Direct
Bilgi
Bize ulaşın

Adım 2/3. Anahtar sözcük gruplarını seçin

Direct aracılığıyla yayınlanan reklamlarınız belirttiğiniz anahtar sözcük gruplarını tam olarak içeren tüm sorgulara cevaben gösterilir. Örneğin belirttiğiniz anahtar sözcük grubu konut iç tasarımı ise reklamlarınızın gösterileceği sorgu örnekleri şöyle: konut iç tasarımı, konut iç tasarım örnekleri, konut iç tasarımı dergileri, konut iç tasarımı dersleri vb... Öte yandan, belirttiğiniz şartlara göre sadece tasarım veya iç tasarım şeklinde yapılan sorgular üzerine reklamlarınızın gösterimi yapılmaz.

Dikkat! 
  1. Anahtar sözcük grupları virgülle ayrılarak sıralanır.

  2. Anahtar sözcük gruplarının reklam konusuna uygun olması gerekmektedir.

  3. Anahtar sözcük grubunda harflerin büyüklüğü ve sözcüklerin sırası önemli değildir.

  4. Stop sözcükler sadece önlerinde operatör “+” varsa hesaba katılır (örneğin ürünler +araba için).

  5. Anahtar sözcük gruplarında sadece harfler, rakamlar ve eksi (-) işareti kullanılabilir. Direct'in ek operatörler kullanması mümkündür.

  6. Anahtar sözcük grubunun uzunluğu 4096 karakteri geçmemelidir (negatif anahtar sözcükleri, boşluklar ve Direct operatörleri dahil). Bir grup en fazla 200 sözcük grubu içerebilir. Tek bir anahtar sözcük grubu için sözcük sayısı en fazla 7'dir.

  7. Anahtar sözcük grupları kesişiyorsa (bir sözcük grubu diğerini barındırıyorsa), bunlara otomatik olarak negatif anahtar sözcükler eklenir. Bu durumda gösterim için reklam seçilirken sözcük grupları birbiriyle rekabet etmez. Otomatik olarak eklenen negatif anahtar sözcüklerini manuel olarak silebilirsiniz.
  8. Reklam kampanyasını yönetirken rahat kullanım için anahtar sözcük gruplarınızı konuya göre ayırabilir ve bunlar için ayrı reklam grupları oluşturabilirsiniz.

Anahtar sözcük grupları nasıl seçilir?

Ürününüzü veya hizmetinizi arayan bir kişiyi ve bu kişinin Yandex arama satırına girebileceği sorguları hayal edin. Sorguları yapacak kişilerin teklif ettiğiniz ürün veya hizmetin arayışında olduğunu düşünün. Bunu yaparken:

  • Sıkça yapılan yazım hatalarını unutmayın. Direct sıkça yapılan yazım hatalarını ve klavye ayarı yapılmadan girilen sorguları tanır. Bu tip sorgular için otomatik olarak düzeltilmiş sorgulara göre yanıtlar sıralanır ve buna göre reklamlar gösterilir. Fakat nadir yapılan yazım hataları otomatik olarak düzeltilmeyebilir. Reklamlarınızın bu tür hatalı sorgulara göre görüntülenebilmesi için anahtar sözcük gruplarını seçerken ilgili yazım hatalı sözcükleri de seçmelisiniz:

  • Karmaşık yapıya sahip sözcükleri unutmayın. Örneğin “sivrisinek” kelimesi arasında boşluk bırakılarak yazılabilir: “sivri sinek”

  • Aynı köke sahip ismin farklı hallerini kullanın. Örneğin “mobilya mağazası” sözcük grubuna “mobilyacı” eklenebilir

  • Eşanlamlı sözcükler kullanın. Örneğin “araba satışı” sözcük grubuna “araç satışı” eklenebilir

  • Mesleki terminoloji ve gündelik dilde kullanılan kelimeleri de unutmayın. Örneğin “dış reklam” ve “açık hava reklamcılığı”, “bellek” ve “RAM”, “motorin” ve “mazot” vb.

  • “Tamir”, “reklam”, “kira”, “teslim” gibi genel anlamlı sözcükler kullanmanız, rekklam kampanyanızın etkinliğini olumsuz etkileyebilir. Bu sözcükler yerine “yazıcı tamiri”, “açık hava reklamları”, “kiralık kamyonlar” gibi daha net anlamlı sözcük gruplarının kullanımı daha uygun olabilir.

Yandex kullanıcılarının yaptığı sorguların ayrıntılı listesi için anahtar sözcük belirleme servisimizi kullanın.

Makaleyi değerlendirin
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz!