Direct
Bilgi
Bize ulaşın

3. Adım: Tıklama başına fiyat belirleyin

Kampanya oluştururken fiyat tekliflerini manuel olarak yönetme stratejisini seçtiyseniz tıklama fiyatını yönetebilirsiniz.

Tıklama başına fiyat (teklif) her bir anahtar sözcük için ayrı olarak ya da tüm sözcük grupları için bir kerede belirlenebilir.

Tıklama maliyeti, reklamınızın nerede ve ne sıklıkla gösterileceğini etkiler.

Arama sonuçları sayfasındaki pozisyonların fiyatları

Teklif belirleme arayüzünde, teklifleri seçme konusunda yardımcı olacak pozisyon fiyatları ve ilgili çıkarılan fiyatlar gösterilir:

  • 1. süper pozisyon fiyatı karşılığında reklamınız arama sonuçlarının üstünde soldaki ilk alanda yayınlanır.

  • 2. süper pozisyon fiyatı karşılığında reklamınız arama sonuçlarının üstünde soldaki ikinci alanda yayınlanır; Mobil uygulama reklamı için 2. Süper pozisyonun fiyatı gösterilmez.

  • Süper pozisyona giriş fiyatı, reklamın arama sonuçlarının üstünde gösterilmesini sağlar.

  • 1. pozisyon fiyatı, reklamın arama sonuçlarının sağında ilk pozisyonda gösterilmesini sağlar.

  • Garantili gösterimlere giriş fiyatı, reklamın arama sonuçlarının sağında statik garantili gösterimlere girmesini sağlar.

Gösterim pozisyonlarıyla ilgili ayrıntılı bilgi için buraya tıklayın.

Yandex arama sonuçları sayfasında reklam gösterim pozisyonunun fiyatı düzeyinde (veya üzerinde) bir teklif, anahtar sözcük grubuyla tam eşleşen arama sorgusuna göre reklam gruplarının çoğunlukla bu pozisyonda gösterilmesini sağlar.

Pozisyon adı gri renk ile işaretli ise seçtiğiniz teklife rağmen reklamınız pozisyona giremez. Pozisyonun geçersiz olması gösterim stratejinize ve rakiplerinizin stratejilerine ve tekliflerine bağlı olabilir.

Reklamınız pozisyonlardan birinde gösterilmek üzere seçilirse reklam üzerine yapılan tıklama için pozisyon için belirtilen çıkarılan fiyatı ödersiniz. Çıkarılan fiyat dinamik olarak değişir: reklama yapılan tıklamanın fiyatı belirtilen fiyattan farklı olabilir fakat belirttiğiniz maksimum fiyatın üzerine çıkmaz.

Açık arttırma Direct'te nasıl çalıştığı hakkında ayrıntılı bilgi için tıklayın.

Dikkat! 
  • Pozisyon fiyatları ve çıkarılan fiyatlar, bu anahtar sözcük grubuna göre diğer reklamverenlerle rekabete, yani rakip reklamın mevcudiyetine, tekliflerine, CTR tahminine ve kalite katsayısına bağlıdır.

  • Metin-grafik reklamlar için pozisyon fiyatları ve çıkarılan fiyatlar anahtar sözcük grubu ile eşleşen arama sorgularına göre hesaplanır (stop-sözcüğü olmadan). Örneğin, kibrit satın al sözcük grubu için 1. pozisyon fiyatını belirlediyseniz şömine kibriti satın al sorgusu yapıldığında reklam garantili gösterimlere girmeyebilir.

  • Mobil uygulama reklamları için pozisyon fiyatları ve çıkarılan fiyatlar anahtar sözcük grubunu içeren tüm arama sorgularına göre hesaplanır (stop-sözcüğü olmadan). Örneğin kibrit satın al sözcük grubuna göre fiyat hesaplanırken kibrit satın al, mangal kibriti satın al, avcı kibriti satın al gibi arama sorgularının arasındaki rekabet hesaba katılır.

  • Pozisyon fiyatları ve çıkarılan fiyatlar grubun tüm aktif reklamlar için hesaplanır. Grupta hiç aktif reklam yoksa fiyatlar gruptaki tüm reklamlar için hesaplanır.

  • Pozisyon fiyatları dinamik olarak değişir ve fiyat artışı durumunda reklam daha düşük bir pozisyona geçebilir.

Hangi teklif belirlenebilir?

Varsayılan olarak önerilen teklifi değiştirebilir ve ödemek istediğiniz fiyatı belirleyebilirsiniz.

  • Minimum fiyat: 0.01 TL (diğer dövizler için değerler).

  • Maksimum fiyat: 150 TL (diğer dövizler için değerler).

  • Teklif 17 TL'den yüksek olduğunda teklifin girildiği pencere açık kırmızı renkle işaretlenir; bu şekilde sistem çok yüksek fiyatın belirtilmesiyle ilgili sizi uyarır.

  • Yanlış değer girildiğinde alan, kırmızı renkle işaretlenir. Bu fiyat hata düzeltilmedikçe kaydedilemez.

“Aramada tıklama fiyatı” nedir?

Belirttiğiniz teklif reklamın belli pozisyonda gösterilmesini garantiler. Her gösterimde fiyatınız, bu pozisyon için belirtilen çıkarılan fiyata ulaşana dek otomatik olarak düşer. Bu mekanizma sizi fazla ödemelerden korur.

Aramada tıklama fiyatı alanında, anahtar sözcük grubuyla eşleşen sorguya göre arama sonuçları sayfasındaki reklama tıklandığında şu an düşülebilecek fiyat belirtilir. Gerçekte bu fiyat, kullanıcının sorgusuna veya bu sorguya göre rakip reklamların mevcut olmasına, ayrıca coğrafi bölge ve gösterim zamanına bağlı olarak dinamik olarak değişecek fakat hiçbir zaman belirlediğiniz fiyatı aşmayacaktır. Arama'da fiyat sadece metin-grafik reklamları için gösterilir.

Daha fazla bilgi

Makaleyi değerlendirin
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz!