan göstergeyi gizleyebilirsiniz. Ayrıntılandırma derecesi, filtre panelinde seçtiğiniz döneme bağlıdır.
- Promosyonun etkililiği
-
Farklı analiz kesitlerinde promosyon sonuçlarını analiz etmenizi sağlayan bu widget, grafiklerden ve ayrıntılı bir tablodan oluşur.
Widget'ta 3 sekme mevcuttur:
Kampanyalar: Y ekseninde tıklamaların ve X ekseninde harcamaların gösterildiği kabarcık grafiği. Sağdan istediğiniz kesiti seçin. Böylece kampanyanın dönüşümlerini, gelirini, kârını, kârlılığını (yatırım getirisini) ve diğer metriklerini analiz edebilirsiniz. Dairenin büyüklüğü, kesitte seçtiğiniz metriğin değerine bağlıdır.
Hedefler: İlgilendiğiniz metriklere göre hedeflere ulaşmaların değerlendirilmesini sağlayan bir grafik. Grafikte seçilen metriğe göre ilk 10 hedef gösterilir. Dönüşümler, gelire, kâra, YBHP'ye ve diğer metriklere göre istatistikler mevcuttur.
Gösterim yerleri: Arama'da ve ağlardaki promosyon sonuçlarının karşılaştırılması için grafik. Promosyon hunisinin değerlendirilmesi için kullanışlı bir araçtır.
Veri görüntüleme ayarları
Widget'ların kompozisyonunu özelleştirmek ve bunları uygun bir sırayla düzenlemek için sayfanın üst kısmında Widget sırasını ayarla'ya tıklayın.