2. Adım: İlk reklam kampanyasını oluşturun

İlk reklam kampanyanızı oluşturmak için en kolay ve hızlı yol Kampanya Sihirbazı'dır. Kampanya Sihirbazı ile siteniz veya mobil uygulamanızın reklamı için bir kampanya oluşturabilirsiniz. Sitenin istenen sayfasına bir bağlantı veya mobil uygulamaya yönlendiren takip bağlantısı belirtmeniz yeterlidir. Reklam oluşturmanın her bir adımında, Sihirbaz en uygun ayarları, tematik anahtar kelimeleri, metinleri ve görselleri otomatik önerir.

Site reklamı için kampanya oluşturma sürecini değerlendiririz.

Kampanya oluşturma
  1. 5 dakikada reklam ayarlama ve yayınlama penceresinde, reklamını yapmak istediğiniz sitenin sayfasının bağlantsını girin.
  2. Dönüşümler ve trafik'i seçin.

Reklamların görünümünü özelleştirme
  1. Web sitenizin özelliklerine bağlı olarak size en fazla 5 başlık seçeneği, en fazla 5 görsel seçeneği ve en fazla 3 metin seçeneği önerilir. İsterseniz bunları değiştirebilirsiniz; teklifinizi, ürün ya da hizmetinizin faydalarını veya özelliklerini anlatabilirsiniz. Ne sattığınızı ve ürününüzün veya hizmetinizin kime uygun olacağını açıklamanız önemlidir; bu şekilde otomatik hedefleme sizin için en doğru kitleyi seçer. Başlıklar ve metinler ile ilgili önerilerimiz.

    Teklifin ne olduğunun en hızlı şekilde anlaşılmasına yardımcı olacak başka görselleriniz varsa, bunları da mutlaka yükleyin.

    Reklamlarınız gösterilirken reklam öğeleri birbirleriyle otomatik birleştirlir; dolayısıyla bunların birbiriyle uyumlu olup olmadığını önceden kontrol edin.

  2. Reklamınıza en fazla 2 video ekleyin. Video doğru seçildiğinde reklamlar daha geniş bir hedef kitlenin dikkatini çeker ve reklamın dönüşüm oranı daha fazla olur.

  3. Hızlı bağlantılar bloğuna sitenin en önemli sayfalarına yönlendiren bağlantılar eklenir: Örneğin, indirim koşullarının veya istediğiniz ürünlerin açıklamalarının bulunduğu sayfalar gibi. Önerilen seçenekleri silebilir ve kendinizinkileri ekleyebilirsiniz.

  4. Kurumunuzun Yandex Business kaydı varsa oradan iletişim bilgileri yüklenecektir.

  5. Önizleme bloğunun sağından, Web Arama'da ve Yandex Reklam Ağı sitelerinde reklamların nasıl görüneceğini kontrol edin.

Hedef kitle seçimi
  1. Gösterim bölgesi seçin: Yalnızca sizin müşteriniz olacak kişilerin yaşadığı bölgeleri seçin. Haritada bir şehir veya bölge ile başlayıp daha sonra yenilerini ekleyebilirsiniz.

  2. Reklamlarınızın yayınlanacağı zamanı belirtin. Kurumunuz Yandex Business'ta kayıtlı ise Yandex Direct varsayılan olarak kurumun belirtilen çalışma saatlerini kullanır. Zaman hedeflemeyi doğru ayarlamak için ne yapılmalı?

  3. Otomatik hedef kitle seçim yöntemini seçin. Yandex Direct, reklama ve reklamı yapılan sayfadaki metinlere göre en uygun ayarları otomatik seçer.

Kampanya bütçesi ve hedefleri
  1. Haftalık bütçeyi belirleyin. Haftalık bütçe tutarı en pahalı hedefe göre en az 10 dönüşümün maliyeti için yeterli olmalıdır.

    Yandex Direct, harcamaları belirtilen miktarı aşmamak kaydıyla yapar. Hesapta para olduğu sürece kampanya devam eder.

  2. Sayaçlar otomatik olarak eklenir. Yine de bu işlem gerçekleşmezse sayaçları Yandex Metrica sayaçları alanına manuel olarak ekleyin.

  3. Kampanyanızın etkili bir şekilde çalışması için, işletmeniz için en önemli hedefler hangileriyse onları belirleyin; işletmeler için site ziyaretçilerinin eylemleri en önemlileri olarak kabul edilir. Yeşil işaretli bir hedef görüyorsanız onu seçmek daha avantajlı olacaktır. Hedefiniz hunide çok derinlerdeyse ve hedefe ulaşmaları çok azsa, hedefi hunide daha yukarıda (ulaşması daha kolay olan) belirtmek en doğru yaklaşım olacaktır; örneğin “Satın alma” yerine “Sepet”.

    Sitenizde, müşterilerinizin sizinle iletişime geçmesi için birden fazla seçenek bulunuyorsa (telefon araması, mesajlaşma, form doldurma), optimizasyon için tüm hedefleri ekleyebilirsiniz.

  4. Strateji, ayarlarınıza bağlı olarak otomatik olarak seçilir:

    • Bir hedef belirtip bu hedef için fiyatı belirler ve hedef eylem başına ödemeyi seçerseniz kampanya seçtiğiniz hedefe göre size maksimum dönüşüm sayısını sağlar.
    • Birden fazla hedef belirtip fiyatlarını da belirler ve hedef eylem başına ödemeyi seçerseniz kampanya, belirlediğiniz tüm hedeflere göre size yine maksimum dönüşüm sayısını sağlar. Birden fazla hedefe ulaşıldığında, her biri için ücret hesabınızdan çekilir.
    • Değerlerini belirtmeden birden fazla hedef seçer ve tıklama başına ödemeyi seçerseniz, belirtilen haftalık bütçe karşılığında maksimum dönüşüm sayısını elde edersiniz. Ödemeler siteye yapılan giriş başına gerçekleşir ve Yandex Direct, istenen hedef eylemleri gerçekleştirme olasılığı en yüksek olan kullanıcı kitlesini seçer.
    • Sayaç kurulu değilse veya hedefler belirtilmemişse, Yandex Direct'in belirtilen bütçe tutarı dikkate alarak siteye maksimum sayıda o konuyla ilgilenen kullanıcıları çekmeyi amaçlayacağı bir strateji seçilir.

Diğer ayarları değiştirmeden bırakın ve moderasyona göndermek için Kampanya oluştur'a tıklayın. Kampanyayı düzenlemeye daha sonra devam etmek isterseniz Taslak olarak kaydet'e tıklayın.

Moderasyon

Oluşturulan kampanyanız mevcut reklam koşullarına uygunluğu açısından kontrol edilir.

Kampanyanın moderasyonu tamamlandıktan sonra Yandex Direct'te kayıt işleminiz sırasında belirttiğiniz e-posta adresine bildirim gönderilir ve kampanyanın kampanya listesindeki durumu “moderatör tarafından onaylandı” olarak değiştirilir.

Kampanyanın kullanılan görseller gibi kimi öğeleri özel olarak ayrı denetlenir. Bir veya birden fazla öğesi moderasyondan geçemediğinde kampanya bu öğeler olmadan başlatılır. Moderasyon durumu ve ilgili yorumlar kampanya sayfasında görüntülenir. Moderasyondan geçemeyen öğeleri silebilir veya düzenleyebilirsiniz. Öğelerin düzenlenmiş halleri tekrar moderasyona gönderilir ve başarıyla denetlenmesi halinde kampanyaya dahil edilir.

Reklam gösterimleriniz, reklam ücretinin ödemesi yapıldıktan sonra başlar.

Önceki adıma dön Sonraki adıma git

Başka sorunuz var mı?

Uyarı. Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adınızı ekranın sağ üst köşesinde görebilirsiniz. Uzman, sadece başvurunun işlenmesi sırasında verilerinize erişim kazanacaktır.